Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Andrea87 skrev:

Hvordan er formen din ellers da? Blir du rastløs av å ligge så mye rolig?😅

Rastløs er jeg ikke, heldigvis😅 Er jo helt tett i nesen og utrolig hoven så kjenner det er slitsomt, har mistet matlysten pga jeg ikke kjenner noe forskjell på det jeg spiser😅 Har hodepine og nesen renner hele tiden så gleder meg til å bli ferdig med det her😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Rastløs er jeg ikke, heldigvis😅 Er jo helt tett i nesen og utrolig hoven så kjenner det er slitsomt, har mistet matlysten pga jeg ikke kjenner noe forskjell på det jeg spiser😅 Har hodepine og nesen renner hele tiden så gleder meg til å bli ferdig med det her😂

Hehe, huff. God bedring! Som oftest er det verdt det. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært moro å sett før og etterbilder av dere , gjerne inkl hvilken kirurg man har brukt ! 🤪

Anonymkode: a09bf...2b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har noen erfaring med bruk av snus før operasjon? Jeg vet jeg burde ha sluttet helt 14 dager før, men jeg har måttet ta én snus hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andrea87 skrev:

Noen av dere som har noen erfaring med bruk av snus før operasjon? Jeg vet jeg burde ha sluttet helt 14 dager før, men jeg har måttet ta én snus hver dag..

Skjerp deg, ikke ødeleg et inngrep med så noe dumt. Nå har du muligheten til å slutte å være nikotinslave.

Anonymkode: 4f529...a14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg, ikke ødeleg et inngrep med så noe dumt. Nå har du muligheten til å slutte å være nikotinslave.

Anonymkode: 4f529...a14

Seriøst svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg, ikke ødeleg et inngrep med så noe dumt. Nå har du muligheten til å slutte å være nikotinslave.

Anonymkode: 4f529...a14

Noen steder opererer dessuten med 1 uke fravær før, og 1 uke fravær etter operasjon. Jeg er ikke ute etter pekefingeren, jeg vil ha andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andrea87 skrev:

Noen steder opererer dessuten med 1 uke fravær før, og 1 uke fravær etter operasjon. Jeg er ikke ute etter pekefingeren, jeg vil ha andres erfaringer.

Jeg tenker at du bør tilstrebe å legge vekk den snusen både før og etter inngrepet. Hvorfor ta sjansen på komplikasjoner og forsinket sårtilheling? Det ville ikke jeg ha gjort. Èn ting er akutte og uforutsette operasjoner, men dette her er en planlagt operasjon. 

Hvor lenge er det igjen til operasjonen? Kanskje du bør ta det opp med fastlegen din, eller kirurgen selv, hvis du har vansker med å slutte ved egen selvdisiplin. Det er enkelte klinikker som opererer med slutt fire uker før og to uker etter, bare til opplysning. Du bør i alle fall si ifra til kirurgen hvis du ikke greier å slutte i det hele tatt. 

Skjønner det er vanskelig å kvitte seg med en avhengighet, men som sagt ville jeg forsøkt å tilstrebe så langt det er mulig å gjøre det. 

Anonymkode: 52ace...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du bør tilstrebe å legge vekk den snusen både før og etter inngrepet. Hvorfor ta sjansen på komplikasjoner og forsinket sårtilheling? Det ville ikke jeg ha gjort. Èn ting er akutte og uforutsette operasjoner, men dette her er en planlagt operasjon. 

Hvor lenge er det igjen til operasjonen? Kanskje du bør ta det opp med fastlegen din, eller kirurgen selv, hvis du har vansker med å slutte ved egen selvdisiplin. Det er enkelte klinikker som opererer med slutt fire uker før og to uker etter, bare til opplysning. Du bør i alle fall si ifra til kirurgen hvis du ikke greier å slutte i det hele tatt. 

Skjønner det er vanskelig å kvitte seg med en avhengighet, men som sagt ville jeg forsøkt å tilstrebe så langt det er mulig å gjøre det. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Det er 12 dager til operasjonen. Første dagen uten snus i dag, det har gått overraskende greit- men jeg har tatt én snus hver dag i litt over en uke (tenkte å prøve å slutte helt når det var 3 uker igjen). Skal ringe kirurgen og spørre om det går fint med 12 dager uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Andrea87 skrev:

Det er 12 dager til operasjonen. Første dagen uten snus i dag, det har gått overraskende greit- men jeg har tatt én snus hver dag i litt over en uke (tenkte å prøve å slutte helt når det var 3 uker igjen). Skal ringe kirurgen og spørre om det går fint med 12 dager uten.

