Gå til innhold

Mammas babybok


Mamma1

Anbefalte innlegg

Tusen takk for det, ja vi liker Hanna godt:)

Ja, de siste ukene er tøffe. Mest fordi man er så utålmodig, for min del.. Kjenner etter teng hele tiden jeg også:)

I dag har jeg bakt 30boller og 35rundstykker:) Kjekt å fylle fryseren.

I morgen skal jeg bake skillingsboller og kringle:)

Så flink du er da :)

Det skal jeg forsøke på i morgen også, er ikke akkurat en trollmann på kjøkkenet,men kan jo kjøpe sånne ferdigpakker :sjenert:

Det er vel fremdeles baking?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk tid til å skrive litt mer jeg:)

I dag har jeg tatt mine første bringebærbladkapsler, ikke at jeg har så mye tro på de, men de kan i hvertfall ikke skade:)

Mannen har tydeligvis fått med seg at å kjøre på humpete veg kan sette i gang en fødsel, for jeg skal si deg at han tok det ikke med ro over humpene på tur hjem:) Han er litt søt da.

Ellers har jeg så utrolig mye som skulle vært gjort, men jeg tror nok ikke jeg rekker halvparten før jenta kommer, det må i tilfelle være om jeg går en del uker over termin.. Babyutstyret er klart, men jeg skulle gjerne vaska litt, over alt..

I dag og i går har bekkenet mitt skrangla en del, bare mellom beina, men ille nok. Men det er greit å ha det litt vondt når man vet hvorfor.

Ellers har jeg sovet dårlig i natt fordi jeg har hatt vondt øverst i magen, like under ribbeina. Veldig ekkelt altså.

I går kom Moby Wrap'en min, fin og svart. Mannen lurte på om jeg skulle bli sånn Afrika-dame.. Tror ikke han kommer til å bruke den. Leste en undersøkelse i dag at barn som blir bært gråter nesten 50%mindre enn andre, så det er veldig positivt. Nå gjenstår det bare å se om jeg klarer å feste den skikkelig og få babyen oppi når den tid kommer..

Nå er det 1,5 uker siden jeg var på siste kontroll, mandag er neste og da er jeg 38+1. Gleder meg til den kontrollen, fordi hun da ville røske litt og sjekke modning. Håper det kommer noe ut av det..

Ellers så skjer det ingenting med kroppen min, annet enn at jeg har mer kynnere enn ellers (som om det ikke var nok fra før) Får skikkelig press i brystet/halsen og blir varm i hodet fordi pulsen stiger veldig.

I morgen skal jeg se an formen og se om jeg får rydda litt opp her og bakt en kringle med makronfyll mmmm

Nei, nå skal jeg lese litt på KG og finne senga. Håper Jon Blund finner meg fort i kveld, og at det blir en drømmeløs og herlig natt. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da :)

Det skal jeg forsøke på i morgen også, er ikke akkurat en trollmann på kjøkkenet,men kan jo kjøpe sånne ferdigpakker :sjenert:

Det er vel fremdeles baking?

:fnise:

Ja, visst er det baking. Jeg bruker å lage rundstykker og sånn fra bunnen, men spør om en sjokoladekake og jeg finner en ferdigpakke.. Toro er min beste venn hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det bevist: Jon Blund finnes ikke... For ei natt, dette er slitsomt..

Gikk og la med og leste litt, ble trøtt og skulle sove. Men når jeg hadde ligget fem minutter på venstre side begynte det å verke i hofta, så jeg måtte snu meg. Etter fem minutter gjentok det samme seg der.. Sånn gikk hele natta, supplert med litt halsbrann og gaviscondrikking..

Sovna ikke før i 4-tida, og det er litt seint når en skal opp kl 8.. Kjørte jentungen på skolen og tenkte jeg skulle legge meg litt igjen, men da er jeg plutselig veldig sulten og veldig lite trøtt.. Skal tro jeg får svi for det senere i dag..

Nei, nå er jeg offisielt drittlei av å være gravid. Eller ikke av å være gravid, men av de plagene som ofte følger med.. Er det sånn at det skal bli verre for hver gang? Det stemmer for meg, og da tror jeg ikke jeg vil ha flere barn altså..

Hadde man bare fått sovet om natta så skulle det vært greit.

Jaja, 18 dager igjen.. Håper de går fort.

I dag har jeg ingen planer, annet enn å få ryddet det jeg skulle gjort i går- den kringla jeg skulle bake tror jeg at jeg må utsette litt.. Det virker litt unødvendig å kaste bort energi på, når jeg har ting å gjøre som er viktige..

