Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley
I natt har jeg sovet bedre, stabla opp ikke mindre enn fem puter, under magen, hodet, mellom beina, bak ryggen og en til å legge armen rundt- var ganske behagelig:)

Oi, oi!

Jeg vurderer å gå fra en til to "ekstraputer" (dvs få to puter under hodet samtidig som jeg har en mellom beina).

Det er bare å ha putestabelen klar etter hvert skjønner jeg ;)

Håper du får sove godt også i natt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, puter hjalp virkelig altså, har sovet bedre i natt enn på lenge.

Nå har jeg veldig dårlig samvittighet... Typen skulle egentlig ut å drikke i kveld, men jeg ble sur og masa masse på han og han kjørte bil i stedet i kveld.. Ikke noe godt å sitte igjen alene med dårlig samvittighet. Men det er bedre enn at det skulle skje noe og jeg sitter her og må gjøre alt alene..

Nå er jeg virkeleig lei av å være gravid, hadde det ikke vært for alle vondtene så hadde det vært finfint..

Uansett hvilken side jeg ligger på så gjør det vondt.. Når jeg ligger på venstre så "knetter" det mellom ribbeina mine når jeg puster. Det knetter der den tappen sitter viss dere forstår...

Men, det er "bare" 25 dager igjen!!!! Hei som det går- not..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå nei... Og når du har greid deg i snart 9 mnd uten alkohol så greier han en kveld altså!

GOD HELG :strix:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter!

Venter bare på at fødselen skal starte jeg, enda det er 24 dager igjen.. Kommer nok til å angre meg på hele babyprosjektet så fort fødselen er i gang, men det er bare noen timer:)

Syns det er så fint jeg, at jeg og samboer skal få dele denne opplevelsen:) Nesten en litt romantisk tanke.

Her hos meg er det så rotete, har ikke gjort noe på mange dager, annet enn å ta det som er helt nødvendig. I dag skal jeg rydde og vaske litt:)

I går kjøpte jeg tre sparkebukser og to bodyer- rosa hehe. Var 30% på babybutikken her og det er alltid kjekt:)

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt blir jeg fødeklar, da går jeg ikke 37.uke:)

Har egentlig følt meg fødeklar i mange mnd jeg da, men spesielt de siste ukene. Syns de har vært i overkant tunge, med mye ekle vondter øverst i mageregionen. Er nok i tillegg litt hypokoner, så det er ikke greit..

I dag har jeg nærmest jagd samboer ut en tur, unner han virkelig en tur ut, da han ikke har vært ute på det jeg kan huske. Det skjer nok ikke noe i natt heller, og gjør det det, så blir han nok fort edru igjen hehe

Går nok helt fint, men nå fremover blir det nok ikke mer øl før babyen er ute..

Tenker fortsatt på dette med navnevalg jeg.. Har funnet et fint jentenavn, men mamma syns ikke det var særlig fint.. Hvor mye hensyn til nærmeste famili skal man ta? Det er jo vårt valg, men vil jo at resten av familien skal like det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde kanskje vært litt relevant for dere som har tippa på fødedato.. Den første fikk jeg 5 dager før termin, den andre 8 dager før termin. Fant akkurat papirene min for et par dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg fødeklar!!!! Kom akkurat inn i uke 37, og da blir barnet regnet som terminbaby og ikke prematurt!!

Jeg har også kjøpt meg bæresjal, en Moby Wrap:) Veldig konservativ i fargen- svart, men det er greit at det passer til alt+ at kanskje mannen vil bruke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fødeklar!!!! Kom akkurat inn i uke 37, og da blir barnet regnet som terminbaby og ikke prematurt!!

Jeg har også kjøpt meg bæresjal, en Moby Wrap:) Veldig konservativ i fargen- svart, men det er greit at det passer til alt+ at kanskje mannen vil bruke det..

Jeg kjøpte også nøytralt (sort) bæresjal så samboer'n kunne bruke det, men der møtte jeg kvist.. Han skal slettes ikke binde på seg ungen med et langt sjerf nei :riste::fnise:

Men han er veldig glad i babybjørnen vår da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Så bra med termin-baby! Trudde egentlig det var 2 veker før og etter termin eg, og det blir jo fom 38+2? Men eg har og lest at babyen ikkje er prematur etter 37 veker. Hmmm...

Eg har og tenkt litt på bæring, men avventar til eg ser om babyen vil bærast mykje. Har ikkje lyst til å venne ungen til å bli bært.

Men sambo har, som Cloudberry sin, absolutt ikkje tenkt å bære i verken skjal eller sele! Trur han assosierer det med afrikanske koner som jobbar i åkeren... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har heller ikke forstått det med terminbaby, men når det er igjen tre uker så er man fødeklar:)

I dag har jeg handlet litt... Kantbeskyttere til vår egen dobbeltseng, i steden for kappelaken, ny hylle til badet, litt babyklær.. Mat, ting til hunden, en genser hver til meg og samboer (ikke like altså hehe) en stilongs til jenta her.

