Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Håper jeg kan bruke sminke igjen FØR etter 6 uker.. Skal på jobb igjen etter 4 uker, og vil gjerne kunne sminke ned litt blåmerker og arr.. 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, rens på innsiden av nesen med vaselin :) Og ikke ta på nesen. Er vel 6 uker før nesen tåler mer, jeg brukte ikke sminke ila de 6 ukene engang, var så redd for å gjøre noe galt haha. Og briller skal man heller ikke bruke på 6 uker min. Jeg brukte ikke det på flere mnd :P Bare lette solbriller en gang i blant. Bruk gjerne hatt når du er ute i solen :) Og smør deg godt med solfaktor, spesielt der arret/arrene er. Tror ikke det er anbefalt å gjøre noe mer enn som så :) Bare husk på å være forsiktig og ta det med ro! Neseolje anbefaler jeg å bruke etter et par mnd, jeg var plaget med veldig tørre slimhinner en stund. Er sikkert ikke sånn for alle, men for sikkerhetsskyld! Kjøpte sesamolje på spray på apoteket.

Anonymkode: 203d1...f8b

Har du forresten barm, eventuelt vet om noen som har operert nesen som har små barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, helo18 skrev:

Regner med at du skyller nesen med en sånn «neti pot», der du skyller saltvann i ene neseboret og så kommer alt gromset ut i andre neseboret? Isåfall, hvordan føles det? Fikk beskjed om dette på konsultasjon, og tenker at det må svi skikkelig😳 Vet jo hvor ekkelt det er å få saltvann i nesen når man bader i syden....haha. 

Nei, jeg skyller ikke med noen ting. Kanskje jeg skal gjøre det neste uke? Har ikke fått beskjed om det ihvertfall🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Nei, jeg skyller ikke med noen ting. Kanskje jeg skal gjøre det neste uke? Har ikke fått beskjed om det ihvertfall🤗

Rart du ikke har fått beskjed om det. Det er for å få ut alt groms som ligger der, slik at det ikke trigger nysing eller at du føler deg tett 😊 For du kan jo verken nyse eller snyte deg på flere uker, da det kan rive opp mye innvendig. De selger sånn neti pot på apoteket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Nei, jeg skyller ikke med noen ting. Kanskje jeg skal gjøre det neste uke? Har ikke fått beskjed om det ihvertfall🤗

Jeg fikk ikke vite det før dagen jeg jeg tok ut tampongene, da fikk jeg med sprøyter hjem. :) 

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 23.26, helo18 skrev:

Hva slags type operasjon hadde du da? Jeg betaler 55k for "open surgery", der jeg skal file ned hump på neseryggen samt. rette opp skjevhet på nesetipp og gjøre denne smalere.

Jeg hadde også såkalt «open surgery» og at jeg ikke kunne ta fly, ble ikke nevnt. Det hadde vært verre å ta tog pga. kvalmen. Jeg gjorde det samme som du skal gjøre:) Betalte 58-59 tusen.

Anonymkode: 3981d...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.6.2019 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg trodde tamponger var obligatorisk. Krysser fingrene for at jeg slipper dette da. Godt å høre at det ikke er så veldige smerter også. 

Anonymkode: d62dc...cd9

Jeg var også redd for smerter, men det kan jeg ikke huske jeg hadde. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte sminke fra uke 2. Går helt fint

Anonymkode: a1081...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brukte sminke fra uke 2. Går helt fint

Anonymkode: a1081...a6b

Kommer jo helt an på hva som er blitt gjort. Er nesebenet blitt knekt opp så skal man ikke legge noe press på den på flere uker. 

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andrea87 skrev:

Håper jeg kan bruke sminke igjen FØR etter 6 uker.. Skal på jobb igjen etter 4 uker, og vil gjerne kunne sminke ned litt blåmerker og arr.. 😩

Jeg brukte sminke etter én uke, det fikk jeg «lov» til. Måtte ta på litt sminke da jeg skulle tilbake til klinikken. Men brukte ikke sminke daglig før etter ca tre uker. Jeg skal på kontroll snart, kan oppdatere hvis du vil. Opererte meg hos samme kirurg som du skal operere deg hos.

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo helt an på hva som er blitt gjort. Er nesebenet blitt knekt opp så skal man ikke legge noe press på den på flere uker. 

Anonymkode: 203d1...f8b

Har du gjort noe med neseryggen er det uansett ikke vits å sminke neseryggen da du skal ha på tape i flere uker. Jeg fikk tips av kirurgen om å forsøke å skjule tapen med sminke, men det gadd jeg ikke, tror også det er ganske vanskelig å skjule det med sminke.

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte sminke etter én uke, det fikk jeg «lov» til. Måtte ta på litt sminke da jeg skulle tilbake til klinikken. Men brukte ikke sminke daglig før etter ca tre uker. Jeg skal på kontroll snart, kan oppdatere hvis du vil. Opererte meg hos samme kirurg som du skal operere deg hos.

Anonymkode: 3981d...02b

Gjerne, tusen takk. Når opererte du deg? Og du er fornøyd, skrev du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre resultatene til dere som skal opereres hos Westvik. Hadde aldri hørt om han før navnet hand dukket opp her inne. Har vært på konsultasjon hos tre kirurger, alle nevnt i denne tråden. To av dem var uaktuelle for meg, den siste bestilte jeg operasjon hos, men ble så skremt av hva jeg leste herinne, så jeg kansellerte den.

Har nå blitt nysgjerrig på Westvik. Har tenkt å dra på konsultasjon til Chiu

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir spennende å høre resultatene til dere som skal opereres hos Westvik. Hadde aldri hørt om han før navnet hand dukket opp her inne. Har vært på konsultasjon hos tre kirurger, alle nevnt i denne tråden. To av dem var uaktuelle for meg, den siste bestilte jeg operasjon hos, men ble så skremt av hva jeg leste herinne, så jeg kansellerte den.

Har nå blitt nysgjerrig på Westvik. Har tenkt å dra på konsultasjon til Chiu

Anonymkode: ddb19...263

Har du vært på konsultasjon hos Haug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har operert, hvor lenge så dere veldig hovne og blå ut i ansiktet? Skal som sagt på jobb igjen etter 5 uker, og det jeg faktisk er mest redd for er at kollegaene mine skal se at jeg har tatt neseoperasjon.. 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andrea87 skrev:

Dere som har operert, hvor lenge så dere veldig hovne og blå ut i ansiktet? Skal som sagt på jobb igjen etter 5 uker, og det jeg faktisk er mest redd for er at kollegaene mine skal se at jeg har tatt neseoperasjon.. 😩

Jeg er på dag 3, ser ut som en oppblåst ballong som er rød og blå😅 Greier så vidt å åpne øynene nok til å skrive.. men kirurgen min sa at hevelsene er verst på dag 2-3, så går de nedover igjen. Jeg skal på jobb etter 15 dager så jeg tror og håper hevelsene er gått med til da🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Andrea87 skrev:

Dere som har operert, hvor lenge så dere veldig hovne og blå ut i ansiktet? Skal som sagt på jobb igjen etter 5 uker, og det jeg faktisk er mest redd for er at kollegaene mine skal se at jeg har tatt neseoperasjon.. 😩

Jeg ble ikke blå, men litt hoven. Etter at gipsen var av så jeg nokså normal ut for andre. Jeg så selv at jeg var litt hoven, men ikke noe andre ville lagt merke til. Etter 5 uker er du nok trygg! 

Anonymkode: 76cf5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne tråden, skal selv operere nesen en gang men er fortsatt i prosessen med å spare penger. Har klump på nesen samt føler den er veldig stor. Føler i tillegg at haken min står veldig ut så jeg ønsker å redusere haken min samtidig. Noen som har gjort det? 

På konsultasjon, får dere se noe bilder av hvordan dere vil se ut etter operasjon? Vet ikke helt hva det heter, men sånn at de har et program som viser ditt ansikt med en endring på nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Scarlettes skrev:

Jeg elsker denne tråden, skal selv operere nesen en gang men er fortsatt i prosessen med å spare penger. Har klump på nesen samt føler den er veldig stor. Føler i tillegg at haken min står veldig ut så jeg ønsker å redusere haken min samtidig. Noen som har gjort det? 

På konsultasjon, får dere se noe bilder av hvordan dere vil se ut etter operasjon? Vet ikke helt hva det heter, men sånn at de har et program som viser ditt ansikt med en endring på nesen.

Jeg synes også at haken min står veldig ut og tenkte at jeg skulle ta hakeplastikk samtidig som jeg opererte nesen. Men, etter konsultasjon så fant jeg ut at haken ikke var så ille, men at det var det «grove» utseendet på nesen som fikk den til å se sånn ut. Nesen min har en stor hump, samtidig som nesetippen er veldig bred. Den peker også mer nedover enn oppover. Når kirurgen endret nesen slik jeg ønsker den (svak svai på neserygg og en smalnet og løftet nesetipp), ble synet mitt på haken helt endret. 

Nå vet ikke jeg hvordan nesen og haken din ser ut, men på konsultasjon får du i hvertfall se manipulerte bilder som kirurgen redigerer sammen med deg, eller via en 3D simulator. Sistnevnte er best, da det gir et bedre syn på hvordan nesen vil se ut ☺️ Da vil du jo se om du ønsker hakeplastikk i tillegg og høre kirurgens meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Jeg er på dag 3, ser ut som en oppblåst ballong som er rød og blå😅 Greier så vidt å åpne øynene nok til å skrive.. men kirurgen min sa at hevelsene er verst på dag 2-3, så går de nedover igjen. Jeg skal på jobb etter 15 dager så jeg tror og håper hevelsene er gått med til da🙈

Hvordan er formen din ellers da? Blir du rastløs av å ligge så mye rolig?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...