Det er jo tilnærmet to uker, så det går nok helt fint. Lurt å ringe kirurgen, ja, så får du nok også litt ekstra oppbacking på å holde deg unna snusen både frem til operasjonsdagen og i ukene etter. 

Så flink du har vært med å være snusfri i dag! 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo tilnærmet to uker, så det går nok helt fint. Lurt å ringe kirurgen, ja, så får du nok også litt ekstra oppbacking på å holde deg unna snusen både frem til operasjonsdagen og i ukene etter. 

Så flink du har vært med å være snusfri i dag! 

Anonymkode: 52ace...bc5

Skal gjøre det. 

Det er ekstremt vanskelig, men nå må jeg liksom bare. Takk for oppmuntrende ord😊 Har du operert deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 15.40, Frk.sommerfugl skrev:

Rastløs er jeg ikke, heldigvis😅 Er jo helt tett i nesen og utrolig hoven så kjenner det er slitsomt, har mistet matlysten pga jeg ikke kjenner noe forskjell på det jeg spiser😅 Har hodepine og nesen renner hele tiden så gleder meg til å bli ferdig med det her😂

Hvordan går det med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Andrea87 skrev:

Hvordan går det med deg nå?

Hevelsen er på vei ned heldigvis! Har ingen smerter, bare kjenner på det ubehaget med rennende nese og at jeg har på den skinnen. Jeg spiser hele tiden nå og😅 Smaker ikke stort, men leste det er veldig viktig å få i seg næring og drikke for at nesen skal hele godt. Kan legge ut noen bilder dag for dag hvis dere vil se? Skal prøve å huske å legge ut før og etter bilder🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Hevelsen er på vei ned heldigvis! Har ingen smerter, bare kjenner på det ubehaget med rennende nese og at jeg har på den skinnen. Jeg spiser hele tiden nå og😅 Smaker ikke stort, men leste det er veldig viktig å få i seg næring og drikke for at nesen skal hele godt. Kan legge ut noen bilder dag for dag hvis dere vil se? Skal prøve å huske å legge ut før og etter bilder🤗

Så bra! Gjerne bilder😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Frk.sommerfugl skrev:

Hevelsen er på vei ned heldigvis! Har ingen smerter, bare kjenner på det ubehaget med rennende nese og at jeg har på den skinnen. Jeg spiser hele tiden nå og😅 Smaker ikke stort, men leste det er veldig viktig å få i seg næring og drikke for at nesen skal hele godt. Kan legge ut noen bilder dag for dag hvis dere vil se? Skal prøve å huske å legge ut før og etter bilder🤗

Var det på mandag du ble operert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som har operert, når begynte dere med litt hverdagslige aktiviteter igjen- som å bøye seg ned og plukke opp noe fra gulvet, støvsuge ol. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Totiki skrev:

Hei! Har endelig fått summet meg til å ordne før og etter-bilde, som jeg lovet for en god stund siden 😅 Opererte meg i Sverige på Lidingökliniken. Etterbildet er fra ca 4 uker etter operasjonen. Nesetippen begynner også å se litt mindre ut forifra, men er fortsatt 30-40% hevelse igjen så får heller legge ut bilde av den om en månedes tid.

IMG_E0657.JPG.435c37ad25e78e52ef80b32f661e7338.JPGIMG_E0699.JPG.506ff6f0344e00011229372ac2f1e5a0.JPG

Veldig pent og naturlig resultat nå i alle fall. 

Anonymkode: 52ace...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Totiki skrev:

Hei! Har endelig fått summet meg til å ordne før og etter-bilde, som jeg lovet for en god stund siden 😅 Opererte meg i Sverige på Lidingökliniken. Etterbildet er fra ca 4 uker etter operasjonen. Nesetippen begynner også å se litt mindre ut forifra, men er fortsatt 30-40% hevelse igjen så får heller legge ut bilde av den om en månedes tid.

IMG_E0657.JPG.435c37ad25e78e52ef80b32f661e7338.JPGIMG_E0699.JPG.506ff6f0344e00011229372ac2f1e5a0.JPG

Utrolig fint resultat! Er etter-bildet her tatt etter 1 måned? Ser ikke ut som om det er så mye hevelse på bilde, men man ser det vel best selv. Når begynte du med hverdagslige aktiviteter etter operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...