Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

Gjest Pia 30.08.08

Oioi... Her skal jeg henge meg på etter at jeg er ferdig med bryllup og ferie! Så hold tråden oppe til midten av september, for da får dere selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Gina T, Rabarbra og Pia: Så klart dere kan henge dere på tråden! Den har vært litt slapp en stund, men det skal jo ikke mer til enn noen spreke jenter før den er oppe og går igjen ;) Jeg skal hvertfall slenge meg på igjen, for jeg tør ikke hoppe på vekta nå etter sist ferie.. Så, nå er det hardt program i en uke foreløpig, men så klart, skal jeg få endelige resultater må jeg fortsette utover i evig tid ;) Men, altså, denne uken er det: Trening spinning og styrke annenhver dag (passe på å la kroppen restitere ulike muskelgrupper), også er det kaloritelling igjen, maks 1500kcal per dag i en periode. Viktig for meg å trene endel styrke slik at muskelmassen ikke blir borte! Gleder meg til å komme igang igjen!

Gutt92, du må gjerne komme med tips, men dette er en motivasjonstråd og hvis du hadde lest hele tråden hadde du fått med deg at dette handler om mer enn bare å kutte. En god livsstilsendring handler også om holdninger og det å klare å nå de målene man setter seg, hvis det ikke hadde vært for KG og denne tråden hadde jeg ikke klart å komme dit jeg er nå.

Jenter, hvis vi skal klare å holde tråden igang så kom med oppdateringer og tanker og gode erfaringer, jeg skal hvertfall gjøre mitt beste.

Lucy-status:

- 60 kg (sist jeg veide meg, tør ikke gå på vekten nå, er redd for hvertfall 2 kg pluss).

- 161 cm høy

- Er ikke så langt fra idealvekt, men vanskelig å komme dit nå som jeg er så kort fra målet (56-57 kg, give and take)

- Har vært oppe i 67, siste året lå jeg sånn ca på 65, og har altså kommet meg derfra og ned dit jeg er nå.

- Trener: Jogging, spinning, styrke med frivekter.

- Teller kalorier i kritiske perioder, for å få fart på vektnedgangen eller for å motivere meg selv. Har ingen planer om å fortsette med dette. Jeg vil ha treningsvaner som gjør at jeg har en stabil høy forbrenning.

:trene:

Well, nå skal det leses litt til eksamen etter et kort dagbokraid, og så i morgen skal jeg jogge og løfte vekter (gikk fjelltur i går, så er støl og bør la muskelene få hvile til i morgen).

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Mali har ferie, og er plutselig blitt forelska.. :rødme:

trening og slanking må hun nok fortsette med til høsten..

Men.... Hopp gjerne innom da :) Eller titt innom dagboken min og si hei. Lenge siden sist! Og, bra med forelskelse..hihi :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da var det skolestart, og på tide å tenke på vekta igjen.. for min del er den akkurat den samme enda, etter en sommer der jeg har tenkt på alt annet enn kropp! Jeg har spist det jeg ville, og trent heller lite. Så jeg skal vel være fornøyd med å ikke ha lagt på meg, var litt nervøs for det ei stund.

Hvordan er det med dere da, jenter? Klare til å være med videre, eller har dere nådd målet alle som en? Bare ingen har gitt opp, det må ikke skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nådde målet mitt i juni, men la på meg litt igjen i ferien. Særlig i august, var en tur i USA og gjett om jeg forsto hvorfor de sliter med overvekt! Spiste mye god og feit mat der gitt, og ikke minst en hel haug med søtsaker og de deilige kaloribombe-frappucinoene til Starbucks.

Er fremdeles fornøyd, men kan godt miste 2-3 kg til. Og bli kvitt sjokolade-vanen jeg har lagt til meg i ferien.. Så jeg henger fremdeles med på tråden, trenger motivasjon til å fortsette med trening og sunn livsstil uansett vekt!

Skanky-status:

Startvekt i mars: ca 75

Vekt nå: 65

Idealvekt: 62 (var nede i dette før ferien)

Trener: Jogging på tredemølle, styrke på apparater

Kosthold: Teller ikke kalorier, men gjorde dette før så jeg har det litt i bakhodet når jeg lager mat. Spiser mange små måltider på kanskje 2-300 kcal per måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg slenge meg på igjen :)

I sommer har jeg gjort allt annet enn å telle kalorier, og lagt på meg. Blitt skikkelig slapp i fisken! :overrasket:

Treningsvanen er fra før 4 dager i uka, som jeg nå skal ta opp igjen :):trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsvanen er fra før 4 dager i uka, som jeg nå skal ta opp igjen :):trene:

Høres veldig bra ut!

Trente selv tre-fire ganger i uka før sommeren, men da jeg var på høstens første trening i går var det veldig demotiverende å se hvor dårlig formen er blitt. Huff og uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

JIPPI!!! :trene:

lucy-status:

Start i april: 65 kg.

Vekt i juni: 59 kg.

Vekt i august: 61,5 kg.

Mål: 56-57 kg.

