Sjefs-snipa Skrevet 11. august 2008 Forfatter #201 Skrevet 11. august 2008 Ser at mange kritiserer meg for å ikke sitte her inne hele dagen å svare- men det har jeg rett og slett ikke tid (eller lyst) til (!) Skal forsøke å svare så mange som mulig under ett: * Du som lurer på hva jeg synes om en situasjon med en ufør mann: selvsagt må han kunne hjelpe til hjemme! Jeg mener på ingen måte at du skal springe hjem i lunsjen å smøre mat til ham. Når det er sagt: har jeg aldri sagt at menn ikke bør hjelpe til hjemme. Jeg har bare sagt at jeg ikke liker det, og at jeg ikke synes enkelte hjemme-handlinger er spesielt mandig. * Jeg er kanskje litt elitistisk- greit. Jeg synes det er en verdi å få 6ere på skolen, og stadig ha noe å strekke seg etter. Dersom jeg hadde hatt lyst til å jobbe innenfor helsesektoren- hadde jeg gjort mitt ytterste for å komme inn på legestudiet. Det er da ikke noe galt i å mene at mennesker bør strekke seg sitt ytterste for å nå sine mål. * Folk kan gjøre feil. Heldigvis ligger både mine og min manns feil i fortiden. Han var ung og naiv, og skaffet seg en "lausunge". De andre er fra et ekteskap som skar seg. * Min mann har eget selskap. Jeg hjelper ham i enkelte tilfeller. Ellers forvalter jeg familieformuen privat. Jeg synes det er noe tull å snakke om overklassen. Verken jeg eller min mann har arvet noen ting- vi har skapt oss dette livet selv. * Troll? Må innrømme at jeg ikke skjønner dette begrepet. Har ikke vært her inne så lenge- man kan ikke fatte å forstå hvor det er saklig henne. Jeg har mine meninger- argumenterer for dem: og andre må gjerne mene de er så elitistiske, overklasse-aktige og dømmende som de bare vil. Men for guds skyld: vær voksne nok til å argumentere tilbake istedet for å begynne med usaklig personsjikane.
Gjest Lily1 Skrevet 11. august 2008 #202 Skrevet 11. august 2008 Du som lurer på hva jeg synes om en situasjon med en ufør mann: selvsagt må han kunne hjelpe til hjemme! Jeg mener på ingen måte at du skal springe hjem i lunsjen å smøre mat til ham. Når det er sagt: har jeg aldri sagt at menn ikke bør hjelpe til hjemme. Jeg har bare sagt at jeg ikke liker det, og at jeg ikke synes enkelte hjemme-handlinger er spesielt mandig. Hmmm... En mann som er hjemme ufør kan altså etter din mening hjelpe til hjemme, men han mister sin mandighet hvis han i løpet av dagen gjorde "kvinnfolkarbeid" for å avlaste sin fulltidsarbeidende kvinne... :klø: Da fikk jeg svar på det.... Vel, da må jeg gå og gjøre noen av husmorpliktene mine... de gjør seg ikke selv.
Gjest Gjest_Morten_* Skrevet 11. august 2008 #203 Skrevet 11. august 2008 Sjefssnipa; du er ikke en type kvinne jeg tiltrekkes av. På meg virker det som om du har misforstått hva ordet femininitet egentlig henviser til (for ikke å snakke om maskulinitet...). Jeg rakker ikke ned på kvinner som velger ikke å jobbe, men jeg kunne ikke hatt en selv. På samme måte som at du ikke vil ha en mann som er sykepleier. Deg om det. Meg om mitt. Og alle om sine liv. Case closed.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #204 Skrevet 11. august 2008 Hehe, det er da klart at Sjefs-snipa har funnet en drømmemann! Barn fra før av, han har jo gjort det alle ekte menn skal, spredt arve-egenskapene sine, fløyet fra blomst til blomst Det jeg lurer på er hvorfor hun ikke oppfyller sin største feminine plikt, og produserer et par barn selv... Men selvfølgelig, det e jo mulig at mannen ikke ønsker flere, og en god hustru lyder jo sin mann. Forøvrig synes jeg det ganske så ufeminint å håndtere økonomi. Jeg ville nok aldri tillatt meg selv å sette min mann i et så dårlig lys. Sjefs-snipas mann må jo synes det er fryktelig pinlig å innrømme at det er fruen, og ikke han som har ansvaret for dette, eller at de er nødt å dele dette ansvaret?