I natt drømte jeg at babyen kom, det var ei jente, men hun hadde veldig store lepper... Jeg drømte også at jeg ammet henne. Så mye rart altså-

Her er det veldig mildt i dag og det blåser helt sykt.. Er litt redd for ting som står ute, men ikke redd nok til at jeg gidder å gjøre noe med det..

Jeg er tredjegangsfødende, for de som ikke visste det. Og erfaringen min er at uansett hvor sliten man er på slutten av et svangerskap, så er det ingenting i forhold til de første månedene etterpå. Man skulle da tro jeg hadde vett til å glede meg over de siste dagene, men nei; alt jeg tenker på er å få ut babyen... Idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le av mannen din som kjørte de humpete veiene, da :ler: Er vel forståelig at de blir litt utålmodige, de også...

Så flink du er til å bake! :jepp: Har faktisk akkurat begynt å tenke på det jeg også, at det hadde vært kjekt å "ha litt i fryseren" til alle barselsbesøkene... :) Nå har jeg jo akkurat fått kontroll på alt av klær og utstyr, så kanskje baking blir neste prosjekt, om kroppen holder. Det er i hvertfall greit å få tiden til å gå med et eller annet... (utålmodig nå, ja :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo ikke igjen mange dagene:) Her er det litt lengre, men kan ikke forestille meg at det kan bli verre.. Eller bekkenløsningen kan vel bli verre, men da hopper jeg ut et vindu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe... anbefaler ikke noen form for hopping med bekkenløsning... :ler:

Nei, det er irriterende med alle vondtene som følger med på slutten. Dvs, jeg kan vel ikke klage, forrige gang var jeg i kjempeform. Men denne gangen...urk...

Men ikke lenge igjen nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så kjedelig med lang og søvnløs natt... Håper du får tatt deg en god hvil litt utpå dagen, også må du ikke slite deg ut! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tredjegangsfødende, for de som ikke visste det. Og erfaringen min er at uansett hvor sliten man er på slutten av et svangerskap, så er det ingenting i forhold til de første månedene etterpå. Man skulle da tro jeg hadde vett til å glede meg over de siste dagene, men nei; alt jeg tenker på er å få ut babyen... Idioti.

Synes faktisk at de siste ukene før fødselen var verre enn ukene etterpå jeg altså :sjenert: Men det er jo ikke sikkert det blir sånn nå. Sover iallefall godt (VELDIG GODT) om nettene og det gjorde jeg definitivt ikke sist. Men mye kan jo snu seg på en måned da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg :kose: Fælt å ikke få sove altså.

Jeg synes også de første ukene var utrolig mye mer slitsomme enn de siste ukene med bebis inni magen. Tenkte ofte i ettertid at jeg burde ha nytt de siste ukene med bebis på innsida. Men jeg var heldig hadde et ganske problemfritt svagerskap da. Håper du får slappa av i dag og at den siste tida ikke blir så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan virke som om plagene bare blir verre og verre, så tror ikke jeg skal ha flere heller..Har du mange fra før skogmusa? Jeg har to.

Ja, dette med soving er et slit.. Er stuptrøtt fra 17-20, etter det er jeg lys våken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter manko på søvn de siste nettene, har jeg i natt sovet!!

Sikkert kroppen sin måte å feire 38 UKER på!!

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, nå håper jeg det skjer noe snart:)

Ja, å sove skikkelig en natt hjelper virkelig på. I dag har jeg faktisk begynt å pakke fødebagen:) Mangler bare sokker og bh-er, ellers skal alt være klart.

Skal bake flere boller i dag, da mannen har spist opp første ladning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du koser deg med boller etter hvert! Og at det ikke er lenge igjen. Siden begge de to andre har kommet før termin, så er det vel store sjanser for at det skjer igjen? :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan virke som om plagene bare blir verre og verre, så tror ikke jeg skal ha flere heller..Har du mange fra før skogmusa? Jeg har to.

Jeg har en jenta på 5.Og siden det var så mye styr med hormoner og greier for å lage denne her så tror jeg det er stopp ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så kjekt at du stakk innom, alltid koselig å få en hilsen her:)

Skal oppdatere tippelisten min nå, så får vi se på to uker, hvem som har rett:)

Leste nettopp/fikk beskjed av legen at det er 59% sjanse at det blir gutt og 41% sjangse at det blir jente... Så slik var statestikken nå til dags.. Men jeg tipper dere får ei jente:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har du rett:) Har fått det bekreftet av to fødselsleger at det blir ei jente:)

Nå må du nesten tippe på fødselsdato også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...