Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fornøyd med Ivan jeg. Opererte nesen min der i mars. Fjernet humpen, gjorde nesen mindre og løftet tippen samt retta opp skjev neseskillevegg. Gikk overraskende greit, ingen smerter for min del, men tok smertestillende som anvist. Hvis jeg studerer nesa i profil kan jeg vel skimte en bitteliten hump enda, men hadde han fjerna mer hadde nesen kollapset mest sannsynlig. Jeg er kvitt plagene mine ifht pusting og jeg kvier meg ikke lenger for at folk skal se meg i profil. Arret er også veldig fint, knapt synlig. Venninna mi sier at hun ser forskjell men at nesa ser så naturlig ut at den ikke ser operert ut, det er jeg fornøyd med. Hadde god kommunikasjon med Aleris både før og etter, fikk se før og etterbilder på konsultasjon og manipulert bilde av meg selv. Betalte 38 tusen. 

Anonymkode: c344b...22d

Jeg hadde en konsultasjonstime hos Ivan P. for to år siden og jeg angrer ikke på at jeg ikke opererte meg hos ham. Han snakket om at operasjonen var veldig enkel, at det bare ville ta en time uten at han spesifiserte hva han ville gjøre med nesen, bortsett fra å gjøre den mer symmetrisk. Kommunikasjon er utrolig viktig når det gjelder en slik operasjon som dette og jeg følte meg ikke trygg etter å ha vært på konsultasjon der. Operasjonen ville blitt en god del rimeligere, jeg måtte ha betalt 32 000. Det er mye penger, men bare halvparten av det jeg har betalt nå. Det var også ei jente som delte på bloggen sin at hun ikke var fornøyd og jeg likte ikke hvordan nesen hennes så ut, så da utelukket jeg ham. Men veldig flott at du er fornøyd! Det finnes jo ikke en garanti på å bli fornøyd uansett hvem du opererer deg hos. 

Han kommenterte også at jeg ville operere meg for å se helt perfekt ut. Jeg var tilnærmet perfekt i hans øyne, og ved å endre nesen ville jeg gjøre meg selv helt perfekt. En litt unødvendig kommentar som fikk meg til å føle meg enda mer usikker. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan jo ta flere måneder, opptil ett år før du får se det endelige resultatet. Håper at du blir fornøyd etterhvert:) Veldig leit å ikke bli fornøyd etter en neseoperasjon, var selv veldig nervøs før jeg skulle ta av bandasjen og stingene. 

Min tupp er ikke så mye mindre (den var ikke så veldig stor eller bred før heller), men den er symmetrisk nå. Jeg er hvertfall fornøyd hittil, og kunne ikke vært mer glad for at jeg valgte M. Haug. Betalte jo veldig mye for operasjonen (60 000), men det er verdt det så lenge en blir fornøyd. Det er jo noen i denne tråden som påstår at Haug ikke opererer nesetupper, men det har han gjort lenge, men han operere ikke neser som har dårlig utgangspunkt - og akkurat det syns jeg er veldig betryggende. Det er skummelt med kirurger som lover for mye, tar for mye og ødelegger neser. Det at en plastikkirurg avviser pasienter viser dyktighet i mine øyne. Kirurgen taper jo en del penger på å avvise pasienter. Det er også en stor fordel at Haug er en ØNH-spesialist i tillegg. Funksjonalitet er like viktig som utseende. Jeg tenker også at norske leger er flinke til å operere nordiske neser, om dette stemmer vet jeg ikke, men jeg velger å tro det 😄  

Jeg ønsket også en kortere nese, men Haug ville løfte den litt istedenfor å forkorte den. Jeg ser nå i etterkant at det var lurt, nesen ser kortere ut, uten at jeg har fått en såkalt "button nose". Men nå vil nesen sikkert endre seg litt fremover, så håper jeg er fornøyd om et par måneder også. Jeg klarer for øvrig ikke å smile, så vet ikke hvordan nesen ser ut når jeg smiler enda :P