I tillegg har vi vært på kafe en tur:)

Har plutselig fått litt mer energi, og det er rart for det har blitt utrolig sent om kveldene..

Var himla trøtt i dag tidlig, da samboer skulle på jobb. Jeg valsa opp i bare trusa og gikk meg rett på han da jeg skulle på do. Var helt i ørska og skulle si at jeg var glad i han, men det ble bare godnatt hehe.

I helga har samboer vært ute på siste fest før babyen kommer, tror han trengte det og har hatt det kjekt:) Jeg gleder meg også til å gå ut igjen, men det blir nok noen mnd til enda.

I dag skal jeg vaske badet og toalettet, og da er alt mer eller mindre klart til babyen kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for 37 uker - da er i alle fall ikke babyen prematur om den kommer nå!

Nå ble jeg nysgjerrig på navnet dere har tenkt på... Man bør jo velge det man synes er pent selv, resten av familien venner seg nok til det, men samtidig så lar man det jo "gå inn på seg" om noen i nær familie ikke liker navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt navnet før her inne- det er Hanna. Men mamma liker det ikke fordi oldemora mi, som hette Hanna, har blitt oppkalt 10 ganger eller noe, så hun syns det er nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt navnet før her inne- det er Hanna. Men mamma liker det ikke fordi oldemora mi, som hette Hanna, har blitt oppkalt 10 ganger eller noe, så hun syns det er nok..

OK. Hehe, det er jo ganske i vinden nå da, så det er vel derfor hun har blitt så mye oppkalt :fnise: Men det er jo et pent navn da. Har dere andre alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanna er et fint navn da, vi har to små Hannah-er i vår nærmeste krets for tiden så det er nok ikke aktuelt for oss. Og det stemmer nok at det er litt i vinden for tiden...

Jeg synes ærlig talt at det er kjempevanskelig med jentenavn, jeg, for alle navnene som jeg synes er fine er sååå oppbrukte for tiden. Sånn sett skulle jeg ønske at det var en gutt der inne. Men det er også eneste grunnen jeg har til heller å ville ha gutt enn jente. Ellers er det kjempekoselig uansett!!!

Kjenner igjen det med energien, ja. Tror det er ganske vanlig at det kommer litt ekstra energi på slutten, sikkert for at vi skal orke fødselen? Jeg har i allefall følt at jeg har hatt mye mer energi den siste uken enn de 3 siste månedene til sammen :fnise: Ulempen her er at kroppen ikke er helt med på notene, så jeg valser rundt i huset og skal ordne alt og ingen ting på en gang, og ender opp med å sitte utmattet på sofaen og hive etter pusten og jamre over bekkenet mitt etter kort tid. Flotte greier! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle sammen!

Nei, vi har ikke noen alternativer-det er problemet... Har så lyst til å kalle opp igjen en nær slektning og navnet må begynne på H.. Da er det ikke lett altså..

Vi får se, jenta her påstår at hun MÅ hete Ida eller Oda.. Da jeg foreslo Hedda holdt hun på å svime av- det hørtes ut som et ballspill sa hun.. Hanna og Hedda er de to navnene jeg liker på H.

SkumGummi: Ja, helga har vært fin, har faktsik fått sovet noenlunde greit også:)

I helga har vi kost oss med Charterfeber sesong 1 og 2 på DVD... Jeg kan ikke for det, Svein får meg til å le så inni h***. Han er helt syk den mannen.

I dag er det nøyaktig tre uker, eller 21 dager, til termin. Det er nok ikke lenge, men skulle ønske det var denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,hei :)

Lenge siden jeg har tittet innom her.... flere enn meg som er fødeklare skjønner jeg :fnise:

Må innrømme at disse siste ukene er tøffere enn jeg trodde. Kjenner etter tegn på fødsel hele dagen lang jeg og nettene er ikke stort bedre.

Angående navnvalg hadde jeg valgt det navnet jeg/vi ville ha jeg... resten av familien venner seg fort nok til det.Og Hanna er jo som jeg har sagt før, et kjempeflott navn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, ja vi liker Hanna godt:)

Ja, de siste ukene er tøffe. Mest fordi man er så utålmodig, for min del.. Kjenner etter teng hele tiden jeg også:)

I dag har jeg bakt 30boller og 35rundstykker:) Kjekt å fylle fryseren.

I morgen skal jeg bake skillingsboller og kringle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, ja vi liker Hanna godt:)

Ja, de siste ukene er tøffe. Mest fordi man er så utålmodig, for min del.. Kjenner etter teng hele tiden jeg også:)

I dag har jeg bakt 30boller og 35rundstykker:) Kjekt å fylle fryseren.

I morgen skal jeg bake skillingsboller og kringle:)

Jeg bakte også boller i går :) Kjempe deilig med nystekte boller med brunost og et glass melk!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nydelig:) Mannen spiser nystekte boller med kaviar og majones- veldig sært...

I dag har jeg og mannen slappet av, han er sykmeldt et par dager etter at han ødela noen muskelfibergreier. Kjørte jenta på skolen kl 9 og sovna igjen når jeg kom hjem, var ikke oppe før 12.... Huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...