Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Andrea87 skrev:

Jeg har vært på konsultasjon hos Haug to ganger, og skal operere meg 2.juli. Følte han forstod hva jeg ville, samtidig som han også ga meg realistiske forventinger. Er du fornøyd med han? Hva var det du fikk gjort med nesen din?

Jeg filte ned neseryggen og sydde sammen brusk på nesetippen. Nå har jeg aldri vært ute etter perfeksjon som jeg også har nevnt tidligere i tråden, så jeg er fornøyd. Jeg har nå en klassisk nese som ikke skiller seg ut. Han var også veldig ærlig ved første kontroll (en uke etter) med hva jeg kunne forvente av forandringer etter operasjonen. Jeg er fornøyd med han. Mitt inntrykk er at han virker litt kynisk og lite pasientvennlig, men han er ærlig, realistisk og har fulgt meg opp ved alle forespørsler. Jeg synes at han tar arbeidet sitt veldig seriøst og kjenner til egne begrensninger samt hva som er mulig å få til. Han var ikke bekymret for inngrepet, og slik jeg forstod operasjonen var jeg også trygg på at han kunne få det til. Det er det viktigste. Det er jo din nese og dine penger det dreier seg om, så det viktigste er jo at du er ganske trygg på avgjørelsen i forkant. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter igjen: noen som har operert seg hos Morten Haug den siste tiden/de par siste årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2019 at 8:23 PM, Mysua said:

Vil dere som har hatt mislykkede operasjoner hos Tvedt på Akademikliniken bli med i en intern gruppe? Vi kan hjelpe hverandre i hvordan vi skal forholde oss til dette. De som vil være med kan kontakte meg på melding, så lager vi en felles gruppe. 

👍

Anonymkode: 41d40...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på konsultasjon hos Cosmo Clinic og fornebuklinikken.

Jeg var hos Dr.westvik og Dr.utvoll. Dr.Westik ga meg utrolig mye informasjon om nesen og alt i fra hvordan den er bygd opp til hva som kan bli gjort og hva skjer når han fjerner humpen. Han brukte mye metaforer og sammenligninger som gjorde at jeg forsto det hele ganske bra. Han snakket litt ungdommelig og tullet litt og..😅Han tegnet opp nesen og viste 3D bilde før og etter. Han viste meg til og med før og etter bilde av ei han har operert tidligere. Han forklarte han ikke hadde mye før og etter bilder pga Aleris lot han ikke ta de med seg. Alt i alt så fikk jeg god informasjon og han sa det va mulig å gjøre slik jeg ba om. Resepsjonisten virket ikke så profesjonell av seg dog. Hun snakket åpent om at jeg skulle inn til time for en nesekonsultasjon, det var 3 andre pasienter som satt der..og håndhilste ikke og virket litt lite engasjert.. Prisen kom på 52 000kr. 

Så dro jeg til fornebuklinikken.

Damen i resepsjonen der va veldig hyggelig og imøtekommende. Jeg ventet i 5 minutter så kom Jørgen å hentet meg inn på kontoret. Han ba meg se meg selv i et lite speil og peke ut hva jeg ikke liker, jeg pekte ut humpen/skjev brusk og litt firkantet tupp. Han forsto hva jeg mente og forklarte kort hvordan nesen er bygd opp. Ene nesevingene min går lengre opp en den andre, ca.1-2 mm, men det sa han ikke kunne gjøre noe med pga det va så lite. Han viste meg før og etter bilde på 3-D bilde og det så fint ut. Er veldig usikker på hvem jeg skal velge for å være ærlig. Har ikke lest noe negativt om westvik eller Jørgen. Har ikke lest noen positive heller, men føler at jeg har en god følelse på Jørgen, men er litt usikker. Jørgen ville ikke vise meg før og etter bilde da en kunne se øynene og det forstår jeg men greit å kunne set litt før og etter bilder😅 Westvik viste jo meg, til og med med øynene på 2 stykker så tenker der kanskje ikke i helt innenfor?