Anonymkode: 3981d...02b

Kunne du sendt meg før og etter bilder på PM? :)
Kanskje jeg skal gå for dr Haug jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en konsultasjonstime hos Ivan P. for to år siden og jeg angrer ikke på at jeg ikke opererte meg hos ham. Han snakket om at operasjonen var veldig enkel, at det bare ville ta en time uten at han spesifiserte hva han ville gjøre med nesen, bortsett fra å gjøre den mer symmetrisk. Kommunikasjon er utrolig viktig når det gjelder en slik operasjon som dette og jeg følte meg ikke trygg etter å ha vært på konsultasjon der. Operasjonen ville blitt en god del rimeligere, jeg måtte ha betalt 32 000. Det er mye penger, men bare halvparten av det jeg har betalt nå. Det var også ei jente som delte på bloggen sin at hun ikke var fornøyd og jeg likte ikke hvordan nesen hennes så ut, så da utelukket jeg ham. Men veldig flott at du er fornøyd! Det finnes jo ikke en garanti på å bli fornøyd uansett hvem du opererer deg hos. 

Han kommenterte også at jeg ville operere meg for å se helt perfekt ut. Jeg var tilnærmet perfekt i hans øyne, og ved å endre nesen ville jeg gjøre meg selv helt perfekt. En litt unødvendig kommentar som fikk meg til å føle meg enda mer usikker. 

Anonymkode: 3981d...02b

Han sa akkurat det samme til meg! 

Anonymkode: 041fe...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Agave skrev:

Kunne du sendt meg før og etter bilder på PM? :)
Kanskje jeg skal gå for dr Haug jeg også. 

Til meg og?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frk.sommerfugl skrev:

Til meg og?😊

 

2 timer siden, Agave skrev:

Kunne du sendt meg før og etter bilder på PM? :)
Kanskje jeg skal gå for dr Haug jeg også. 

Kan sende bilde når hevelsen har gått ned. Den er egentlig ikke sånn kjempehoven, men jeg går med teip over hele nesen og skal ha det på i én uke før jeg kan ta det av. Haug forklarte meg i detalj hva han skulle gjøre for å rette nesen. I profil ser den helt perfekt ut i mine øyne, nesetuppen ser også naturlig ut, ikke SÅ mye mindre men symmetrisk. Jeg er hvertfall fornøyd med valg av kirurg, selv om prisen var stiv. 

Hva har dere tenkt å gjøre med nesen da? 

Anonymkode: 3981d...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han sa akkurat det samme til meg! 

Anonymkode: 041fe...329

Han sier det sikkert slik at vi skal få bedre selvtillit 😀Det er jo bedre enn han Tvedt som kommenterer på hva som er feil med deg og anbefaler deg flere inngrep 😅  

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/23/2018 at 12:37 AM, AnonymBruker said:

 

Kan sende bilde når hevelsen har gått ned. Den er egentlig ikke sånn kjempehoven, men jeg går med teip over hele nesen og skal ha det på i én uke før jeg kan ta det av. Haug forklarte meg i detalj hva han skulle gjøre for å rette nesen. I profil ser den helt perfekt ut i mine øyne, nesetuppen ser også naturlig ut, ikke SÅ mye mindre men symmetrisk. Jeg er hvertfall fornøyd med valg av kirurg, selv om prisen var stiv. 

Hva har dere tenkt å gjøre med nesen da? 

Anonymkode: 3981d...02b

Så bra! Jeg skal ha revision. 

På den første operasjonen hadde jeg åpen operasjonen. Jeg ville kvitte meg med humpen på nesa og siden jeg hadde en deviated septum der nesa svingte svakt til høyre så måtte hele nesa rettes opp. Men de filte vekk humpen, de knekte ikke opp nesa.

Nå føler jeg at jeg har nedsatt pustefunksjon på høyre nesebor. Jeg vil gjerne løfte tuppen LITT slik at den ser kortere ut og ikke henger når jeg smiler. Å så ser jeg fortsatt humpen i enkelte vinkler på nesa da jeg har veldig tynn hud. Håper at tuppen blir mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 13.32, Agave skrev:

Så bra! Jeg skal ha revision. 

På den første operasjonen hadde jeg åpen operasjonen. Jeg ville kvitte meg med humpen på nesa og siden jeg hadde en deviated septum der nesa svingte svakt til høyre så måtte hele nesa rettes opp. Men de filte vekk humpen, de knekte ikke opp nesa.

Nå føler jeg at jeg har nedsatt pustefunksjon på høyre nesebor. Jeg vil gjerne løfte tuppen LITT slik at den ser kortere ut og ikke henger når jeg smiler. Å så ser jeg fortsatt humpen i enkelte vinkler på nesa da jeg har veldig tynn hud. Håper at tuppen blir mindre. 

