Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 minutter siden, Totiki skrev:

Det er veldig hyggelig å høre, tusen takk! 

Tusen takk! Jepp, det er omtrent akkurat 4 uker etter operasjonen. Opererte meg 16 mai. Profilen er jo der endringen synes raskest, så tror egentlig ikke den kommer til å endre seg så veldig mye i løpet av de neste månedene. Hevelsen synes best i tippen forfra, også er huden rundt nesebenet fortsatt litt hoven. Men merker stor forskjell fra da jeg tok av gipsen - det var så hovent at neseryggen ikke hadde noen definisjon, haha, så ut som en avatar.

Jeg skal innrømme at jeg ble så rastløs at jeg støvsugde på dag 2. Gikk fint, men bør selvfølgelig unngås! Bortsett fra det tok jeg det veldig rolig i to uker. Man kan jo begynne å ferdes rundt etter en ukes tid, men selv om jeg var i god form var jeg så hoven etter at gipsen var av at jeg holdt meg mest hjemme. Tror jeg begynte å dra på universitetet og komme tilbake i den gamle rytmen fra dag 16. Men tenker at alle er veldig ulike på det der, jeg hadde nok begynt å jobbe/studere osv igjen etter at gipsen var av hvis jeg ikke var så hoven. Bøyde meg ikke før 3-4 uker etter, og bøyer meg ikke spesielt mye nå heller. Venter til 6 uker er gått før jeg begynner å trene igjen. Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på! 

Tusen takk ❤️

Jeg har barn, så håper jeg kan bøye meg før 3 uker?? Har lest at man ikke skal bøye seg den første uken, og heller ikke så mye den 2.uken- men etter det trodde jeg man kunne gå tilbake til «normalen». Tar gjerne imot flere innspill på dette? 

Vil forresten gjerne se bilde av deg forfra, selv om du fortsatt er hoven😊 Hva fikk du forresten gjort med nesen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Andrea87 skrev:

Hvordan er formen din nå?😊

Formen blir bedre og bedre, jeg hadde en smertetopp på dag 3, hvor hevelsen var verst og hodepine, men kjenner ikke på noe nå. Er igrunn bare ubehagelig som sagt med rennende nese 24/7, våkner om natten at jeg er helt knusktørr på tunga så har slitet litt med søvn😅Er ikke hoven under øynene lengre, bare bittelitt! Er hoven på kinnene og rundt nesen, men det er minimalt faktisk. Er fortsatt gul og blå, men det er bare under øynene, og jeg tror det skal gå fint å dekke det med concealer🙋‍♀️Skal ta av casten imorgen, så skal legge ut før og etter bilde så fort jeg er kommet meg til gardemoen🤗Men hva tenker dere om å si det til de rundt seg? Hos meg er det kun samboeren min som vet om det, og bestevenninna mi tror det bare for å rette opp neseskilleveggen. Jeg har lenge vært fast bestemt på å ikke si det til noen, ikke engang familien min pga de er helt imot plastikk kirurgi, og søsteren min hadde nok plaget meg med det i mange år fremover😅Hadde ei venninne som opererte seg og som fortalte det til sine nærmeste venninner og det endte jo med bare styr, neseoperasjonen hennes ble tatt opp som tema på vorspiel flere ganger og følte folk så ned på hun fordi at hun tok det. Er redd for det skal skje med meg og så jeg holder det nok for meg selv, men hva skal dere gjøre?

Et spørsmål til, hvordan gjorde dere det med vasking av ansiktet etterpå og dusj? Jeg har ikke dusjet eller vasket ansiktet på 1 uke nå og jeg føler meg så grusom skitten🤭Er redd for å få vann på skinnen..

