Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde dere med dere et bilde av nesa dere ønsket dere på konsultasjonen?

Anonymkode: 73802...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Scarlettes skrev:

Har Dr Westvik/ cosmo clinic 3D bilder eller får man se bilder av hvordan resultat man kan ca forvente? 

Ja de har 3D bilder ;) 

Anonymkode: a09bf...2b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere med dere et bilde av nesa dere ønsket dere på konsultasjonen?

Anonymkode: 73802...d3c

Ja jeg hadde med bilde av ønsket resultat. Innafor det , da skjønner han mye bedre hva du mener. Ikke alltid det er like lett å forklare 😂

Anonymkode: a09bf...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere med dere et bilde av nesa dere ønsket dere på konsultasjonen?

Anonymkode: 73802...d3c

Nei. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte meg hos Westvik for noen uker siden og anbefaler ham på det varmeste. Som flere over her skriver, så vet han hva han holder på med. 

Anonymkode: d62dc...cd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte meg hos Westvik for noen uker siden og anbefaler ham på det varmeste. Som flere over her skriver, så vet han hva han holder på med. 

Anonymkode: d62dc...cd9

Var dette primær eller sekundær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, idaaa92 skrev:

Var dette primær eller sekundær?

Primær . 

Anonymkode: a09bf...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sprøyter fikk dere? Og var det mulig å få sånn "gassnarkose" uten sprøyter isteden?

Anonymkode: 73802...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hvilken kirurg Sophie Elise dro til den gangen nesa hennes ble skeiv? Må vite hvem jeg ikke skal gå til...

Har operert nesa mi i trondheim og er absolutt ikke fornøyd, har hørt at Norge ikke er gode på neseplastikk så har vurdert å dra til utlandet for å operere igjen og fikse den, men har ikke råd. 😞 

Er det noen som kan anbefale en kirurg som ikke tar over 100.000 kr for en sekundær operasjon? 

Anonymkode: ce1b2...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen hvilken kirurg Sophie Elise dro til den gangen nesa hennes ble skeiv? Må vite hvem jeg ikke skal gå til...

Har operert nesa mi i trondheim og er absolutt ikke fornøyd, har hørt at Norge ikke er gode på neseplastikk så har vurdert å dra til utlandet for å operere igjen og fikse den, men har ikke råd. 😞 

Er det noen som kan anbefale en kirurg som ikke tar over 100.000 kr for en sekundær operasjon? 

Anonymkode: ce1b2...922

Jeg ville aldeles ikke ha brukt Sophie Elise som referanseramme. Jeg har ikke telling på hvor mange operasjoner, eller i det hele tatt neseoperasjoner, hun har gjennomført. Det er ganske åpenbart t hun har et psykt forhold til plastikk kirurgi og eget utseende. 

Det finnes mange dyktige kirurger i Norge som utfører neseplastikk, det kan du også lese her i tråden. Ved misnøye dreier det seg som regel om de forventningene man hadde i forkant, og ofte er de forventningene ganske høye. 

Når det gjelder spørsmålet ditt så er jeg temmelig sikker på at det stod i avtalen jeg signerte at jeg hadde rett på sekundær operasjon gratis dersom visse vilkår var oppfylt, men nå ligger denne avtalen gjemt i et skap som jeg aldri ser i lenger. Jeg opererte meg hos Morten Haug, og både han og jeg er fornøyd med resultatet. 

Anonymkode: 52ace...bc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldeles ikke ha brukt Sophie Elise som referanseramme. Jeg har ikke telling på hvor mange operasjoner, eller i det hele tatt neseoperasjoner, hun har gjennomført. Det er ganske åpenbart t hun har et psykt forhold til plastikk kirurgi og eget utseende. 

Det finnes mange dyktige kirurger i Norge som utfører neseplastikk, det kan du også lese her i tråden. Ved misnøye dreier det seg som regel om de forventningene man hadde i forkant, og ofte er de forventningene ganske høye. 

Når det gjelder spørsmålet ditt så er jeg temmelig sikker på at det stod i avtalen jeg signerte at jeg hadde rett på sekundær operasjon gratis dersom visse vilkår var oppfylt, men nå ligger denne avtalen gjemt i et skap som jeg aldri ser i lenger. Jeg opererte meg hos Morten Haug, og både han og jeg er fornøyd med resultatet. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Jeg nevnte henne fordi man kan se på bildene at hun faktisk hadde skeiv nese, og den eneste infoen er at det ble gjort i Norge. Synes ikke hun er et prakteksemplar å følge, men et dårlig resultat er et dårlig resultat.

Har hørt delte meninger om Haug... egentlig står det delte meninger om alle kirurger jeg søker opp. Hadde bestemt meg for kosnultasjon hos Westvik, men så kom jeg over et skrekk-innlegg fra ei som advarte mot ham. Samtidig virker flere positive til ham. Det virker umulig å finne noen med rent mel i posen... om flere har erfaringer med ham så vær så snill å del. ❤️ Hadde hjulpet mye ❤️ 

Anonymkode: ce1b2...922

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nevnte henne fordi man kan se på bildene at hun faktisk hadde skeiv nese, og den eneste infoen er at det ble gjort i Norge. Synes ikke hun er et prakteksemplar å følge, men et dårlig resultat er et dårlig resultat.

Har hørt delte meninger om Haug... egentlig står det delte meninger om alle kirurger jeg søker opp. Hadde bestemt meg for kosnultasjon hos Westvik, men så kom jeg over et skrekk-innlegg fra ei som advarte mot ham. Samtidig virker flere positive til ham. Det virker umulig å finne noen med rent mel i posen... om flere har erfaringer med ham så vær så snill å del. ❤️ Hadde hjulpet mye ❤️ 

Anonymkode: ce1b2...922

Hvilket innlegg er det snakk om? Har ikke funnet noe skrekkinnlegg om Westvik. Jeg hadde planer om å operere meg hos han, men ombestemte meg fordi det var altfor få anmeldelser/erfaringer delt på nett. Vet iallfall at han opererte SE første gangen. 

Det kommer alltid til å være kirurger med misfornøyde pasienter når det gjelder neseplastikk. Det er det mest kompliserte feltet innenfor kosmetisk kirurgi. Kirurgene i Norge har mest sannsynlig 10-15% revisjonsrate. Altså 10-15% av pasienter som må operere på nytt. Denne prosenten er vanlig for de som har spesialisert seg på generell plastikkirurgi, altså de som ikke har viet all fokus på rhinoplastikk og ikke oppbygget seg laaang erfaring. De aller beste, internasjonalt anerkjente kirurgene som har spesialisert seg innenfor neseplastikk har en rate på 5%. Synes denne statistikken setter nokså godt lys på hvor komplisert en neseoperasjon er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen hvilken kirurg Sophie Elise dro til den gangen nesa hennes ble skeiv? Må vite hvem jeg ikke skal gå til...

Har operert nesa mi i trondheim og er absolutt ikke fornøyd, har hørt at Norge ikke er gode på neseplastikk så har vurdert å dra til utlandet for å operere igjen og fikse den, men har ikke råd. 😞 

Er det noen som kan anbefale en kirurg som ikke tar over 100.000 kr for en sekundær operasjon? 

Anonymkode: ce1b2...922

Hun utførte vel en primær i Oslo, sekundær i Tyrkia og en tertiær i USA om jeg ikke tar feil. 

Jeg har vært på flere konsultasjoner med utenlandske kirurger og skal utføre en sekundær i februar. Utifra egen research har jeg funnet ut at en sekundær ikke er noe jeg vil utføre her til lands. 

Litt vanskelig å komme med anbefalinger uten å vite hva du er misfornøyd med. Hvis du vil ha en enda mindre nese enn det du fikk er ikke det like komplisert som å bygge opp nesen. De kirurgene jeg har oppsøkt har først og fremst lang erfaring med sekundære inngrep, men er gode på ulike ting. Jeg har da valgt den jeg mener er dyktigst til å korrigere de deformitetene jeg har.  

Vet at pris begrenser utvalget, men fraråder å la seg friste av de litt billigere alternativene. Du kan garantert finne en dyktig kirurg i Europa som koster rundt 100k. Hvis du velger å reise til Tyrkia pass deg for disse "alt for godt til å være sant"-kirurgene. Der er det tøff konkurranse, noe som har resultert i altfor mange falske anmeldelser og misvisende reklamering. Jeg vurderte Tyrkia en periode, men kom over altfor mange pasienter på hemmelige forum som viste bilder av hvordan nesen egentlig så ut etter operasjonen og bildet kirurgen deres hadde lagt ut på instagram som hadde blitt photoshopet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen hvilken kirurg Sophie Elise dro til den gangen nesa hennes ble skeiv? Må vite hvem jeg ikke skal gå til...

Har operert nesa mi i trondheim og er absolutt ikke fornøyd, har hørt at Norge ikke er gode på neseplastikk så har vurdert å dra til utlandet for å operere igjen og fikse den, men har ikke råd. 😞 

Er det noen som kan anbefale en kirurg som ikke tar over 100.000 kr for en sekundær operasjon? 

Anonymkode: ce1b2...922

Hva ble du misfornøyd med etter operasjonen i Trondheim? Var det på Aleris? 

Anonymkode: 041fe...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.10.2019 den 3.39, AnonymBruker skrev:

Vet noen hvilken kirurg Sophie Elise dro til den gangen nesa hennes ble skeiv? Må vite hvem jeg ikke skal gå til...

Har operert nesa mi i trondheim og er absolutt ikke fornøyd, har hørt at Norge ikke er gode på neseplastikk så har vurdert å dra til utlandet for å operere igjen og fikse den, men har ikke råd. 😞 

Er det noen som kan anbefale en kirurg som ikke tar over 100.000 kr for en sekundær operasjon? 

Anonymkode: ce1b2...922

Hvor ser man at den er skeiv? Har sett gjennom mange bilder av henne etter den første operasjonen hun gjorde, og synes helt ærlig at nesen er fin, og grunnen til at hun valgte å utføre en sekundær var vel for å gjøre den mindre og få en "svai".

Anonymkode: 203d1...f8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Hvor ser man at den er skeiv? Har sett gjennom mange bilder av henne etter den første operasjonen hun gjorde, og synes helt ærlig at nesen er fin, og grunnen til at hun valgte å utføre en sekundær var vel for å gjøre den mindre og få en "svai".

Anonymkode: 203d1...f8b

Det var etter den sekundære operasjonen at den ble skeiv, da tok hun få bilder og det tok bare 3-4 måneder før hun opererte den på nytt.

På 23.10.2019 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Hva ble du misfornøyd med etter operasjonen i Trondheim? Var det på Aleris? 

Anonymkode: 041fe...329

Ja, det var på Aleris. Kirurgen hørte ikke på mine ønsker. Ønsket mindre nesebor, at den sto mindre ut fra ansiktet og mer symmetri. Resultatet ble KUN at den ble tynnere og spissere nesetipp. Fortsatt samme nesebor, men fordi nesen også ble tynnere ble også pusten dårligere (jeg sover med q-tips i neseborene for å greie å sove!!) og nesa var fortsatt skeiv! Han sa at han kunne fikse det på en ny operasjon om jeg betaler på nytt, så klart. Blir forbanna når jeg tenker på hvordan behandling jeg fikk der. Anbefales absolutt _ikke_ å opereres av Ivan hos Aleris i Trheim. 

Er det ingen som har operert sekundært i Norge med gode resultater? Jeg har ikke råd til noe annet og utseendet mitt i dag gjør meg deprimert...

Anonymkode: ce1b2...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2008 den 15.16, Penny Lane skrev:

Skal ha neseplastikk til tirsdagen som kommer på klinikk Bunæs. Han virket veldig hyggelig og seriøs så jeg stoler på han, men problemet er at han fortalte at det var noe med huden på nesetippen min som gjorde at han ikke er i stand til å gjøre den så veldig mye smalere, noe som igjen gjør at jeg ikke får meislet nesebeient tilstrekkelig. Nå er jeg redd jeg betaler 33.000 til noe jeg ikke vil se forskjell på?:S han mente man vil se forskjell, men ikke radikal (jeg har en ganske bred nese og tipp), men vet ikke hva hans mening av stor og liten forskjell er.

 

Så kjære dere som har operert, har noen av dere tatt en liten justering som har vist seg å gjøre stor forskjell likevel? klem meg:)

Du kan jo kanskje få en second opinion hos en annen lege. Kanskje det er noe som kan fikses på likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2019 den 1.57, AnonymBruker skrev:

Det var etter den sekundære operasjonen at den ble skeiv, da tok hun få bilder og det tok bare 3-4 måneder før hun opererte den på nytt.

Ja, det var på Aleris. Kirurgen hørte ikke på mine ønsker. Ønsket mindre nesebor, at den sto mindre ut fra ansiktet og mer symmetri. Resultatet ble KUN at den ble tynnere og spissere nesetipp. Fortsatt samme nesebor, men fordi nesen også ble tynnere ble også pusten dårligere (jeg sover med q-tips i neseborene for å greie å sove!!) og nesa var fortsatt skeiv! Han sa at han kunne fikse det på en ny operasjon om jeg betaler på nytt, så klart. Blir forbanna når jeg tenker på hvordan behandling jeg fikk der. Anbefales absolutt _ikke_ å opereres av Ivan hos Aleris i Trheim. 

Er det ingen som har operert sekundært i Norge med gode resultater? Jeg har ikke råd til noe annet og utseendet mitt i dag gjør meg deprimert...

Anonymkode: ce1b2...922

Få i Norge dessverre. Tror mesteparten av de som er missfornøyde reiser til utlandet. Lurest å spare opp litt penger enn å bli fristet til en billigere sekundær i Norge. 

Vi som er interessert i å gjennomføre sekundær har laget en privat gruppe her. Du får si ifra om du kunne tenkt deg å joine:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...