Hvem opererte du deg hos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Noen som har erfaringer med dr. Tormod Westvik ? Fikk han anbefalt til neseplastikk, han skal visst være den beste i Skandinavia, ble jeg fortalt. Han jobber på Cosmo clinic i Oslo. Ellers vurderer jeg Morten Haug, til å operere min skjeve nese. 

Anonymkode: 21425...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei !

Noen som har erfaringer med dr. Tormod Westvik ? Fikk han anbefalt til neseplastikk, han skal visst være den beste i Skandinavia, ble jeg fortalt. Han jobber på Cosmo clinic i Oslo. Ellers vurderer jeg Morten Haug, til å operere min skjeve nese. 

Anonymkode: 21425...e17

Jeg har ikke hørt om ham, men sjekket nettsiden til klinikken og neseplastikk er rimeligere der enn f.eks på Nimo (hvor Dr. Haug nå jobber). Prisen starter fra 42000. Han virker i hvert fall som en erfaren kirurg :) 

Anonymkode: 3981d...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 13.32, Agave skrev:

Så bra! Jeg skal ha revision. 

På den første operasjonen hadde jeg åpen operasjonen. Jeg ville kvitte meg med humpen på nesa og siden jeg hadde en deviated septum der nesa svingte svakt til høyre så måtte hele nesa rettes opp. Men de filte vekk humpen, de knekte ikke opp nesa.

Nå føler jeg at jeg har nedsatt pustefunksjon på høyre nesebor. Jeg vil gjerne løfte tuppen LITT slik at den ser kortere ut og ikke henger når jeg smiler. Å så ser jeg fortsatt humpen i enkelte vinkler på nesa da jeg har veldig tynn hud. Håper at tuppen blir mindre. 

Jeg filte også neseryggen, ville ha den litt lavere, hadde ingen hump, men den var litt skjev. Er det vanlig å knekke opp nesen for å få bort en hump?

Kjedelig at det gikk over pustefunksjonen, men det er dessverre noe som kan skje når en tar neseplastikk 😕 Jeg er tett på venstre nesebor. Håper det går over snart, føles som jeg er forkjølet. Hvor lenge var du tett etter operasjonen? Anbefaler forøvrig å bruke en nesehorn, dette var ikke noe kirurgen anbefalte, men det er det eneste som hjelper mot tette nesebor. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/26/2018 at 6:24 PM, AnonymBruker said:

Hei !

Noen som har erfaringer med dr. Tormod Westvik ? Fikk han anbefalt til neseplastikk, han skal visst være den beste i Skandinavia, ble jeg fortalt. Han jobber på Cosmo clinic i Oslo. Ellers vurderer jeg Morten Haug, til å operere min skjeve nese. 

Anonymkode: 21425...e17

Skal på konsultasjon til han snart. Har du vært der?
 

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg filte også neseryggen, ville ha den litt lavere, hadde ingen hump, men den var litt skjev. Er det vanlig å knekke opp nesen for å få bort en hump?

Kjedelig at det gikk over pustefunksjonen, men det er dessverre noe som kan skje når en tar neseplastikk 😕 Jeg er tett på venstre nesebor. Håper det går over snart, føles som jeg er forkjølet. Hvor lenge var du tett etter operasjonen? Anbefaler forøvrig å bruke en nesehorn, dette var ikke noe kirurgen anbefalte, men det er det eneste som hjelper mot tette nesebor. 

Anonymkode: 3981d...02b

Jeg tror de knekker den om de ønsker å senke hele neseveggen, men jeg tror ikke alle har behov for det. Han vurderte å knekke min, han sa den ville bli smalere lengre oppe. Men jeg har aldri synes nesa mi er bred, snarere tvert imot. Så jeg sa nei til det. Men etter at humpen dukket opp igjen når hevelsen gikk ned så angrer jeg kanskje litt på det. Kanskje han hadde tatt mer om han hadde åpnet opp. 

Jeg var ikke tett etter operasjonen, jeg følte 6mnd etter at pustefunksjonen var forbedret. Men etter at all hevelse la seg, så føler jeg nå 3år etter at nesegangen har blitt trangere, som om jeg er konstant tett i nesa selv om jeg ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.8.2018 den 0.37, AnonymBruker skrev:

 

Kan sende bilde når hevelsen har gått ned. Den er egentlig ikke sånn kjempehoven, men jeg går med teip over hele nesen og skal ha det på i én uke før jeg kan ta det av. Haug forklarte meg i detalj hva han skulle gjøre for å rette nesen. I profil ser den helt perfekt ut i mine øyne, nesetuppen ser også naturlig ut, ikke SÅ mye mindre men symmetrisk. Jeg er hvertfall fornøyd med valg av kirurg, selv om prisen var stiv. 

Hva har dere tenkt å gjøre med nesen da? 

Anonymkode: 3981d...02b

Hvordan går det? Har hevelsen gått ned? Er du fornøyd?🤗

Har du lyst å sende bilde av før og etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

HJELP!

Jeg skal operere nesen, men jeg er så usikker på hvor. Jeg har vurdert lenge å gjøre det hos Bjørn Tvedt på akademikliniken i oslo... Men har også sett litt på operasjoner andre steder i Europa. På Akademikliniken skal de ha 60K(!!!), og det kan hende det er verdt det (og jeg bare er gjerrig) men jeg synes det er fryktelig mye penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp operert nesen hos Kenneth Chiu, Aleris Colosseum-Nobel. Jeg er veldig fornøyd både med kirurg og valg av sted.

Valget falt på han fordi han virket å ha høy kompetanse utifra det jeg kunne finne av faglig info på nett, og i tillegg fant jeg 4 andre referanser til han i denne tråden som alle var positive. Mitt inntrykk på konsultasjon var at han var dyktig, veldig tydelig på hvordan resultatet ville bli og hva som var realistisk, han virket å ha god estetisk sans og han fremsto perfeksjonistisk (som er klart positivt ved valg av kirurg til ansikt). Han tok seg god tid på konsultasjonen og jeg følte han forsto hva jeg ønsket å gjøre. Nesen min har veldig tynn hud, noe som gjør neseplastikk vanskeligere. Små ujevnheter som ikke ville vært synlige med normal hudtykkelse vil være synlige ved veldig tynn hud, så det krever en nøyaktig kirurg.

Han kom med en anbefaling om å gjøre en liten endring på tuppen som jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt til å endre, og la fram argumenter for hvorfor det ville gjøre helheten bedre etter endring. Etter å ha undersøkt en del hjemme bestemte jeg meg for å høre på hans anbefaling angående dette (prisen ble den samme med eller uten denne endringen, for dem av dere som er interessert i det, 55 000, full- åpen neseplastikk).

Jeg har tidligere en svært negativ erfaring med en annen operasjon på offentlig sykehus, der jeg ikke ble tilstrekkelig bedøvet og legene ikke brydde seg nevneverdig, så jeg var ekstremt nervøs i forkant. Da jeg møtte opp på operasjonsdagen holdt jeg nesten på å kaste opp av angst, men legene og sykepleierne var profesjonelle, omsorgsfulle og tålmodige, og tok veldig godt vare på meg. Alt skjedde i et rolig tempo, og de sørget for at jeg var trygg før de la meg i narkose. Opplevelsen min var positiv og jeg sitter igjen med en god erfaring.

Jeg tok av "gipsen" for noen dager siden, og jeg er utrolig fornøyd med resultatet. Nesen er fremdeles hoven, men den ser så bra ut! Resultatet ser naturlig og pent ut og det er mye bedre enn hva jeg hadde sett for meg, trodde ikke jeg kunne få så fin nese. Nesen er ikke "overdone" og har ikke det tydelig opererte preget en del neser kan få (særlig har jeg lagt merke til dette hos en del utenlandske klinikker). Jeg er veldig glad for at jeg hørte på hans anbefaling angående tuppen, for helheten ser så utrolig bra ut! Går du til en dyktig kirurg med god estetisk sans så anbefaler jeg å seriøst vurdere eventuelle endringer som blir foreslått, for det kan virkelig utgjøre mye for resultatet.

Etter min mening er det også verdt å operere i Norge, selv om prisen er høy. Om noe skulle gå galt har du krav på pasientskadeerstatning, dette er viktig! Opererer du i utlandet pga pris kan det fort bli veldig dyrt dersom noe går galt. Neseplastikk er en komplisert operasjon, så det å ha kirurgen i relativ nærhet er etter min mening viktig. I tillegg er det mye mindre MRSA i Norge enn i utlandet, og dette er noe som virkelig er verdt å ta med i beregningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, lucyy skrev:
 

Jeg har nettopp operert nesen hos Kenneth Chiu, Aleris Colosseum-Nobel. Jeg er veldig fornøyd både med kirurg og valg av sted.

Valget falt på han fordi han virket å ha høy kompetanse utifra det jeg kunne finne av faglig info på nett, og i tillegg fant jeg 4 andre referanser til han i denne tråden som alle var positive. Mitt inntrykk på konsultasjon var at han var dyktig, veldig tydelig på hvordan resultatet ville bli og hva som var realistisk, han virket å ha god estetisk sans og han fremsto perfeksjonistisk (som er klart positivt ved valg av kirurg til ansikt). Han tok seg god tid på konsultasjonen og jeg følte han forsto hva jeg ønsket å gjøre. Nesen min har veldig tynn hud, noe som gjør neseplastikk vanskeligere. Små ujevnheter som ikke ville vært synlige med normal hudtykkelse vil være synlige ved veldig tynn hud, så det krever en nøyaktig kirurg.

Han kom med en anbefaling om å gjøre en liten endring på tuppen som jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt til å endre, og la fram argumenter for hvorfor det ville gjøre helheten bedre etter endring. Etter å ha undersøkt en del hjemme bestemte jeg meg for å høre på hans anbefaling angående dette (prisen ble den samme med eller uten denne endringen, for dem av dere som er interessert i det, 55 000, full- åpen neseplastikk).

Jeg har tidligere en svært negativ erfaring med en annen operasjon på offentlig sykehus, der jeg ikke ble tilstrekkelig bedøvet og legene ikke brydde seg nevneverdig, så jeg var ekstremt nervøs i forkant. Da jeg møtte opp på operasjonsdagen holdt jeg nesten på å kaste opp av angst, men legene og sykepleierne var profesjonelle, omsorgsfulle og tålmodige, og tok veldig godt vare på meg. Alt skjedde i et rolig tempo, og de sørget for at jeg var trygg før de la meg i narkose. Opplevelsen min var positiv og jeg sitter igjen med en god erfaring.

Jeg tok av "gipsen" for noen dager siden, og jeg er utrolig fornøyd med resultatet. Nesen er fremdeles hoven, men den ser så bra ut! Resultatet ser naturlig og pent ut og det er mye bedre enn hva jeg hadde sett for meg, trodde ikke jeg kunne få så fin nese. Nesen er ikke "overdone" og har ikke det tydelig opererte preget en del neser kan få (særlig har jeg lagt merke til dette hos en del utenlandske klinikker). Jeg er veldig glad for at jeg hørte på hans anbefaling angående tuppen, for helheten ser så utrolig bra ut! Går du til en dyktig kirurg med god estetisk sans så anbefaler jeg å seriøst vurdere eventuelle endringer som blir foreslått, for det kan virkelig utgjøre mye for resultatet.

Etter min mening er det også verdt å operere i Norge, selv om prisen er høy. Om noe skulle gå galt har du krav på pasientskadeerstatning, dette er viktig! Opererer du i utlandet pga pris kan det fort bli veldig dyrt dersom noe går galt. Neseplastikk er en komplisert operasjon, så det å ha kirurgen i relativ nærhet er etter min mening viktig. I tillegg er det mye mindre MRSA i Norge enn i utlandet, og dette er noe som virkelig er verdt å ta med i beregningene.

Takk for du delte din opplevelse! 🤗

Har du før og etter bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det noen som har operert nesevingene her? Har veldig lyst til å gjøre en alar base reduction, men er redd neseborene blir smale og rare 😬

Anonymkode: 46b97...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 9.10.2018 den 20.04, wilmama skrev:

HJELP!

Jeg skal operere nesen, men jeg er så usikker på hvor. Jeg har vurdert lenge å gjøre det hos Bjørn Tvedt på akademikliniken i oslo... Men har også sett litt på operasjoner andre steder i Europa. På Akademikliniken skal de ha 60K(!!!), og det kan hende det er verdt det (og jeg bare er gjerrig) men jeg synes det er fryktelig mye penger. 

Ikke ta hos bjørn Tvedt! Han ødela nesa mi😰😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...