Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Ja, her krysser vi fingrene;) Men det virker som om den snur rundt på seg der inne, håper den fester hodet snart, men skal vel noe til at jeg er så heldig..

Her har det snødd og snødd, veldig koselig, men et slit.

I dag har jeg sortert en del av babyklærne og lagt de på plass i stellekommoden:) Begynner å nærme seg nå kjenner jeg.

Ellers er jeg litt plaget av kynnere, de er ikke vonde, men det knytter seg i hodet (av alle ting) når de kommer.. Merkelige greier.

I helga skal vi bare kose oss, ta livet med ro og prøve å bli ferdige med ryddingen og vaskingen av babyklær/utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UTSTYRSLISTE

Grønt = kjøpt, rødt = mangler, oransje=arver/låner

Ut i verden - vogn og turutstyr

Vogn: Simo kombivogn

Stelleveske

Dyne til vogn (65x80)

Vognpose

Sengesett

Laken til vogn

Lammeskinn

Bilsete

Søvn og hvile

Sprinkellseng

Madrass til seng

Dyne til seng (80x100)

sengesett

Laken til seng

Sprinkelbeskytter

Til stelling

Stellebord

Stellematte

håndkler

Vaskekluter

Små, myke håndklær

Babyneglsaks

Øretermometer

Badeolje, kremer, talk

Mating/spising

Ammepute

Tåteflasker

Gulpekluter

Annet

Vippestol

Krabbe-/leketeppe

Helsetepper

Til meg/oss

Ammeinnlegg i ull

Amme-BH

Lekegrind[/color

Bæresjal

Brystpumpe

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi nesten i mål, tok de siste innkjøpene i dag; brystpumpe, ammeinnlegg, nyfødtbleier og sengekant:) Godt å være nesten ferdig.

I kveld skal vi ha besøk av et vennepar og kose oss litt. Vi har også tenkt å ta en tur ut på pub, men slik som formen er her tror jeg det i tilfelle blir en veldig liten tur. Typen må nesten få ut en liten tur før babyen kommer, og jeg tror nok ikke den kommer denne helga.

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg feire litt igjen.. 30 DAGER IGJEN

Det ble en tur ut i går, men vi var bare en halvtimes tid. Var i seng klokka 3 i natt, og er trøtt som pokker i dag... Enda jeg sov veldig lenge.. (Våknet ikke før 10)

I dag har jeg sjekket vugger på finn.no, har veldig lyst på en vugge, men det spørs om noen vil sende det..Får bare krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dager bare? :hakeslepp:

Vugger er vel neppe det enkleste å sende, nei... Men de er fine! Håper du har flaks og finner en til salgs i nærheten så dere kan hente den selv! :kose:

Når det gjelder øretermometer fikk vi dette til jul. Gjorde litt research før vi ønsket oss det, og det ser ut til at folk er like fornøyd med det som med det fra Braun. OBH Nordica sitt er litt rimeligere, og mye mer hendig i størrelsen og sånn, synes vi. :) Pluss at du ikke trenger å skifte dippedutten som går inni øret, den trenger bare å renses med litt husholdningssprit, står det.

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, ja i dag har jeg vært på kontroll, og det viste seg at jenta har snudd seg med hodet ned. Men jordmor tror hun er en vipper som snur seg hele tiden.. Hodet var veldig løst og jeg tror ikke det kommer til å feste seg heller..

Hadde hun ligget i sete i dag, så hadde det blitt KS 20.januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bra babyen hadde snudd seg da! men får ikke håpe hun snur seg tilbake igjen! Er vel ganske ofte de ikke fester seg hos flergangsfødende heller... Får bare krysse fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble så letta, samtidig en liten skuffelse over at det ikke blir ks,, Selv om jeg ikke vil ha KS, så hadde jeg da fått en dato.huff så ubesluttsom jeg er hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo ikke være lett! ;) Men det er jo tross alt bra at hun har snudd seg, da. Håper hun holder seg den veien nå! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, torsdag er det ultraly, så da får vi se..

Fikk beskjed om å legge meg ned og ringe sykehuset dersom vannet gikk. Da skulle de sende ambulanse. Selv om det bare er 10min å kjøre dit.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut resultatene av kontrollene så langt:

Uke 14

BT: 110/70

HB: 12.7

Urin: neg

Ødem: 0

FL: 150

Uke 18+3

Vekt: + 2 kg

BT: 110/60

Urin: neg

Ødem: 0

FL: 160

SF:18 cm

Uke 22+3

Vekt+ 3,5 (tot)

BT: 120/65

HB: 11.1

Urin: neg

FL: 150

SF: 24 cm

Uke 26+3

Vekt + 5 kg (tot)

BT 110/70

Urin: Spor av protein

FL: 148

SF: 27cm

Ødem:0

Uke 30+3

Vekt +6 kg (tot)

BT 100/65

Urin +2 sukker

spor av protein

HB: 11.1

FL: 148

SF: 31 cm

Ødem 0-1

Uke 33+3

Vekt +6 kg (tot)

BT 120/75

Urin: spor av protein

FL: 152

SF: 35cm

Ødem:1

Leie: Hodet i bekkenet, bevegelig

Uke 36+1

Vekt + 10kilo (totalt)

BT: 110/78

Urin: Spor av protein

FL:140

SF: 36cm

Ødem: 1

Leie: Bevegelig hode

Jenta ser ut til å bli 3800g ved termin, har endelig lagt seg med hodet ned:)

Var på legevakta den 27/12 hadde da masse vann i beina og 2+ med protein i urin. Ble sent på sykehuset for å ta blodprøver- de var helt fine, men jenta (:)) låg i sete med navlestrengen under rompa. Hun hadde heldigvis snudd seg i dag.

Torsdag 8/1 skal jeg på ny ul for å sjekke leie.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg flytta noen møbler, slik at vi fikk bedre plass på soverommet og badet. Sprinkelsenga er skrudd opp og bilsetet er i hus:)

Merker at jeg er trøttere for tiden. Hver hveld/ettermiddag er jeg segneferdig, men ved sengetid er jeg lys våken og ligger til langt på natt med en bok..Huff for en døgnrytme.. Dette fører til at jeg ikke får opp øynene når klokka ringer kl 8...

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg flytta noen møbler, slik at vi fikk bedre plass på soverommet og badet. Sprinkelsenga er skrudd opp og bilsetet er i hus:)

Merker at jeg er trøttere for tiden. Hver hveld/ettermiddag er jeg segneferdig, men ved sengetid er jeg lys våken og ligger til langt på natt med en bok..Huff for en døgnrytme.. Dette fører til at jeg ikke får opp øynene når klokka ringer kl 8...

God natt!

Akkurat sånn er jeg om dagen også! Jeg får bare ikke sove når vi legger oss, samme hva. Mystiske greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, plagsomt at man ikke får sove skikkelig om natta altså..

Jeg nærmer meg termin med stormskritt, og må ha en tippeliste!

Termin er 3.februar og det er 27 dager igjen i dag:)

Så tipp i veg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble så letta, samtidig en liten skuffelse over at det ikke blir ks,, Selv om jeg ikke vil ha KS, så hadde jeg da fått en dato.huff så ubesluttsom jeg er hehe

Kjenner igjen den der altså... Fikk konstantert at lillemannen hadde snudd seg uka før termin og selv om jeg ønsket vanlig fødsel var det litt skuffende å gå ut derifra å vite at det hadde blitt KS innen et par dager hvis han hadde ligget feil vei fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er så rart med det.. Har jo lyst til å møte jenta mi så fort som mulig og med et KS så vet du jo hvilken dag det blir..

Når det er sagt så har jeg lyst på en normal fødsel, det er nok det beste for både meg og henne, men er veldig utolmodig nå altså hehe

Nå skal jeg gå å pakke fødebagen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lenge siden jeg har tittet innom her. Godt nyttår! Nå er det ikke lenge igjen!

Jeg tipper 31. januar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...