Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #121 Skrevet 17. desember 2009 Hei du som nettopp har fulført. fikk du kviser helt i slutten av kuren? jeg er ferdi om en månde og får forsatt kviser jeg har blitt bedre men igår våknet jeg opp me 3 store
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 17. desember 2009 #122 Skrevet 17. desember 2009 Takk for svar Du avsluttet kuren 2006, så det gikk 2 år før residiv? Så lenge kuren ikke er uutholdelig kommer jeg til å ta de kurene som trengs. Men forsvant alle sorte og hvite prikker hos deg første kuren? Har du noen tips på hvordan jeg evt kan bevare det gode resultatet? Går du til hudpleier e.l.? Hei du som nettopp har fulført. fikk du kviser helt i slutten av kuren? jeg er ferdi om en månde og får forsatt kviser jeg har blitt bedre men igår våknet jeg opp me 3 store
Gjest Gjest_miaa_* Skrevet 25. desember 2009 #123 Skrevet 25. desember 2009 hei har 3 uker igjen av kuren min og får forsatt kviser. er dette normalt ?? kansje den ikke funker på meg :(
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #124 Skrevet 26. desember 2009 Om jeg har vært deprimert, kan jeg ikke få roaccutan da?? Jeg VET at jeg får det bedre om jeg får bort kvisene! Og er ikke deprimert nå ? :/
Gjest Gjest_miaa_* Skrevet 27. desember 2009 #126 Skrevet 27. desember 2009 Det må isf vurderes nøye. Gjester hei har 3 uker igjen av kuren min og får forsatt kviser. er dette normalt ?? kansje den ikke funker på meg
Gjest en som lurer :( Skrevet 27. desember 2009 #127 Skrevet 27. desember 2009 hei har snart fulført en roaccutan kur ser litt bedring men får forrsatt litt kviser innimellom men har masse arr, eller (røde/lilla prikker) noen som har erfaring med de? forsvinner de av seg selv? evt. hvor lenge tar d?
Lillaa Skrevet 27. desember 2009 #128 Skrevet 27. desember 2009 Hei! Jeg lurer på, dere som har gått på roaccutan skriver at det er kviser dere har hatt problemer med. Jeg gikk 6mnd i fjor på tetracyclin pga acne. Har aldri hatt problemer med direkte kviser, mere tilstoppede hvite talgkjertler og sorte prikker, men fikk for snart 2 1/2 år siden acne i kinnene, prøvde mange forskjellige produkter, men fikk tilslutt tetracyclin hos legen. Klarte heldigvis å ta knekken på så-å-si alt av acne, opplever en og annen sjelden gang en knute i kinnene. Har også opplevd at jeg nå har lettere for å få "vanlige" kviser, men jeg synes ikke det er på langt nær så ille som når jeg fikk lillarøde knuter dypt i huden i kinnene. Har noen av dere erfaring med produkter som kan hjelpe på stor talgproduksjon? Det er i hovedsak problemet mitt nå, ogd et som gir de kvisene jeg får. Føler at huden min er ganske tilstoppet av talg, og at det er mange småhumper fulle av talg.