Endret av Frk.sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Formen blir bedre og bedre, jeg hadde en smertetopp på dag 3, hvor hevelsen var verst og hodepine, men kjenner ikke på noe nå. Er igrunn bare ubehagelig som sagt med rennende nese 24/7, våkner om natten at jeg er helt knusktørr på tunga så har slitet litt med søvn😅Er ikke hoven under øynene lengre, bare bittelitt! Er hoven på kinnene og rundt nesen, men det er minimalt faktisk. Er fortsatt gul og blå, men det er bare under øynene, og jeg tror det skal gå fint å dekke det med concealer🙋‍♀️Skal ta av casten imorgen, så skal legge ut før og etter bilde så fort jeg er kommet meg til gardemoen🤗Men hva tenker dere om å si det til de rundt seg? Hos meg er det kun samboeren min som vet om det, og bestevenninna mi tror det bare for å rette opp neseskilleveggen. Jeg har lenge vært fast bestemt på å ikke si det til noen, ikke engang familien min pga de er helt imot plastikk kirurgi, og søsteren min hadde nok plaget meg med det i mange år fremover😅Hadde ei venninne som opererte seg og som fortalte det til sine nærmeste venninner og det endte jo med bare styr, neseoperasjonen hennes ble tatt opp som tema på vorspiel flere ganger og følte folk så ned på hun fordi at hun tok det. Er redd for det skal skje med meg og så jeg holder det nok for meg selv, men hva skal dere gjøre?

Et spørsmål til, hvordan gjorde dere det med vasking av ansiktet etterpå og dusj? Jeg har ikke dusjet eller vasket ansiktet på 1 uke nå og jeg føler meg så grusom skitten🤭Er redd for å få vann på skinnen..

Det er ingen som har noe med hva du velger å gjøre med din kropp. Du behøver ikke si det til noen, om det er slik at du føler folk kommer til å se ned på deg eller kritisere deg for å ha gjort dette. Du gjør dette for din egen del! Jeg har fortalt mamma og søsteren min at jeg kommer til å ta denne operasjonen, men ikke 100% hvorfor jeg skal ta den. Har vel kanskje fokusert mest på at det er fordi jeg har skjev nese og sliter med pust (noe som stemmer helt), men utelatt å fortelle at jeg også har problemer med hvordan den ser ut. De var litt sånn «trenger du virkelig å operere da? Er det SÅ ille at operasjon er eneste løsning? 55k er mye penger for en nese». Hadde jeg ikke hatt noen medisinsk unnskyldning på operasjonen, så hadde de nok sett veldig ned på meg og kritisert.... Slik er mange, dessverre. Trist at såpass mange skal bry seg så hardt og ha så sterke meninger om andres valg angående deres kropp😔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, helo18 skrev:

 Det er ingen som har noe med hva du velger å gjøre med din kropp. Du behøver ikke si det til noen, om det er slik at du føler folk kommer til å se ned på deg eller kritisere deg for å ha gjort dette. Du gjør dette for din egen del! Jeg har fortalt mamma og søsteren min at jeg kommer til å ta denne operasjonen, men ikke 100% hvorfor jeg skal ta den. Har vel kanskje fokusert mest på at det er fordi jeg har skjev nese og sliter med pust (noe som stemmer helt), men utelatt å fortelle at jeg også har problemer med hvordan den ser ut. De var litt sånn «trenger du virkelig å operere da? Er det SÅ ille at operasjon er eneste løsning? 55k er mye penger for en nese». Hadde jeg ikke hatt noen medisinsk unnskyldning på operasjonen, så hadde de nok sett veldig ned på meg og kritisert.... Slik er mange, dessverre. Trist at såpass mange skal bry seg så hardt og ha så sterke meninger om andres valg angående deres kropp😔 