Trener: Styrke, spinning intervall og puls, jogging på tredemølle 3-4 ganger i uken. Håper å pushe det til 5.

Spiser: Litt for mye for tiden, og litt for ugjevnt. Typisk.. Burde få bedre vaner! Tenker i kalorier hele tiden, men teller ikke for tiden. Lurer på om jeg skal ta en periode med mye telling.

Mål: Kutte ned på alkolen (den som har mye av skylden for vektoppgangen), begynne å spille tennis med jobben.

Så godt å se dere "gamle travere" igjen HAHAHA :skratte:

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se dere "gamle travere" igjen HAHAHA :skratte:

Jeg traver med jeg, men kommer ingen vei.. jeg, altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg traver med jeg, men kommer ingen vei.. jeg, altså! :)

Vi skal klare det sammen! I morgen skal jeg ikke trene, for da har jeg bursdag, men torsdag er det fotballkamp med jobben, og da tenkte jeg å ta SKIKKELIG i ;) Ha det gøy! Har fått pulsbeltet som jeg bestilte, så det skal jeg ha på meg slik at jeg kan måle puls og antall kalorier jeg forbrenner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin
JEg har et spørsmål til dere som allerede er slanke men fortsatt trenger å miste noen kilo. Hvordan klarer dere det? Hvordan går dere frem? fortell meg gjerne om deres metode! Det har seg nemlig slik at jeg har jobbet litt som modell før, og nå har jeg fått tilbud igjen, men må gå ned fra 61 kg til 50!! :| Noen tips? (er 1,74 høy)

KJÆRE Sunniva!Er ikke 50 kg når du er såååå høy veldig lite...?Det er 11 kg det,du er jo sikkert sylslank nå:) Men jeg sliter med å gå ned de to siste kg jeg vil,selv om jeg er ganske slank fra før:)

Men si for all del i fra om du finner ut noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KJÆRE Sunniva!Er ikke 50 kg når du er såååå høy veldig lite...?Det er 11 kg det,du er jo sikkert sylslank nå:) Men jeg sliter med å gå ned de to siste kg jeg vil,selv om jeg er ganske slank fra før:)

Men si for all del i fra om du finner ut noe:)

Jeg er 184 og må vel ned til rundt 58 kg for å få modellmål. Ja, det er ganske tynt, men ikke anorektisk eller nødvendigvis usunt.

Foretrekker å ha noen kilo mer selv da, men nå har jeg ikke ambisjoner om å bli modell.

For min del går de siste kiloene av på akkurat samme måte som de første: mindre kalorier, mer trening! Men føler de går litt treigere, plutselig mister man under et halvt kilo i uka i stedet for i overkant av ett som i begynnelsen. Det er i hvert fall min erfaring. Bare gjør det på den sunne og sakte måten, det er den magiske kuren her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
KJÆRE Sunniva!Er ikke 50 kg når du er såååå høy veldig lite...?Det er 11 kg det,du er jo sikkert sylslank nå:) Men jeg sliter med å gå ned de to siste kg jeg vil,selv om jeg er ganske slank fra før:)

Men si for all del i fra om du finner ut noe:)

Sunniva skrev innlegget i mars :)

LindaKristin, sleng deg med i tråden og gjør det på den "magiske" måten :) Vi trenger alle motivasjon, og spesielt for å klare de 2 siste kiloene som du beskriver.

:vinke:

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ikke trene, for da har jeg bursdag

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday, dear lucy, happy birthday to YOU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sunniva skrev innlegget i mars :)

LindaKristin, sleng deg med i tråden og gjør det på den "magiske" måten :) Vi trenger alle motivasjon, og spesielt for å klare de 2 siste kiloene som du beskriver.

:vinke:

Haha, det så jeg ikke i farten! Sunniva, hvor eeer duuu?

Grattis med dagen lucy!!

Nå skal jeg ut og pumpe jern. Hnnghh.

Har noen av dere smakt noen av produktene med "null" kalorier som de selger på www.proteinfabrikken.no forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Har noen av dere smakt noen av produktene med "null" kalorier som de selger på www.proteinfabrikken.no forresten?

Noope. Tester du dem så si fra hvordan de er. Nå er jeg inne i ny fase med kaloritelling, det går smooth til å være dag 1. Hehe. Etterpå blir det litt jernpumping sammen med en venninne :) Har et nytt treningsmål, klare kroppshev eller hva det nå heter.. Altså ikke liggende på gulvet, men hengende i stang. Foreløpig klarer jeg hvis jeg bruker maskin og tar av 15 kg, så jeg må altså trene armene til å løfte hvertfall 15 kg mer. Kan blir vanskelig, men vil vil vil så da bør jeg vel få det til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen har jeg såvidt kommet igang med etter sommeren. Har prøvd å gå dit noen ganger, men har ikke trent på full guffe. Jeg har ikke så mye energi akkurat nå (som du vet om, lucy), men jeg syntes det var viktig å gå dit for å iallefall ikke kjenne på hvor lenge det var siden sist!

Du holder ut og er flink, du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...