Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

nei, jeg syns det var så mange ingredienser i den pizzan at jeg gadd ikke.. Men spiste med masse piri piri, uten at det hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha...fødepizza....det hadde jeg ikke hørt om... :fnise:

Sjokolade: Fruknøtt og melkesjokolade er favorittene her, men heldigvis er jeg ikke noen stor sjokolademoms til vanlig... Når jeg er gravid, derimot... :sjenert:

Øm i magen, ja, det skal jeg love deg. Nå er det snart sånn at jeg ikke greier å skille "vondtene" fra hverandre; jenta som "vrir" hodet sitt ned i bekkenet mitt, kynnere, nedpress, bekkenløsning, sparking i ribbena...alt er blitt en sånn fin suppe som gjør at jeg gleder meg bare enda mer til dette er over...selv om jeg egentlig ikke har lyst til å føde :fnise:

Håper du har en god kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er så mange rare kjerringråd der ute.. Til syvende og sist kommer nok babyen når alt er klart. Og da tenker jeg ikke på babyutsyr o.l.:)

11 Dager igjen!!! Og Smilefjes har termin!! WOW! Spennende å se om det skjer noe snart.

God natt:)

Hadde en hyggelig kveld ja, med pizza og poker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dager igjen ja, det går sakte. Hadde masse murringer i går kveld, men neida, ikke noe mer. MÅ nok smøre meg med tålmodighet til mandag, kanskje det begynner å skje noe da..

Har faktisk sovet godt i natt også, helt utrolig. Har en tissepause hver natt, og det er jo ikke noe problem.

I dag skal jeg få vasket soverommet...Skulle ha gjort det i mange dager nå..

Samme med meg Smilefjes, veldig øm mage.. Syns den er vond overalt, og spesielt høyt oppe og på høyre side.. Er veldig lei av å ha vondt ett eller annet sted hele tiden..

Snakket med ei venninne i dag som var på vekstestimering. Fikk beskjed om at babyen var såvidt over gjennomsnittet, altså i underkant av 4 kilo.. Den var 5.2!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Snakket med ei venninne i dag som var på vekstestimering. Fikk beskjed om at babyen var såvidt over gjennomsnittet, altså i underkant av 4 kilo.. Den var 5.2!!

Å herregud! Eg har fått estimert 3800 til termin, håpar ikkje dei har bomma sånn på meg!

Sjøl var eg 4300 og sambo 4800, så ho kan godt slekte på nokon andre der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også fått estimert jenta til å vere 3800g.. Vil ikkje at ho skal vere større nei..

Tanta mi fekk vete at babyen var knapt 3kilo, ut kom det eint på nesten 3.8--- Ikkje heilt til å lite på altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det med størrelse på babyen er litt skummelt, altså. Jeg har ikke fått estimert etter UL i uke 30. Da mente de hun var 1700g, dvs godt over gjennomsnittet. Men det kan selvsagt ha endret seg.

Men sansynligheten for at jeg får noe liknende som sist, eller større, er vel dessverre litt for stor... Storesøster var nesten 4,4 og med hodeomkrets på 38. Det holdt, for å si det sånn... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jammen stort nok..

Jeg kjenner litt på meg selv, og hva jeg tror.. Jeg tror ikke hun er så velig stor, men at hun ligger på ca 3600. Magen kjennes mindre enn med førstemann, han var 3530.

NÅ VIL JEG FØDE FOR POKKER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Jeg drømte i natt at du fødte :) Og at du har sovet godt i natt er jo et bra tegn. Mange sover veldig godt før de skal føde.

Ang estimeringen så kan den fort slå andre veien også, så jeg ville ikke tenkt så mye på det ;)

Concertina her inne fikk jo estinmert jenta si til 3700 og 3800 noen dager før fødsel, og ut kom jenta på 2900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, så hyggelig at du drømte det, får håpe du er sanndrømt!!

Ja, stoler ikke i det hele tatt på estimering.

Jeg har begynt å tenke litt på barseltiden jeg.. Første gang var jeg bare 18 og var i toppform. Men etter at babyen kom var jeg helt ødelagt. Grusomt sliten og trøtt. Dette til tross for at jeg bodde hjemme hos foreldrene mine og fikk mye hjelp.

Jeg orket ingenting, følte at de første 6 mnd gikk jeg som i en døs, gikk ikke ut, traff få venner osv. det var en grusom periode.

Med andremann var jeg 22, og var i toppform rett etter fødsel. Gikk bare å ventet på at jeg skulle bli sliten slik som jeg var første gangen. Men det skjedde ikke. Skulle ikke tro jeg hadde fått baby- ønskesituasjon å være i slik god form!!

Hva nå?

Ønsker meg det samme som sist, at formen skal være på topp, men dette er vel noe man ikke vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Bella. Du jobber jo på barsel. Vet du hva som er i epiduralen? Er det fortsatt morfin i den?

Ved sist fødsel så fikk jeg morfin, i hånden (veneflon eller hva det heter) Er dette vanlig å gi til fødende, har det et navn- eller er det bare morfin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Usikker på epiduralen, men tror ikke det inneholder morfin siden det ikke påvirker barnet på samme måte som om man får morfin/petidin intravenøst eller intramulskulært.

Men man får forstatt morfin/petidin under fødsel. Men vær obs på at da påvirkes også barnet, slik at det kan ha nedsatt pusteevne i starten og i noen dager etter fødsel kan ha noe nedsatt sugeevne.

Men det er et veldig godt smertestillende for mange altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk morfin sist gang. De rakk ikke noe annet.. Men jeg tåler tydligvis ikke morfin, jeg fikk ekstrem kløe over hele kroppen, spesielt magen og låra. Derfor er var jeg litt bekymret for at det skal være morfin i epidural:)

Men denne petidinen, er det det jeg fikk da kanskje? Husker bare at legen sa at det eneste han kunne gi meg var morfin, og jeg fikk det i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste det nå at morfin helst ikke skal gis i 2.fase av fødsel..Jeg fikk morfin to minutter før pressriene starta.. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ødela faktisk fødselen for meg.. Morfinen hjalp ikke på smertene og det eneste jeg kjente var at beina mine holdt på å falle av og at jeg hadde maur under huden..Klødde slik at jeg blødde..

Så jeg skal forsikre meg om at jeg ikke for noe morfinholdig denne gangen!

Nå har jeg vaska soverommet... Vaska sprinkelsenga, la på sengetøy og sengekantbeskytter.. Er ikke verre enn at jeg vasker det en gang til om dette drar ut:)

Ja, jeg skal forhåpentligvis snart føde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor får dere denne estimeringen fra?

Når jeg har spurt jordmor hvor stor hun tror gutten er, svarer hun bare at hun tror han er helt vanlig....

Men man må kanskje ta ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de måler jo fosteret i uke 18, da kan du spørre. Men ellers er det på ultralyd ja.

Jeg fikk estimert i uke 28 og uke 35. Jeg var inne pga morkakens plassering første gangen og pga mistanke om svangerskapsforgifning andre gangen. Da måler de fosteret og du kan spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var middagen fortært.. Middag og middag...stekt fiskepudding på brødskive med ketchup.. Herregud. Men jeg har vaska soverommet, så jeg får bruke det som unnskyldning..

Nå har jeg vaska madrasstrekket til vogna og vogndyna:) Alt klart nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Hvor får dere denne estimeringen fra?

Når jeg har spurt jordmor hvor stor hun tror gutten er, svarer hun bare at hun tror han er helt vanlig....

Men man må kanskje ta ultralyd?

Eg var til UL for vektestimering fordi det er fødestove her på lokalsjukehuset. Om babyen ved denne UL ikkje er gjennomsnittlig stor, eller det er seteleie eller andre 'spesielle' ting, må ein føde på sjukehuset i byen. Eg blei godkjent for fødestova! :happy:

Nå har jeg vaska madrasstrekket til vogna og vogndyna:) Alt klart nå.

Åh, er det ting som må vaskast i vogna og ja, hmm! Vogna ligg framdeles innpakka i esker her (pga plassmangel), men me må vel montere den snart... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...