Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere, kan vi ikke bare la være å gi noe som helst respons til den mannen over som forvillet seg inn i tråden for å fortelle hvor lite han liker plastisk kirurgi? Det hadde vært så synd om en konstruktiv tråd blir ødelagt med avsporinger i den retningen. Over til tema, jeg har vært på konsultasjon hos Westvik og fått et kjempegodt inntrykk av ham. Er det noen her som faktisk har blitt operert av ham? 

Anonymkode: d62dc...cd9

Enig! Slike valg er ofte gjennomtenkt.  

Synes ikke det er mange som har delt erfaringer når det gjelder Chiu og Westvik. Kanskje fordi de ikke har holdt på i like mange år som Tvedt og Haug. Fant derimot dette innlegget. Nå er jeg enda mer usikker på valget av kirurg. Vet jo at alle kirurger har pasienter som blir misfornøyde. Man vet heller ikke om dette kommer av kommunikasjonssvikt mellom pasient og kirurg eller dårlig teknikk. 

 

 

Anonymkode: a5904...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.5.2019 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Enig! Slike valg er ofte gjennomtenkt.  

Synes ikke det er mange som har delt erfaringer når det gjelder Chiu og Westvik. Kanskje fordi de ikke har holdt på i like mange år som Tvedt og Haug. Fant derimot dette innlegget. Nå er jeg enda mer usikker på valget av kirurg. Vet jo at alle kirurger har pasienter som blir misfornøyde. Man vet heller ikke om dette kommer av kommunikasjonssvikt mellom pasient og kirurg eller dårlig teknikk. 

 

 

Anonymkode: a5904...da3

Det er så vanskelig, føler jeg ikke kan stole på noen kirurger, og at man må ha flaks for å få et godt resultat.. Men ja, man kjenner jo ikke til en situasjon fra alle sider ved å lese det, men samtidig blir man jo skremt. 

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så vanskelig, føler jeg ikke kan stole på noen kirurger, og at man må ha flaks for å få et godt resultat.. Men ja, man kjenner jo ikke til en situasjon fra alle sider ved å lese det, men samtidig blir man jo skremt. 

Anonymkode: 203d1...f8b

Er det sekundær neseplastikk du vil gjennomføre? 

Anonymkode: a5904...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sekundær neseplastikk du vil gjennomføre? 

Anonymkode: a5904...da3

Jepp!

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp!

Anonymkode: 203d1...f8b

Har du oppsøkt andre utenom Westvik og Chiu? 

Anonymkode: a5904...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.5.2019 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Hvor opererte du deg? Vil gjerne se bilder :)

Anonymkode: 203d1...f8b

Hadde visst glemt litt at jeg postet her, haha! Opererte meg på Lidingöklinikken! Kan rante litt mens jeg er igang. 

Jeg fant ut at jeg ikke ville operere meg i Norge fordi jeg har tykk hud og en rund/bred nesetipp, rett og slett ikke en "typisk norsk" nese. Etter mye research konkluderte jeg med at norske kirurger rett og slett ofte ikke er så gode på sånne neser. I tillegg var Tyrkia/Iran osv uaktuelt fordi nesene (hverfall de jeg har sett) ender opp med å se opererte og like ut med en tipp som roterer veldig oppover. Polen og andre land hvor man får ekstremt rimelig kirurgi virket dumt og utrygt, UK var dyrere enn i Norge osv... Så jeg endte opp med å snevre meg inn til Sverige fordi det er nærme hvis noe skulle gå galt, man kan kommunisere på eget språk, og de har flere kirurger å velge mellom enn Norge. I tillegg er det et ganske stort forum (https://www.plastikoperationsforum.se/) hvor man kan søke opp erfaringer med svenske kirurger.

Kirurgen jeg opererte hos på Lidingö var kirurgen jeg fant minst negative tilbakemeldinger på, og de som var negative var gjerne ikke ekstremt negative ("nesen min er helt ødelagt!!!" typ). Noen negative tilbakemeldinger må man jo regne med selvfølgelig, og mye gikk på at kirurgen ikke er særlig karismatisk eller folkelig, som er... helt riktig, hehe. Jeg ble mest imponert over før/etter-bildene jeg så på hjemmesiden deres, men fant etterhvert noen bloggere som hadde operert der og uavhengige før/etter-bilder som jeg også synes så veldig bra ut. I tillegg er kirurgen spesifikt ekspert på neser. Hjemmesiden deres ser *ekstremt* gammeldags og dårlig ut, så for meg ble veldig viktig å finne sekundære kilder.

