Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Ble det mer boller i mammaheimen, da? *misunnelig* ... :sjenert:

Her er det ikke blitt noe baking, men det meste andre er i allefall klart til baby. :) (Ja, bortsett fra bagen, da...men litt til babyen er klart og har også pakket litt til storesøster som nok får seg et par dager hjemmefra i forbindelse med fødselen hun også...)

Håper du får noen gode dager og ikke minst netter frem mot fødselen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke sladris--

Ja, her har vi bakt!! Ble ca 40 skillingsboller, 10 skoleboller, 20 vanlige boller og ei kringle. Nå er frysern veldig full...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det spørs om det er igjen noe til barseltiden..Har en mann som spiser boller som en hest..

I natt har det skjedd noe i magen min.. Veldig rart.

Hele tiden (de siste 10 ukene i hvertfall) har det vært spark bare på ene siden, den høyre, og litt helt nederst. Dette har vært uavhengig om hun har ligget med rompa opp eller ned.

I dag tidlig våknet jeg av spark på venstre side.. Skal tro om hun har snudd seg slik at ryggen nå er på høyre side eller noe.. Veldig rar følelse å kjenne spark, der det før har vært helt stille.

I dag skal jeg på kontroll på poliklinikken på sykehuset. Hun sa sist at hun ville prøve å røske, men det kom an på formen min. Jeg går ut i fra at hun ville røske om jeg var lei nok.. Da blir det nok røsking i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, hun ville vente til neste gang fordi jeg var så sliten og har sovet så dårlig de siste nettene... Som om det blir noe bedre av å vente..

Neste uke (mandag) skulle hun løsne hinnene, viss det ikke hadde skjedd noe innen da..

Hinneløsning er nok vondt, men det de kaller stripping, er bare at jordmor fører en finger opp i livmormunnen og masserer den. Greit å avtale på forhånd, da disse termene flyter om hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut resultatene av kontrollene så langt:

Uke 14

BT: 110/70

HB: 12.7

Urin: neg

Ødem: 0

FL: 150

Uke 18+3

Vekt: + 2 kg

BT: 110/60

Urin: neg

Ødem: 0

FL: 160

SF:18 cm

Uke 22+3

Vekt+ 3,5 (tot)

BT: 120/65

HB: 11.1

Urin: neg

FL: 150

SF: 24 cm

Uke 26+3

Vekt + 5 kg (tot)

BT 110/70

Urin: Spor av protein

FL: 148

SF: 27cm

Ødem:0

Uke 30+3

Vekt +6 kg (tot)

BT 100/65

Urin +2 sukker

spor av protein

HB: 11.1

FL: 148

SF: 31 cm

Ødem 0-1

Uke 33+3

Vekt +6 kg (tot)

BT 120/75

Urin: spor av protein

FL: 152

SF: 35cm

Ødem:1

Leie: Hodet i bekkenet, bevegelig

Uke 36+1

Vekt + 10kilo (totalt)

BT: 110/78

Urin: Spor av protein

FL:140

SF: 36cm

Ødem: 1

Leie: Bevegelig hode

Uke 38+1

Vekt + 11.8 kg

BT: 110/80

Urin: neg

FL: 145

SF: 37cm

Ødem: 1-2

Leie: bevegelig hode Har snudd seg med ryggen mot venstre side..

Jenta ser ut til å bli 3800g ved termin, har endelig lagt seg med hodet ned:)

Var på legevakta den 27/12 hadde da masse vann i beina og 2+ med protein i urin. Ble sent på sykehuset for å ta blodprøver- de var helt fine, men jenta (:)) låg i sete med navlestrengen under rompa. Hun hadde heldigvis snudd seg i dag.

Torsdag 8/1 skal jeg på ny ul for å sjekke leie.

Mandag 26/1 skal jeg få løsnet hinnene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at jordmoren ikke ville gjøre noe i dag da...jordmødre er virkelig ikke så hyggelige som jeg trodde. I alle fall ikke min.

Inspirert av deg, forsøker jeg meg på bollebaking i dag... men har to spørsmål.

Når putter man rosiner i deigen og når kan man putte bollene i fryseren?

Mener jeg har lest noe om at de må bli kalde først :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt rosiner denne gangen, men bare ha de oppi med en gang, dvs sammen med melet.

Ja, de må være kalde før du fryser de, ellers kan de bli råe når du tiner dem igjen. Bare la de stå på benken til de er kalde:) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Bare la de stå på benken til de er kalde:)

- og det er under dette punktet at risikoen er stor for at alle bollene ikkje kjem fram til frysen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :) Noterer legen/jordmor ned dette på helsekortet ditt hver gang du er der? Eller hvordan holder du en sånn fin oversikt :) (Jeg har bare vært på en kontroll hos lege hvor vi sjekket blodtrykk, urin osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hun fyller det ut på helsekortet hver gang jeg er der. Det skulle legen din gjort også, har du ikke fått helsekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Nå er det ikke lenge igjen nei.

Smart med baking. Tror jammen jeg skal bake litt å ha i frysen jeg også. Boller kan vel ligge en stund de?

- og det er under dette punktet at risikoen er stor for at alle bollene ikkje kjem fram til frysen!

:ler: Det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg vet egentlig ikke hvor lenge de kan ligge jeg- har egentlig ikke hatt den problemstillingen hehe. Men noen mnd tåler de nok.

Ja, det nærmer seg, men det går ikke fort nok. Men med hinneløsning neste mandag tror jeg det skjer. Da er det bare 8 dager til termin, og de to andre fikk jeg 5 og 8 dager før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper den med flest boller i fryseren føder først! ;) Da blir det ikke meg i alle fall.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...