Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Haha, ikke noe å være imponert over, men syns jeg må utnytte tiden nå som jeg er i så god form. Den gode formen min kom ikke før jeg nesten passerte 30 uker denne gangen.

I de to andre svangerskapene har jeg nesten ikke merket at jeg har vært gravid, rent bortsett fra magen og halsbrann. Denne gangen har det vært rimelig tungt hele veien syns jeg. Men de siste ukene har jeg følt meg som Tiger Woods hehe. Håper det varer til over jul i hvertfall.

Denne gangen har jeg hatt litt krampe i leggene, for høyt blodsukker, mye halsbrann, veldig bekymret, vondter i hele kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble altså ferdig med alle julegavene i går- Hipp Hurra!!! Var også på Princess og fikk kjøpt en del fine juleduker på halv pris. (Halv pris på alle julevarer der)

I dag skal jeg på kafe en tur og så tror jeg at jeg skal lage pizza til kvelds mmmm Kanskje invitere et vennepar over. Syns det er litt koselig med selskap, i og med at jeg stort sett går alene hele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle sammen:)

I natt har jeg faktisk lurt på om jeg har hatt noen rier.. Voldsomme mageknip et par ganger. Nå ser det ut til å ha gitt seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så guffent med rieaktige knip i magen! :overrasket: Er det vanlig så tidlig? Jeg hadde vel ikke skjønt hva det var en gang, jeg, det må være fordelen med å ha født før, det at man vet hva man skal kjenne etter. Håper det ikke kommer mer! :klemmer:

Fortsatt god helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vel like lite som deg hehe, mine andre to har startet med vannavgang, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter jeg heller..

Det er nok ikke vanlig, tror jeg. Har i hvertfall aldri kjent det før. Men har ikke kjent noe senere i dag, så det var forhåpentligvis bare tull:)

I dag har vi vært og handlet litt, kjøpte meg litt sminke og shampo og olje til baby:) Vi har også gått en tur i skogen, med bikkje og akebrett.

Senere i kveld får vi besøk av et vennepar, skal drikke gløgg og spise kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A, da har jeg passert 33 uker, bare 7 uker og 1 dag til termin:) 50 dager faktisk!!!

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A, da har jeg passert 33 uker, bare 7 uker og 1 dag til termin:) 50 dager faktisk!!!

Det går unna her også, ja! :jepp:

Denne gangen synes jeg graviditeten har gått så fort, forrige gang syntes jeg tiden sneeeglet seg avgårde... Og nå er det jo jul og nyttårsfeiring i tillegg som sikkert får tiden til å fly enda fortere! :hoppe:

Håper du får en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå begynner det å nærme seg! Har på følelsen at jeg kommer til å få før termin også.

Menstermin er 31.januar og ul-termin er 3.februar. Men jeg trodde jeg var rimelig sikker på dato for befruktning, og da er ikke terminen før 6.februar... Får satse på menstermin ja...

Huff, nå begynner jula å nærme seg med stormskritt... Er ferdig med alle julegavene, men det er jo en del ting jeg ikke har fått gjort i huset enda.. Tenkte jeg skulle lage en liste, slik at jeg kunne gjøre litt hver dag, frem til fredag. Fredag kommer det gjester og jeg får ikke gjort noe mer..

Soverom1: Rydde ut av en kommode og få flyttet den (mannen)

Vaske golv

Soverom 2: Rydde og vaske med hjelp fra datteren,siden det er hennes rom.

Soverom 3: Legg på plass madrasser i køyeseng og få på sengetøy. Få innpå kommoden og vaske gulv.

Bad: Rydde og vaske

Ta ut en hylle og skru opp to vegghylller.

Plumbo i vasken

Gang 1: Vaske golv

Gang 2: Vaske gulv

Trapp: Støvsuge

Bod 1: Rydde litt

Bod 2: Pakke ned alle bøkene i kasser og få de på loftet (mannen må bære de opp)

Kjøkken: Vaske kjøleskap og et par av kjøkkenskapene

Vaske gulv

Flytte en del store ting innpå bod 2 (mannen)

Stue: Vaske golv, rydde og tørke støv.

Vanne planter

Støvsuge teppet.

Vaskerom: Vaske en del klær, henge opp og legge på plass.

Bilen: rydde den!

Oi, lurer på om jeg har tatt meg vann over hodet..

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Så mye du har planer om å få gjort.. Jeg er imponert!

Selv har jeg kun planer om å klare å karre meg gjennom 4 arbeidsdager til i år.. Og ellers sannsyligvis være kolapset på sofaen ;)

Lykke til vider, flittiglise :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg såg at listen ble laaaaang, men har fortsatt fire dager på meg, så jeg er optimist!

I dag skal jeg rydde ut av kommoden på soverommet i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke gjort noe som helst... Annet enn å kjøpe en skotørker:)

Men det er fortsatt flere timer igjen av dagen, men når Grey's anatomy begynner så kobler jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut resultatene av kontrollene så langt:

Uke 14

BT: 110/70

HB: 12.7

Urin: neg

Ødem: 0

FL: 150

Uke 18+3

Vekt: + 2 kg

BT: 110/60

Urin: neg

Ødem: 0

FL: 160

SF:18 cm

Uke 22+3

Vekt+ 3,5 (tot)

BT: 120/65

HB: 11.1

Urin: neg

FL: 150

SF: 24 cm

Uke 26+3

Vekt + 5 kg (tot)

BT 110/70

Urin: Spor av protein

FL: 148

SF: 27cm

Ødem:0

Uke 30+3

Vekt +6 kg (tot)

BT 100/65

Urin +2 sukker

spor av protein

HB: 11.1

FL: 148

SF: 31 cm

Ødem 0-1

Uke 33+3

Vekt +6 kg (tot)

BT 120/75

Urin: spor av protein

FL: 152

SF: 35cm

Ødem:1

Leie: Hodet i bekkenet, bevegelig

Ska ha enda en glukosebelasningstest mandag og kontroll på føden 29.des.

Det som bekymrer meg mest er at det ser ut til å bli en stor baby, men jeg har ikke lagt på meg noe siden sist.. Og kun 6 kilo totalt, syns det er litt lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke bekymret meg så mye for det med vekten, jeg... I Storbritannia har de gått bort fra å veie på kontroller, vet jeg, fordi det med vektoppgang allikevel er så veldig individuelt. Så lenge babyen vokser og trives er det jo greit! :)

Hvordan går det med lista di? Den var voldsomt lang, må si meg enig i det... Ikke vær for streng med deg selv hvis du ikke får gjort absolutt alt, da. ;)

Du, hvordan gikk det med den strikkingen din? Fikk du prøvd deg på noe? Du hadde jo en tråd om det inne på hobbyforumet, om jeg ikke husker feil? :) Kan ihvertfall virkelig anbefale den boka som heter Myk start, der er det også et lite "strikkekurs" bakerst, og noe for alle nivåer, ser det ut til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de lista går det ikke så bra med.. Fikk ikke gjort noe i går og har ikke gjort noe så langt i dag.. Men, tar det som det kommer. Blir jeg ikke ferdig så blir jeg ikke det.

Nei, den strikkinga ga jeg opp, fant ut at jeg hadde altfor mye annet å gjøre.. Jeg tror heller ikke at jeg har tolmodihet til å gjøre det..

Godt å høre at de har gått bort fra veiingen der, stoler mer på britiske helsemyndigheter enn norske, av en eller annen merkelig grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Nei, den strikkinga ga jeg opp, fant ut at jeg hadde altfor mye annet å gjøre.. Jeg tror heller ikke at jeg har tolmodihet til å gjøre det..

Og jeg som har begynt å hekle fordi jeg ikke orker å gjøre noe annet ;) (når jeg har karrete meg gjennom en arbeidsdag trengs tiden til neste dag for å hvile ut.. :sove: ) Vi har altså avslørt en sammenheng :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men jeg er veldig dålirg på håndarbeid, mest fordi det krever tålmodighet.. Jeg eier ikke et fnugg av det.. Begynte på en klokkestreng for mange mnd siden og den er bare halvferdig... Uffameg.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...