Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mabel_*

Er det forresten noen som vet om apoteket på Riksen alltid har menopur inne? Ser nå at jeg kun har menopur t.o.m den dagen jeg skal på kontroll - regner med at jeg skal ta det flere dager, men er jo dumt å heve resepten for andre gang før jeg vet sikkert hvor mye mer jeg trenger.. Det er jo dyre greier, så jeg vil jo helst vente til etter kontrollen med å evt kjøpe mer, men da er jeg jo avhengig av å få det med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menopur - først 75 IU (hva det enn står for) i 4 dager, så 150 i to dager før kontroll..

Tipper det blir uttak i uke 6 på deg da, men det får du nok vite mer sikkert når du kommer på kontroll.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mabel_*
Tipper det blir uttak i uke 6 på deg da, men det får du nok vite mer sikkert når du kommer på kontroll.

Lykke til :)

Takk, og lykke til til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prada og Honning

Det ser ut som vi får "skrulle ukene" samtidigt, jeg ska på UL i dag og forventer uttak i begynnelsen av neste uke :) :)

Ska det være våres tur denne gangen ??

Så spennende, prinzess. Da får vi nok "skrulle ukene" samtidig da ja ;)

Har du hatt flere forsøk tidligere? Har du prøvedagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om apoteket på Riksen alltid har menopur inne? Ser nå at jeg kun har menopur t.o.m den dagen jeg skal på kontroll - regner med at jeg skal ta det flere dager, men er jo dumt å heve resepten for andre gang før jeg vet sikkert hvor mye mer jeg trenger.. Det er jo dyre greier, så jeg vil jo helst vente til etter kontrollen med å evt kjøpe mer, men da er jeg jo avhengig av å få det med en gang..

Jepps, de har alltid inne. Og dersom du bare trenger 2 doser, så selger de "løst" også, må ikke kjøpe 5 pakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mabel_*
Jepps, de har alltid inne. Og dersom du bare trenger 2 doser, så selger de "løst" også, må ikke kjøpe 5 pakning.

Takk for svar, Prada.. Jeg har jo resept på 10 doser som jeg kan hente ut flere ganger, men da kan jeg jo vente til kontrollen og se hvor mange flere dager/doser jeg trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, prinzess. Da får vi nok "skrulle ukene" samtidig da ja ;)

Har du hatt flere forsøk tidligere? Har du prøvedagbok?

Har ingen dagbok på nett men skribber ned noen ord her hjemme nå og da for å huske symptomer å sånn... er på 4 forsøk nå. Du då, har du prøvd før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen dagbok på nett men skribber ned noen ord her hjemme nå og da for å huske symptomer å sånn... er på 4 forsøk nå. Du då, har du prøvd før?

Håper at det klaffer for deg denne gangen. Det blir mitt første ivf-forsøk nå, så det meste er nytt for meg. Er greit å ha et sted å notere ned nå og da. Masse lykke til til uka, så får vi følge hverandre litt her inne et par uker framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle her inne. Håper det er greit jeg blander meg inn i denne tråden...

Jeg har akkurat fått vite at eneste muligheten for meg til å bli gravid er via prøverør. Hele min verden har falt fullstendig i grus. Det er ille nok i seg selv å få bekreftet at man ikke kan bli gravid på normalt vis, men det verste er uvissheten som ligger foran meg nå... På prøverør er det jo 1/3 av alle par som blir gravide. Det gir jo ingen grunn til noen stor optimisme... Har bare lyst til å legge meg ned og grine og bli liggende der. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å fungere normalt framover.

Noe som slår meg når jeg leser her inne på denne tråden, er at det er en helt utrolig optimisme som råder her. Jeg er virkelig stum av beundring, og skulle gjerne visst hvordan dere klarer å holder humøret oppe og være optimistiske. Uansett. Kan noen fortelle meg hva det er som holder dere oppe? Jeg vil også gjerne ha samme innstilling som dere.

Verden suger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Nuffen..

I begynelsen var det forum som denne som gav meg mot og styrke. Følelsen om å ikke väre alene...

Gråt, var lei deg skrik hvis du må det... etterhvert blir det enklere, styrken og motivasjonen kommer - jeg lover...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuffen :kose:

Er ikke hver dag man er like positiv, men hva skal man gjøre. De fleste er jo gjerne friske og raske ellers, selv om det føles uendelig urettferdig.

