Gjest OMJ Skrevet 1. februar 2009 #82 Skrevet 1. februar 2009 Hei, Beklager for sen oppdatering, vært mye jobb og liten tid til "fornøyelser de siste 2 ukene. Er nå kommet til dag 18 i kuren. Begynte å ta dobbel-dose når onsdag på dag 14. Fikk kviseutbrudd etter en ukes tid, men har begynt å roe seg litt ned nå.De tørker med andre ord ut. Ser faktisk at i pannen så er ikke det "så" betent lenger, mye av huden er blitt glattere, så håper på at fra nå av går det fremover , men er obs på flere store utbrudd. Bivirkninger: Ikke så veldig mye av her, som sagt, tørr hud, men her er jeg flink å bruke fuktighetskrem og olje, morgen og kveld/etter dusj. Bruker Jojoba olje ifra Shine. Veldig bra produkt, litt fet, men fukter utrulig bra. Bruker en fuktighetskrem ifra premier, tykk, men veldig god. Leppen er tørre,men bruker lipstick så går fint her og. Er flink til å drikke mye vann, så det også fukter jo huden.Alt i alt, så har ikke jeg merket noen "ytre" bivirkninger i så stor grad som jeg hadde forventet. Merker at jeg kan bli litt kvalm og døsen 2-3 timer etter jeg har tatt tablettene, men det går fort over, avhengig av hvor mye jeg spiser. Er litt stiv i ryggen, men har et tungt arbeid til vanlig, så merker ikke så mye der. Drikker også en rense-te, 1 gang pr dag, for å rense blodet. Kanskje det kan være en av grunnene jeg ikke merker så mye. Fikk beskjed ifra helsekost-ekspert om å gjøre det, da han hadde erfaring med det. Siden roaccutan frigjør veldig mye "dritt" i kroppen, så må det få komme ut, og siden det er mye som blir frigjort under denne kuren, er det viktig og rense kroppen, for grunnen til mange av bivirkningene, er at kroppen ikke blir renset i det tempoet den er vant til, å da samler det seg opp mye dritt å slagg som igjen fører til bivirkninger. ala fyllesyke dagen derpå OMJ
Saeria Skrevet 1. februar 2009 #83 Skrevet 1. februar 2009 Hyggelig å høre at alt står vel til med deg.
lille mia Skrevet 10. februar 2009 #84 Skrevet 10. februar 2009 Jaja, nå har jeg gått med senebetennelse i begge skuldrene (samtidig!!) i 3 uker. Omtrent en uke etter at det startet i skuldrene fikk jeg det i begge hendene også, men det har gitt seg, heldigvis!! Skuldrene er fremdeles vonde, og jeg går sykemeldt. Jeg har også hatt vondt i hele kroppen, med både ledd og muskelsmerter. Jeg har vært utrolig trøtt, og har sovet mange timer til dagen. Har generelt følt meg skikkelig dårlig.. Uff, må bare klage litt Jeg vet jo ikke om alt dette kommer av tablettene, men senebetennelser står jo faktisk som en mulig bivirkning. Legen har henvist meg til røntgen nå, fordi han tror jeg har for trange forhold i skuldrene. Men har aldri hatt senebetennelse før.. Jaja, kuren nærmer seg slutten nå - tror jeg i hvert fall. Må innrømme at jeg ikke helt har oversikten. Jeg har gått opp og ned i dose så mange ganger nå på grunn av utslett jeg får på hendene, så kuren trekker ut i tid. Jeg synes ikke hudlegen min er spesielt flink til å følge meg opp da.. Siden jeg tar en langt lavere dose enn det hun skriver på reseptene, har jeg tabletter for 2 måneder om gangen. Altså leverer jeg ikke blodprøver oftere enn det. Jeg har også bare vært til 1 kontroll hos henne, utenom den aller første, før jeg startet kuren i august 08. Hun har bare gitt meg beskjed om at alle bivirkniner er doseavhengige, så hvos noe blir for plagsomt, kan jeg bare justere dosen selv..
