Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

På 1.4.2019 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Du bør tenke deg godt om før du tar en avgjørelse. Dra på flere konsultasjoner. Sett deg inn i temaet. Forbered deg grundig og still mange faglige spørsmål, både i forhold til det estetiske og funksjonelle. Be om og se før og etter bilder. Vær sikker på at du og kirurgen forstår hverandre  og er enige om ønsket resultat. Be kirurgen informere deg i detalj hvilke inngrep han har tenkt å utføre og hva dette innebærer estetisk og evt. funksjonelt. Det er en risiko for og få funksjonelle kroniske skader etter operasjonen f.eks. vanskeligheter med å puste med nesen, rennende nese, tett nese, press/trykk/smerter i nesen. Be om informasjon om komplikasjoner og hvilken risiko du tar. Det er bekymringsverdig hvis kirurgen bare er opptatt av og selge og ikke er seg etisk bevisst om å gi pasienten god nok informasjon. Spør om revisjonsgrad. Mange som tar neseoperasjon blir ikke fornøyd, noen velger og operere seg på nytt mens andre orker ikke den psykiske  påkjenning en ny operasjon innebærer. Vær tydelig på hva du ønsker og rette på og hvordan du ønsker din nese skal se ut. For at du skal kunne ta et informert og bevisst valg er du nødt til og sette deg inn i temaet. Uansett så tar du en risiko. Forvent at kirurgen undersøker nesen din innvendig og utvendig, vanskelighetsgrad og om det er forhold ved din nese som gjør operasjonen vanskeligere, f.eks. hudtykkelse eller andre forhold. Jeg ville ha valgt den kirurgen som viser til gode resultater, som gir deg god nok informasjon til og ta et informert valg. Husk at 3D bildene er kun et hjelpemiddel for at du visuelt kan forestille deg hvordan resultatet kan bli og at det endelige resultat kan avvike. Min erfaring med 3D bilder er at bildene viser dårlig hvordan nesen og ansiktet blir seende ut i front, og at man ikke helt ser ut som seg selv. 

Anonymkode: b6612...bd5

Tusentall for utfyllende og godt svar. Hvor har du operert deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Andrea87 skrev:

Tusentall for utfyllende og godt svar. Hvor har du operert deg?

Akademikliniken 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal opereres senere i år, livredd for å dø under narkosen. Aldri vært i narkose før

Anonymkode: 7f9ae...bca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akademikliniken 

Anonymkode: b6612...bd5

Er du fornøyd med resultater i dag? Både det estetiske og det funksjonelle? Hva fikset du på nesen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Andrea87 skrev:

Er du fornøyd med resultater i dag? Både det estetiske og det funksjonelle? Hva fikset du på nesen din?

Jeg kan skrive deg en privat melding hvis du vil. Hvor har du tenkt og operere deg? 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan skrive deg en privat melding hvis du vil. Hvor har du tenkt og operere deg? 

Anonymkode: b6612...bd5

Gjerne. Hvordan gjør vi det..?🤣 Jeg har vært på konsultasjon både hos Tvedt og haug, valgte til slutt haug. Skal operere meg i begynnelsen av juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarahc491

Nå har jeg endelig bestemt meg for kirurg og planlegger å operere snart. Har bestemt meg for å operere hos Dr Emmes. Har hørt at de vanligvis ikke legger pasienten i narkose, men at de bruker lokalbedøvelse og beroliggende. Så mitt spørsmål er, om noen her har erfaring med dette eller noen tanker rundt det? Jeg har prøvd å gjøre research på hvor vanlig det er og ser at mange kirurger bruker denne metoden. Jeg har vært i narkose mange ganger så for meg er ikke det et problem. Jeg kan velge å få narkose hos Emmes, men det vil da koste meg flere tusen kr ekstra pga de må leie inn en som skal gjøre det og være der under hele prossessen osv. Så jeg tenker da om jeg bare skal ta lokalbedøvelse. Kirurgen sa at jeg ville føle meg veldig avslappet og at det er nesten som jeg har tatt sovemedisin. Jeg vil kunne høre rolig musikk i bakgrunnen og etv snakking osv. Jeg vil ikke føle noe smerte eller noe. Noen som har erfaring?? Eventuelt noen som har operert hos Dr Emmes som vil dele erfaring?? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, sarahc491 skrev:

Nå har jeg endelig bestemt meg for kirurg og planlegger å operere snart. Har bestemt meg for å operere hos Dr Emmes. Har hørt at de vanligvis ikke legger pasienten i narkose, men at de bruker lokalbedøvelse og beroliggende. Så mitt spørsmål er, om noen her har erfaring med dette eller noen tanker rundt det? Jeg har prøvd å gjøre research på hvor vanlig det er og ser at mange kirurger bruker denne metoden. Jeg har vært i narkose mange ganger så for meg er ikke det et problem. Jeg kan velge å få narkose hos Emmes, men det vil da koste meg flere tusen kr ekstra pga de må leie inn en som skal gjøre det og være der under hele prossessen osv. Så jeg tenker da om jeg bare skal ta lokalbedøvelse. Kirurgen sa at jeg ville føle meg veldig avslappet og at det er nesten som jeg har tatt sovemedisin. Jeg vil kunne høre rolig musikk i bakgrunnen og etv snakking osv. Jeg vil ikke føle noe smerte eller noe. Noen som har erfaring?? Eventuelt noen som har operert hos Dr Emmes som vil dele erfaring?? :) 

Har ikke operert hos Emmes, men hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gjort det i lokalbedøvelse. Hadde ei venninne som gjorde det og hun husker alt de gjorde, kjente ikke så mye men hun kjente når de skulle banke i nesen, og synet av det var vist forferdelig. Tenk deg nøye om🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, sarahc491 said:

Nå har jeg endelig bestemt meg for kirurg og planlegger å operere snart. Har bestemt meg for å operere hos Dr Emmes. Har hørt at de vanligvis ikke legger pasienten i narkose, men at de bruker lokalbedøvelse og beroliggende. Så mitt spørsmål er, om noen her har erfaring med dette eller noen tanker rundt det? Jeg har prøvd å gjøre research på hvor vanlig det er og ser at mange kirurger bruker denne metoden. Jeg har vært i narkose mange ganger så for meg er ikke det et problem. Jeg kan velge å få narkose hos Emmes, men det vil da koste meg flere tusen kr ekstra pga de må leie inn en som skal gjøre det og være der under hele prossessen osv. Så jeg tenker da om jeg bare skal ta lokalbedøvelse. Kirurgen sa at jeg ville føle meg veldig avslappet og at det er nesten som jeg har tatt sovemedisin. Jeg vil kunne høre rolig musikk i bakgrunnen og etv snakking osv. Jeg vil ikke føle noe smerte eller noe. Noen som har erfaring?? Eventuelt noen som har operert hos Dr Emmes som vil dele erfaring?? :) 

Det ville jeg aldri gjort. Du kommer ikke til å høre bare snakking og musikk, men også skjæring, hakking og filing, i tillegg til at du SER at de holder på i ansiktet ditt. Se for deg at du får panikk men ikke klarer å reagere pga beroligende. Hadde vært helt uaktuelt for meg.

Anonymkode: 5d74e...5bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ville jeg aldri gjort. Du kommer ikke til å høre bare snakking og musikk, men også skjæring, hakking og filing, i tillegg til at du SER at de holder på i ansiktet ditt. Se for deg at du får panikk men ikke klarer å reagere pga beroligende. Hadde vært helt uaktuelt for meg.

Anonymkode: 5d74e...5bb

Man klarer jo å reagere når man er i lokalbedøvelse. Det er når man våkner i narkose man ikke har mulighet til å reagere. 

Anonymkode: 52ace...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Frk.sommerfugl said:

Har ikke operert hos Emmes, men hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gjort det i lokalbedøvelse. Hadde ei venninne som gjorde det og hun husker alt de gjorde, kjente ikke så mye men hun kjente når de skulle banke i nesen, og synet av det var vist forferdelig. Tenk deg nøye om🤗

Jeg var i lokalbedøvelse og brydde meg null og niks når de banket, man får medikamenter som gjør deg helt likegyldig. Syns det var langt langt LANGT verre å være våken under keisersnitt. 