Men igjen, jeg er såå usikker! Han hadde ledig time til operasjon 17.juni og 19.juni. Jeg reserverte time med han 21.juni, tilfelle den dagen blir tatt..men ja, er det noen som kan vær så snill å dele sin erfaring med en av de? Trenger å vite både negative og positive! Send gjerne privat melding hvis en har lyst til det🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Du vil nok få svar på hvorfor du sliter sånn med pusten når du drar på andre konsultasjoner, jeg fikk i hvert fall svar på hvorfor jeg har slitt med så dårlig pust etter operasjon. Håper det ordner seg for deg :) 

Jeg har også planer om å dra innom Chiu etterhvert, har et helt år på meg til å bestemme meg for hva jeg vil gå for, så skal virkelig tenke gjennom hvor jeg skal operere meg og dra på flere konsultasjoner rundt omkring. Tenker å dra på konsultasjon på Fornebuklinikken også. Nei, Tvedt så ikke på min nese heller, og etter flere mail og møter der jeg har uttrykt min bekymring ang. komplikasjoner bare veiver han meg vekk. Han viser NULL interesse. Lurer på om det er fordi han ikke har nok kunnskap eller at han bare ikke gidder??

Jepp, Westvik tok bilder og skrev ned det vi pratet om og viste meg illustrasjoner av nesen og hvordan den er bygd opp, tegnet litt på det for å vise meg hva som kan gjøres i mitt tilfelle. Jeg har svak brusk i nesen min etter operasjon, så når jeg ved hard innpust (som når jeg trener feks), så klapper neseveggene seg sammen og gjør det vanskelig å puste ordentlig, så han sa han ville bygge nesen opp ved å ta brusk fra neseskilleveggen min og sette de der det trengs for å styrke nesen. Min første prioritet nå er å få rette opp i det funksjonelle i nesen, så det estetiske. Westvik var helt enig og jeg følte han forstod meg godt. Det andre er å minske nesemuslingene mine for de er veldig betente, noe som også har noe å si for luftpassasjen i nesen min. Og så blir det da å rette opp pyramiden av nesen min (altså der benet sitter) da denne er helt asymmetrisk. Jeg forstod i dag grunnen til hvorfor denne er asymmetrisk (har trodd frem til nå at Tvedt fjernet for mye ben på den ene siden ift den andre), men nesebenet har kollapset på den ene siden. Grunnen til dette er fordi sykepleieren på Akademikliniken som skulle fjerne bandasjen skulle vaske nesen min for lim etter teipen, og var veldig hardhendt, husker jeg reagerte veldig på dette. Nesa mi var én uke gammel og hadde ingen styrke i det hele tatt. Da hun dro kluten over nesen hørte jeg det knase i nesebenet mitt :)))) Så ja, derfor er nesen min asymmetrisk. Men akkurat nå er jeg bare glad at det kan rettes opp. Ja, den må knekkes opp på nytt, MEN jeg slipper i hvert fall å måtte bygge opp nesen med ben fra et annet sted på kroppen. Men ja, Westvik vil da egentlig bare rette opp i alle de feilene tvedt gjorde, og rette den opp både funksjonelt og estetisk, men den skal ikke bli noe mindre :) Bare se og føles mer normal ut, haha. 

Lykke til med oppfølgingstime med Tvedt, håper det går bra :) Nei, det er nok veldig lurt!

Anonymkode: 203d1...f8b

Har du operert deg med Dr. Westvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 23.58, Leia17 skrev:

Nå er det snart 15 mnd siden jeg opererte nesen hos Ivan på Aleris i Trondheim. I starten var det veldig hovent, men samme dag som gipsen ble fjerna kunne jeg gå ut blant folk uten at andre enn nære kjente så noe. Er fornøyd med nesa mi nå, mye mer komfortabel i sosiale settinger, med bildetaking osv. Jeg fila ned en hump på neseryggen, retta opp neseskillevegg, løfta tippen og fikk litt smalere nese. Betalte 38 tusen.. Masse lykke til til dere her inne, jeg gjorde ikke så my research, men hadde tenkt på det i ca 12 år. Angrer på at jeg ikke gjorde det før! Jeg ser fortsatt ut som meg selv, bare mer feminin på en måte :)

Før og etter bilder?🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i dag vært på konsultasjon hos Morten Haug for 3.gang😅 Så nå er jeg ihvertfall helt sikker på at vi er enige om hva som skal gjøres med nesen min. Må si jeg har et veldig godt inntrykk av han til nå, han er veldig hyggelig og tar seg god tid til å svare på alle spørsmål (og jeg hadde en del spørsmål denne gangen også🙈). Grugleder meg likevel til operasjon som er om 3 uker.. 😳 Noen som har operert der den siste tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2019 den 23.36, Frk.sommerfugl skrev:

Har du operert deg med Dr. Westvik?

Nei, har bare vært på Second opinion konsultasjon der. Opererte meg på Akademikliniken.

Anonymkode: 203d1...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Gjør meg vondt at du har det sånn! Jeg håper det med pustingen er noe som etterhvert går over, mulig du er mye hoven der inne enda? Hos meg var jeg hoven i flere mnd, og nå er jeg hoven fordi jeg har betente nesemuslinger :( Det som hjelper meg er å dryppe økologisk rose hip seed oil inn i nesen noen ganger om dagen, det gjør det mindre betent. Vet ikke hva problemet med pustingen din er, men kanskje det kan hjelpe deg?

Jeg var forresten nettopp på en konsultasjon hos Dr. Westvik på Cosmo Clinic, og hadde jeg visst at det er slik en konsultasjon skal foregå hadde jeg aldri dratt til Akademikliniken! Herregud så mye informasjon om nesen min jeg sitter igjen med - jeg har endelig fått ordentlige svar på hva feilene med nesen min er etter operasjon og hva som kan gjøres for å rette opp i det. Han var utrolig hyggelig og kunnskapsrik, og svarte godt på alle de spørsmålene jeg kom med. Bare atmosfæren i klinikken er en helt annen. Jeg føler han har gitt meg et helt nytt håp i denne ellers håpløse situasjonen. Westvik gjorde en mer grundig undersøkelse av meg og pratet mer med meg enn hva Tvedt har gjort gjennom hele prosessen.. Det sier litt.


Dette får meg også til å tenke på hvor forskrudd Akademiklinikken egentlig er, hvor de går ut og rundt i media og claimer at de er Skandinavias beste klinikk? Det må jo være en eller annen måte å sette en stopper for hvordan de behandler pasienter! Det burde jo ikke være lov. Har nesten lyst til å gå ut i media med dette her når jeg leser om så mange som har opplevd det samme. Men vet ikke om jeg tør å vise ansiktet mitt, heller..

Anonymkode: 203d1...f8b

Skal du gjennomføre en ny operasjon ved Cosmo Clinic? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har operert, hvor lenge etter operasjon bør man unngå å bøye hodet fremover? Leser så mye forskjellig.. Lurer samtidig på hvor lenge dere venter før dere løftet mer enn 5 kg... Takknemlig for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Andrea87 skrev:

Dere som har operert, hvor lenge etter operasjon bør man unngå å bøye hodet fremover? Leser så mye forskjellig.. Lurer samtidig på hvor lenge dere venter før dere løftet mer enn 5 kg... Takknemlig for svar😊

Det er ikke anbefalt å trene før etter ca. 4 uker etter operasjonen. Jeg ville ikke ha utført harde styrkeøkter før det hadde gått over én måned, men det er meg da. Jeg var nøye på å ikke bøye hodet fremover den første uken, etter det tenkte jeg ikke så mye over det. Men, det er utrolig viktig å sove sittende de første dagene slik at du ikke hovner så veldig opp. Spesielt viktig den første natten (jeg var så kvalm at jeg ikke klarte å sove sittende og så ikke ut morgenen etter operasjonen.)

Jeg skal ha kontrolltime nå snart, grugleder meg litt. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Så en slik tråd om "nese-plastikk" klarer faktisk å få litt over 2 000 kommentarer. 

Samtidig som tråder under for eksempel kategorien "Aktuelle saker eller Politikk" og andre under-forum knapt får eneneste kommentar i det hele tatt...             

Anonymkode: 772d0...460

Jeg kommer ikke hit for å diskutere politikk (gjør det i blant, men det er ikke hovedårsaken til at jeg er her). Dessuten er KG en dårlig arena for politiske diskusjoner da de fleste er veldig usaklige her. Denne tråden er veldig personlig for meg som har vært gjennom en neseoperasjon, hvor jeg kan snakke om min erfaring knyttet til dette, spørre om råd og gi råd til andre. Hvorfor trykker du inn i en tråd om operasjoner istedenfor de ørten trådene om kjendiser og bloggere i rampelys-forumet?! Du trenger ikke å svare meg, gå heller inn i en hvilken som helst tråd i rampelys-forumet og kritisér folk der. 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke anbefalt å trene før etter ca. 4 uker etter operasjonen. Jeg ville ikke ha utført harde styrkeøkter før det hadde gått over én måned, men det er meg da. Jeg var nøye på å ikke bøye hodet fremover den første uken, etter det tenkte jeg ikke så mye over det. Men, det er utrolig viktig å sove sittende de første dagene slik at du ikke hovner så veldig opp. Spesielt viktig den første natten (jeg var så kvalm at jeg ikke klarte å sove sittende og så ikke ut morgenen etter operasjonen.)

Jeg skal ha kontrolltime nå snart, grugleder meg litt. 

Anonymkode: 3981d...02b

Takk for svar. Når det hadde gått en uke så bøyde du hodet fremover når du skulle ta på sko ol.? Jeg tenker uansett ikke å trene før det har gått over 4 uker, men jeg har en sønn på 1 og 1/2 år som jeg gjerne vil kunne løfte etterhvert.. Noen som har noen erfaringer med det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen spørsmål her:

Er det ikke veldig vanskelig å puste bare med munnen mens man har tamponger i nesen? Ser for meg at jeg kan få kvelningsfornemmelser, så dette gruer jeg meg til. 

 

Hvor er smertene lokalisert? Bare i nesen, i ansiktet eller i hele hodet? 

 

Jeg kan så klart ikke trene på en viss tid, men kan jeg gjøre lett husarbeid, gå på butikken og slikt eller må jeg unngå alt som øker pulsen? 

Anonymkode: d62dc...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Andrea87 skrev:

Takk for svar. Når det hadde gått en uke så bøyde du hodet fremover når du skulle ta på sko ol.? Jeg tenker uansett ikke å trene før det har gått over 4 uker, men jeg har en sønn på 1 og 1/2 år som jeg gjerne vil kunne løfte etterhvert.. Noen som har noen erfaringer med det..?

Jeg var nok ganske forsiktig i starten. Den første uken lå jeg nesten bare i sengen, var så dårlig og ble kvalm når jeg reiste meg opp, vet ikke hva det var som gjorde at jeg var så dårlig. Jeg hadde masse blåmerker og så ganske forferdelig ut, så holdt meg inne den andre uken også, så det ble ikke så mye aktivitetet da heller. Tredje uken var jeg tilbake på forelesning og startet på jobb igjen. Jeg har lest om andre som ikke fikk så mye blåmerker og som følte seg bra etter noen dager, så jeg var nok bare veldig uheldig, hadde aldri blitt operert tidligere og reagerte nok på narkosen. Jeg anbefaler deg til å spørre kirurgen. Jeg opererte meg hos den samme kirurgen som du skal operere deg hos:) 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen spørsmål her:

Er det ikke veldig vanskelig å puste bare med munnen mens man har tamponger i nesen? Ser for meg at jeg kan få kvelningsfornemmelser, så dette gruer jeg meg til. 

