Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, nei, nei, nå tror jeg jammen babyen har snudd seg igjen.. Og i dag skal jeg på ul for å sjekke leie.. Skal tro om de bare setter opp KS eller om hun får muligheten til å snu seg igjen..

Har sinnsyke smerter i underlivet, veldig nedpress og følelsen av at noe skal komme ut.. Litt ekkelt, men håper at det er tegn på at noe skjer snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg vet ikke... Har sånne mareritt om KS, men ser jo ikke frem til en setefødsel heller da..

Får bare se hva legen sier i dag, er navlestrengen under rompa igjen så har jeg jo ikke noe valg.

På den annen side, tror jeg ikke de kan vente noe særlig lengre enn til uke 38, da jeg føler at ting holder på å skje..Men det føler man vel alltid hehe.

Vet du om de kan se evt åpning med vanlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ikke lett det der. Hverken KS eller setefødsel er jo veldig fristende nei...

Åpning må vel sjekkes med GU. Er du litt åpen, kanskje du blir tøyd litt? Tror du det er noe på gang eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, tør ikke tro at noe er på gang, men skulle absolutt ønske det.. Jordmor ville tøye meg i uke 38, men fatter ikke hvordan jeg skal komme gjennom dagene.

Har nesten sluttet å sove om natta også, så er trøtt og sjanglete hele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, minst! hehe

Har forresten prøvd å sjekke åpning selv, men det gikk ikke gitt.. Enten så er den helt avflatet eller så har ikke jeg lange nok fingre. Er nok helst det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende hva lege/jordmor sier i dag! Lykke til!!! :klemmer:

Kom på at legen min ikke har sjekket leie på kontrollene, det er jo egentlig litt dumt? På UL i uke 30 lå hun i hodeleie, men hun kan jo ha snudd seg etter det. Prøver å kjenne etter hvilken vei jeg tror hun ligger, men jeg skjønner ærlig talt ikke så mye, jeg... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett å skjønne selv hvilken veg de ligger. Mi jente sparker på samme stedet om hun ligger i hode- eller seteleie.. Ikke kjenner jeg forskjell på rumpa og hodet heller.,.

Men i dag har jeg kjent masse spark nedover, så det kan tyde på at hun ligger med beina ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lett det med hvordan de ligger, nei! Forvirrende, rett og slett. Håper din fortsatt ligger med hodet ned, og at hun bare har hatt boksekamp i dag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tippeliste for fødsel:

Anne Shirley: 27.Januar

Skogmusa: 29.Januar

Cloudberry: 30.Januar

Iingvild: 31.Januar

Imli: 1.Februar

Frida: 1.Februar

Itla: 2.Februar

Håper virkelig Anne Shirley vinner denne runden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive litt mer om ul i går. Legen hadde det som alltid svært travelt og han sveipa bare over magen og konstaterte at hodet var ned. Jeg sa fra om at på ultralyden i jula så hadde babyen navlestrengen under rompa, og jeg er redd den skal ha blitt liggende der, han avfeiet meg bare uten å ha sett etter..

Lurer på om jeg kan kreve en ul når jeg går i fødsel jeg? Bare for å slippe å være redd for det i hvertfall..

I tillegg så tror jeg ikke babyen er så stor likevel. I uke 28 konkluderte de med et vekstavvik på +12%- det betyr ca 3800g ved fødsel. I uke 35 sa de +5% og det betyr jo ingenting, men fortsatt sa legen ca 3800g ved termin--Hva betyr det da. Ikke at det spiller så stor rolle, men det er litt rart.

I kveld skal typen ut med kompiser- 3uker før termin!! Syns det var i drøyeste laget og kjenner jeg blir litt bekymret for om det skal skje noe. Han tar dett med knusende ro- altfor mye ro..

Det skjer nok ikke noe, men man kan aldri vite..Hvem skal da kjøre meg til sykehuset? Taxi er umulig å få tak i her.. Æsj, kjenner jeg blir litt sur. Ikke er han flink til å drikke lite heller..

I natt har jeg sovet bedre, stabla opp ikke mindre enn fem puter, under magen, hodet, mellom beina, bak ryggen og en til å legge armen rundt- var ganske behagelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...