Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Frk.sommerfugl skrev:

Jeg hadde infeksjon i halsen og bihulbetennelse så kirurgene sa at jeg ikke fikk operere pga infeksjonsfaren. Jeg måtte gå på antibiotika i 2 uker og vente 2 uker etterpå sa han ene, men da passet det ikke pga skole..Ganske kjipt ja😅Så spennende! Hva skal du gjøre?🤗

Ahh såpass ja! Skal fjerne hump, gjøre den smalere og minske tupp littegrann 😊 Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Hvor lang tid gikk det fra du var på konsultasjon til operasjoenen skulle skje? 🤗Takk for svar forresten!

 

Ca 2 uker. Bare hyggelig😁

24 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Takk for tips! Og masse lykke til videre :) Ser at jeg skal gjøre ca. det samme som deg - så spent på å høre om du er fornøyd etter hvert som gipsen skal av, og hvordan nesten er etter 1-2 uker. 🤗

Takk! Ja er spent på hvordan det ser ut når gipsen kommer av. Er hvertfall super fornøyd med Akademikliniken hittil, veldig proffe og hyggelige og jeg hadde en god opplevelse av operasjonen👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dette tegn på at du Ikke skal gjøre det... bare en tanke.

Anonymkode: 17d8c...a9a

Ja kanskje det, har tenkt tanken selv..neida men, min mors venninne sa at det var kroppen min som prøvde å si ifra at jeg ikke burde gjøre det..men nå har jeg jo tenkt gjennom dette i mange mange år🤗 Har skjev neseskillevegg så har nedsatt pusteevne på ene siden, er ganske ukomfortabelt. Men ja, gjør jo det mest for den kosmetiske delen..menmen, hadde ei venninne som opererte seg for 1 måned siden, hun var så redd for at folk skulle se hun fra diverse vinkler, ta bilde fra siden og at folk skulle se henne fra siden. Er trist å tenke på at en kan ha det slikt, men nå? Herregud hun stråler! Hun har fått en enorm form for selvtillit! Det er kanskje overfladisk hele greia men..jeg sier ikke at operasjon gjør alt i verden bra og rosenrødt, men jeg tenker at hvis det er mulig å gjøre noe med den så hvorfor ikke.🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Ahh såpass ja! Skal fjerne hump, gjøre den smalere og minske tupp littegrann 😊 Hva med deg?

Skal fjerne hump, rette på neseskilleveggen og rette på ene nesevingen, den er ikke lik den på andre siden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarahc491
På 23.2.2019 den 10.08, wilmaest skrev:

Takk for svar! Jeg var fornøyd med konsultasjonen, og følte vi var helt på samme side. Han forstod akkurat hva jeg ønsket. Så jeg har bare noen dager igjen til operasjon nå! 

 

Har du operert deg hos han eller noen andre?

Så bra :) nei jeg er fremdeles på jakt etter riktig kirurg. Masse lykke til med operasjonen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2019 den 10.08, wilmaest skrev:

Takk for svar! Jeg var fornøyd med konsultasjonen, og følte vi var helt på samme side. Han forstod akkurat hva jeg ønsket. Så jeg har bare noen dager igjen til operasjon nå! 

 

Har du operert deg hos han eller noen andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wilmaest, har du tatt av gipsen ennå? Jeg skal operere hos Bjørn Tvedt 27.juni, setter pris på alle som har lyst til å dele sine erfaringer med han!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på konsultasjon hos Kenneth Chiu, noen som har operert hos han?

Anonymkode: 4d8c0...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I morgen skal jeg på konsultasjon hos Kenneth Chiu, noen som har operert hos han?

Anonymkode: 4d8c0...c84

Hei! Jeg skal operere nesen hos han i april ☺️ ..så stiller meg bak det spørsmålet. Vet at noen andre bak i tråden her har det, og at de var fornøyde. Han virker utrolig dyktig, så jeg tror det blir veldig bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Andrea87 skrev:

Wilmaest, har du tatt av gipsen ennå? Jeg skal operere hos Bjørn Tvedt 27.juni, setter pris på alle som har lyst til å dele sine erfaringer med han!😊

 

4 timer siden, Litt-gjest skrev:

Hei! Jeg skal operere nesen hos han i april ☺️ ..så stiller meg bak det spørsmålet. Vet at noen andre bak i tråden her har det, og at de var fornøyde. Han virker utrolig dyktig, så jeg tror det blir veldig bra 😊

 

4 timer siden, Litt-gjest skrev:

Hei! Jeg skal operere nesen hos han i april ☺️ ..så stiller meg bak det spørsmålet. Vet at noen andre bak i tråden her har det, og at de var fornøyde. Han virker utrolig dyktig, så jeg tror det blir veldig bra 😊

Advarsel! Ikke operer hos Tvedt. Jeg angrer bittert.  Tenk dere godt om før dere tar en beslutning om å operere nesen. Neseoperasjon er noe av det vanskeligste en kirurg kan gjøre. 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Advarsel! Ikke operer hos Tvedt. Jeg angrer bittert.  Tenk dere godt om før dere tar en beslutning om å operere nesen. Neseoperasjon er noe av det vanskeligste en kirurg kan gjøre. 

