Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

1 time siden, Andrea87 skrev:

Så bra at du begynner å like ditt nye utseende da😊 Synes du så veldig fin ut på det ene bildet du la ut ihvertfall! Er formen din bedre nå, slik at du er litt i aktivitet?

Jada formen er fin, jeg har vasket, ryddet og laget middag uten problem🤗Kjenner ikke noe smerte, bare ubehag mtp tetthet i nesen. Jeg kjenner at kroppen er litt sliten, har jo vært en stor påkjenning for kroppen og så merker jeg er mer trøtt enn vanlig, men det går seg til.🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Jada formen er fin, jeg har vasket, ryddet og laget middag uten problem🤗Kjenner ikke noe smerte, bare ubehag mtp tetthet i nesen. Jeg kjenner at kroppen er litt sliten, har jo vært en stor påkjenning for kroppen og så merker jeg er mer trøtt enn vanlig, men det går seg til.🤗

Så bra da. Håper jeg er like heldig. Har som sagt barn, så håper på å ihvertfall kunne gjøre litt når den første uken er forbi. Du passer på å ikke bøye deg fremover, sikkert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andrea87 skrev:

Så bra da. Håper jeg er like heldig. Har som sagt barn, så håper på å ihvertfall kunne gjøre litt når den første uken er forbi. Du passer på å ikke bøye deg fremover, sikkert? 

Prøver å passe på, men for å være ærlig så har jeg glemt det et par ganger, har bøyd meg ned for å plukke opp ting, men det er jo fordi jeg er vant til å gjøre det😅Men prøver selvsagt å unngå å gjøre det🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frk.sommerfugl skrev:

Prøver å passe på, men for å være ærlig så har jeg glemt det et par ganger, har bøyd meg ned for å plukke opp ting, men det er jo fordi jeg er vant til å gjøre det😅Men prøver selvsagt å unngå å gjøre det🤭

Sikkert fort gjort å glemme ja🙈 Sover du fortsatt med hodet hevet/sittende? Og ser du at hevelsen går nedover for hver dag? Unnskyld mye spørsmål, men jeg skal operere på tirsdag og vil gjerne ha mest mulig info🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips! Jeg sov nesten sittende i litt over en uke, og fikk ikke et eneste blåmerke! Vet ikke om jeg var heldig eller om det var fordi jeg ikke lå med hodet ned på to uker! 

Anonymkode: 4d8c0...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andrea87 skrev:

Sikkert fort gjort å glemme ja🙈 Sover du fortsatt med hodet hevet/sittende? Og ser du at hevelsen går nedover for hver dag? Unnskyld mye spørsmål, men jeg skal operere på tirsdag og vil gjerne ha mest mulig info🙈

Nei, jeg sov liggende fra dag 5😅Hadde en ekstra pute da også sov jeg med reisenakkepute til dag 8. Hevelsen var på topp på dag 3, og siden gått nedover hver dag ja. Er ikke hoven under øynene eller noe sånt mer, bare på nesen nå. Jeg merket jeg hadde mer hevelse på morgen enn på kvelden, det var nok fordi jeg sov liggende så anbefaler å sove høyt og avkjøl kinnene dine og panne med noe kaldt i 20 min hver time. Hvor skal du operere?🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som har operert som har hatt tett nese etterpå? Hvor lenge var dere tett? Jeg har nesebuser i hver nesebor og jeg greier ikke å få de ut, men det er så sinnsykt irriterende da det er de som blokkerer luftpassasjen min. Får ikke de ut ved bruk av papir eller ved lett snyting. Like før jeg får et raserianfall😅Får angst av å måtte puste gjennom munnen dagen lang, er det noen som har tips? Kjøpte saltvannsoppløsning på apoteket og sånn nesehorn til å skylle med. Vannet kommer ikke gjennom engang fordi det er HELT TETT! Saltvannsprayen hjelper heller ikke, er like før jeg går til legevakten igjen og spør om de kan suge ut slimet i nesen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Er det noen her som har operert som har hatt tett nese etterpå? Hvor lenge var dere tett? Jeg har nesebuser i hver nesebor og jeg greier ikke å få de ut, men det er så sinnsykt irriterende da det er de som blokkerer luftpassasjen min. Får ikke de ut ved bruk av papir eller ved lett snyting. Like før jeg får et raserianfall😅Får angst av å måtte puste gjennom munnen dagen lang, er det noen som har tips? Kjøpte saltvannsoppløsning på apoteket og sånn nesehorn til å skylle med. Vannet kommer ikke gjennom engang fordi det er HELT TETT! Saltvannsprayen hjelper heller ikke, er like før jeg går til legevakten igjen og spør om de kan suge ut slimet i nesen..

Bruk pinsett til å ta ut busene, men pass på å ikke dra i noe du ikke skal dra i 😆

Anonymkode: 4d8c0...c84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Er det noen her som har operert som har hatt tett nese etterpå? Hvor lenge var dere tett? Jeg har nesebuser i hver nesebor og jeg greier ikke å få de ut, men det er så sinnsykt irriterende da det er de som blokkerer luftpassasjen min. Får ikke de ut ved bruk av papir eller ved lett snyting. Like før jeg får et raserianfall😅Får angst av å måtte puste gjennom munnen dagen lang, er det noen som har tips? Kjøpte saltvannsoppløsning på apoteket og sånn nesehorn til å skylle med. Vannet kommer ikke gjennom engang fordi det er HELT TETT! Saltvannsprayen hjelper heller ikke, er like før jeg går til legevakten igjen og spør om de kan suge ut slimet i nesen..

Det går helt sikkert fint å plukke de ut med pinsett som en annen nevnte her, men da må du være aldeles forsiktig og være helt sikker på at det ikke er noe form for sårskorpe👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sikker på at det er flere som skal operere nesa som leser i denne tråden. For all del, operer dere i utlandet! Iran, Tyrkia, Libanon.. Dette er land med god og lang erfaring. Neseplastikk er fortsatt ganske nytt for lenger i Norge og de operer på en helt annen måte. Fokus er noe helt annet! De tør ikke røre nesene deres og er relativt «usikre» ennå.. Jeg kjenner 7 stykker som har operert i Norge og for å si det sånn, jeg skjønner hvorfor dem ikke ser forskjell. Er minimalt med forskjell og legene har ikke engang fokusert på å gjøre nesa finere fra alle vinkler. 

Anonymkode: 936e2...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er helt sikker på at det er flere som skal operere nesa som leser i denne tråden. For all del, operer dere i utlandet! Iran, Tyrkia, Libanon.. Dette er land med god og lang erfaring. Neseplastikk er fortsatt ganske nytt for lenger i Norge og de operer på en helt annen måte. Fokus er noe helt annet! De tør ikke røre nesene deres og er relativt «usikre» ennå.. Jeg kjenner 7 stykker som har operert i Norge og for å si det sånn, jeg skjønner hvorfor dem ikke ser forskjell. Er minimalt med forskjell og legene har ikke engang fokusert på å gjøre nesa finere fra alle vinkler. 

Anonymkode: 936e2...ecc

Har tenkt en del ganger på å operere meg i utlandet, men tør ikke pga sikkerheten.. Dersom jeg opererer meg i feks Tyrkia, så har jeg ikke samme rettigheter som her hjemme hvis noe skulle gå fryktelig galt. Har veldig lyst til å operere meg utenlands, men er fortsatt veldig redd for å gjøre det der.

Nå satser jeg på at ikke alle kirurger her i landet er så elendige. For eksempel så har jeg hørt mye bra om Tormod Westvik, da han har erfaring fra USA også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, men det handler også mye om hvilket resultat man ønsker. Noen vil jo bare endre på en liten hump eller en bred nesetipp, mens andre vil endre på hele nesen sin. Alle neser er forskjellige og alle kan ikke få «den perfekte nesen». Det er SÅ mange som blir fornøyde etter neseplastikk her i Norge, men selvfølgelig så gjelder ikke det alle. Synes det blir litt feil av deg å skrive innlegget på denne måten, at «for all del, operer dere i utlandet!». Flere på denne tråden er allerede nyoperert eller skal operere om ikke så lenge, så det føles nok ikke så veldig godt for dem å lese det du skriver her. Det er heller ikke noe folk gjør helt på sparket, så tror det er nøye gjennomtenkt fra deres side. Du mente jo helt klart ikke noe ille med det, men allikevel 👍🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er helt sikker på at det er flere som skal operere nesa som leser i denne tråden. For all del, operer dere i utlandet! Iran, Tyrkia, Libanon.. Dette er land med god og lang erfaring. Neseplastikk er fortsatt ganske nytt for lenger i Norge og de operer på en helt annen måte. Fokus er noe helt annet! De tør ikke røre nesene deres og er relativt «usikre» ennå.. Jeg kjenner 7 stykker som har operert i Norge og for å si det sånn, jeg skjønner hvorfor dem ikke ser forskjell. Er minimalt med forskjell og legene har ikke engang fokusert på å gjøre nesa finere fra alle vinkler. 

Anonymkode: 936e2...ecc

Skjønner hva du mener, men det handler også mye om hvilket resultat man ønsker. Noen vil jo bare endre på en liten hump eller en bred nesetipp, mens andre vil endre på hele nesen sin. Alle neser er forskjellige og alle kan ikke få «den perfekte nesen». Det er SÅ mange som blir fornøyde etter neseplastikk her i Norge, men selvfølgelig så gjelder ikke det alle. Synes det blir litt feil av deg å skrive innlegget på denne måten, at «for all del, operer dere i utlandet!». Flere på denne tråden er allerede nyoperert eller skal operere om ikke så lenge, så det føles nok ikke så veldig godt for dem å lese det du skriver her. Det er heller ikke noe folk gjør helt på sparket, så tror det er nøye gjennomtenkt fra deres side. Du mente jo helt klart ikke noe ille med det, men allikevel👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de fleste jeg har lest om/hørt om er fornøyde med sin neseoperasjon i Norge. Det vil jo alltid være noen som er misfornøyde uansett. Jeg har valgt Morten Haug (etter å ha vært hos både westvik og Tvedt). Han har lang erfaring, og har operert neser i mange år. Jeg har lest noen negative erfaringer på legelisten, men da jeg likevel har lest om laaangt flere fornøyde valgte jeg han. Westvik, foreksempel, finner jeg lite erfaringer om i der hele tatt- og det synes jeg er mer skummelt.. Men det blir jo selvsagt opp til hver enkelt hvilken kirurg man tilslutt føler seg komfortabel med. Av de nesene som er opererte (både her og utenlands), kan jeg ihvertfall ikke si jeg har sett en nese som ser styggere ut etter operasjon enn før. Så jeg lener meg litt på det- at det mest sannsynlig blir til det bedre etter operasjon uansett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planlagt denne operasjonen i over ett år, og jeg som aldri blir forkjølet har selvsagt til min fortvilelse blitt skikkelig forkjølet på 5.dagen. Nå håper jeg på å bli frisk til operasjonen som er på tirsdag. Har noen av dere noen formening om hvor lenge før operasjonen man må være absolutt helt frisk? Ellers kan de Opererer isåfall likevel, dersom jeg fortsatt er litt forkjølet (hoste og litt snørrete). Tenkte uansett å ringe kirurgen i morgen, men ville høre her først.. Dette er så typisk 😩😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andrea87 skrev:

Jeg har planlagt denne operasjonen i over ett år, og jeg som aldri blir forkjølet har selvsagt til min fortvilelse blitt skikkelig forkjølet på 5.dagen. Nå håper jeg på å bli frisk til operasjonen som er på tirsdag. Har noen av dere noen formening om hvor lenge før operasjonen man må være absolutt helt frisk? Ellers kan de Opererer isåfall likevel, dersom jeg fortsatt er litt forkjølet (hoste og litt snørrete). Tenkte uansett å ringe kirurgen i morgen, men ville høre her først.. Dette er så typisk 😩😩

Tror infeksjonsfare er høyere hvis du er syk, men hør med kirurgen du så får du et ordentlig svar🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Tror infeksjonsfare er høyere hvis du er syk, men hør med kirurgen du så får du et ordentlig svar🤗

Ja, skal høre imorgen. Hvordan er formen din nå? Og er du mer fornøyd med nesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Andrea87 skrev:

Ja, skal høre imorgen. Hvordan er formen din nå? Og er du mer fornøyd med nesen?

Formen er fin, nesen renner enda og det er vanskelig å puste enda pga sårskorper i nesen. En annen ting som er utrolig dritt er at jeg ikke knapt kan kysse kjæresten min pga nesen min er så stiv at den kommer i veien om dere skjønner. Den er stiv som en stokk, gjør veldig vondt å kline osv😅 Er kanskje ikke et problem i den forstand for andre men er bare irriterende🙈 Er fornøyd med nesen ja, kan legge ut bilder imorgen💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig da😩 Men er det kun nesen som er stiv, eller også området rundt/overleppen? Har du begynt å leve som «vanlig» igjen, bortsett fra trening? Har kirurgen sagt noe om hvor lenge du kommer til å være tett? 

Legg gjerne ut bilder imorgen, setter pris på det:) Sikkert fint å få høre tilbakemeldinger fra andre ift. hvor synlig hovenheten er også (det er jo lettere å se hovenheten selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andrea87 skrev:

Ja, skal høre imorgen. Hvordan er formen din nå? Og er du mer fornøyd med nesen?

Endret av Frk.sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...