Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fikk av gipsen idag.. Herregud hele nesa mi ser jo klumpete ut pga all hudormen som har oppstått under! 😳

Roer dette seg selv eller må jeg leve med det frem til jeg kan ta de vekk selv med strips? Blir ikke enda kjenner jeg da nesa er litt sår og nummen foreløpig.. 

Erfaringer? 

Anonymkode: 9f68b...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunette89
På 6.2.2020 den 1.13, AnonymBruker skrev:

Fikk av gipsen idag.. Herregud hele nesa mi ser jo klumpete ut pga all hudormen som har oppstått under! 😳

Roer dette seg selv eller må jeg leve med det frem til jeg kan ta de vekk selv med strips? Blir ikke enda kjenner jeg da nesa er litt sår og nummen foreløpig.. 

Erfaringer? 

Anonymkode: 9f68b...01a

Haha ja dette overrasket meg også da gipsen endelig kom av , hadde i tillegg ett ekkelt belegg på hele nesa 🤮 kirurgen sa jeg ikke skulle vaske det bort med produkter heller , bare vann liksom . Husker jeg kunne ikke vente til å ta ansiktsmasker osv !! 
men ja , det forsvant innen ett par dager hos meg , skylle med lunkent vann og tørke superforsiktig  . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2020 den 22.05, Andrea87 skrev:

Noen som har erfaring med Morten Haug den siste tiden? Evt. hørt om noen som har operert hos han?

Opererte der for 3 år siden. Var fornøyd, men sett bedre resultater. Det avhenger av hvordan nesen din er fra før av.. hadde sikkert fått penere nese, men hadde tykk hud så da blir det litt vanskeligere.

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2020 den 22.10, Brunette89 skrev:

Haha ja dette overrasket meg også da gipsen endelig kom av , hadde i tillegg ett ekkelt belegg på hele nesa 🤮 kirurgen sa jeg ikke skulle vaske det bort med produkter heller , bare vann liksom . Husker jeg kunne ikke vente til å ta ansiktsmasker osv !! 
men ja , det forsvant innen ett par dager hos meg , skylle med lunkent vann og tørke superforsiktig  . 

Det blir bedre.

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle operere bort blant annet en kul på nesen men føler etter 5 uker at det er en kul der fortsatt. Er dette bare hevelse ? Noen som vet? 

Anonymkode: 24fa7...f68

Kan være hevelse og kulen forsvinner med tiden. Du må bare se, er ikke sikkert kulen forsvinner helt etter 1 operasjon, som regel må man gå gjennom 2-3 operasjoner for å få nesen man ønsker.. jo mindre du drar til LA, må regne med over 100.000 om du skal få drømmenese

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer neseoperasjon nr 2. Nesen min ble operert hos morten, synes den var så fin de første ukene men ser den ligner mer gamle min, nesen gror seg sammen igjen etterhvert sp regner med det er derfor. Men ønsker litt mer markert og fjerne bittelitt bare. Noen som vet hvordan tvedt er? Noen som har før etter bilder?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer neseoperasjon nr 2. Nesen min ble operert hos morten, synes den var så fin de første ukene men ser den ligner mer gamle min, nesen gror seg sammen igjen etterhvert sp regner med det er derfor. Men ønsker litt mer markert og fjerne bittelitt bare. Noen som vet hvordan tvedt er? Noen som har før etter bilder?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Når opererte du hos han? Og hva gjorde du med nesen din? Synes du selv at ansiktet ditt så veldig annerledes ut etter operasjonen? Hører flere si at de ikke kjente igjen sitt eget ansikt, så det er også noe av det som jeg synes er skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Opererte der for 3 år siden. Var fornøyd, men sett bedre resultater. Det avhenger av hvordan nesen din er fra før av.. hadde sikkert fått penere nese, men hadde tykk hud så da blir det litt vanskeligere.

Anonymkode: 2f1a8...f78

Hva gjorde du med nesen din? Og synes du at du så veldig annerledes ut i ansiktet etter operasjonen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andrea87 skrev:

Hva gjorde du med nesen din? Og synes du at du så veldig annerledes ut i ansiktet etter operasjonen..?

Jeg har forresten tynn hud, men veldig mye brusk i tippen som gjør at formen på nesen er veldig merkelig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man kan bruke vanlig nesespray igjen etter operasjon?

Litt over 2 uker siden min nå, synes ikke saltvannsspray hjelper noe særlig, blir jo bare søl.. Eller er det jeg som gjør det galt?

Er litt tett enda, litt sånn forkjølelses-tett. Har også prøvd dampbad, men blir jo tett igjen nesten like etterpå. Med sprayen må man jo bruke så mye og mesteparten renner bare ut.. Jeg er håpløs. :ler:

 

Kan ta litt borti nesen nå uten å nesten hyle av smerte av å komme borti, siden den blir sår etter gipsen er tatt av. Woho! Håper jeg snart kan skrubbe den litt, er veldig ru av død hud og hudormer.. 

Når kan jeg ta sol tro..? Tenker selvfølgelig å ha faktor 50 og tape over arr når jeg skal gjøre det. (Ja, vet det er fy-fy, men trenger det litt på vinteren..) 

Anonymkode: 9f68b...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om man kan bruke vanlig nesespray igjen etter operasjon?

Litt over 2 uker siden min nå, synes ikke saltvannsspray hjelper noe særlig, blir jo bare søl.. Eller er det jeg som gjør det galt?

Er litt tett enda, litt sånn forkjølelses-tett. Har også prøvd dampbad, men blir jo tett igjen nesten like etterpå. Med sprayen må man jo bruke så mye og mesteparten renner bare ut.. Jeg er håpløs. :ler:

 

Kan ta litt borti nesen nå uten å nesten hyle av smerte av å komme borti, siden den blir sår etter gipsen er tatt av. Woho! Håper jeg snart kan skrubbe den litt, er veldig ru av død hud og hudormer.. 

Når kan jeg ta sol tro..? Tenker selvfølgelig å ha faktor 50 og tape over arr når jeg skal gjøre det. (Ja, vet det er fy-fy, men trenger det litt på vinteren..) 

Anonymkode: 9f68b...01a

Dette ville jeg spurt kirurgen din om . Jeg startet med vanlig nesespray 2,5 mnd etter operasjonen , jeg var rett og slett dritt lei av å være tett .... her sitter jeg 6 mnd etterpå å er avhengig ;( så vær forsiktig med den ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2020 den 20.52, Brunette89 skrev:

Dette ville jeg spurt kirurgen din om . Jeg startet med vanlig nesespray 2,5 mnd etter operasjonen , jeg var rett og slett dritt lei av å være tett .... her sitter jeg 6 mnd etterpå å er avhengig ;( så vær forsiktig med den ... 

Uff, så leit å høre. ☹️ 

Anonymkode: 9f68b...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neseplastikk er utrolig vanskelig og er så å si ubrukelig i Norge. Har man en medisinsk tilstand, som meg, er det ingenting de kan gjøre for meg i Norge. I USA har de bedre tilbud.

Anonymkode: dc435...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, allergi skrev:

Noen her som har operert seg hos Bjørn Tvedt på Akademiklinikken, eller Ivan Pavlovic ved Aleris Trondheim?

Av de to ville jeg ha valgt Bjørn Tvedt 

Anonymkode: ddb19...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av de to ville jeg ha valgt Bjørn Tvedt 

Anonymkode: ddb19...263

Det er noen kommentarer i tråden fra pasienter som ikke har vært fornøyd med Tvedt. Anbefaler å lese disse før du tar et valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, idaaa92 skrev:

Det er noen kommentarer i tråden fra pasienter som ikke har vært fornøyd med Tvedt. Anbefaler å lese disse før du tar et valg. 

Har du noen erfaring med Morten Haug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg at nesekirurger i Norge ikke er så gode. 

Jeg ble operert av Morten Haug, med et nokså godt resultat, men år etter fikk jeg en «pinched tip». Jeg har nå korrigert det hos en spesialist utenfor Norge. Det skal sies at spesialisten skrøt litt av Haugs teknikk. Sist jeg snakket med Haug, sa han at han nå bruker små «grafts» på hver side av nesetippen for å unngå «pinching», så kanskje han har lært av sine feil. 

Uansett, hadde jeg vurdert en neseoperasjon i dag, så hadde jeg virkelig gått for noen som kun opererer neser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...