Glemte å svare på det med vask av ansikt. Jeg er utdannet hudterapeut, og anbefaler deg å rense forsiktig i ansiktet ☺️ Spørs hva slags rens du har, men en slik «foam» rens er jo fin da, siden den sitter på ansiktet som en krem og renner ikke overalt. Påfør forsiktig en liten menge i god avstand fra skinnen og vask forsiktig av med en myk vaskeklut som ikke er så våt at det renner av den. Det tror jeg skal gå fint! Viktig å vaske seg, da du lett kan få uren hud etter slike inngrep (siden man ofte slurver mer med vask). God bedring ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Formen blir bedre og bedre, jeg hadde en smertetopp på dag 3, hvor hevelsen var verst og hodepine, men kjenner ikke på noe nå. Er igrunn bare ubehagelig som sagt med rennende nese 24/7, våkner om natten at jeg er helt knusktørr på tunga så har slitet litt med søvn😅Er ikke hoven under øynene lengre, bare bittelitt! Er hoven på kinnene og rundt nesen, men det er minimalt faktisk. Er fortsatt gul og blå, men det er bare under øynene, og jeg tror det skal gå fint å dekke det med concealer🙋‍♀️Skal ta av casten imorgen, så skal legge ut før og etter bilde så fort jeg er kommet meg til gardemoen🤗Men hva tenker dere om å si det til de rundt seg? Hos meg er det kun samboeren min som vet om det, og bestevenninna mi tror det bare for å rette opp neseskilleveggen. Jeg har lenge vært fast bestemt på å ikke si det til noen, ikke engang familien min pga de er helt imot plastikk kirurgi, og søsteren min hadde nok plaget meg med det i mange år fremover😅Hadde ei venninne som opererte seg og som fortalte det til sine nærmeste venninner og det endte jo med bare styr, neseoperasjonen hennes ble tatt opp som tema på vorspiel flere ganger og følte folk så ned på hun fordi at hun tok det. Er redd for det skal skje med meg og så jeg holder det nok for meg selv, men hva skal dere gjøre?

Et spørsmål til, hvordan gjorde dere det med vasking av ansiktet etterpå og dusj? Jeg har ikke dusjet eller vasket ansiktet på 1 uke nå og jeg føler meg så grusom skitten🤭Er redd for å få vann på skinnen..

Jeg fortalte det bare til mamma, som igjen fortalte det til søstrene mine. Jeg har ikke sagt det til noen andre, selv om det nok er familie, venner og bekjente fra perioden før operasjonen som har lagt merke til det. Det har uansett aldri vært et samtaletema med noen. Av den ene søsteren min har jeg bare fått en kort kommentar på at det ser naturlig ut. Nå var jeg heldig med å ta operasjonen i en overgangsfase i livet, så det er veldig få i livet mitt som er kjent med hvordan jeg så ut før. 

Jeg kan takle et par familieselskaper der noen av de kanskje tenker sitt, selv om jeg ikke trodde jeg klarte det før. Min vennegjeng fra tidligere tror jeg de har sett meg mange nok ganger nå til at de tenker at dette nå er meg. Det samme med kjernefamilien. Jeg var først ganske smånervøs når jeg er besøkte hjembyen og kunne møte på tidligere medelever fra ungdsomsskolen, men det har avtatt med tiden. 

Jeg vasket ikke ansiktet før neseskjoldet var av. Samme dag som den skulle av fikk jeg hjelp til å vaske håret i vasken av mamma. Jeg følte meg skikkelig ekkel, men jeg var også veldig redd for å få vann i neseområdet. 

Anonymkode: 52ace...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt at jeg skal operere til samboeren min og foreldrene mine. Ellers vil jeg helst ikke at noen andre skal vite det. Ønsker spesielt ikke at kollegaene mine skal vite det. Men det er jo ikke lett å skjule en forandring midt i ansiktet. Hva er deres erfaringer/tanker rundt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Formen blir bedre og bedre, jeg hadde en smertetopp på dag 3, hvor hevelsen var verst og hodepine, men kjenner ikke på noe nå. Er igrunn bare ubehagelig som sagt med rennende nese 24/7, våkner om natten at jeg er helt knusktørr på tunga så har slitet litt med søvn😅Er ikke hoven under øynene lengre, bare bittelitt! Er hoven på kinnene og rundt nesen, men det er minimalt faktisk. Er fortsatt gul og blå, men det er bare under øynene, og jeg tror det skal gå fint å dekke det med concealer🙋‍♀️Skal ta av casten imorgen, så skal legge ut før og etter bilde så fort jeg er kommet meg til gardemoen🤗Men hva tenker dere om å si det til de rundt seg? Hos meg er det kun samboeren min som vet om det, og bestevenninna mi tror det bare for å rette opp neseskilleveggen. Jeg har lenge vært fast bestemt på å ikke si det til noen, ikke engang familien min pga de er helt imot plastikk kirurgi, og søsteren min hadde nok plaget meg med det i mange år fremover😅Hadde ei venninne som opererte seg og som fortalte det til sine nærmeste venninner og det endte jo med bare styr, neseoperasjonen hennes ble tatt opp som tema på vorspiel flere ganger og følte folk så ned på hun fordi at hun tok det. Er redd for det skal skje med meg og så jeg holder det nok for meg selv, men hva skal dere gjøre?

Et spørsmål til, hvordan gjorde dere det med vasking av ansiktet etterpå og dusj? Jeg har ikke dusjet eller vasket ansiktet på 1 uke nå og jeg føler meg så grusom skitten🤭Er redd for å få vann på skinnen..

Oppdater gjerne når du har fått tatt av gipsen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Andrea87 skrev:

Oppdater gjerne når du har fått tatt av gipsen 😊

Har tatt av gipsen nå, fikk litt sjokk av å se meg i spesielt, ser ikke ut som meg selv😱 Er utrolig hoven, men ser så rar ut🙈 Samboeren min sa jeg ikke ser ut som meg selv lengre og, ble fort usikker..men vet at hevelsen går ned. Humpen er borte og nesen har fått et løft, så det er jeg ihvertfall fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her som har erfaring med Tormod westvik på neseplastikk ? 

Anonymkode: a09bf...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Har tatt av gipsen nå, fikk litt sjokk av å se meg i spesielt, ser ikke ut som meg selv😱 Er utrolig hoven, men ser så rar ut🙈 Samboeren min sa jeg ikke ser ut som meg selv lengre og, ble fort usikker..men vet at hevelsen går ned. Humpen er borte og nesen har fått et løft, så det er jeg ihvertfall fornøyd med

Det er dette jeg er redd for også- at jeg kommer til å se ut som en annen person. Men mener at jeg har lest at det er sånn for mange, og at man blir vant til det etterhvert.  Men tenker du at du kommer til å bli fornøyd etterhvert..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Andrea87 skrev:

Det er dette jeg er redd for også- at jeg kommer til å se ut som en annen person. Men mener at jeg har lest at det er sånn for mange, og at man blir vant til det etterhvert.  Men tenker du at du kommer til å bli fornøyd etterhvert..?

Tror kanskje jeg blir fornøyd ja, er litt vanskelig å si nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Tror kanskje jeg blir fornøyd ja, er litt vanskelig å si nå..

Fordi du er såpass hoven ennå? Jeg trodde at man ikke var så hoven med en gang gipsen ble tatt av, men at man hovnet opp mer etterhvert.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Frk.sommerfugl skrev:

Dere som har operert brukte dere nesespray eller saltvannsoppløsning?

Det skal ikke brukes annet enn ren saltvannsoppløsning ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, helo18 skrev:

Det skal ikke brukes annet enn ren saltvannsoppløsning ☺️

Stusser litt, det var ikke kirurgen min som tok av skinnen min og fjernet stingene, men en annen kirurg. Hun sa jeg kunne fint bruke nesespray, men hun slet veldig med å ta ut stingene mine..hun klippet i nesen min innvending så jeg begynte å flossblø.. Hilde tror jeg hun heter? Hun sa gjentatte ganger hun bruker aldri å ta ut sting fra nesen og hun driver med noe annet innen kirurgi, var grusomt vondt. Hun sa jeg kunne skylle ut med nesespray og da forsvinner tettheten..kanske jeg skal ringe legevakten å høre😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Stusser litt, det var ikke kirurgen min som tok av skinnen min og fjernet stingene, men en annen kirurg. Hun sa jeg kunne fint bruke nesespray, men hun slet veldig med å ta ut stingene mine..hun klippet i nesen min innvending så jeg begynte å flossblø.. Hilde tror jeg hun heter? Hun sa gjentatte ganger hun bruker aldri å ta ut sting fra nesen og hun driver med noe annet innen kirurgi, var grusomt vondt. Hun sa jeg kunne skylle ut med nesespray og da forsvinner tettheten..kanske jeg skal ringe legevakten å høre😂

Vanlig nesespray kan jo gjøre direkte vondt i en nese som er sår....Den inneholder jo mye mer enn bare saltvann. Virker ikke som hun der hadde helt peiling. De burde ikke la noen som ikke kan slike ting komme nær nyopererte pasienter😳 Blir litt sjokkert over det du skriver her. Hvis hun klipte i nesen din, så ville jeg virkelig fått en lege til å se på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...