Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Andrea87 skrev:

Hvor lenge var du blå og hoven etter operasjonen?

En ukes tid. Hadde et bittelite blåmerke på kinnet etter den tid, men det var ingen som la merke til det utenom én person som satt helt opp i ansiktet mitt. Da bare kom jeg med en halvdårlig bortforklaring som gikk helt greit. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, helo18 skrev:

Jeg skal operere nesen i Bergen hos Stefan Emmes. Han fortalte at flytur var uaktuelt, selv etter en uke. Det var også for tidlig etter to uker, på grunn av trykket som vil gjøre "jævlig vondt". En flytur tar bare en time fra der jeg bor i landet, men busstur eller hurtigruten vil ta alt fra 11 timer til et døgn. Noen som reiste med fly etter neseoperasjon? 🙂 Vil selvfølgelig følge kirurgens råd, siden han mest sannsynlig vet hva han prater om. Vurderer hurtigruten med lugar slik at jeg kan slappe av skikkelig. Leste på hjemmesiden til en annen plastikkirurg at fly må unngås de første 48 timene, men ingenting om at det ikke skulle gå fint etterpå? Synes det er litt rart. Håper noen kan gi meg svar på dette. 

Jeg tok fly en uke etter og merket ikke til noe smerter. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Andrea87 skrev:

Ok. Da håper jeg at jeg kommer meg raskere enn du har gjort, stakkars.. Er du fornøyd med operasjonen? Hva ble gjort på nesen din? Mulig det er deg jeg har spurt om dette tidligere, husker ikke🙈 

Ja, det tror jeg at du gjør, det virker som at de fleste føler seg bra etter noen dager, det var dessverre ikke min erfaring. Jeg senket neseryggen samt løftet og endret formen på nesetuppen. Jeg skal på kontroll nå snart:) Hvilke endringer skal du gjøre?

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Andrea87 skrev:

Hvor lenge var du blå og hoven etter operasjonen?

Spurte du meg, så gikk nesten all hevelse bort etter 1 uke, men det tok tid før blåmerkene gikk helt bort, men nå hadde jeg masse blåmerker også, hovedsaklig under øynene. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, helo18 skrev:

Jeg skal operere nesen i Bergen hos Stefan Emmes. Han fortalte at flytur var uaktuelt, selv etter en uke. Det var også for tidlig etter to uker, på grunn av trykket som vil gjøre "jævlig vondt". En flytur tar bare en time fra der jeg bor i landet, men busstur eller hurtigruten vil ta alt fra 11 timer til et døgn. Noen som reiste med fly etter neseoperasjon? 🙂 Vil selvfølgelig følge kirurgens råd, siden han mest sannsynlig vet hva han prater om. Vurderer hurtigruten med lugar slik at jeg kan slappe av skikkelig. Leste på hjemmesiden til en annen plastikkirurg at fly må unngås de første 48 timene, men ingenting om at det ikke skulle gå fint etterpå? Synes det er litt rart. Håper noen kan gi meg svar på dette. 

Det var rart, for kirurgen som opererte meg sa ingenting om dette og jeg tok fly dagen etter operasjonen. Hadde ikke noe ubehag eller smerter pga. flyturen, men jeg var skikkelig kvalm etter operasjonen.

Anonymkode: 3981d...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal operere meg hos Westvik nå kommende mandag, har betalt for operasjonen nå🙈 Hvis noen ønsker kan jeg fint oppdatere underveis med bilder? Eller hvis noen vil vite mer detaljert så er det bare å sende melding så skal jeg svare på spørsmål🤗

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.6.2019 den 14.54, AnonymBruker skrev:

1. Jeg hadde ikke tamponger i nesen, fikk rør slik at jeg fikk pustet. Får klaustrofobi bare av tanken på å ha tamponger i nesen. 

2. Hadde ingen smerter (spiste smertestillende, men det var ikke så store doser), men var veldig kvalm den første uken. 

3. Den første tiden anbefales det å ta det med ro, men å ta en tur på butikken og gjøre lett husarbeid etter noen dager burde ikke være et problem hvis du er i form til det. 

 

 

Anonymkode: 3981d...02b

Takk for svar! Jeg trodde tamponger var obligatorisk. Krysser fingrene for at jeg slipper dette da. Godt å høre at det ikke er så veldige smerter også. 

Anonymkode: d62dc...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Jeg skal operere meg hos Westvik nå kommende mandag, har betalt for operasjonen nå🙈 Hvis noen ønsker kan jeg fint oppdatere underveis med bilder? Eller hvis noen vil vite mer detaljert så er det bare å sende melding så skal jeg svare på spørsmål🤗

Spennende!! Jeg skal også operere hos ham, etter sommeren. Oppdateringer er supert! Jeg fikk som tidligere nevnt et veldig godt inntrykk av ham og av klinikken, så håper det stemmer. Lykke til med operasjonen din 🙂

Anonymkode: d62dc...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spennende!! Jeg skal også operere hos ham, etter sommeren. Oppdateringer er supert! Jeg fikk som tidligere nevnt et veldig godt inntrykk av ham og av klinikken, så håper det stemmer. Lykke til med operasjonen din 🙂

Anonymkode: d62dc...cd9

Oppdater oss gjerne på hvordan det går! Er det sekundær eller primæroperasjon du skal gjøre?

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal oppdatere! Det er primæroperasjon. 

Anonymkode: d62dc...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Jeg skal operere meg hos Westvik nå kommende mandag, har betalt for operasjonen nå🙈 Hvis noen ønsker kan jeg fint oppdatere underveis med bilder? Eller hvis noen vil vite mer detaljert så er det bare å sende melding så skal jeg svare på spørsmål🤗

Veldig gjerne !!!! Jeg er også i fasen med å gjennomføre operasjon hos westvik. 

Anonymkode: a09bf...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Jeg skal operere meg hos Westvik nå kommende mandag, har betalt for operasjonen nå🙈 Hvis noen ønsker kan jeg fint oppdatere underveis med bilder? Eller hvis noen vil vite mer detaljert så er det bare å sende melding så skal jeg svare på spørsmål🤗

Jeg vil veldig gjerne at du oppdaterer oss underveis! Veldig hjelpsomt for oss andre som skal operere eller vurderer det 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 10.57, AnonymBruker skrev:

Det var rart, for kirurgen som opererte meg sa ingenting om dette og jeg tok fly dagen etter operasjonen. Hadde ikke noe ubehag eller smerter pga. flyturen, men jeg var skikkelig kvalm etter operasjonen.

Anonymkode: 3981d...02b

Hva slags type operasjon hadde du da? Jeg betaler 55k for "open surgery", der jeg skal file ned hump på neseryggen samt. rette opp skjevhet på nesetipp og gjøre denne smalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som skal til Westvik, har dere vært på konsultasjon hos Morten Haug? Evt. hvorfor ikke? 

Takknemlig for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabokjerringa

Jeg skal operere hos Kenneth Chiu 9 juli. Fikk et veldig godt inntrykk av han på konsultasjonen, så jeg er veldig spent! 

 

Gruer meg veldig for eventuelle smerter i etterkant.

Er det realistisk å reise på ferie (med bil innenlands) for å besøke familie etter en ukes tid, etter kontrollen der rør/tamponger og sting fjernes? 

Endret av Nabokjerringa
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Andrea87 skrev:

Dere som skal til Westvik, har dere vært på konsultasjon hos Morten Haug? Evt. hvorfor ikke? 

Takknemlig for svar 😊

Nei, jeg vurderte ikke Haug, enkelt og greit fordi jeg vil operere i Oslo. Hadde han holdt til her, kan det godt hende at jeg ville tatt en konsultasjon hos ham, men jeg ser det er litt delte erfaringer med ham. Egentlig tenkte jeg å bare gå til Tvedt, men etter å ha vært der og ikke minst gjort litt mer research i etterkant, fant jeg ut at det ville være lurt å gå til en annen før jeg tok et endelig valg.

Anonymkode: d62dc...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Nabokjerringa skrev:

Jeg skal operere hos Kenneth Chiu 9 juli. Fikk et veldig godt inntrykk av han på konsultasjonen, så jeg er veldig spent! 

 

Gruer meg veldig for eventuelle smerter i etterkant.

Er det realistisk å reise på ferie (med bil innenlands) for å besøke familie etter en ukes tid, etter kontrollen der rør/tamponger og sting fjernes? 

Du kan fint reise på ferie, men det kan fint være du er blå og gul i ansiktet. Ei venninne av meg var blå i ansiktet og hoven helt til dag 14. Det kommer an på hva du føler de vel med🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Andrea87 skrev:

Dere som skal til Westvik, har dere vært på konsultasjon hos Morten Haug? Evt. hvorfor ikke? 

Takknemlig for svar 😊

Nei, jeg var bare hos Fornebuklinikken og Cosmo Clinic😊 Måtte ta alle konsultasjonene på en dag og da jeg fant ut at klinikken var i Drammen så tok jeg meg ikke tid til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabokjerringa
5 timer siden, Frk.sommerfugl skrev:

Du kan fint reise på ferie, men det kan fint være du er blå og gul i ansiktet. Ei venninne av meg var blå i ansiktet og hoven helt til dag 14. Det kommer an på hva du føler de vel med🤗

Litt farge i ansiktet går fint, er mer smerter jeg bekymrer meg for 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nabokjerringa skrev:

Jeg skal operere hos Kenneth Chiu 9 juli. Fikk et veldig godt inntrykk av han på konsultasjonen, så jeg er veldig spent! 

 

Gruer meg veldig for eventuelle smerter i etterkant.

Er det realistisk å reise på ferie (med bil innenlands) for å besøke familie etter en ukes tid, etter kontrollen der rør/tamponger og sting fjernes? 

 

Det er realistisk, men jeg holdt meg hjemme i 14 dager ca, hadde mye trykk i hodet og sov ganske dårlig pga tett nese. Så du kommer kanskje ikke til å være så veldig opplagt. Men dette er veldig individuelt. Husk at du må holde deg unna sola en stund etter operasjon, da :) 

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...