Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Litt-gjest skrev:

Det er dette jeg er mest redd for selv - men har fått feedback på at om du har 1,5-2 uker så er det ingen som vil se forskjell ☺️ Men antar at det kommer an på hudtykkelsen din osv. Man er jo hoven i flere måneder såvidt jeg har skjønt - bare ikke i like stor grad som i starten 🤔 Du skal til Morten?

Ja, jeg har bestemt meg for Morten istedenfor Tvedt. Mest fordi han gav meg mest trygghetsfølelse og forklarte nærmere hva han ville gjøre. Men jeg skal som sagt gjøre mest på tippen, sy sammen brusk og forkorte tippen. Så jeg er så redd for at selv etter 4,5 uke (når jeg skal tilbake på jobb), fortsatt er ekstremt hoven.. Har tynn hud, om det har noen å si.. vil gjerne ha andres erfaringer🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Andrea87 skrev:

Ja, jeg har bestemt meg for Morten istedenfor Tvedt. Mest fordi han gav meg mest trygghetsfølelse og forklarte nærmere hva han ville gjøre. Men jeg skal som sagt gjøre mest på tippen, sy sammen brusk og forkorte tippen. Så jeg er så redd for at selv etter 4,5 uke (når jeg skal tilbake på jobb), fortsatt er ekstremt hoven.. Har tynn hud, om det har noen å si.. vil gjerne ha andres erfaringer🙌🏻

Jeg tror det vil gå kjempebra, men ja, har ikke blitt operert selv enda 😅 litt over to uker til jeg skal til Kenneth.. spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er fornøyd med kirurgen. Grunnen til at jeg valgte ham var pga. den lange erfaringen han har og som jeg har nevnt tidligere, at han er øre-nese-hals-spesialist i tillegg til å være plastikkirurg. Han er én av de som har lengst erfaring i landet.

Jeg senket og gjorde neseryggen smalere samt endret nesetippen. Hva har du tenkt til å fikse på nesen og hvem skal du operere deg hos?

Anonymkode: 3981d...02b

Hvor lenge var nesen din hoven? (Så hoven at man la veldig godt merke til det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Andrea87 skrev:

Ja, jeg har bestemt meg for Morten istedenfor Tvedt. Mest fordi han gav meg mest trygghetsfølelse og forklarte nærmere hva han ville gjøre. Men jeg skal som sagt gjøre mest på tippen, sy sammen brusk og forkorte tippen. Så jeg er så redd for at selv etter 4,5 uke (når jeg skal tilbake på jobb), fortsatt er ekstremt hoven.. Har tynn hud, om det har noen å si.. vil gjerne ha andres erfaringer🙌🏻

Så spennende, jeg opererte meg også hos Morten Haug og er fornøyd :) Ble tatt godt vare på og kunne ringe Haug når som helst etter operasjonen. Jeg var kjempehoven, men det var pga. av at jeg ikke klarte å sove sittende og ble veldig blå i tillegg. Hevelsen gikk ned etter ca. 10 dager, men jeg var blå ganske lenge (så lurt å investere i en dekkende concealer/foundation).

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Andrea87 skrev:

Hvor lenge var nesen din hoven? (Så hoven at man la veldig godt merke til det)

Jeg har svart deg, men ja, etter ti dager var jeg ikke lenger så hoven (etter dag 3 begynner hevelsen å gå ned), men dette er jo veldig individuelt. Nesen har jo endret seg etter da, men jeg syns ikke hverken ansiktet eller nesen var så hoven etter ca. 10 dager - og jeg gjorde jo en stor feil da jeg sov liggende de første nettene, det gjorde at ansiktet hovnet opp veldig. Når jeg tenker meg om så tok jeg av bandasjen etter 1 uke og jeg kan ikke huske at jeg var så hoven da, men jeg var blå, lilla og gul rundt og under øynene.  

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 8.52, Agave skrev:

Ligger i senga med is. Ganske blå. Nesen ser liiiiten ut til tross for at den er veldig hoven. Skal ta ut silikon støttene imorgen, gleder meg til å puste bedre. Men dag 3 imorgen, da vet jeg hvertfall at jeg er på peaken av hevelse. Tippen er veldig løftet, men jeg vet av erfaring at tippen dropper noen mm de første ukene og da tror jeg den blir helt perfekt! Veldig vanskelig å gjøre seg opp noen mening når den er så hoven og casten er over neseryggen. Den skal av den 29. Sååå spent!

Det er jo et godt tegn da du er mest hoven de første dagene. Jeg husker hvor spent jeg var da jeg tok av bandasjen og den følelsen av å være fornøyd var fantastisk. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.3.2019 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Èn uke etter operasjonen? Hadde du noe hevelse eller blåmerker da du var tilbake på skolebenken? Etter én uke så jeg helt forferdelig ut, hadde ikke mye hevelse igjen, men hadde blålilla blåmerker rundt og under øynene og det tok mange uker før jeg følte som meg selv igjen. Jeg dro på jobb etter tre uker og var på forelesning etter fire uker. Husker jeg googlet etter bilder av hvordan folk så ut etter neseplastikk og det dukket opp bilder av folk som mørbanket ut og jeg trodde ikke at jeg skulle se slik ut, men det gjorde jeg jo😅Angående operasjonen, så er det en privatsak og ikke noe andre trenger å vite. 

(..,)

Anonymkode: 3981d...02b

All hevelse hadde heldigvis gått bort. Jeg hadde et lite blåmerke på kinnet som én person kommenterte, men jeg avverget det fint i og med at det var fadderuker. :laugh: Det var flere som så mer mørbanket og utslitt enn det jeg gjorde for å si det mildt. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 8.52, Agave skrev:

Ligger i senga med is. Ganske blå. Nesen ser liiiiten ut til tross for at den er veldig hoven. Skal ta ut silikon støttene imorgen, gleder meg til å puste bedre. Men dag 3 imorgen, da vet jeg hvertfall at jeg er på peaken av hevelse. Tippen er veldig løftet, men jeg vet av erfaring at tippen dropper noen mm de første ukene og da tror jeg den blir helt perfekt! Veldig vanskelig å gjøre seg opp noen mening når den er så hoven og casten er over neseryggen. Den skal av den 29. Sååå spent!

Det er trivelig å følge oppdateringene dine. :) Håper det står greit til med deg nå. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svart deg, men ja, etter ti dager var jeg ikke lenger så hoven (etter dag 3 begynner hevelsen å gå ned), men dette er jo veldig individuelt. Nesen har jo endret seg etter da, men jeg syns ikke hverken ansiktet eller nesen var så hoven etter ca. 10 dager - og jeg gjorde jo en stor feil da jeg sov liggende de første nettene, det gjorde at ansiktet hovnet opp veldig. Når jeg tenker meg om så tok jeg av bandasjen etter 1 uke og jeg kan ikke huske at jeg var så hoven da, men jeg var blå, lilla og gul rundt og under øynene.  

Anonymkode: 3981d...02b

Da satser jeg på at jeg ikke er så hoven når jeg begynner på jobb igjen etter 4,5 uke at ALLE legger merke til det.. 🙌🏻 Siden det tar over 1 år før man ser det endelige resultatet er jeg bare så redd for at jeg skal være hoven veeeldig lenge.. 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Andrea87 skrev:

Da satser jeg på at jeg ikke er så hoven når jeg begynner på jobb igjen etter 4,5 uke at ALLE legger merke til det.. 🙌🏻 Siden det tar over 1 år før man ser det endelige resultatet er jeg bare så redd for at jeg skal være hoven veeeldig lenge.. 😩

Det er vel slik at 90% av hevelsen vanligvis går over i løpet av de første par ukene. Det ble nå i alle fall jeg informert om av Morten Haug. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

All hevelse hadde heldigvis gått bort. Jeg hadde et lite blåmerke på kinnet som én person kommenterte, men jeg avverget det fint i og med at det var fadderuker. :laugh: Det var flere som så mer mørbanket og utslitt enn det jeg gjorde for å si det mildt. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Så heldig du var 😀Jeg var ikke like heldig, men det var på grunn av blåmerkene og det føltes som at det tok en evighet før de bleknet 😯

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Andrea87 skrev:

Da satser jeg på at jeg ikke er så hoven når jeg begynner på jobb igjen etter 4,5 uke at ALLE legger merke til det.. 🙌🏻 Siden det tar over 1 år før man ser det endelige resultatet er jeg bare så redd for at jeg skal være hoven veeeldig lenge.. 😩

Det meste av hevelsen er borte etter 1 uke, så det trenger du ikke å bekymre deg for :) Etter ca. 10 dager var jeg ikke hoven mer (Det er ca. 6-7 måneder siden jeg opererte meg). Har du fått dato for operasjonen?

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om et sted som tilbyr gratis konsultasjon?  Gjerne i oslo men kan være overalt i landet..

Anonymkode: 73802...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om et sted som tilbyr gratis konsultasjon?  Gjerne i oslo men kan være overalt i landet..

Anonymkode: 73802...d3c

Aleris hos Kenneth Chiu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er gratis noe sted lengre - kom noen nye regler i år på dette har jeg hørt. Men ville ha sendt e-post og sjekket med de ulike klinikkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så frem og tilbake på om jeg skal gjennomføre operasjonen eller ikke. Jeg vet at jeg ikke lenger vil leve med den nesen jeg har, samtidig tenker jeg at jeg må være gal som tør å la meg operere midt i ansiktet.. Og jeg er så redd for at kollegaene mine skal legge merke til at jeg har operert. Samtidig vil jeg operere fordi jeg vil ha dette ut av verden og føle meg vel med meg selv. Jeg har ingen å snakke med dette om, det er ingen som forstår.. Tror jeg bare trenger noen å dele med, og da blir det her inne da;-) Takknemlig for alle som har lyst tl å dele flere av sine erfaringer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andrea87 skrev:

Jeg er så frem og tilbake på om jeg skal gjennomføre operasjonen eller ikke. Jeg vet at jeg ikke lenger vil leve med den nesen jeg har, samtidig tenker jeg at jeg må være gal som tør å la meg operere midt i ansiktet.. Og jeg er så redd for at kollegaene mine skal legge merke til at jeg har operert. Samtidig vil jeg operere fordi jeg vil ha dette ut av verden og føle meg vel med meg selv. Jeg har ingen å snakke med dette om, det er ingen som forstår.. Tror jeg bare trenger noen å dele med, og da blir det her inne da;-) Takknemlig for alle som har lyst tl å dele flere av sine erfaringer 😊

Jeg kjenner meg såååååå igjen i det du skriver over! Min konklusjon ble at ettersom jeg vil dette her så mye, så må jeg gjøre det. Kan ikke leve etter hva andre folk vil synes om den avgjørelsen. Det er tross alt mitt liv. For alt jeg vet er de ikke kollegaene mine lengre om 3-5 år, men nesen min er der. Skal det holde meg igjen? Nope!

...skal innrømme dog at jeg gruer meg til første gang jeg ser kollegaene mine etter operasjonen (skal operere til uka - uææ). Har ikke bestemt meg for hvordan jeg skal håndtere situasjonen hvis noen spør direkte. I noen øyeblikk er jeg litt sånn: "jeg kan jo bare own it", mens i andre øyeblikk er jeg litt sånn "det har de ikke noe med, så det vil jeg ikke snakke om"..

Det eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg skal gjennomføre det fordi jeg tror det vil øke min, hva skal jeg si? levestandard 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andrea87 skrev:

Jeg er så frem og tilbake på om jeg skal gjennomføre operasjonen eller ikke. Jeg vet at jeg ikke lenger vil leve med den nesen jeg har, samtidig tenker jeg at jeg må være gal som tør å la meg operere midt i ansiktet.. Og jeg er så redd for at kollegaene mine skal legge merke til at jeg har operert. Samtidig vil jeg operere fordi jeg vil ha dette ut av verden og føle meg vel med meg selv. Jeg har ingen å snakke med dette om, det er ingen som forstår.. Tror jeg bare trenger noen å dele med, og da blir det her inne da;-) Takknemlig for alle som har lyst tl å dele flere av sine erfaringer 😊

Du bør tenke deg godt om før du tar en avgjørelse. Dra på flere konsultasjoner. Sett deg inn i temaet. Forbered deg grundig og still mange faglige spørsmål, både i forhold til det estetiske og funksjonelle. Be om og se før og etter bilder. Vær sikker på at du og kirurgen forstår hverandre  og er enige om ønsket resultat. Be kirurgen informere deg i detalj hvilke inngrep han har tenkt å utføre og hva dette innebærer estetisk og evt. funksjonelt. Det er en risiko for og få funksjonelle kroniske skader etter operasjonen f.eks. vanskeligheter med å puste med nesen, rennende nese, tett nese, press/trykk/smerter i nesen. Be om informasjon om komplikasjoner og hvilken risiko du tar. Det er bekymringsverdig hvis kirurgen bare er opptatt av og selge og ikke er seg etisk bevisst om å gi pasienten god nok informasjon. Spør om revisjonsgrad. Mange som tar neseoperasjon blir ikke fornøyd, noen velger og operere seg på nytt mens andre orker ikke den psykiske  påkjenning en ny operasjon innebærer. Vær tydelig på hva du ønsker og rette på og hvordan du ønsker din nese skal se ut. For at du skal kunne ta et informert og bevisst valg er du nødt til og sette deg inn i temaet. Uansett så tar du en risiko. Forvent at kirurgen undersøker nesen din innvendig og utvendig, vanskelighetsgrad og om det er forhold ved din nese som gjør operasjonen vanskeligere, f.eks. hudtykkelse eller andre forhold. Jeg ville ha valgt den kirurgen som viser til gode resultater, som gir deg god nok informasjon til og ta et informert valg. Husk at 3D bildene er kun et hjelpemiddel for at du visuelt kan forestille deg hvordan resultatet kan bli og at det endelige resultat kan avvike. Min erfaring med 3D bilder er at bildene viser dårlig hvordan nesen og ansiktet blir seende ut i front, og at man ikke helt ser ut som seg selv. 

Anonymkode: b6612...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...