lille mia Skrevet 17. mai 2009 #101 Skrevet 17. mai 2009 FERDIG!!! I går tok jeg de to siste tablettene av kuren min. ENDELIG!! Resultatet er bra, og jeg er kjempefornoyd!! Nå håper jeg bare at huden holder seg slik, slik at alle disse månedene (7 mnd faktisk!) med muskel og leddsmerter, senebetennelser, daglig neseblod og kronisk bihulebetennelse var verdt det!! Gratulerer med dagen alle sammen!!
Saeria Skrevet 17. mai 2009 #102 Skrevet 17. mai 2009 Så flott. Min hud har holdt seg veldig fin, og nå er det snart et år siden jeg ble ferdig. Huden på ryggen er kjempefin. Jeg har fått litt hudproblemer i ansiktet, men det har ingenting med roaccutanen å gjøre. Jeg er gravid, og bærer gutt. Siden jeg alt er litt sensitiv for testosteron, er det ikke rart at jeg har fått litt småpustler og hudormer. Det samme skjedde med min søster når hun bar sin sønn, og hun ar også slitt med huden. etter fødselen ble hun fin igjen. Når hun bar sin datter, var huden fin gjennom hele svangerskapet. Jeg klarer å holde huden ganske i sjakk nå da, med riktig hudpleie. Ferskenhuden kommer nok tilbake etter svangerskapet en gang.
Neet Skrevet 16. august 2009 Forfatter #103 Skrevet 16. august 2009 hei! hvordan går det med alle sammen? Noen som har fått tilbakefall? Jeg har hatt etpar kviser i det siste og de sorte prikkene er kommet mer og mer tilbake, er litt bekymret. Men håper det bare er normalt!
Saeria Skrevet 16. august 2009 #104 Skrevet 16. august 2009 Litt av de sorte prikkene kom tilbake hos meg også, men bare for en liten periode. tror kanskje huden trenger å stabilisere seg.
Gjest Gjest_ina_* Skrevet 16. august 2009 #105 Skrevet 16. august 2009 Litt av de sorte prikkene kom tilbake hos meg også, men bare for en liten periode. tror kanskje huden trenger å stabilisere seg. Hei hørres ut som du har en del peiling på roa, har gått på d i 2 uker nå og føler jeg har fått litt ekstra kviser de siste dagene veldig dumt får jeg får så mye arr:( jelper d mot arr også? Men hva er egentli roaccutan? er det antibiotika?
Saeria Skrevet 16. august 2009 #106 Skrevet 16. august 2009 Det er vanlig at problemene forverres i starten. De arrene du har går ikke bort med Roaccutan. Roaccutan er ikke antibiotika, men en form for vitamin-a syre. Det er sterke saker, men for min del var det verdt det. For arr kan du prøve kelo-cote som fås på apotek, ellers er det vel laser som hjelper. Det kan sikkert jentene på velvære mye om.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #107 Skrevet 16. august 2009 Det er vanlig at problemene forverres i starten. De arrene du har går ikke bort med Roaccutan. Roaccutan er ikke antibiotika, men en form for vitamin-a syre. Det er sterke saker, men for min del var det verdt det. For arr kan du prøve kelo-cote som fås på apotek, ellers er det vel laser som hjelper. Det kan sikkert jentene på velvære mye om. Ok, tok det lang tid før du merket bedring?
Saeria Skrevet 17. august 2009 #108 Skrevet 17. august 2009 (endret) Slik jeg husker det, forverret problemene seg etter rundt 2-3 uker (dette er nok doseavhengig, og jeg gikk på en lav dose, slik at det gjerne tok litt tid før roaccutanen skapte innvirkning på kroppen), og etter 6-7 uker merket jeg en gradvis bedring. Jeg var fin en god stund før kurens slutt, men det er viktig å følge den ut, da man skal ha minimum 120mg roaccutan/kg kroppsvekt for at roaccutanen skal fungere slik den skal. Endret 17. august 2009 av Saeria
Gjest jelp Skrevet 10. september 2009 #109 Skrevet 10. september 2009 Jeg tar 2 piller om kvelden, men leste nettopp at de skal tas til middagen. Kan det være derfor de ikke virker?
Saeria Skrevet 10. september 2009 #110 Skrevet 10. september 2009 Du tar de slik legen har bedt deg gjøre det. Det tar uansett tid før du merker en virkning.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 10. september 2009 #111 Skrevet 10. september 2009 Jeg også fikk sår nese. Jeg sluttet på kuren i begynnelsen av juli. Jeg har fått tilbake noen hudormer rundt haka og på nesen, men er ellers fin. Jeg har både skinoren og differin jeg kan bruke om jeg vil. Huden min begynte å stabilisere seg for rundt en måned og to siden. Det har vært en gradvis endring, så jeg kan ikke si det helt sikkert. Dessuten var jeg jo i varmere strøk rett etter endt kur, og fikk mye sol og en del farge som nok gjorde sitt til at jeg ble litt ekstra tørr i huden i ansiktet. Huden på ryggen er nå normal. Ikke fet. Det er helst t-sonen som er blitt fet igjen, men ikke på nær så fet som før. hei tar 2 piller i 10 tiden på kvelden for da slipper jeg å ta de med på jobb. leste nettopp at man skulle ta dem til middag? kan det være derfor de ikke virker?
Saeria Skrevet 10. september 2009 #112 Skrevet 10. september 2009 Over den siste posten din svarte jeg på det. Du kan evt. høre med hudlegen din hva h*n mener. Jeg tok mine til middag. Lett å huske da og legen ba meg gjøre det.
Sukkerert Skrevet 17. september 2009 #113 Skrevet 17. september 2009 Angående å ta tablettene til middag; I følge hudlegen min er det fordi roaccutan tas bedre opp med fettrik mat, og i og med at middagen gjerne er det mest fettrike måltidet i løpet av dagen bør man ta tablettene da Jeg ble ferdig med kuren for ca 4 uker siden, og det ser foreløpig veldig bra ut! Det var ikke alltid jeg husket å ta de til middag, men prøvde da å ta de til melk eller en omega-3 kapsel for fettinnholdet sin del. Jeg bekymret meg unødvendig mye i forkant av kuren, leste om veldig tørr hud, lepper, muskelverk +++ Men synes jeg har vært ganske "heldig" i forhold til bivirkninger. Leppe-tørrhet var dominerende, men ble holdt godt i sjakk av Prolip stift etter tips her på forumet:) En litt merkelig ting med Prolip er at den første stiften jeg kjøpte hadde gått ut på dato (uten at jeg la merke til det med en gang). Den var litt klumpete og rar i konsistensen, men funka som bare det! Holdt seg på leppene i maaange timer! Ble faktisk litt skuffa da den første var tom og jeg kjøpte en som ikke hadde gått ut på dato; den funka rett og slett ikke like bra. For all del, den var god, men den holdt seg ikke på leppene så lenge som den utgåtte! Så kommer dere over en utgått-på-dato Prolip, er det bare å raske med seg:) Hudtørrhet merket jeg nesten ikke noe til! Jeg flasset vel litt på nesa en 3-4 ganger i løpet av kuren (5 mnd). Men var også opptatt av å forebygge med gode kremer. Fant i hvertfall noen som for min del var uunnværlige. Brukte også mineralfoundation som flere andre her. Pluss at jeg tok omega-3 kapsel og nattlysolje+E-vitamin kapsler. Vet ikke om det er det som har bidratt til mindre tørrhet i huden, annet enn at jeg innbiler meg det. Det eneste negative er at jeg fikk en sene(feste)betennelse i skulder etter 3,5 mnd. Den er jeg ikke 100% kvitt ennå. Er jo heller ikke sikkert at det er roaccutan sin skyld... Puh, ble litt rabling det her. Følte plutselig for å tømme meg litt
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #114 Skrevet 28. september 2009 Hei! Det er virkelig flott å kunne lese alle disse ulike erfaringene. Jeg kjenner meg bare såååå igjenn. Har gått på kuren i en og en halv mnd nå. Gått rimelig greit. Bare de vanlige greiene med flassing og tørre lepper. Men sliter noe med eksem, noe jeg hadde fra før. De siste dagene har jeg slitt noe sykt med øvre del av ryggen. Noen andre som har det? Eller som eventuelt har fått betennelse i ryggen? Er litt usikker på dette hva dette er jeg....tror nesten jeg må ta en ringerunde på legene i morgen. Alle sammen fortsett med å skrive inn, er så deilig å dele erfaringer med noen i samme situasjon!
Gjest lala :) Skrevet 14. november 2009 #115 Skrevet 14. november 2009 Hei, jeg begynte på min andre kur for snart tre uker siden. Var ganske dreprimerendre å fa tilbake kvisene etter at jeg hadde vert bra i nesten et år fra den første kuren. Så nå er jeg i gang igjen! Håper jeg er i slutten på denne bli-verre-perioden. Deprimerende å se kvisene poppe ut en etter en, men en må tenke framover mot en bedre tid med bra hud. Det gleder jeg meg til!! Er litt redd for at seg aldri skal bri helt bra, eller at jeg skal få tilbake fall på kvisene. etter den første kuren, ble jeg helt fin, og jeg har aldri hatt så bra hud. i slutten av sommer begynte jeg å få kviser igjen, dermed var det påan igjen med ny kur. Håper jeg får et resultat som varer. Gleder meg til å få bra hud igjen. Begynnelsen av kuren er nok den hardeste. Veldig godt å se andre som har det slik som jeg, godt å vite at en ikke er alene
Saeria Skrevet 14. november 2009 #116 Skrevet 14. november 2009 Noen må dessverre gjennom to kurer. Lykke til denne gangen! .kose:
Gjest Gjest_Jonas_* Skrevet 25. november 2009 #117 Skrevet 25. november 2009 Heisan! Nå er jo jeg gutt, men håper det er greit jeg legger inn et lite innlegg her Jeg fikk blodprøveresultatene i dag, og har fått grønt lys for accutan. Snakket med hudlegen min i dag, og han skulle sende resepten i posten slik at jeg fikk den i morgen. Etter å ha lest hvor bra det har gått med OP her, må jeg si jeg gleder meg veldig til å starte, og bli ferdig! Har slitt med moderate kviser i tre år, og er egentlig møkkalei. Slit å se alle på skolen med perfekt hud, mens jeg må stå opp til et rødt, fett og ekkelt ansikt hver morgen... Får bare håper jeg ikke får for mange bivirkninger, siste halvår på vgs, trenger ikke noe fravær! Jaja, det var alt fra meg. Lykke til alle sammen
Saeria Skrevet 25. november 2009 #118 Skrevet 25. november 2009 Lykke til med roaccutanen. Det kommer nok til å gå så fint, atte.
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 28. november 2009 #119 Skrevet 28. november 2009 Jeg har nå gått på roaccutan i ca en måned, og jeg har nå begynt å merke en liten forbedring. Har jo gått på det før så vet jo sånn ca hva det går ut på. Kan ikkje beskrive vor mye jeg gleder meg til å bli ferdig med denne kuren, og håper selvfølgelig på ett godt resultat!
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 16. desember 2009 #120 Skrevet 16. desember 2009 hei. har snart fulført kuren min på 6mnd. får forsatt litt kviser har blitt bedre men d dukker forsatt opp nye. er dette normalt eller fungerer ikke kuren for meg. gruer meg slik til å slutte viss allt kommer tilbake
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå