Mirabella76 Skrevet 23. desember 2008 #501 Del Skrevet 23. desember 2008 Innom for å ønskja deg ei riktig GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. desember 2008 #502 Del Skrevet 23. desember 2008 GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 23. desember 2008 #503 Del Skrevet 23. desember 2008 Håper du har lagt bort gjøremålslista og tatt skikkelig juleferie du også. Ønsker deg en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 23. desember 2008 #504 Del Skrevet 23. desember 2008 Nå har det vært stille fra deg her i noen dager! Alt bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #505 Del Skrevet 23. desember 2008 Hei, ja her er alt bra, bare tatt juleferie:) Driver å lager dynegrøt nå, da jeg endelig fant ut hva det var. God jul alle sammen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #506 Del Skrevet 24. desember 2008 Da er julekvelden over. Merker at det ikke har vært den helt store julestemningen på meg i år, sikkert fordi jeg gleder meg mer til noe annet som skal skje:) Vi fikk en del fine gaver, barna fikk mange fine gaver og det har vært kjekt. Det kjekkeste av alt er likevel at nå er jeg offisielt høygravid- med bare 40 dager igjen til termin:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogmusa Skrevet 25. desember 2008 #507 Del Skrevet 25. desember 2008 Gratulerer som høygravid. Ikke helt i julestemning jeg heller for det er jo så mye mer spennende og glede seg til babyen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #508 Del Skrevet 30. desember 2008 Her er det tid for en liten oppdatering. De siste dagene har jeg hovnet veldig opp i beina, og ringte jordmorvakta her i kommunen. Hun sa jeg skulle ta kontakt med legevakta og levere urinprøve og ta blodtrykk. Blodtrykket var fint 125/75 men jeg hadde +2 i protein. Legen ringte sykehuset og snakket med vakthavende gynekolog, og han ville ha meg inn for blodprøver for å utelukke HELLP(?) Dette var 1.juledag. Vi bruker ca 2.5 time på sykehuset fra her (er på juleferie) Vi kom dit og jeg ble innlagt og fikk tatt blodprøver, CTG og dopplerultralyd. Ultralyden var veldig fin, vi fikk bekreftet at vi skal ha ei jente:) Gjennomstrømningen i navlestrengen var perfekt. Babyen ble estimert til ca 2800g nå, og ca 3800g ved termin. Blodprøvene var også fine:) Men.. Babyen ligger fortsatt i seteleie, med navlestrengen under rompa. Legen trodde ikke babyen kom til å snu seg, men jeg krysser fingrene for at den snur seg før fødsel..Huff, det var ikke noe kjekt å høre.. Derom den ikke snur seg så blir det sikkert keisersnitt i og med at nevlestrengen ligger slik til, det er ikke noe jeg har lyst til.,. Er litt redd for at vannet plutselig skal gå her oppe, da vi er så langt unna sykehuset. Men 1.nyttårsdag reiser vi hjem igjen og da er det heldigvis bare 10 min til føden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 30. desember 2008 #509 Del Skrevet 30. desember 2008 Oi, dramatisk jul! Bra at alt var fint, da. Må virkelig si at jeg er imponert over oppfølgingen du får... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #510 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Ja, det har vært virkelig god oppfølgning, men ved mistanke om Hellp så er de veldig på vakt. Tror det er ca 6%dødlighet for mor og ca 30%for baby, og det er ofte uten symptomer. Veldig skummelt, og veldig greit å få sjekket. Nå skal jeg ha ny ul 8.januar for å sjekke om jenta fortsatt ligger i seteleie:) Ny kontroll med jordmor er den 5.januar, håper det er en av de siste kontrollene. Merker at jeg er litt lei nå, det er vanskelig å få nok søvn, og den søvnen jeg får er ikke kvalitetssøvn for å si det slik.. Endret 30. desember 2008 av Mamma1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 30. desember 2008 #511 Del Skrevet 30. desember 2008 Hva er egentlig Hellp? Antar at det er en form for svangerskapsforgiftning, men... Håper hun snur seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #512 Del Skrevet 30. desember 2008 Ja, det er visst noe man kan få om man har svangerskapsforgitning, tror det er leversvikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 30. desember 2008 #513 Del Skrevet 30. desember 2008 Ja, det er visst noe man kan få om man har svangerskapsforgitning, tror det er leversvikt. Høres skummelt ut! Godt det ikke var det som feilet deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 31. desember 2008 #514 Del Skrevet 31. desember 2008 Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #515 Del Skrevet 2. januar 2009 Godt nyttår til alle sammen! Ja, da var vi vel inne i 2009- det året babyen skal komme:) Har en del nedpress og merkelige stikninger mellom bena for tiden- omtrent der jeg innbiller meg at livmormunnen skal være. Håper at det er modning som foregår:) Ellers er jeg drittlei av å være gravid- tungpustet, høy puls, halsbrann osv..Men nå er det jo snart over.. Er veldig spent på kontrollen på mandag og ul på torsdag- håper virkelig jenta har forandret leie- orker ikke tanken på KS og har ikke lyst til å føde i sete-Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 2. januar 2009 #516 Del Skrevet 2. januar 2009 Godt nyttår til alle sammen! Ja, da var vi vel inne i 2009- det året babyen skal komme:) Har en del nedpress og merkelige stikninger mellom bena for tiden- omtrent der jeg innbiller meg at livmormunnen skal være. Håper at det er modning som foregår:) Ellers er jeg drittlei av å være gravid- tungpustet, høy puls, halsbrann osv..Men nå er det jo snart over.. Er veldig spent på kontrollen på mandag og ul på torsdag- håper virkelig jenta har forandret leie- orker ikke tanken på KS og har ikke lyst til å føde i sete-Æsj! Jeg var igjennom hele runden med bekkenmåling og vektestimering pga seteleie sist og ble tilrådet KS da jeg skulle ha lillemannen. Men en uke før termin snudde han seg plutselig så det er enda håp Søstra mi snudde seg faktisk ikke før fødselen var igang hun... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogmusa Skrevet 2. januar 2009 #517 Del Skrevet 2. januar 2009 Godt nytt år. Her har det skjedd litt ja. Synes også det høres skummelt ut med ks.Skrekk og gru.Får håpe jenta di snur seg så du slipper det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 2. januar 2009 #518 Del Skrevet 2. januar 2009 Håper jenta di snur seg, jeg også! Skjønner at du er redd for KS, det høres så skummelt ut med en operasjon... Men samtidig, hvis det er det som må til så går det jo bra det også. Også må det jo være litt greit å vite akkurat når babyen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #519 Del Skrevet 2. januar 2009 Ja, viss hun ikke snur seg blir det nok KS, i og med at navlestrengen ligger der den ligger.. Hadde ikke den vært der hadde jeg nok foretrukket å født i sete fremfor KS.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. januar 2009 #520 Del Skrevet 2. januar 2009 Så kjedelig hvis du må ha KS da. Skjønner godt at du ikke er noe lysten på det. Jeg ville også foretrukket setefødsel ja... Får håpe bebisen snur seg! Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå