Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hun fyller det ut på helsekortet hver gang jeg er der. Det skulle legen din gjort også, har du ikke fått helsekort?

Jo har fått helsekort og hun fylte ut det, bare lurte på om de gjør det hver gang!! *dum førstegangsgravid*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Jo har fått helsekort og hun fylte ut det, bare lurte på om de gjør det hver gang!! *dum førstegangsgravid*

'

De skal skrive på det kortet hver gang du er til svangerskapskontroll. Enten hos jordmor eller lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f*** trodde virkelig jeg hadde fått rier jeg nå... Skikkelige tak i magen. Helt til jeg fant på å lese på nettet om Laktulose.. Jada, vanlig bivirkning er gassdannelse og magesmerter... Takk for den!

Fikk den anbefalt av jordmor i dag, fordi jeg er utrolig redd for å få hemoroider, og at jeg har ganske treg mage for tiden. Drittmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Imli. Smertene ga seg utover kvelden så i natt har jeg sovet ganske bra:)

I dag er det to uker til termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste for fødsel:

Anne Shirley: 27.Januar

Skogmusa: 29.Januar

Cloudberry: 30.Januar

Iingvild: 31.Januar

Imli: 1.Februar

Frida: 1.Februar

Itla: 2.Februar

Håper virkelig Anne Shirley vinner denne runden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Kan jeg tippe jeg også? Hmm... Da tipper jeg 3 februar.

Og lactulose er greit om man ikke kommer seg på do, men jeg syns det er så ubehagelig, og vondt. Som du sier; skikkelige tak i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tipp i veg:)

Ja, fy flate, skikkelige tak i magen så jeg ikke klarte å snakke.. Jeg trodde faktisk det var rier det var snakk om.. Men det ga seg utover kvelden og i dag er jeg helt fin..Vet ikke om jeg tør ta mer av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste for fødsel:

Anne Shirley: 27.Januar

Skogmusa: 29.Januar

Cloudberry: 30.Januar

Iingvild: 31.Januar

Imli: 1.Februar

Frida: 1.Februar

Itla: 2.Februar

Bella: 3.Februar

Håper virkelig Anne Shirley vinner denne runden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste for fødsel:

Anne Shirley: 27.januar

Skogmusa: 29.januar

Cloudberry: 30.januar

Iingvild: 31.januar

Imli: 1.februar

Frida: 1.februar

Itla: 2.februar

Bella: 3.februar

Skumgummi: 5.februar

Håper virkelig Anne Shirley vinner denne runden!

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg lagd pinnekjøtt Nam Nam!!! Det var helt nydelig!

Ellers er mannen på besøk hos en kompis, så jeg og jenta mi er alene hjemme, med hunden da:) Nå skal jeg snart på butikken for å køpe cola og dopapir.

Ellers har vi gjort vårt beste for å sette i gang fødselen, men det ser ikke ut til at det har noen funksjon. Vi får vel bare vente.

Jeg har vært på koselig kafe med en venninne, veldig godt å komme seg ut og snakke med andre:)

I morgen skal jeg slappe av, vaske soverommet (noe jeg har utsatt over ei uke) og på banken på møte. Jeg klagde på renta som fortsatt er over 6% så i morgen skal vi snakke om den. Kommer den ikke under 5 så bytter vi bank-

Nei, nå må jeg finne gavisconen og på butikken:)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig at det nærmer seg fødsel her, og man tenker jo mer på det jo nærmere det kommer.

Kan ikke si jeg gleder meg, men gruer meg heller ikke.. enda. Vet jeg kommer til å bli nervøs når det skjer noe.

Jeg har født to ganger på Lillehammer sykehus, og har alltid følt meg veldig trygg der. Litt upersonlig kanskje, det er jo en ganske stor fødeavdeling, men absolutt trygg på både jordmødre og leger.

Denne gangen føler jeg det er litt verre.. Bor på et annet sted og skal føde på et lite sykehus, med bare to jordmødre på vakt om natta. Er redd for at jeg ikke skal føle meg like trygg der som på Lillehammer.

Noe annet man tenker på er jo dette med smertestillende vs naturlig fødsel. Nå er det ikke noe mål for meg å føde uten smertelindring. Man får jo bedøvelse for å ta en rotfylling...

Men, det hadde jo vært greit å slippe. Men tror nok at jeg kommer til å hyle på epiduralen.

Noe annet jeg bekymrer meg for er dette med klipping.. Hører at det er en del eldre jordmødre der som er i overkant ivrige med saksa- det er ikke jeg interessert i, med mindre det er absolutt nødvendig.

Jeg har født to barn uten så mye som et lite rift, men det er jo ni år siden sist så jeg er kanskje mindre elastisk nå enn da.

Fikk beskjed av jordmor på kontroll om å si fra om dette ved ankomst til føden, slik at de hadde det i hodet..

Jeg gleder meg sånn til å møte det lille vidunderet vårt, pappaen gleder seg også. Så mye at han sa "Kom så får vi satt i gang dette" og dro meg med opp på soverommet hehe Det har ikke funka enda da..

Det er bare to føderom på dette sykehuset, der bare det ene har badekar- og det er jo selvølgelig forbeholdt førstegangsfødende... Hva er grunnen til det da? Vi burde jo ha noen privilegier vi flergangs også, men det har vi ikke når det kommer til føde og barsel..

Nei, må slutte å tenke og komme meg på butikken.. Fikke så vanvittig lyst på cola... veldig sunt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er skmmelt å gå inn her for tida. Dere prater jo ikke om annet enn boller :fy_fy:

Har du ei god oppskrift kanskje???

:sjenert: Synes forresten at du skal skaffe deg en sladris, for det kan jo skje når som helst nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sladris må du ha ja :jepp:

Er jo bare to uker til termin!

Ikke lett det der med forskjellige fødeavdelinger og forskjellige typer smertelindring. Jeg måtte på vanlig fødeavdeling, og må vel det alle gangene jeg skal føde regner jeg med. Er litt trist for det, kunne tenkt meg å prøve noe annet fordi man blir litt overlatt til seg selv på vanlig fødeavdeling. Men jeg husker ikke så mye av opplevelsen uansett, så kanskje det samme? :fnise:

Men er enig i at flergangsfødende burde være like prioriterte altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har du lyst?

Egentlig ikke... Kan gå litt tid mellom hver gang jeg kommer meg på nettet og en ustabil sladris kan man ikke ha :nei:

Men det er da sikkert andre som er mer enn villige til å sladre i vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...