Anonymkode: 754bb...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har operert meg to ganger på akademikliniken nå, og jeg er overhodet ikke fornøyd.. Det jeg skulle gjøre med nesen var å gjøre den kortere(i profil) og få mer svai i nesen + løfte opp tippen. Dette ble ikke gjort første gangen jeg opererte. Heldigvis så han dette da jeg møtte han igjen og fikk operert nesen på nytt gratis. 

Etter den andre operasjonen, så har nesen fått litt mer svai og tippen er løftet litt mer opp. Nesen har ikke blitt noe kortere, og jeg vil nesten si at nesen ser ut som den gjorde etter første operasjon. Husker jeg ble så trist da jeg fikk se nesa etter at jeg tok av gipsen, fordi den var så og si helt lik som da jeg tok av gipsen første gangen. Forfra synes jeg nesen min ser mye verre ut enn før jeg i det hele tatt opererte. Tippen er utrolig "fet", ser nesten ut som en potetnese. Vet at hevelsen enda er der, men når jeg ser på bilder 1,5 år etter den første operasjonen, så er den liksom like tykk/bred. Så tviler på at den går så fryktelig mye mer ned nå.

I profil så er den ene siden av tippen mye rundere enn den andre siden, da den er veldig spiss. Hvis dere skjønner?

Det verste er jo at jeg har brukt 60 000kr på dette og det har ikke blitt bra etter to operasjoner. Har jo ikke lyst til å operere igjen, men jeg føler at jeg "må" for å i det hele tatt bli fornøyd..Men da kommer jeg ikke til å operere meg hos Tvedt igjen, ettersom han ikke har klart å gjøre noe bra begge gangene. Angrer veldig på at jeg ikke gjorde mer research før jeg opererte meg. Var kun på konsultasjon hos Tvedt. 

Nå vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre. Er bare 4 mnd siden jeg opererte og jeg må nok vente minst 1-1,5 år før jeg kan operere igjen. Er jo nødt til å fortelle han hva jeg føler, men ettersom jeg ikke vil operere meg hos han igjen så vet jeg ikke hva vitsen er med å snakke med han? Tror dere jeg kan få penger igjen?

Tenker å dra på konsultasjon hos Morten Haug eller Kenneth Chiu da jeg hører mye positivt om dem(spesielt Kenneth). Men jeg drar nok ikke på konsultasjon før om noen mnd ettersom nesen min ikke er ferdig healet.

Endret av Bottega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.3.2019 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Morten Haug. Nesen min ble finere, men det kommer en råtten ekkel bæsjelukt fra nesen. Skal snakke med en lege. Antageligvis må jeg leve med dette resten av livet. Den lukten kommer ikke på grunn av hvem som opererer, det er bare det som kan skje av slike operasjoner. Jeg visste det heller ikke, før kjæresten min begynte å anklage meg for å prompe i senga, å klagde på ånden min, men så sa han det kom fra nesen, så googlet jeg bare ned for å sjekke..

Anonymkode: 2f1a8...f78

Luktet sånn av min nese etter noen uker og varte en stund, men nå er det heldigvis borte. Har du hatt det lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Bottega skrev:

Har operert meg to ganger på akademikliniken nå, og jeg er overhodet ikke fornøyd.. Det jeg skulle gjøre med nesen var å gjøre den kortere(i profil) og få mer svai i nesen + løfte opp tippen. Dette ble ikke gjort første gangen jeg opererte. Heldigvis så han dette da jeg møtte han igjen og fikk operert nesen på nytt gratis. 

Etter den andre operasjonen, så har nesen fått litt mer svai og tippen er løftet litt mer opp. Nesen har ikke blitt noe kortere, og jeg vil nesten si at nesen ser ut som den gjorde etter første operasjon. Husker jeg ble så trist da jeg fikk se nesa etter at jeg tok av gipsen, fordi den var så og si helt lik som da jeg tok av gipsen første gangen. Forfra synes jeg nesen min ser mye verre ut enn før jeg i det hele tatt opererte. Tippen er utrolig "fet", ser nesten ut som en potetnese. Vet at hevelsen enda er der, men når jeg ser på bilder 1,5 år etter den første operasjonen, så er den liksom like tykk/bred. Så tviler på at den går så fryktelig mye mer ned nå.

I profil så er den ene siden av tippen mye rundere enn den andre siden, da den er veldig spiss. Hvis dere skjønner?

Det verste er jo at jeg har brukt 60 000kr på dette og det har ikke blitt bra etter to operasjoner. Har jo ikke lyst til å operere igjen, men jeg føler at jeg "må" for å i det hele tatt bli fornøyd..Men da kommer jeg ikke til å operere meg hos Tvedt igjen, ettersom han ikke har klart å gjøre noe bra begge gangene. Angrer veldig på at jeg ikke gjorde mer research før jeg opererte meg. Var kun på konsultasjon hos Tvedt. 

Nå vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre. Er bare 4 mnd siden jeg opererte og jeg må nok vente minst 1-1,5 år før jeg kan operere igjen. Er jo nødt til å fortelle han hva jeg føler, men ettersom jeg ikke vil operere meg hos han igjen så vet jeg ikke hva vitsen er med å snakke med han? Tror dere jeg kan få penger igjen?

Tenker å dra på konsultasjon hos Morten Haug eller Kenneth Chiu da jeg hører mye positivt om dem(spesielt Kenneth). Men jeg drar nok ikke på konsultasjon før om noen mnd ettersom nesen min ikke er ferdig healet.

Jeg har også operert meg hos Tvedt. Jeg var også kun til han på konsultasjon. Jeg er også misfornøyd, synes at jeg så bedre ut før operasjon. Jeg har fått depresjon av dette. Tvedt synes at alt ser fint ut og det er liksom ikke interessant hva jeg synes. Det føles som jeg er inni et mareritt som jeg aldri kommer ut av. 

Anonymkode: b6612...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarahc491
På 10.4.2019 den 16.25, AnonymBruker skrev:

Det ville jeg aldri gjort. Du kommer ikke til å høre bare snakking og musikk, men også skjæring, hakking og filing, i tillegg til at du SER at de holder på i ansiktet ditt. Se for deg at du får panikk men ikke klarer å reagere pga beroligende. Hadde vært helt uaktuelt for meg.

Anonymkode: 5d74e...5bb

Jeg spurte kirurgen om dette og han sa jeg får så mye beroligende at jeg vil være helt sløv og det blir som å ta sovemedisin. Så vil jo ha øynene igjen, han sa også at det ikke blir like brutalt som feks å fjerne visdomstann for da er det mye mer fysisk osv. Så derfor vil jeg heller høre fra folk som har gjort det selv for de vet gjerne mer hva det faktisk vil si. Men takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sarahc491
På 10.4.2019 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Jeg var i lokalbedøvelse og brydde meg null og niks når de banket, man får medikamenter som gjør deg helt likegyldig. Syns det var langt langt LANGT verre å være våken under keisersnitt. 

Anonymkode: 754bb...b8c

Takk for svar 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også operert meg hos Tvedt. Jeg var også kun til han på konsultasjon. Jeg er også misfornøyd, synes at jeg så bedre ut før operasjon. Jeg har fått depresjon av dette. Tvedt synes at alt ser fint ut og det er liksom ikke interessant hva jeg synes. Det føles som jeg er inni et mareritt som jeg aldri kommer ut av. 

Anonymkode: b6612...bd5

Åhh, så kjipt.. Er spent på hva han sier denne gangen. Sist var han absolutt enig med meg og synes ikke han hadde gjort en god jobb. Men det er jo nesten ikke noe forskjell nå! Synes den ser stygg ut.. Sliter også en del når det kommer til dette, ettersom jeg i alle år har tenkt på nesa mi og aldri vært fornøyd. Skulle så gjerne ønske at det ble bra etter første operasjon:( 

Hva sa du til han og hva sier han? Kan man forvente å få noe penger tilbake? Føler nesten ikke at det er vits å dra til han igjen, for jeg vet jo at jeg ikke kommer til å operere meg hos ham igjen. Har du vurdert å dra til noen andre? Og hva var det du skulle gjøre med nesa og hva ble gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har operert seg hos Dr. Tvedt som er fornøyd? 

Er det noen som har operert seg hos Dr. Chiu som er misfornøyd?

Har booket operasjon hos Dr. Tvedt, men begynner å få rimelig kalde føtter etter hva jeg leser her

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...