Jeg klarer ikke lengre å glede meg over gravide, dessverre! Den følelsen er helt skrudd av, jeg har ikke noe problem med det og gratulerer alltid mennesker og er smilende. Men 99% av meg tenker bare "So what" :roll:

Jeg hater å ha det sånn, men det har bare blitt sånn :tristbla:

For min del skulle jeg ønske jeg visste hva som var galt, hva som er hinderet, det å ikke vite er så frustrerende føler jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Barnesangen. Håper du er på bedre tanker igjen nå. Er hardt å være prøver og holde vonde tanker borte til tider...

Jeg lurer på et par ting.. Når begynner dere å spise som gravide? Tenker dere over å ikke spise rødt kjøtt osv ved innsetting, før innsetting eller ved evt positivt svar?

Når dere tar sprøyte, tester dere hver gang at det kommer ut en dråpe før dere setter den? Eller kun ved første gang på ny ampull?

Heisann....jeg har kun gått på sprøyter i 2 uker...slapp heldigvis unna nesesprayen....men jeg testet kun når jeg byttet ampull,følte ikk det var nødvendig å kaste vekk flere dråper enn nødvendig!(litt sykt da,leste en plass at det kostet 2.6 millioner for en liter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mabel_*

Jeg skal begynne på sprøyte i morra, og skjønner ikke hva dere mener med å teste dråpen når dere bytter ampull.. Kanskje dere ikke tar det samme som jeg skal ta? Jeg skal ta menopur, og der er det nytt glass med pulver og væskeampull og ny sprøyte hver dag, og det står at man skal presse ut lufta før man setter sprøyta.

Mulig jeg bare ikke skjønner hva dere mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på sprøyte i morra, og skjønner ikke hva dere mener med å teste dråpen når dere bytter ampull.. Kanskje dere ikke tar det samme som jeg skal ta? Jeg skal ta menopur, og der er det nytt glass med pulver og væskeampull og ny sprøyte hver dag, og det står at man skal presse ut lufta før man setter sprøyta.

Det finnes et par ulike medisiner å sette ved hormonbehandling under ivf behandling. Mange går på Puregon, da setter man en liten ampulle inn i en slags penn og ampullene kommer i ulike størrelser, som igjen gjør at man kan bruke samme ampull over flere dager, alt etter hva dose man skal ta. I den forbindelse snakker vi dråpetesting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mabel_*
Det finnes et par ulike medisiner å sette ved hormonbehandling under ivf behandling. Mange går på Puregon, da setter man en liten ampulle inn i en slags penn og ampullene kommer i ulike størrelser, som igjen gjør at man kan bruke samme ampull over flere dager, alt etter hva dose man skal ta. I den forbindelse snakker vi dråpetesting :)

Takk, da forstår jeg. Var klar over at det var ulike merker, men trodde konseptet var det samme. Men det skjønner jeg at det ikke er da.. Hmm, høres mye greiere ut med sånn penn enn det sprøytestyret jeg skal begynne med, men det går vel bra for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å knipse litt så luften kommer øverst i sprøyta og presse stemplet forsiktig til den kommer en liten dråpe.

Jeg har brukt både menopur og puregon, og liker faktisk menopur best. Det går så bra så, du får til alt når du først setter i gang å blande.

På pakningen står det maks tre pulver i en væskeampull, men jeg fikk beskjed om at det gikk fint med fire i en væske også, hvis du kommer til så høye doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mabel_*
Bare å knipse litt så luften kommer øverst i sprøyta og presse stemplet forsiktig til den kommer en liten dråpe.

Jeg har brukt både menopur og puregon, og liker faktisk menopur best. Det går så bra så, du får til alt når du først setter i gang å blande.

På pakningen står det maks tre pulver i en væskeampull, men jeg fikk beskjed om at det gikk fint med fire i en væske også, hvis du kommer til så høye doser.

Takk for det - i første omgang er det kun et pulverglass, to etter noen dager - så kontroll.. Håper det går bra - det er jo en terskel det å sette sprøyte på seg selv, har aldri gjort det før - men er ikke sprøyteredd så satser på å klare det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Strix og Prinzess :klemmer: . Setter veldig pris på svar. Alt virker fortsatt veldig håpløst :tristbla: I og med at dette med prøverør er så usikkert, så er det denne uvissheten som gnager også, oppå skuffelsen over å ikke kunne få barn på normal måte... Som nevnt tidligere, er jeg virkelig stum av beundring over den optimismen og det gode humøret som råder her inne på denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_vilje_*

Nuffen; med prøverør er det 1/3 som blir gravide ETTER 3 forsøk... Det er enda flere som blir gravide etter nye 3 forsøk. I gjennomsnitt anser man 4-6 forsøk som "adekvat". Så oddsene er noe bedre enn du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...