Saeria Skrevet 27. desember 2009 #129 Skrevet 27. desember 2009 Gjester hei har 3 uker igjen av kuren min og får forsatt kviser. er dette normalt ?? kansje den ikke funker på meg Jeg var vel ikke 100% fin før de siste par ukene av kuren om jeg ikke husker feil. kan hende du må stå litt lenger. Jeg var på kontroll kort tid før pilleslutt, mener jeg å huske. da fant vi at jeg skulle slutte til avtalt tid. Skal du på kontroll igjen snart? hvis ikke ville jeg bedt om det. Hei! Jeg lurer på, dere som har gått på roaccutan skriver at det er kviser dere har hatt problemer med. Jeg gikk 6mnd i fjor på tetracyclin pga acne. Har aldri hatt problemer med direkte kviser, mere tilstoppede hvite talgkjertler og sorte prikker, men fikk for snart 2 1/2 år siden acne i kinnene, prøvde mange forskjellige produkter, men fikk tilslutt tetracyclin hos legen. Klarte heldigvis å ta knekken på så-å-si alt av acne, opplever en og annen sjelden gang en knute i kinnene. Har også opplevd at jeg nå har lettere for å få "vanlige" kviser, men jeg synes ikke det er på langt nær så ille som når jeg fikk lillarøde knuter dypt i huden i kinnene. Har noen av dere erfaring med produkter som kan hjelpe på stor talgproduksjon? Det er i hovedsak problemet mitt nå, ogd et som gir de kvisene jeg får. Føler at huden min er ganske tilstoppet av talg, og at det er mange småhumper fulle av talg. Jeg hadde i hovedsak MYE sorte og hvite prikker, som ofte ble infiserte og betente, samt dype kviser (byller). hudlegen sa at det er særlig disse prikkene roaccutanen er super mot. Den tar byllene også, men av produkter mot komedoner (sorte og hvite prikker) er roaccutan veldig god. Det stemmer. Roaccutanen demper jo oljeproduksjonen i huden, så da blir det ikke så lett tilstoppinger. Av kremer til oljete/fet hud, liker jeg la roche posay sin effaclar K. Den fås på boots apotekene, og boots på nett. Den anbefalte hudlegen til meg også.
Lillaa Skrevet 28. desember 2009 #130 Skrevet 28. desember 2009 Jeg var vel ikke 100% fin før de siste par ukene av kuren om jeg ikke husker feil. kan hende du må stå litt lenger. Jeg var på kontroll kort tid før pilleslutt, mener jeg å huske. da fant vi at jeg skulle slutte til avtalt tid. Skal du på kontroll igjen snart? hvis ikke ville jeg bedt om det. Jeg hadde i hovedsak MYE sorte og hvite prikker, som ofte ble infiserte og betente, samt dype kviser (byller). hudlegen sa at det er særlig disse prikkene roaccutanen er super mot. Den tar byllene også, men av produkter mot komedoner (sorte og hvite prikker) er roaccutan veldig god. Det stemmer. Roaccutanen demper jo oljeproduksjonen i huden, så da blir det ikke så lett tilstoppinger. Av kremer til oljete/fet hud, liker jeg la roche posay sin effaclar K. Den fås på boots apotekene, og boots på nett. Den anbefalte hudlegen til meg også. Tusen takk Har byttet lege, så skal se om jeg kan få mere hjelp fra den nye.
Saeria Skrevet 28. desember 2009 #131 Skrevet 28. desember 2009 Lykke til videre. Håper den nye legen er mer behjelpelig.
Gjest Gjest-anne Skrevet 29. desember 2009 #132 Skrevet 29. desember 2009 Hvordan er tetracycliner i forhold til roaccutan? fastlegen min ville sende meg til hudlege, sa jeg kanskje burde ta en roaccutankur. Men jeg har aldri prøvd tetracykliner før. eneste jeg har prøvd (medisinsk) er aberela. Får man roaccutan uten å ha prøvd tetracycliner først?