Jeg er fortsatt veldig hoven, men skal se om jeg får lagt ut noen bilder i kveld eller imorgen! 

Anonymkode: 14f14...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du oppsøkt andre utenom Westvik og Chiu? 

Anonymkode: a5904...da3

Nei, ikke enda. Second opinion-konsultasjoner er ganske dyre, ligger mellom 1000-1500 så har ikke råd til å ta alt med én gang, dessverre. Men har planer om å dra på en konsultasjon hos Fornebuklinikken også.

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke enda. Second opinion-konsultasjoner er ganske dyre, ligger mellom 1000-1500 så har ikke råd til å ta alt med én gang, dessverre. Men har planer om å dra på en konsultasjon hos Fornebuklinikken også.

Anonymkode: 203d1...f8b

Var det du som ikke ønsker å dra på konsultasjon til Haug? (Husker ikk hvem som svarte, da det er flere anonymbrukere her inne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andrea87 skrev:

Var det du som ikke ønsker å dra på konsultasjon til Haug? (Husker ikk hvem som svarte, da det er flere anonymbrukere her inne)

 

Nei, det var ikke meg :) Tenker ikke å dra på konsultasjon hos ham.

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andrea87 skrev:

Var det du som ikke ønsker å dra på konsultasjon til Haug? (Husker ikk hvem som svarte, da det er flere anonymbrukere her inne)

Beklager, leste feil. Men nei, jeg tenker ikke å dra hos ham. Har ikke hørt så mye bra om han.

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, leste feil. Men nei, jeg tenker ikke å dra hos ham. Har ikke hørt så mye bra om han.

Anonymkode: 203d1...f8b

Hvem har du hørt dette fra? Evt. hvor har du lest det? Jeg skal operere meg hos han om akkurat 1 måned og gruer meg så sinnsykt.. Men så er det liksom han jeg har lest mest godt om jeg da, og han jeg følte forstod meg best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andrea87 skrev:

Hvem har du hørt dette fra? Evt. hvor har du lest det? Jeg skal operere meg hos han om akkurat 1 måned og gruer meg så sinnsykt.. Men så er det liksom han jeg har lest mest godt om jeg da, og han jeg følte forstod meg best..

Sjekk ut legelisten.no. Der har flere klaget på resultatet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke enda. Second opinion-konsultasjoner er ganske dyre, ligger mellom 1000-1500 så har ikke råd til å ta alt med én gang, dessverre. Men har planer om å dra på en konsultasjon hos Fornebuklinikken også.

Anonymkode: 203d1...f8b

Hele prosessen er dyr, så må få spart i noen mnd før jeg legger meg under kniven enda en gang. Du får holde oss oppdatert:) Hørt mye bra om Fornebuklinikken.

Anonymkode: a5904...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er ingen kirurger i Norge som er GODE på neseplastikk som noen av kirurgene i f.eks Tyrkia og Iran.

Anonymkode: 928da...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, idaaa92 skrev:

Sjekk ut legelisten.no. Der har flere klaget på resultatet. 

Ja, jeg har sett at det står litt negative vurderinger der. Men det er veldig få vurderinger som er skrevet om andre nese-kirurger. Og jeg tenker at Morten Haug er mest erfaren på neseplastikk, da han tross alt er en av dem som har utført flest neseoperasjoner i Norge.. Leser også om veldig mange som er fornøyd med han.. Men jeg vil gjerne ha flere råd/erfaringer rundt dette, nå som det nærmer seg operasjondag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Andrea87 skrev:

Hvem har du hørt dette fra? Evt. hvor har du lest det? Jeg skal operere meg hos han om akkurat 1 måned og gruer meg så sinnsykt.. Men så er det liksom han jeg har lest mest godt om jeg da, og han jeg følte forstod meg best..

Har lest veldig blandede anmeldelser om han rundt omkring på nettet, men legelisten er det stedet som fikk meg til å ikke ville dra på konsultasjon hos ham, dessverre. 