 

Hvor er smertene lokalisert? Bare i nesen, i ansiktet eller i hele hodet? 

 

Jeg kan så klart ikke trene på en viss tid, men kan jeg gjøre lett husarbeid, gå på butikken og slikt eller må jeg unngå alt som øker pulsen? 

Anonymkode: d62dc...cd9

1. Jeg hadde ikke tamponger i nesen, fikk rør slik at jeg fikk pustet. Får klaustrofobi bare av tanken på å ha tamponger i nesen. 

2. Hadde ingen smerter (spiste smertestillende, men det var ikke så store doser), men var veldig kvalm den første uken. 

3. Den første tiden anbefales det å ta det med ro, men å ta en tur på butikken og gjøre lett husarbeid etter noen dager burde ikke være et problem hvis du er i form til det. 

 

 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var nok ganske forsiktig i starten. Den første uken lå jeg nesten bare i sengen, var så dårlig og ble kvalm når jeg reiste meg opp, vet ikke hva det var som gjorde at jeg var så dårlig. Jeg hadde masse blåmerker og så ganske forferdelig ut, så holdt meg inne den andre uken også, så det ble ikke så mye aktivitetet da heller. Tredje uken var jeg tilbake på forelesning og startet på jobb igjen. Jeg har lest om andre som ikke fikk så mye blåmerker og som følte seg bra etter noen dager, så jeg var nok bare veldig uheldig, hadde aldri blitt operert tidligere og reagerte nok på narkosen. Jeg anbefaler deg til å spørre kirurgen. Jeg opererte meg hos den samme kirurgen som du skal operere deg hos:) 

Anonymkode: 3981d...02b

Ok. Da håper jeg at jeg kommer meg raskere enn du har gjort, stakkars.. Er du fornøyd med operasjonen? Hva ble gjort på nesen din? Mulig det er deg jeg har spurt om dette tidligere, husker ikke🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen spørsmål her:

Er det ikke veldig vanskelig å puste bare med munnen mens man har tamponger i nesen? Ser for meg at jeg kan få kvelningsfornemmelser, så dette gruer jeg meg til. 

 

Hvor er smertene lokalisert? Bare i nesen, i ansiktet eller i hele hodet? 

 

Jeg kan så klart ikke trene på en viss tid, men kan jeg gjøre lett husarbeid, gå på butikken og slikt eller må jeg unngå alt som øker pulsen? 

Anonymkode: d62dc...cd9

Ikke noe problem. Jeg var med på fadderuker en uke etter inngrepet. Ikke å anbefale i det hele tatt, men det var en rekke misforståelser rundt studieoppstart og mitt studieprogam startet tydeligvis en uke før alle andre. 

Jeg ville imidlertid ha tatt det rolig de to første ukene, og økt gradvis med aktivitet. Jeg ville ikke ha brydd meg noe særlig om litt støv for eksempel for en kort periode, og storhandlet inn før inngrepet. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal operere nesen i Bergen hos Stefan Emmes. Han fortalte at flytur var uaktuelt, selv etter en uke. Det var også for tidlig etter to uker, på grunn av trykket som vil gjøre "jævlig vondt". En flytur tar bare en time fra der jeg bor i landet, men busstur eller hurtigruten vil ta alt fra 11 timer til et døgn. Noen som reiste med fly etter neseoperasjon? 🙂 Vil selvfølgelig følge kirurgens råd, siden han mest sannsynlig vet hva han prater om. Vurderer hurtigruten med lugar slik at jeg kan slappe av skikkelig. Leste på hjemmesiden til en annen plastikkirurg at fly må unngås de første 48 timene, men ingenting om at det ikke skulle gå fint etterpå? Synes det er litt rart. Håper noen kan gi meg svar på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...