lille katt Skrevet 10. februar 2009 #85 Skrevet 10. februar 2009 Jaja, nå har jeg gått med senebetennelse i begge skuldrene (samtidig!!) i 3 uker. Omtrent en uke etter at det startet i skuldrene fikk jeg det i begge hendene også, men det har gitt seg, heldigvis!! Skuldrene er fremdeles vonde, og jeg går sykemeldt. Huff da - du har min fulleste sympati. Jeg fikk samme problemet under kuren, men hadde heldigvis "bare" senebetennelse i en skulder om gangen. Var også sykemeldt og hadde helt utrolige smerter! Jeg var også i røntgen, fordi legen lurte på om jeg hadde brudd siden jeg hylte sånn av smerte . Har aldri hatt senebetennelse verken før eller siden, og har heller aldri vært noe særlig plaget med rygg/skuldre/nakke, så jeg relaterer det helt klart til Roaccutan. Ledd- og muskelsmerter hadde jeg også mye av i siste halvdel av kuren, og det var utrolig slitsomt i lengden. Trøsten er at det går over når kuren er slutt... Lykke til videre, hold ut!
Neet Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #87 Skrevet 10. februar 2009 Jeg synes ikke hudlegen min er spesielt flink til å følge meg opp da.. Siden jeg tar en langt lavere dose enn det hun skriver på reseptene, har jeg tabletter for 2 måneder om gangen. Altså leverer jeg ikke blodprøver oftere enn det. Jeg har også bare vært til 1 kontroll hos henne, utenom den aller første, før jeg startet kuren i august 08. Hun har bare gitt meg beskjed om at alle bivirkniner er doseavhengige, så hvos noe blir for plagsomt, kan jeg bare justere dosen selv.. Kanskje litt dårlig oppfølging ja? Justere dosen selv o.l. Hmm..Jeg var til kontroll en gang i mnd. Leverte vel 5 blodprøver og gravidietstester tilsammen. Uansett, lykke til videre. Bivirkningene retter seg jo opp Selv er jeg fremdeles plaget med neseblod, begynner å bli skikkelig irritert nå, kanskje det aldri gir seg. Hehe..
lille katt Skrevet 10. februar 2009 #88 Skrevet 10. februar 2009 Selv er jeg fremdeles plaget med neseblod, begynner å bli skikkelig irritert nå, kanskje det aldri gir seg. Hehe.. Huff... må innrømme at jeg fremdeles er skorpete i nesa. Og jeg sliter fremdeles med sprekker på fingertuppene.... Men - noe lyter skal man vel ha . Heller sprukne fingertupper nå og da, framfor vonde og skjemmende kviser!
Neet Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #89 Skrevet 17. februar 2009 Hehe, ja enig. Heller blø litt i nesa enn å ha kviser Jeg får faktisk litt småkviser innimellom! Sånne bittesmå som ofte er borte dagen etter. Noen som opplever det samme? Nå er det vel ca 7 uker siden jeg avsluttet kuren. Litt bekymret for at de skal bli mer hissige etterhvert..
lille katt Skrevet 17. februar 2009 #90 Skrevet 17. februar 2009 Jeg fikk noen småkviser de første månedene, men så var jeg jo også nygravid, så det er mulig hormonene køddet litt med huden min. Nå, etter fødselen, har jeg også begynt å få noen få småkviser. Jeg krysser fortsatt fingrene for at det er hormonelt og forbigående. Jeg har ikke hatt en eneste kvise i andre og tredje trimester. Ikke så mye annet å gjøre enn å se det an og håpe på det beste....
Sukkerert Skrevet 24. mars 2009 #91 Skrevet 24. mars 2009 Drikker også en rense-te, 1 gang pr dag, for å rense blodet. Kanskje det kan være en av grunnene jeg ikke merker så mye. Fikk beskjed ifra helsekost-ekspert om å gjøre det, da han hadde erfaring med det. Siden roaccutan frigjør veldig mye "dritt" i kroppen, så må det få komme ut, og siden det er mye som blir frigjort under denne kuren, er det viktig og rense kroppen, for grunnen til mange av bivirkningene, er at kroppen ikke blir renset i det tempoet den er vant til, å da samler det seg opp mye dritt å slagg som igjen fører til bivirkninger. ala fyllesyke dagen derpå OMJ OMJ: Hva heter rense-teen du bruker? Startet på Roa i dag, så prøver å være litt "føre var" Føler du at den har effekt? Tar også 1 kapsel med omega 3 og 1 kapsel med nattlysolje+E vitamin. Noen som har erfaring med om det har en effekt på den tørre huden som sannsynligvis kommer?
Gjest OMJ Skrevet 30. mars 2009 #92 Skrevet 30. mars 2009 OMJ: Hva heter rense-teen du bruker? Startet på Roa i dag, så prøver å være litt "føre var" Føler du at den har effekt? Tar også 1 kapsel med omega 3 og 1 kapsel med nattlysolje+E vitamin. Noen som har erfaring med om det har en effekt på den tørre huden som sannsynligvis kommer? Hei, beklager for sent svar. Teen heter bioburn og fåes kjøpt igjennom Shine. Veldig god te. Bruker også jojoba olje ifra dem, UTROLIG bra. Har ikke et snev av tørr hud i ansiktet. Tørre lipper har jeg heller ikke noe særlig av, drikker mye vann hver dag så tilfører kroppen fuktighet. Har gått på kuren nå siden 20 Januar, å har tabletter fram til rundt 17 mai. Resultatet hittil er fenomenalt. Har fått rene baby-huden i ansiktet. Kan til og med spise hva jeg vil uten at kvisene popper ut dagen etterpå. Angrer ikke et sekund på at jeg startet.
Neet Skrevet 2. april 2009 Forfatter #93 Skrevet 2. april 2009 hei! en liten oppdatering Er egentlig ikke stort å oppdatere for tiden, alt går jo så bra! Er nå ca 3 mnd siden jeg avsluttet roa-kuren. Har fullstendig kvisefri hud. Bruker DGEA ansiktskrem, samt gått over til mineralsminke. Spiser mye B-vitaminer og ølgjærkapsler. Håper resultatet holder, ser iallefall stort frem mot sommeren Dessuten er det slutt på neseblod og tørre lepper nå..!
heahea Skrevet 2. april 2009 #94 Skrevet 2. april 2009 (endret) Godt å høre Får håpe det holder seg hvordan går det med deg OMJ? Begynte selv på kuren i dag. Håper den er snill med meg Er uanset overbevist om at den er verdt det. Sliter veldig sosialt pga kviser. Håper bare mamma forstår hvorfor jeg begynte på den :P Ja, er 20 og gutt.... ler godt nå? "du må jo ikke begynne på noe med fæle bivirkninger, de går jo bort en gang"... Sorry mamma, jeg kan ikke vente på det tidspunktet, mens jeg ser på at mine beste år flyr forbi Endret 2. april 2009 av heahea
Saeria Skrevet 2. april 2009 #95 Skrevet 2. april 2009 Så bra, Neet. heahea: Er like greit å la være vente. Voksenacne blir man ikke nødvendigvis kvitt så lett. Er kjipt å gå gjennom tjueårene med sosiale vansker pga. huden.
lille katt Skrevet 2. april 2009 #96 Skrevet 2. april 2009 Enig med Saeria. Min acne kom da jeg var 21, og jeg begynte ikke på Roaccutan før jeg var 31! Gud så mange unødvendige år med kviser, blod og puss og kløe som jeg kunne ha sluppet... Det gikk ikke over av seg selv. Jeg ventet lenge nok...
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #97 Skrevet 5. april 2009 jeg tok ca 200 tabletter men ser ikke bedring faktisk ikke i ansikte-på ryggen ja , men ikke ansikte-finnes det noen som kur ikke hjelpet ?
Saeria Skrevet 5. april 2009 #98 Skrevet 5. april 2009 Enkelte må gjennom to kurer for å bli helt fine.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #99 Skrevet 5. april 2009 men nå er det verre faktisk i ansikte....luer på når blir det bedre ...
Saeria Skrevet 6. april 2009 #100 Skrevet 6. april 2009 Etter 200 tabletter? Da ville jeg snakket med hudlegen igjen. Dersom du er kvinne, og ute etter hormonprevensjon, kan Diane hjelpe for huden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå