Gå til innhold

Ingeborg og Øyvind skal gifte seg!


Ingeborg

Anbefalte innlegg

Hei du!

Og jeg sender deg en liten journalist-tanke opp til Nord-Norge. Alt bra med deg?? Du må ikke slite deg ut, vet du... Noe nytt i forhold til jobb og studier??

Jeg har startet i den nye jobben (du vet jo hvilken), og har det fint. Noen skumle deskhaier er det jo alltids, men de aller, aller fleste er bare hyggelige og snille. Føler meg helt grønn på redigering og tegning av sider, men det kommer mer og mer inn i fingrene....

Ser ut som bryllupsplanleggingen er godt i gang for deg, da! Jeg er ørlite grann misunnelig, samtidig som jeg egentlig godt kan tenke meg å vente to-tre år til.... Vi har det fint som vi har det akkurat nå - så da venter vi til vi har litt bedre råd, og til vi er litt eldre. (jeg er "bare" 24, vet du!)

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så koselig med hilsen, tusen takk! Skal stoppe innom dagboka di ved første anledning. Flott at du trives i ny jobb. Selv har jeg fått forlenget vikariat - først ut september, men sannsynligvis ut oktober også. Det skal lyses ut ny stilling som kultur- og reportasjeleder her, og så er det en vakant journaliststilling til de blir ferdige med den ansettelsen (dagens leder skal over til skrivende jobb igjen). Jeg kommer til å søke, men jeg kommer ikke til å få den, så vi får se hva som skjer.

Bryllupsplanlegging går sånn høvelig greit - men du; jeg er ikke mer enn 24 jeg heller, da.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent...

i morgen (torsdag) skal jeg på en brudebutikk her i Bodø og prøve kjoler, sånn at jeg vet litt hva jeg er ute etter på salget i Oslo på lørdag. Det blir kjempespennende, for jeg har jo aldri hatt på meg en brudekjole før... Skal heldigvis ha med meg en venninne, så jeg får god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg ingenting jeg begynte å lese i dagboken og så tenkte jeg dette har jeg lest før, begynte så å lese det jeg ikke hadde lest sist gang. Forventet at jeg hadde lagt igjen en hilsen hos deg, men jeg beklager så mye - det hadde jeg ikke, ikke før nå :).

Da gjenstår det bare å ønske deg lykke til med planleggingen! Hvordan var det å få på deg brudekjoler da - ikke sant man føler seg så fin så fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man føler seg så fin, så fin! Og jeg har funnet Kjolen! Ikke på brudekjolesalget i Oslo, men på salongen her i Bodø - det var den første jeg prøvde, og jeg ble umiddelbart forelsket... Har hengt den av og skal tilbake å prøve den en siste gang i morgen, det er så morsomt!

Takk for hilsen, forresten, Ringblomst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp- Så heldig du er som har funnet kjolen din! (tittet raskt gjennom dagboka di, men fant ingen link, har du det?)

Jeg skal prøve kjole i morgen og gleder meg veldig. Orket ikke å gå på brudekjolesalget på lørdag, takler ikke sånne friendstilstander under kjolejakten :wink:

Ha en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også se link!!

Fortell hva du har gjort og hva du ikke har gjort i forhold til bryllupet, da vel!!?? Har dere bestemt innbydelser, gjesteliste osv?

I går laget jeg meg en notatbok hvor jeg skriver ned forskjellige bryllupstips jeg plukker med meg. Blir nok enda noen år igjen til det er vår tur, men det er greit å skrive ned gode ideer når jeg kommer på dem. Har dere noen gode og spesielle ideer dere skal gjøre?

Hvordan går det med journalistikken om dagen? Jeg holder på å bli spist opp av deskhaier... Føler at jeg ikke kan noenting om layout, og at jeg karrer meg framover på syltynn is som kommer til å gi etter om ikke så veldig lenge... Jaja.

Ha en fin tirsdag!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Har ingen link til kjolen ennå - er et helt ukjent merke som jeg aldri har hørt om, så den er ikke så lett å finne. Men den minner litt om kjolen til Eowyn i Ringenes Herre. Den har empire-liv, flagrende ermer av chiffon, firkantet utringning kantet med gyldne bånd og bare littegranne slep. Tror det blir helt supert!

Derfor holder jeg på å drepe meg selv fordi jeg ikke har rukket å ringe salongen i dag og sagt at jeg skal ha den - den henger på mitt navn og vi har ikke sagt noen dato for hvor lenge den skal henge, men man vet jo aldri... Skal definitivt ringe dit i morgen!

Ang. journalistikken, Imari - så går det kjempebra, egentlig. Har gått i forlenget vikariat siden sommeren (stakkars studiene mine), og er kulturjournalist på heltid for tida. Men det er jo ingen reelle utsikter til fast jobb (det skal lyses ut en kulturlederstilling, men alle "vet" hvem som får den og det er ikke meg, de ansetter ikke en 24-åring i den jobben), så vi får se hva som skjer. Håper deskhaiene ikke spiser deg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kjole!

og jeg likte også kjolen "min" bedre på meg en på bildet... hvertfall så ble noe av det jeg var usikker på på bildet veldig fint på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempefin!!

Skikkelig romantisk og litt annerledes enn de jeg synes "alle" har.

Satser du på romantiske blomster og romantisk hår også, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser vel litt på en "alve-stil", hvis det finner noe sånt - dog uten spisse ører. Tiara, opsatt hår med noen løse lokker, og en hengende bukett med offwhite roser og burgunder mini-callaer er det jeg ser for meg. Men ikke slør, det blir overkill når ermene er så løse.

Nå skal jeg stikke og prøve kjolen en gang til før jeg bestemmer meg. Gir rapport snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd igjen. Litt mer usikker, men liker den fortsatt kjempegodt. Fikk dessuten vite at jeg kan få kjøpe en kjole som har vært utleid - da får jeg 30% rabatt! Og det er visstnok bare to salonger i Norge som har denne kjolen, fikk jeg høre da jeg var innom en salong i Oslo på lørdag (altså den ANDRE salongen, for "min" er jo den ene...). Den henger nå der og venter på at jeg får bestemt meg - skal ha med ei venninne en dag til uka, så får vi se. Definitivt den fineste jeg har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde igjen i går, med to venninner til stede. Vi er helt over oss av begeistring alle tre. Skal innom og prøve mens sydama er til stede, sånn at jeg er sikker på tilpasningene, og så er det nok bestemt, tenker jeg. Det blir Sposa Bella-kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ingeborg!

Jeg kikket litt i dagboken din og så linken til kjolen.

Kjempefin!

Likte den veldig godt. Det området rundt utringningen var spesielt og fint.

Godt å få det gjort, tenker jeg. Men leeenge å vente før man kan bruke den...

(Jeg har forresten bestemt meg for kjole, jeg også! Har lagt ut link i dagboken min).

Hilsen 9na. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for hilsen, 9na! Enig, det er utringningen og kanten rundt den jeg liker best selv også...

Nå er det under ti måneder igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satser vel litt på en "alve-stil", hvis det finner noe sånt - dog uten spisse ører. Tiara, opsatt hår med noen løse lokker, og en hengende bukett med offwhite roser og burgunder mini-callaer er det jeg ser for meg. Men ikke slør, det blir overkill når ermene er så løse.

Høres kjempefint ut, det! Viktig at tilbehøret matcher kjolen, synes jeg. Og særlig når det er så spesiell kjole! Hva slags hår har du, forresten?

Nå skal jeg stikke og prøve kjolen en gang til før jeg bestemmer meg. Gir rapport snart!

TA DEN, TA DEN!!! :ler:

Alt bra med deg ellers? Jobber og sliter som den flinke piken du er, tenker jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Imari, jeg skal ta den kjolen... :)

Skal stikke bortom der i morgen mens sydama er der, så bestiller jeg den. 6000 er ikke en ille pris, synes jeg - men da er den brukt tre ganger. Det gjør meg ingenting.

Har tenkt litt på smykker. Siden utringningen er såpass spesiell, må jeg ikke "drepe" den. Så hva tror dere om gullfarget tiara med perler, dråpeformede perler i ørene og en enkelt dråpeformet perle i gullkjede om halsen? Vil ha respons!

Forresten: Jeg har vinrødt (! kødder ikke! eneste i Bodø med den hårfargen, jeg er frisørslave) hår til skuldrene. Så burgunder calla-liljer er liksom ikke helt tilfeldig valgt...

Begynner å lure: Det er så mye jobb- og husting og sånt jeg skriver her som egentlig ikke hører hjemme i en bryllupsdagbok. Burde jeg begynne å skrive "vanlig" dagbok her også?

Skrivekløe i dag, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Imari, jeg skal ta den kjolen...  

Jippi!! :ler:

Skal stikke bortom der i morgen mens sydama er der, så bestiller jeg den. 6000 er ikke en ille pris, synes jeg - men da er den brukt tre ganger. Det gjør meg ingenting.

Synes det var en fin pris, jeg. Hadde heller ikke brydd meg om at den var brukt før - det betyr ingenting.

Har tenkt litt på smykker. Siden utringningen er såpass spesiell, må jeg ikke "drepe" den. Så hva tror dere om gullfarget tiara med perler, dråpeformede perler i ørene og en enkelt dråpeformet perle i gullkjede om halsen? Vil ha respons!

Høres lekkert ut, synes jeg! Når det er såpass mye pynt på kjolen, er det jo viktig at smykkene er litt enkle - ellers slår det bare hverandre i hjel. Dråpeformede perler høres veldig bra ut!

Forresten: Jeg har vinrødt (! kødder ikke! eneste i Bodø med den hårfargen, jeg er frisørslave) hår til skuldrene. Så burgunder calla-liljer er liksom ikke helt tilfeldig valgt...

Vinrødt?!?!?! :o Som..... som rødvin??!?? :o Hørtes tøft ut, synes jeg... I hvert fall for meg som har lyst hår - jeg ønsker med kort, tøft, stritt, svart og dramatisk hår... Men med min lyse-lyse hud, blå øyne og nesten ikke farge på vipper og bryn, så tror jeg ikke det hadde gjort seg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinrødt-burgunder-rødt som i "litt rødere enn rødvin, men ikke riktig så mørkt" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...