Saeria Skrevet 29. desember 2009 #133 Skrevet 29. desember 2009 Oftest må man ha vært gjennom en runde og to med tetracykliner først, men er indikasjonen for roaccutan sterkt tilstede, kan det nok hende at man hopper over den biten. Tetracykliner er jo bredspektret antibiotika, og for noen virker dette, mens for andre gjør det ikke det. Den er visst ikke så god på komedoner, og det er også min erfaring etter nærmere 2 år på ulike tetracykliner. Meg hjalp den ingentin, noen blir helt fine men går tilbake til slik det var før når de slutter, og noen får go hjelp. Dette er individuelt. Gå til hudlegen og hør, slik legen foreslo. Hudlegen vil vurdere deg og gi deg det h*n mener er best for nå. Legen kan jo ikke skrive ut roaccutan, mens hudlegen kan gi deg det som h*n mener du bør få. Det være seg roaccutan eller tetracykliner.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #134 Skrevet 29. desember 2009 Oftest må man ha vært gjennom en runde og to med tetracykliner først, men er indikasjonen for roaccutan sterkt tilstede, kan det nok hende at man hopper over den biten. Tetracykliner er jo bredspektret antibiotika, og for noen virker dette, mens for andre gjør det ikke det. Den er visst ikke så god på komedoner, og det er også min erfaring etter nærmere 2 år på ulike tetracykliner. Meg hjalp den ingentin, noen blir helt fine men går tilbake til slik det var før når de slutter, og noen får go hjelp. Dette er individuelt. Gå til hudlegen og hør, slik legen foreslo. Hudlegen vil vurdere deg og gi deg det h*n mener er best for nå. Legen kan jo ikke skrive ut roaccutan, mens hudlegen kan gi deg det som h*n mener du bør få. Det være seg roaccutan eller tetracykliner. Okai. Jeg har bare hørt om de som har blitt like ille igjen etter endt kur, derfor jeg er litt skeptisk. Men kanskje det hjelper meg gleder meg til å få bort kvisene iallefall! midlertidig eller for godt!
Saeria Skrevet 29. desember 2009 #135 Skrevet 29. desember 2009 Roaccutan er den eneste kuren. de fleste som får tetracykliner må ta en kur og to jevnlig. Det er jo egentlig ikke så bra mtp. antibiotikaresistens.
Gjest Gjest_eve_* Skrevet 22. januar 2010 #136 Skrevet 22. januar 2010 hei er det noen av dere som forsatt får kviser har 6 dager igjen av kuren å får forsatt kviser:( er d stor sjans for at når jeg slutter kommer allt tilbake? noen som vet noen som har ftt tilbakefall?
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 3. februar 2010 #137 Skrevet 3. februar 2010 hei avsluttet kuren for ca 5 dager siden har allerede fått 5 store nye kviser, opplevde du det samme? eller er jeg en av dem kuren ikke virket på?
Gjest Gjest_Heia_* Skrevet 3. februar 2010 #138 Skrevet 3. februar 2010 hei avsluttet kuren for ca 5 dager siden har allerede fått 5 store nye kviser, opplevde du det samme? eller er jeg en av dem kuren ikke virket på? Synes det var rart at du fikk igjen kviser så fort etterpå, har hørt at noen har fått igjen kviser etter et halvt år eller lengre tid . Hvor mange tabletter tok du ?
Brunsaus Skrevet 3. februar 2010 #139 Skrevet 3. februar 2010 Til dere som fremdeles har kviser etter kuren: Spør hudlegen om å forlenge kuren. Min opprinnelige kur skulle være på 5 måneder (januar - mai 2009) men jeg hadde fremdeles kviser etter de 5 månedene så hudlegen og jeg ble enige om å utvide kuren med ytterlige to måneder. Etter den syvende måneden var jeg helt kvitt kvisene. Nå, 6 måneder etter fullført kur har jeg faktisk begynt å få litt tilbakefall. Men det er fremdeles mye bedre enn det var. Hvis det forverrer seg ytterligere skal jeg begynne på en ny omgang med roaccutan. Håper jeg slipper det..
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 4. februar 2010 #140 Skrevet 4. februar 2010 Lykke til med kuren! Jeg er på runde nr to nå, da jeg fikk et lite tilbakefall med småkviser i pannen. Første kur tok jeg i 2005/2006. Det var en drøm og endelig bli kvitt kvisehelvettet Avslutter denne runden i neste uke, noe som skal bli deilig... Har endelig lyst å få litt sol på kroppen Det som også var fantastisk denne gangen var at mitt fettede hår ble helt normalt! JEg kan gå opp til tre-fire dager uten å vaske det, og det ser like bra ut. Håper dette også fortsetter etter kuren. hei hvior lang tid tok det før du begynte på neste kur? jeg avsluttet kuren min for ca en uke siden og har allerede fått masse kviser :S sjønner ingenting
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå