Gå til innhold

Ingeborg og Øyvind skal gifte seg!


Ingeborg

Anbefalte innlegg

Det føles helt herlig å være gift, Fighter.

Og her er litt mer referat.

Ute på kirketrappa ble det masse sussing og bilder, men heldigvis ingen riskasting (stakkars fuglene kan dø hvis de spiser ukokt ris). Og etter litt om og men kom vi oss i bilen sammen med forloverne og reiste oppover til museet.

Der møtte fotografen oss, og vi ble fotografert fra alle tenkelige og utenkelige vinkler ute i parken. Gleder meg vilt til å se bildene, de skal snart være ferdige nå. Fotograferingen tok en drøy time, da var det klart for aperitif ute på gårdsplassen og litt prating med gjestene før det ble middag.

Da vi gikk til bords, spilte pappa en brudemarsj på fele for oss. Den brudemarsjen ble skrevet av pappas grandonkel til en av søstrenes eller tantenes bryllup (husker ikke nøyaktig akkurat nå). Utrolig spesielt at akkurat den marsjen ble spilt for oss.

Maten var nydelig, det er ikke annet å si. Nå må det tilføyes at vi var godt over "sulten"-stadiet og et stykke inn i "innhul"-stadiet da vi gikk til bords, så apetitten var det ikke noe å si på. Men likevel var den pestomarinerte breiflabben til forrett noe av det mest fantastiske jeg har smakt... og resten av menyen var helt fullkommen, den også.

Underveis ble det holdt noen nydelige taler. Pappas var flott, og min kjæres var kanskje enda finere. Da begynte jeg å snufse... Utrolig nok klarte jeg stort sett å holde tårene tilbake da jeg selv holdt tale, og den gjorde stor lykke. Vittig nok hadde både mannen min (!) og jeg tatt utgangspunkt i våre respektive førsteinntrykk av hverandre, som ikke var udelt positive, kan vi si... Mødrene våre hadde skrevet kjempebra sanger til oss. De er dyktige skribenter begge to, så her var det heldigvis kjemisk fritt for haltende rytme og nødrim.

Hele veien var seremonimesteren vår, mannens onkel, en strålende vert for selskapet. Han guidet oss rett gjennom middagen, og vi holdt tida til kaffegjestene kom - nesten. Fem minutter over må nesten være godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer som nygift Ingeborg!!

Håper vi kan få se bilder etterhvert :-)

Kjenne igjen det med å ikke lægg mærke te musikken, jeg gjorde heller ikke det i vårt bryllup. Han vi hadde til å spille trompet, var ikke fornøyd selv. Men jeg måtte inrømme at jeg ikke hadde hørt godt etter, så det var helt perfekt i mine øyne. Normalt sitter jeg og hører etter den minste feil, men ikke den dagen.

Klæm fra Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste avsnitt av referatet - bilder kommer, når jeg bare skjønner helt hvordan...

Kaffegjestene måtte dessverre vente fem minutter på oss etter middagen, men heldigvis så ingen ut til å være sure av den grunn. Tvert imot ble det kjempefin stemning etterhvert, og vi fikk snakket med alle sammen som var til stede. Etterhvert fikk vi også en kikk på det overveldende gavebordet. Et under at det ikke knakk sammen! (Og tusen takk for det søte titteskapet, Fighter og Madley, det skal henges på soverommet!)

Kakebordet var enormt, men absolutt lekrest var den femetasjes bryllupskaka vår. Et kunstverk av ei kake, det var i hvert fall reaksjonen fra gjestene våre. Nyyyydelig. Og så ble det brudevals og dans ut i de små timer (vi var kjempeflinke på vals, selv om vi byttet sang bare to dager før bryllupet... danset til Moon River). Innimellom ble dansemusikken avbrutt av noen flere taler og av musikalske innslag fra slekt og venner. Min kjæres forlover sang nydelige "Hallelujah" i Jeff Buckley-versjonen, og vi fikk sang og spill på piano, fiolin og jeg mistet egentlig oversikten.

Men vi var så lykkelige, så lykkelige. Ruslet rundt i lokalet og bare koste oss, sugde inn inntrykk. Da klokka var halv to, var vi så slitne at vi knapt sto på beina. Ringte etter en taxi og snek oss unna til hotellet. Og vi var så fulle av inntrykk etter den fantastiske dagen vår at vi ikke fikk sove, vi ble liggende og prate i en god time da vi hadde lagt oss.

Energi hadde vi imidlertid ikke så mye av, så fenomenet bryllupsnatt er i mine øyne temmelig oppskrytt. Bryllupsmorgen, derimot... :sjarmor:

Jeg er lykkelig, lykkelig, lykkelig som nygift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt herlig ut :-) Gratulerer så mye med den store dagen og ekteskapet. Spesielt å ha svigerfar til å vi seg da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...