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Andrea87 skrev:

Ja, jeg har sett at det står litt negative vurderinger der. Men det er veldig få vurderinger som er skrevet om andre nese-kirurger. Og jeg tenker at Morten Haug er mest erfaren på neseplastikk, da han tross alt er en av dem som har utført flest neseoperasjoner i Norge.. Leser også om veldig mange som er fornøyd med han.. Men jeg vil gjerne ha flere råd/erfaringer rundt dette, nå som det nærmer seg operasjondag..

Tror også vi må huske at det  er mange som er fornøyde med resultatet som ikke deler sine erfaringer på nett, da det fortsatt er litt tabu for mange å si de har utført en nose job. Ofte oss som vurderer neseplastikk og/eller vurderer korrigering som henger på forum. Utifra egen erfaring har jeg skjønt at noe av det viktigste er at pasient og kirurg er på samme plan. God kommunikasjon er nøkkelen. En kirurg skrev «pasienter sier ofte jeg vil ha mindre tipp, men hva er så en mindre nesetipp for dem? Vi har alle ulike definisjoner på hva som menes med mindre. Det er viktig å være mer detaljert når man velger å utføre et så stort inngrep». I tillegg finnes det ikke en eneste kirurg i verden som ikke har hatt pasienter som har blitt misfornøyd. Likte godt at en jeg var på konsultasjon hos innrømmet at han også har pasienter som kommer tilbake for å klage på resultatet. 

Er litt skeptisk til kirurger som lover gull og grønne skoger, så de stryker jeg med en gang fra lista. 

Hva er Haugs operasjonsplan? Synes det er viktig at man setter seg litt inn i teknikken som skal utføres.

 

Endret av idaaa92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er enig i det.. Men jeg synes det er litt merkelig at det omtrent ikke står noenting om verken Kenneth Chiu, Jørgen Utvoll, Tormod Westvik osv. på leselisten.. Tenker at det kanskje er fordi de ikke er mye brukt..? Mens på Haug som har holdt på i mange år og har operert mange, vil man jo selvsagt også finne de som er misfornøyde (ikke alle vil bli fornøyde).. 

uansett, planen er åpen kirurgi da problemet mitt er nesetippen. Han skal også fjerne en liten hump på neseryggen. Nesetippen min er splittet på midten foran, slik at det ser ut som to horn. I tillegg er nesetippen min stor ganske maskulin, og stikker for langt ut fra ansiktet. Han sa selv at dette ikke er den enkleste operasjonen, men at han har operert lignende tidligere. 

Jeg har vært hos både westvik, Tvedt og haug, og synes haug forklarte mye bedre og forstod bedre hva jeg ønsker. Føler meg derfor tryggest på han.. Men det skumle er jo at man ikke vet hvordan det blir etter operasjon.. Jeg gruer meg hver dag og sliter med dårlig matlyst og dårlig søvn. Men samtidig vet jeg at dette er noe jeg ønsker å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, idaaa92 skrev:

Tror også vi må huske at det  er mange som er fornøyde med resultatet som ikke deler sine erfaringer på nett, da det fortsatt er litt tabu for mange å si de har utført en nose job. Ofte oss som vurderer neseplastikk og/eller vurderer korrigering som henger på forum. Utifra egen erfaring har jeg skjønt at noe av det viktigste er at pasient og kirurg er på samme plan. God kommunikasjon er nøkkelen. En kirurg skrev «pasienter sier ofte jeg vil ha mindre tipp, men hva er så en mindre nesetipp for dem? Vi har alle ulike definisjoner på hva som menes med mindre. Det er viktig å være mer detaljert når man velger å utføre et så stort inngrep». I tillegg finnes det ikke en eneste kirurg i verden som ikke har hatt pasienter som har blitt misfornøyd. Likte godt at en jeg var på konsultasjon hos innrømmet at han også har pasienter som kommer tilbake for å klage på resultatet. 

Er litt skeptisk til kirurger som lover gull og grønne skoger, så de stryker jeg med en gang fra lista. 

Hva er Haugs operasjonsplan? Synes det er viktig at man setter seg litt inn i teknikken som skal utføres.

 

Kunne du forresten ha lagt ut bilde av kun nesen din? Skjønner hvis du ikke vil altså, men det hadde vært lit veldig stor hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...