Lissi Skrevet 11. august 2008 #205 Skrevet 11. august 2008 Hehe, det er da klart at Sjefs-snipa har funnet en drømmemann! Barn fra før av, han har jo gjort det alle ekte menn skal, spredt arve-egenskapene sine, fløyet fra blomst til blomst Det jeg lurer på er hvorfor hun ikke oppfyller sin største feminine plikt, og produserer et par barn selv... Men selvfølgelig, det e jo mulig at mannen ikke ønsker flere, og en god hustru lyder jo sin mann. Forøvrig synes jeg det ganske så ufeminint å håndtere økonomi. Jeg ville nok aldri tillatt meg selv å sette min mann i et så dårlig lys. Sjefs-snipas mann må jo synes det er fryktelig pinlig å innrømme at det er fruen, og ikke han som har ansvaret for dette, eller at de er nødt å dele dette ansvaret? Med forvalte, tror jeg hun mener shoppe:)
flickan Skrevet 11. august 2008 #206 Skrevet 11. august 2008 Vel, jeg kan jo opplyse om at forumtroll er folk som starter tråder kun med den hensikt å provosere og kverulere. Da har ofte meninger som er så provoserende og sjokkerende at folk hisser seg veldig opp og ikke skjønner at det finnes folk med sånne hodninger. Og så viser det seg at faktisk ikke gjør det, for trådstartet var et troll. Men det er ikke alltid folk vil innrømme at de er troll da, for da forsvinner jo diksusjonen og poenget. De liker å provosere og koser seg med troll-trådene sine. Ikke at jeg trenger å forklare dette for deg da, for jeg tror også at du er et troll nå. Men for de andre som måtte lure kan det jo være greit å vite.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #207 Skrevet 11. august 2008 Mener også og huske at hennes mann ble lurt til å få barn. Og da hevder hun at siden de allerede hadde ett kunne de få fler. Og nå har han plutselig barn med flere damer????? Det mest usexy med en mann er en som ikke stiller opp for sine barn. Og hun hevder at alle over 3 år må gjøre ting man ikke liker. Jeg gjør husarbeid jeg, selv om jeg hater det. Men det gjør ikke hun. Og hevder i tillegg å like å bruke 4 timer på en 3 retters middag? Får meg til å lure på om hun steker karamellpudding med hårføner. Ja ja historien rakner som en mistet maske i ett strikketøy.
Sjefs-snipa Skrevet 11. august 2008 Forfatter #208 Skrevet 11. august 2008 Med forvalte, tror jeg hun mener shoppe:) gøy :-) Ja- vi har økonomi til å kjøpe hvilke matrielle goder som helst. Men- forvaltning i denne forstand består i å investere. Her får jeg bruk for min yrkesbakgrunn- og hadde i 2007 en totalavkasting på over 400%. Få barn? Nei, vet du- jeg har ikke lyst på barn selv. Mannen min har heldigvis ikke lyst å barn på fulltid han heller- han husker det som litt av et mareritt faktisk. Men- mitt valg faller ene og alene på egne refleksjoner. F.eks: de vil hindre meg i å leve det livet jeg vil leve med mannen min, de vil sette hundene i skyggen, jeg ser ingen egenverdi i å ha dem, jeg er alt for glad i kroppen min slik den er osv osv.
Sjefs-snipa Skrevet 11. august 2008 Forfatter #209 Skrevet 11. august 2008 Vel, jeg kan jo opplyse om at forumtroll er folk som starter tråder kun med den hensikt å provosere og kverulere. Da har ofte meninger som er så provoserende og sjokkerende at folk hisser seg veldig opp og ikke skjønner at det finnes folk med sånne hodninger. Og så viser det seg at faktisk ikke gjør det, for trådstartet var et troll. Men det er ikke alltid folk vil innrømme at de er troll da, for da forsvinner jo diksusjonen og poenget. De liker å provosere og koser seg med troll-trådene sine. Ikke at jeg trenger å forklare dette for deg da, for jeg tror også at du er et troll nå. Men for de andre som måtte lure kan det jo være greit å vite. Hm, men nå mener jo jeg faktisk hvert eneste ord jeg sier da.... (!) Vel- har ihvertfall slått fra meg tanken på å diskutere hjem/familie mer på dette forumet. Får heller hive meg inn i andre diskusjoner (Selv om flere viste seg til å være enige da- så "ødela" massene som har god tid til å sitte her hele dagen tråden fullstendig)
Rosalind Skrevet 11. august 2008 #211 Skrevet 11. august 2008 (endret) Sjefssnipa; du er ikke en type kvinne jeg tiltrekkes av. På meg virker det som om du har misforstått hva ordet femininitet egentlig henviser til (for ikke å snakke om maskulinitet...). Jeg rakker ikke ned på kvinner som velger ikke å jobbe, men jeg kunne ikke hatt en selv. På samme måte som at du ikke vil ha en mann som er sykepleier. Deg om det. Meg om mitt. Og alle om sine liv. Case closed. Vel, jeg kan jo opplyse om at forumtroll er folk som starter tråder kun med den hensikt å provosere og kverulere. Da har ofte meninger som er så provoserende og sjokkerende at folk hisser seg veldig opp og ikke skjønner at det finnes folk med sånne hodninger. Og så viser det seg at faktisk ikke gjør det, for trådstartet var et troll. Men det er ikke alltid folk vil innrømme at de er troll da, for da forsvinner jo diksusjonen og poenget. De liker å provosere og koser seg med troll-trådene sine. Endret 11. august 2008 av Helen
flickan Skrevet 11. august 2008 #212 Skrevet 11. august 2008 Vel, en ting skal du ha, snipa. Du startet en god diskusjon, og jeg har kost meg masse. Og du tar jo kritikken med knusende ro. Du burde ha skjønt at du vill få litt motbør med sånne meninger inne på et kvinneforum med mange unge, moderne kvinner. Og dessuten kan det jo hende tilhengerne dine har tid til å svare når de er ferdig med "kvinnesyslene" sine. Du må huske at vi andre har litt bedre tid, siden vi ikke smører matpakker dagen lang. At jeg har fri i dag, spiller jo en liten rolle også da. Men om flere er enige med deg etter det du har vrengt ut av deg i dag, så er de hjertelig velkommen til å delta.
Sjefs-snipa Skrevet 11. august 2008 Forfatter #213 Skrevet 11. august 2008 (endret) Sjefssnipa; du er ikke en type kvinne jeg tiltrekkes av. På meg virker det som om du har misforstått hva ordet femininitet egentlig henviser til (for ikke å snakke om maskulinitet...). Jeg rakker ikke ned på kvinner som velger ikke å jobbe, men jeg kunne ikke hatt en selv. På samme måte som at du ikke vil ha en mann som er sykepleier. Deg om det. Meg om mitt. Og alle om sine liv. Case closed. Nei huff- også jeg som planla å skille meg fra mannen til fordel for en sykesøster også vil ikke kvinne-Morten ha meg :gråte: Endret 11. august 2008 av Sjefs-snipa
pøbelsara Skrevet 11. august 2008 #214 Skrevet 11. august 2008 gøy :-) Ja- vi har økonomi til å kjøpe hvilke matrielle goder som helst. Men- forvaltning i denne forstand består i å investere. Her får jeg bruk for min yrkesbakgrunn- og hadde i 2007 en totalavkasting på over 400%. Få barn? Nei, vet du- jeg har ikke lyst på barn selv. Mannen min har heldigvis ikke lyst å barn på fulltid han heller- han husker det som litt av et mareritt faktisk. Men- mitt valg faller ene og alene på egne refleksjoner. F.eks: de vil hindre meg i å leve det livet jeg vil leve med mannen min, de vil sette hundene i skyggen, jeg ser ingen egenverdi i å ha dem, jeg er alt for glad i kroppen min slik den er osv osv. Synes ikke mannen din det er litt flaut at du driver med økonomiforvaltning da? Det er jo en like tradisjonell maskulin greie som det å skifte dekk på en bil?
Sjefs-snipa Skrevet 11. august 2008 Forfatter #215 Skrevet 11. august 2008 Vel, en ting skal du ha, snipa. Du startet en god diskusjon, og jeg har kost meg masse. Og du tar jo kritikken med knusende ro. Du burde ha skjønt at du vill få litt motbør med sånne meninger inne på et kvinneforum med mange unge, moderne kvinner. Og dessuten kan det jo hende tilhengerne dine har tid til å svare når de er ferdig med "kvinnesyslene" sine. Du må huske at vi andre har litt bedre tid, siden vi ikke smører matpakker dagen lang. At jeg har fri i dag, spiller jo en liten rolle også da. Men om flere er enige med deg etter det du har vrengt ut av deg i dag, så er de hjertelig velkommen til å delta. De skal ihvertfall ha ballene til en mann for å tørre å si seg enige med meg etter all denne kritikken... (!)
flickan Skrevet 11. august 2008 #216 Skrevet 11. august 2008 De skal ihvertfall ha ballene til en mann for å tørre å si seg enige med meg etter all denne kritikken... (!) Vel, der er jeg enig med deg for en gangs skyld. Ikke verst bare det
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #217 Skrevet 11. august 2008 gøy :-) Ja- vi har økonomi til å kjøpe hvilke matrielle goder som helst. Men- forvaltning i denne forstand består i å investere. Her får jeg bruk for min yrkesbakgrunn- og hadde i 2007 en totalavkasting på over 400%. Få barn? Nei, vet du- jeg har ikke lyst på barn selv. Mannen min har heldigvis ikke lyst å barn på fulltid han heller- han husker det som litt av et mareritt faktisk. Men- mitt valg faller ene og alene på egne refleksjoner. F.eks: de vil hindre meg i å leve det livet jeg vil leve med mannen min, de vil sette hundene i skyggen, jeg ser ingen egenverdi i å ha dem, jeg er alt for glad i kroppen min slik den er osv osv. Nei, din mann er jo en ekte MANN, selvfølgelig har han ingen interesse av avkommet sitt! Skjønner egentlig ikke hvorfor han i det hele tatt gidder å ha dem på besøk et par ganger i året. Håper for hans del at han holder seg med et par elskerinner, slik det seg hør og bør for velstående menn. Jeg tviler mer på din selvpåståtte femininitet. Ikke husarbeid og ingen barn? En god hustru klarer både barn og fin figur. Håper forresten du har kontraktene i orden, slik at du har noe av velstanden å leve for, når han bytter deg ut med en yngre og smekrere kvinne, selv uten barn forfaller kroppen vet du.
Gjest Gjest_Morten_* Skrevet 11. august 2008 #218 Skrevet 11. august 2008 Nei huff- også jeg som planla å skille meg fra mannen til fordel for en sykesøster også vil ikke kvinne-Morten ha meg :gråte: Jeg er nok ikke særlig feminin av meg, selv ikke etter dine begreper. Men jeg vil ha en kvinne som uttrykker sin femininitet på andre måter enn gjennom husarbeid. Som sagt; meg om det og du om ditt. Jeg hadde ikke villet forsørget deg uansett hvor mange matpakker du smurte.
Sjefs-snipa Skrevet 11. august 2008 Forfatter #219 Skrevet 11. august 2008 Nei, din mann er jo en ekte MANN, selvfølgelig har han ingen interesse av avkommet sitt! Skjønner egentlig ikke hvorfor han i det hele tatt gidder å ha dem på besøk et par ganger i året. Håper for hans del at han holder seg med et par elskerinner, slik det seg hør og bør for velstående menn. Jeg tviler mer på din selvpåståtte femininitet. Ikke husarbeid og ingen barn? En god hustru klarer både barn og fin figur. Håper forresten du har kontraktene i orden, slik at du har noe av velstanden å leve for, når han bytter deg ut med en yngre og smekrere kvinne, selv uten barn forfaller kroppen vet du. Jeg er nok ikke særlig feminin av meg, selv ikke etter dine begreper. Men jeg vil ha en kvinne som uttrykker sin femininitet på andre måter enn gjennom husarbeid. Som sagt; meg om det og du om ditt. Jeg hadde ikke villet forsørget deg uansett hvor mange matpakker du smurte. Nå er jeg 22 år yngre enn ham allerede - og hadde faktisk større verdier enn ham da vi inngikk ekteskapet. Så økonomisk er det han som ville tapt på en skilsmisse (ikke mye- men mer enn meg). Feminiteten min har da ingenting med husarbeid å gjøre- den fremkommer på andre måter. Jeg kler meg bestandig kvinnelig (nesten aldri i bukser), lekkert undertøy, ett deilig og "mettende" sexliv, mitt morsinnstikt for hundene osv osv. Til "kvinne-Morten" kan jeg jo også tilføye at mannen min er så godt som hjemmeværende han også: han savner meg og feminiteten min for mye til å jobbe full tid skjønner du:-)
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #220 Skrevet 11. august 2008 Litt OT, men hvorfor skriver du alle utropstegnene dine slik: (!) ? Det er ikke riktig, du kan droppe parentesene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå