Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Dere som har operert dere hos Kenneth, hva har dere betalt for operasjonen?

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har operert dere hos Kenneth, hva har dere betalt for operasjonen?

Anonymkode: ddb19...263

Jeg betalte 54 000. 

Anonymkode: 39ea2...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 19.21, Paperwall skrev:

Er det ikke skummelt å operere seg? Nesen er jo ganske sentralt i ansiktet. 

Det er ikke så synlig som man skulle tro:) Ingen ser at jeg har operert, ikke en gang mine foreldre som jeg bor hos og som ser meg daglig :fnise: 

Anonymkode: 76cf5...5f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal vi skylle nesen med saltvann egentlig? I hvor mange uker liksom? 🤔

Anonymkode: c25da...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange sider! Jeg lurer på om noen kan anbefale meg en kirurg i Norge? Ønsker å fjerne hump på neserygg, senke neseryggen litt og fjerne tuppen. Leste forrige side at de tok for lite på humpen. Det ønsker ikke jeg. Jeg ønsker at noen tar hensyn til mine ønsker om at hump og tupp skal vekk. Ønsker en kirurg som er flink til begge deler hvor man får et naturlig resultat. Hvor mye antar dere at det vil koste?

Anonymkode: 645c2...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Fjernet hump på neseryggen og løftet tippen, og gjorde den mer symmetrisk. Humpen var hovedårsaken til at jeg ville opereres. I tillegg skulle han rette opp neseskilleveggen da jeg hele livet har hatt problemer med å puste ut av nesen :

Selvom tippen er ganske hoven ser jeg allerede en stor forskjell så tror dette blir bra!

Anonymkode: 18a3b...a78

Det er det jeg er redd for, at tippen vil være veldig hoven og at nesen kommer til å se veldig stor ut, jeg har nemlig ikke så stor nesetipp, vil bare rette den/få den mer symmetrisk. Men flott at du ser stor forskjell og at du er fornøyd :)  Jeg har bestemt meg for å operere meg hos Haug. 

På 16.7.2018 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Jeg var på konsultasjon hos både Morten og Kenneth og jeg følte også at Kenneth forsto meg mye bedre, og han ville også gjøre mer enn hva Morten gikk med på. Jeg hadde en ganske maskulin nese så har gjort hele mer feminin og symmetrisk. Senket neseryggen, rettet opp neseskilleveggen, gjort nesen smalere og fått inn nesevingene. Høres mye ut, men ingen ser at jeg har operert :) 

Anonymkode: 39ea2...326

Det virker som at du har gjort akkurat det jeg skal gjøre ( men jeg skal ikke rette opp neseskilleveggen) :) Hvor mye betalte du for dette, og hvordan har prosessen vært i etterkant? Er redd for at jeg kommer til å bli kjempeblå og hoven. Skal senke neseryggen og gjøre nesen smalere ved neseryggen (haug foreslo det, men jeg er litt usikker ettersom nesen min egentlig ikke er så bred)... 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.7.2018 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge skal vi skylle nesen med saltvann egentlig? I hvor mange uker liksom? 🤔

Anonymkode: c25da...dff

Skal man skylle med saltvann? Er ikke det ganske vanskelig? 😁 Fikk hvertfall beskjed om at jeg kan dusje fra dag én. 

På 18.7.2018 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Her var det mange sider! Jeg lurer på om noen kan anbefale meg en kirurg i Norge? Ønsker å fjerne hump på neserygg, senke neseryggen litt og fjerne tuppen. Leste forrige side at de tok for lite på humpen. Det ønsker ikke jeg. Jeg ønsker at noen tar hensyn til mine ønsker om at hump og tupp skal vekk. Ønsker en kirurg som er flink til begge deler hvor man får et naturlig resultat. Hvor mye antar dere at det vil koste?

Anonymkode: 645c2...ec0

Bjørn Tvedt, Stefan Emmes og Morten Haug er de mest erfarne nesekirurgene i landet. :) 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg er redd for, at tippen vil være veldig hoven og at nesen kommer til å se veldig stor ut, jeg har nemlig ikke så stor nesetipp, vil bare rette den/få den mer symmetrisk. Men flott at du ser stor forskjell og at du er fornøyd :)  Jeg har bestemt meg for å operere meg hos Haug. 

Det virker som at du har gjort akkurat det jeg skal gjøre ( men jeg skal ikke rette opp neseskilleveggen) :) Hvor mye betalte du for dette, og hvordan har prosessen vært i etterkant? Er redd for at jeg kommer til å bli kjempeblå og hoven. Skal senke neseryggen og gjøre nesen smalere ved neseryggen (haug foreslo det, men jeg er litt usikker ettersom nesen min egentlig ikke er så bred)... 

Anonymkode: 3981d...02b

Jeg betalte 54 000 på Aleris. Var litt blå under det ene øyet allerede da jeg våknet etter operasjon. Dagen etter var jeg helt sykt hoven rundt øynene og var litt mer blå rundt begge øyne. Et par dager senere var øynene bedre, men hevelsen hadde flyttet seg til kinnene så jeg så ut som et hamster. Du må nok belage deg på å måtte gjemme deg inne i en uke etter operasjon, men etter en uke tar du av gipsen og ser ganske normal ut igjen :) 

Tippen min er fortsatt hoven nå 4 mnd senere, men den er ikke overdrevent hoven. Er bare hard å ta på og kirurgen sa at den bare blir litt finere når hevelsen er borte. Er ikke sånn at det ser ut som en potet nederst

Anonymkode: 39ea2...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte 54 000 på Aleris. Var litt blå under det ene øyet allerede da jeg våknet etter operasjon. Dagen etter var jeg helt sykt hoven rundt øynene og var litt mer blå rundt begge øyne. Et par dager senere var øynene bedre, men hevelsen hadde flyttet seg til kinnene så jeg så ut som et hamster. Du må nok belage deg på å måtte gjemme deg inne i en uke etter operasjon, men etter en uke tar du av gipsen og ser ganske normal ut igjen :) 

Tippen min er fortsatt hoven nå 4 mnd senere, men den er ikke overdrevent hoven. Er bare hard å ta på og kirurgen sa at den bare blir litt finere når hevelsen er borte. Er ikke sånn at det ser ut som en potet nederst

Anonymkode: 39ea2...326

Jeg må betale nærmere 60 000. Skal gjøre en del med nesetippen, så blir sikkert veldig hoven. Kommer nok til å holde meg innendørs i en uke, men jeg bor ikke i Osloområdet, så må reise hjem med tog eller fly , og det blir nok helt forferdelig. Måtte du ta mye smertestillende før operasjonen? Ser at jeg må ta flere paracet + andre sm.stillende før opersjonen. Kan jeg også spørre hva du gjorde for å unngå å få infeksjon i operasjonsåret? :) Merker at jeg gruer meg noe forferdelig :( 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må betale nærmere 60 000. Skal gjøre en del med nesetippen, så blir sikkert veldig hoven. Kommer nok til å holde meg innendørs i en uke, men jeg bor ikke i Osloområdet, så må reise hjem med tog eller fly , og det blir nok helt forferdelig. Måtte du ta mye smertestillende før operasjonen? Ser at jeg må ta flere paracet + andre sm.stillende før opersjonen. Kan jeg også spørre hva du gjorde for å unngå å få infeksjon i operasjonsåret? :) Merker at jeg gruer meg noe forferdelig :(

Anonymkode: 3981d...02b

Hvor raskt skal du reise hjem etter operasjon? Du må vel tilbake etter en uke for å fjerne gips, sting og rør/tamponger?

Jeg tok tre Paracet og en arcoxia en time før operasjon, og fikk en oxycontin da jeg kom inn på operasjonssalen. Tok også azitromax før operasjon som er mot infeksjon, og brukte arcoxia de første dagene etter operasjonen som både er smertestillende og betennelsesdempende. Gjorde ikke noe annet for å forhindre infeksjon, men tror ikke det er vanlig å få infeksjon heller:)

Anonymkode: 39ea2...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må betale nærmere 60 000. Skal gjøre en del med nesetippen, så blir sikkert veldig hoven. Kommer nok til å holde meg innendørs i en uke, men jeg bor ikke i Osloområdet, så må reise hjem med tog eller fly , og det blir nok helt forferdelig. Måtte du ta mye smertestillende før operasjonen? Ser at jeg må ta flere paracet + andre sm.stillende før opersjonen. Kan jeg også spørre hva du gjorde for å unngå å få infeksjon i operasjonsåret? :) Merker at jeg gruer meg noe forferdelig :(

Anonymkode: 3981d...02b

Du må tilbake til klinikken etter ca en uke for å fjerne gipsen, bare så du er klar over at du da må tilbake til Oslo. 

Det er egentlig ikke så mye å grue seg til i mine øyne. For meg var det ikke spesielt vondt bortsett fra at jeg sov dårlig siden man må sove med overkroppen opp. Og at man ikke klarer å puste gjennom nesa. 

Måtte vel ta noe smertestillende dagen før og på selve operasjonsdagen. Og så er det visse ting det er lurt å kjøpe inn og ha klart til du kommer fra operasjon (sugerør, vaselin til leppene, nakkepute ol). 

Ellers klarte jeg meg så og si uten smertestillende. Jeg tok den anbefalte dosen de to første dagene, men spydde natt til tredje dag. Og nesa fossblødde. Etter det tok jeg ikke noe mer smertestillende. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal man skylle med saltvann? Er ikke det ganske vanskelig? 😁 Fikk hvertfall beskjed om at jeg kan dusje fra dag én. 

Bjørn Tvedt, Stefan Emmes og Morten Haug er de mest erfarne nesekirurgene i landet. :) 

Anonymkode: 3981d...02b

Takk! :) Hvis du har fulgt tråden og har litt god hukommelse, vet du noe om hvem som er best på både å fjerne nesetipp og fjerne hump på neseryggen? 

Anonymkode: 645c2...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor raskt skal du reise hjem etter operasjon? Du må vel tilbake etter en uke for å fjerne gips, sting og rør/tamponger?

Jeg tok tre Paracet og en arcoxia en time før operasjon, og fikk en oxycontin da jeg kom inn på operasjonssalen. Tok også azitromax før operasjon som er mot infeksjon, og brukte arcoxia de første dagene etter operasjonen som både er smertestillende og betennelsesdempende. Gjorde ikke noe annet for å forhindre infeksjon, men tror ikke det er vanlig å få infeksjon heller:)

Anonymkode: 39ea2...326

Tenker å dra hjem igjen dagen etter, kirurgen mente det skulle gå greit. Hvilken dag var verst etter operasjonen, den første eller andre? Må tilbake 1 uke etter ja, og blir sikkert ganske forferdelig å ta offentlig transport med gips, sting, blåmerker, etc. 

Jeg skal ta flere paracet, arcoxia og azitromax før operasjonen, men jeg skal ikke bruke betennelsesdempende etter operasjonen, noe jeg gjerne skulle ha gjort.... Er redd for å få infeksjon :( 

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må tilbake til klinikken etter ca en uke for å fjerne gipsen, bare så du er klar over at du da må tilbake til Oslo. 

Det er egentlig ikke så mye å grue seg til i mine øyne. For meg var det ikke spesielt vondt bortsett fra at jeg sov dårlig siden man må sove med overkroppen opp. Og at man ikke klarer å puste gjennom nesa. 

Måtte vel ta noe smertestillende dagen før og på selve operasjonsdagen. Og så er det visse ting det er lurt å kjøpe inn og ha klart til du kommer fra operasjon (sugerør, vaselin til leppene, nakkepute ol). 

Ellers klarte jeg meg så og si uten smertestillende. Jeg tok den anbefalte dosen de to første dagene, men spydde natt til tredje dag. Og nesa fossblødde. Etter det tok jeg ikke noe mer smertestillende. 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Ja, fikk beskjed om at jeg måtte komme tilbake 7 dager etter for å fjernes gipsen og stingene, håper jeg ikke ser helt forferdelig ut når jeg skal tilbake :)  

Håper at det går bra, at jeg slipper å ha så mye smerter og blødninger ettesom jeg skal være alene (har bare noen hos meg de 2 første dagene), men det er kanskje like så greit? Tusen takk for tips, skal def kjøpe meg en nakkepute! 

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! :) Hvis du har fulgt tråden og har litt god hukommelse, vet du noe om hvem som er best på både å fjerne nesetipp og fjerne hump på neseryggen? 

Anonymkode: 645c2...ec0

Jeg skal operere nesetippen hovedsaklig, og jeg skal gjøre det hos Haug! :) Han har operert neser lenge og skal visstnok være ganske flink. Når har du tenkt å ta operasjon?

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal operere nesetippen hovedsaklig, og jeg skal gjøre det hos Haug! :) Han har operert neser lenge og skal visstnok være ganske flink. Når har du tenkt å ta operasjon?

Anonymkode: 3981d...02b

Lykke til! :) Det blir nok en liten stund til men håper innen få år. Vet du ca. hvor mye det koster å operere nesetipp og fjerne hump?

Anonymkode: 645c2...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! :) Det blir nok en liten stund til men håper innen få år. Vet du ca. hvor mye det koster å operere nesetipp og fjerne hump?

Anonymkode: 645c2...ec0

Takk :) Jeg har selv tenkt på dette lenge, i flere år, men det er likevel utrolig skummelt å tenke på hva jeg skal gjennomgå. 

Prisene varierer veldig, men for min del er det viktig at kirurgen har erfaring - så jeg valgte den kirurgen som de fleste har gode erfaringer med og som har holdt på med dette i en stund. Jeg har hørt at Emmes er ganske flink til å operere neseryggen (men det er heller ikke det vanskeligste hva gjelder neseplastikk), det er verre med nesetippen (noe Haug og Tvedt er flinke til, visstnok).

Jeg kommer til å oppdatere hva som skjer fremover, så jeg kommer til å anbefale kirurgen eller advare mot ham :) 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! :) Det blir nok en liten stund til men håper innen få år. Vet du ca. hvor mye det koster å operere nesetipp og fjerne hump?

Anonymkode: 645c2...ec0

Glemte å svare: jeg betaler ca. 6000 tusen, skal gjøre noe med neseryggen (har ikke en hump, men skal rette den litt), endre nesetippen (endre formen og løfte den litt). Min operasjon kommer til å bli ganske krevende, men han mente at han ville få det til. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å svare: jeg betaler ca. 6000 tusen, skal gjøre noe med neseryggen (har ikke en hump, men skal rette den litt), endre nesetippen (endre formen og løfte den litt). Min operasjon kommer til å bli ganske krevende, men han mente at han ville få det til. 

Anonymkode: 3981d...02b

60 000, ikke 6000 ;) 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på konsultasjon hos Dr.Haug sa han at han ikke opererte nesetipper, kun neserygg. Noen år siden, så kan jo hende at han har begynt med det i mellomtiden?

 

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Dr.Pavlovic på Aleris. Noen som hat erfaring med han?

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var på konsultasjon hos Dr.Haug sa han at han ikke opererte nesetipper, kun neserygg. Noen år siden, så kan jo hende at han har begynt med det i mellomtiden?

 

Anonymkode: ddb19...263

Det stemmer jo ikke. Han har operert nesetipper i lang tid, men han operer ikke nesetipper som ikke har bra utgangspunkt. Bare i i denne tråden er det bilde av en nesetipp som han har operert. 

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Dr.Pavlovic på Aleris. Noen som hat erfaring med han?

Anonymkode: ddb19...263

Viser ikke før/etter-bilder, prater dårlig norsk og vanskelig å kommunisere med ham - kommunikasjon er alfa og omega når det gjelder sånne inngrep. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...