Anonymkode: b6612...bd5

Vanskelig å ta slike innlegg alvorlig når man ikke legger mer begrunnelse i sine argumenter. For alt man vet kan dette være skrevet av noen som jobber på klinikken hos noen i konkurranse om pasienter som ønsker neseoperasjon

 

Anonymkode: ddb19...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Advarsel! Ikke operer hos Tvedt. Jeg angrer bittert.  Tenk dere godt om før dere tar en beslutning om å operere nesen. Neseoperasjon er noe av det vanskeligste en kirurg kan gjøre. 

Anonymkode: b6612...bd5

Kan du være så snill fortelle hva du ikke ble fornøyd med? Og hva han skulle gjøre på nesen din? Setter stor pris på svar..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Andrea87 skrev:

Kan du være så snill fortelle hva du ikke ble fornøyd med? Og hva han skulle gjøre på nesen din? Setter stor pris på svar..!!

Jeg vil ikke gå inn på detaljer fordi jeg ønsker ikke at mitt tilfelle skal bli gjenkjent. Hva jeg ikke ble fornøyd med er egentlig ikke så viktig. Det negative jeg har lest om denne kirurgen er variert. Det er ikke en spesiell ting de ikke er misfornøyd med. Det kan gå på mange ting. Tenk på risiko og komplikasjoner. Ingen kirurg kan operere en nese perfekt. Jeg tror heller ikke at norske kirurger er gode nok. Derfor vil det bli mange som er fornøyd og mange som blir misfornøyd. Det vil gå litt på tilfeldigheter og flaks. Jeg tror også at norske kirurger ligger litt etter når det gjelder teknikk og metoder. 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke gå inn på detaljer fordi jeg ønsker ikke at mitt tilfelle skal bli gjenkjent. Hva jeg ikke ble fornøyd med er egentlig ikke så viktig. Det negative jeg har lest om denne kirurgen er variert. Det er ikke en spesiell ting de ikke er misfornøyd med. Det kan gå på mange ting. Tenk på risiko og komplikasjoner. Ingen kirurg kan operere en nese perfekt. Jeg tror heller ikke at norske kirurger er gode nok. Derfor vil det bli mange som er fornøyd og mange som blir misfornøyd. Det vil gå litt på tilfeldigheter og flaks. Jeg tror også at norske kirurger ligger litt etter når det gjelder teknikk og metoder. 

Anonymkode: b6612...bd5

Ok, men kan du svare på om det er det estetiske du ikke er fornøyd med, eller det funksjonelle? Eller begge? 

Har du hørt om mange som ikke er fornøyd med Tvedt?

takker for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2019 den 15.47, wilmaest skrev:

Takk, operasjonen gikk veldig bra! Er hoven og blå men formen er stigende.

Har ikke så mange tips å komme med enda, men det jeg kan nevne er våte bomullspads i kjøleskapet til hovne øyne, nakkepute til evt biltur pluss første natt, sugerør når du drikker og en skikkelig god leppepomade!! Selv bruker jeg kun purelan fra apoteket. For man blir TØRR på leppene av å puste med munnen i 24t🙄 Lettspiselig mat tilgjengelig er også lurt, yoghurt feks! 

Lykke til😊

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Andrea87 skrev:

Ok, men kan du svare på om det er det estetiske du ikke er fornøyd med, eller det funksjonelle? Eller begge? 

Har du hørt om mange som ikke er fornøyd med Tvedt?

takker for svar!!

Jeg vil ikke si så mye om hva jeg ikke var fornøyd med. Dette handler ikke bare om jeg var fornøyd eller ikke. Jeg har fått varig skade fysisk og psykisk. Jeg råder deg til å lese deg opp på risikoer og komplikasjoner vedrørende neseoperasjoner. Det er noe av det vanskeligste en kirurg kan utføre. Jeg var for uvitende og var totalt uforberedt på det som møtte meg. Hvis du er så heldig og ha en nese som fungerer godt funksjonelt så hadde jeg tenkt meg godt om. Du vet hva du har, men ikke hva du får.

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si så mye om hva jeg ikke var fornøyd med. Dette handler ikke bare om jeg var fornøyd eller ikke. Jeg har fått varig skade fysisk og psykisk. Jeg råder deg til å lese deg opp på risikoer og komplikasjoner vedrørende neseoperasjoner. Det er noe av det vanskeligste en kirurg kan utføre. Jeg var for uvitende og var totalt uforberedt på det som møtte meg. Hvis du er så heldig og ha en nese som fungerer godt funksjonelt så hadde jeg tenkt meg godt om. Du vet hva du har, men ikke hva du får.

Anonymkode: b6612...bd5

Jeg klarer bare ikke å forstå hvor du vil hen med det du skriver, du vil ikke si hva det er du er misfornøyd med. Så det kan jo være at du synes selve opplevelsen var traumatisk, hva vet jeg. Du kan nå ihvertfall svare på om det er det estetiske eller det funksjonelle, eller om det er en kombinasjon av disse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si så mye om hva jeg ikke var fornøyd med. Dette handler ikke bare om jeg var fornøyd eller ikke. Jeg har fått varig skade fysisk og psykisk. Jeg råder deg til å lese deg opp på risikoer og komplikasjoner vedrørende neseoperasjoner. Det er noe av det vanskeligste en kirurg kan utføre. Jeg var for uvitende og var totalt uforberedt på det som møtte meg. Hvis du er så heldig og ha en nese som fungerer godt funksjonelt så hadde jeg tenkt meg godt om. Du vet hva du har, men ikke hva du får.

Anonymkode: b6612...bd5

Når du ikke engang kan si hva du ikke er fornøyd med eller forklare situasjonen så kan du spare deg for å legge ved slike "skrekk" innlegg. Du er anonym... Jeg tror ikke bjørn tvedt lurker her i forumet og kommer til å "kjenne igjen" situasjonen din. Uansett om han skulle være det er det, så har du rett til å ytre din opplevelse, ikke noe han kan ta deg på der. Selvfølgelig er det viktig hva du ikke ble fornøyd med når dette er et forum der vi er opptatt av andres opplevelser og erfaringer med forskjellige kiruger for å hjelpe oss med å ta et valg. Det kan være mange grunner til at det ikke gikk som du forventet, ikke nødvendigvis 100% kirugen sin feil. Vil tro det er mange misfornøyde pasienter utenfor norge óg. Jeg vet ikke hva du ville oppnå med dette innlegget, om det var å skremme eller faktisk få frem en bekymring hos kirurgen. Vanskelig å ta deg seriøs når du hverken forklarer situasjonen og i tillegg er du anonym... Vil ikke si du bidro til dette forumet som er for å hjelpe andre som vurderer å operere nesen og er avhengig av pålitelige erfaringer. 

Hvis du ikke tenkte at norske kiruger var gode nok i første omgang, hvorfor opererte du i norge da? 

Endret av wilmama
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, wilmama skrev:

Når du ikke engang kan si hva du ikke er fornøyd med eller forklare situasjonen så kan du spare deg for å legge ved slike "skrekk" innlegg. Du er anonym... Jeg tror ikke bjørn tvedt lurker her i forumet og kommer til å "kjenne igjen" situasjonen din. Uansett om han skulle være det er det, så har du rett til å ytre din opplevelse, ikke noe han kan ta deg på der. Selvfølgelig er det viktig hva du ikke ble fornøyd med når dette er et forum der vi er opptatt av andres opplevelser og erfaringer med forskjellige kiruger for å hjelpe oss med å ta et valg. Det kan være mange grunner til at det ikke gikk som du forventet, ikke nødvendigvis 100% kirugen sin feil. Vil tro det er mange misfornøyde pasienter utenfor norge óg. Jeg vet ikke hva du ville oppnå med dette innlegget, om det var å skremme eller faktisk få frem en bekymring hos kirurgen. Vanskelig å ta deg seriøs når du hverken forklarer situasjonen og i tillegg er du anonym... Vil ikke si du bidro til dette forumet som er for å hjelpe andre som vurderer å operere nesen og er avhengig av pålitelige erfaringer. 

Hvis du ikke tenkte at norske kiruger var gode nok i første omgang, hvorfor opererte du i norge da? 

Så enig med deg.. Man får ihvertfall skrive hva man er misfornøyd med, når man legger ut et sånt innlegg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...