Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Synes det er helt greit at mannen drar bort et par dager. Dette er den årlige gutteturen, og jeg får jo lov til å reise bort et par dager hvis jeg vil det (blir jo ikke aktuelt enda, da). Det blir værre i august, da skal han være bort i 10 dager, mens jeg er alene hjemme. Ingen av oss gleder seg til det.

Okei... Jeg bare vet at hadde det vært meg hadde jeg ikke syntes det var OK, ikke så tidlig etter fødsel, årlig guttetur eller ikke. ;)

Også synes jeg det var litt frekt av exen din å kræsje bilen. Jeg hadde jo tenkt til å ha bilen vår i helgen :gjeiper: Men så romsterte vi på alle feriene våre, og så gikk det bra alikevell.

Jeg er bare glad vi lever, jeg. :gjeiper: Vi kunne faktisk ha vært døde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, idag ser ikke ut til å bli en god dag.

Kjøkkenet til hybelen skulle bli innstalert idag. Først hadde montøren feil adresse, så han ble litt forsinket. Alle delene ble levert i kjelleren, men skulle vært oppe i 3. etg. Så viser det seg at vi ikke har fått alle delene. Blandt annet er ikke noen hvitevarer levert. Så var det vist noe problem med plassen den skulle settes inn på. Vi ble aldri tilbudt at noen skulle komme ut og se på, så de hat gått utifra vår muntlige beskrivelse av plassen, og noen ting har kommet med videre til snekkeren. Elektrikkeren har vi fortsatt ikke fått pristilbud fra, og nå må jeg ringe og avbestille rørleggeren, for kjøkkenet blir ikke ferdig idag alikevell. :kjefte:

Pappa er blitt syk og tilbragt natten på sykehuset. Det er nok ikke veldig alvorlig, men han har hatt feber og vært veldig slapp i en uke, så de ville ta noen prøver. Sitter og venter på at mamma skal ringe og fortelle hvordan det har gått.

Og lillegutt er grinete :kgbaby:

Hadde det ikke vært for det dumme kjøkkenet hadde jeg reist på hytten på tirsdag, og ikke sittet her alene. Får ikke gått ut så lenge montøren er her, ellers hadde jeg gått en tur. Føler meg skikkelig bleh nå. Kanskje jeg skal sette lillegutt i sjalet og tegne eller strikke litt. Hender at det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Masse blæ, med andre ord... Utrolig jipt å være alene på toppen av det hele, det skjønner jeg. :kose:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er litt bedre nå. Kjøkkenet er på plass, bortsett fra hvitevarene. De kommer neste uke. Jeg har pratet med rørlegger og elektriker, og de kommer imorgen, så nå føles det ikke like bortkastet å ha utsatt ferien min.

Jeg har fått gjort en del husarbeid, og etterpå tenkte jeg å gå en tur. Jeg har tatt ut alle teppene og annet fra vognen for å vaske, så får se hva annet jeg har å putte nedi der.

Jeg har også spist vaffler og sjokolade. Det hjelper på det meste.

Også har jeg lekt med lillegutt og fått smil :-D Han begynte med det i går, så da fikk pappaen hans sett det før han dro. Nå ser de jo ikke hverandre på 1,5 uke. Glad de fikk oppleve det sammen. Også blir dagen så mye bedre av å se ham smile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen endte opp med å bli ganske bra alikevell, og jeg fikk gjort masse. Nå sitter jeg her og utsetter å legge meg. Liker ikke å legge meg når mannen ikke er hjemme. Blir sittende oppe lenge, slik at jeg skal sovne med en gang jeg legger meg. Men nå vet jeg jo at jeg må opp og amme om noen timer, og så må jeg opp tidelig for å ta imot rørlegger imorgen. Æsj, savner mannen masse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner bestevennen min. Det er liksom ikke det samme når folk man er glad i er langt borte. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du savner ham. Men om noen dager er de tilbake, og da får dere sikkert masse å prate om. Tenk, jeg får ikke sett min på 1,5 uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, liker ikke å pakke! Synes det er så utrolig vanskelig. Jeg har dratt frem en haug med klær jeg kanskje skal ha med meg og strødd dem utover sengen. Fra tid til annen plukker jeg ut noe eller legger til noe, men kommer liksom ikke noen vei. Det ender vel med at jeg bare stapper alt ned i sekken sendt ikveld og håper på det beste.

Nå er både rørlegger og elektrikker ferdig, så tenker jeg går ut en tur. Skal gjøre et nytt forsøk på passbilder, og så skal vi på helsestasjonen. Hadde vært fint om jeg kunne få ordnet pass før jeg dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke er kjempekjedelig. På søndag må jeg først pakke, så pakke ut, og så pakke på nytt, siden jeg reiser igjen på mandag. Blah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakking er ikke lett, man vet aldri hva man kan få bruk for eller hva slags vær man skal forvente. Jeg ender som regel alltid opp med å pakke med meg for mye, til min kjæres store fortvilelse. LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes pakking er mer kjedelig enn vanskelig. Nå har jeg også reist en god del, så jeg er veldig flink til å pakke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt skal få pass! Han virket fornøyd og våken, så jeg løp opp til fotografen, og endelig klarte vi å ta et bilde som så sånn nogenlunde ut. Ti minutter før politistasjonen stengte fikk jeg utlevert bildene, og jeg satte avgårde i full fart. To ganger møtte jeg på kjente og måtte bare unnskylde meg og løpe videre, men jeg rakk det! Bildet ble godkjent og pass kommer i posten om få dager. Ikke tar det lang tid, og ikke var det dyrt. Jeg er vandt til at pass tar en måned, så var ganske stresset over om vi kom til å få det i tide. Mannen min synes jeg stresser for mye :)

Fikk også levert papirer til Nav og handlet inn noen småting til turen min. Så dette blir vist en ganske bra dag. Har pakket ned maaaange klær, så nå er sekken full. Skal bare finne ut om jeg skal ha med meg et strikketøy, og eventuelt hvilket.

Skal prøve å ringe foreldrene mine igjen og høre om pappa er ute av sykehuset, så skal jeg sette meg ut og lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, norske pass tar 12 dager heter det i papirene. Som regel går det kjappere. :)

Jeg hadde egentlig planer om nytt pass i sommer også, men med den farten det tar med navneendring ser det mørkt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har navneendringen fortsatt ikke gått igjennom? Det er jo helt absurd!

Vi har ikke skaffet nytt pass med de nye navnene enda. Vi har begge ganske nye pass, så da syntes vi det ble unødvendig. Så her i familien reiser vi alle med forskjellige etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at billetter og pass må ha samme navn. Ellers risikerer dere å bli stående igjen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har navneendringen fortsatt ikke gått igjennom? Det er jo helt absurd!

Nei, ting tar visst ekstra lang tid i sommerferien... Nå har jeg ikke vært hjemme de siste dagene, men regner ikke med at det har skjedd noe siden da. Får se hva som skjer til uka, ellers år jeg vel ringe dem - IGJEN. Nå skal jo alle papirene være i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var jeg endelig ferdigpakket, og huset satt i stand igjen. Nå skal jeg straks hoppe i dusjen, og så kravle til sengs.

Vekkerklokken er satt til kl 7. Jeg har planer om å dra kl 8. Da har jeg tid til å bli en halvtime forsinket ;) Imorgen blir nok litt stressende. Jeg må lage matpakke til meg, mate lillegutt, pakke ned det jeg ikke får pakket ikveld (har skrevet liste), og få stablet alle tingene ut døren. Heldigvis er det ikke langt å gå til stasjonen. På Oslo S greier jeg meg nok også, og mamma kommer og møter oss i Stockholm. Håper lillegutt er rolig, slik at jeg får sovet på toget.

Gleder meg masse til ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var jeg tilbake fra hyttetur. Det var utrolig deilig å slappe av, med familie og kjente rundt meg til å hjelpe til. Vi hadde strålende sol hele tiden vi var der, og Lillegutt var stort sett fornøyd. Det eneste var at mannen min ikke kunne være med :(

Togturen til Stockholm gikk kjempebra. Lillegutt hadde eget sete, og lå i baggen sin der det meste av turen. Men på neste togtur hadde han fått nok, og jeg gikk og vugget ham i nesten to timer.

Hjemreisen var litt bedre, bortsett fra at det ikke fantes togbiletter å oppdrive. Så da ble det fly på oss. Ville jo hjem før mannen måtte reise bort. På togturen til Stockholm hadde vi ikke bare ikke fått plass vedsiden av hverandre, men vi hadde blitt booket inn i stillevogn! Det burde ikke være lov å selge barnebiletter i stillevognen. Heldigvis fikk vi byttet.

Jeg knotet litt med å få sjekket inn alt, men ellers gikk flyturen kjempe bra. Arlanda har eget ammerom, og Lillegutt sov på fanget mitt hele flyturen. På Gardermoen sto mannen og hunden og ventet på oss. Deilig å se dem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...