Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b

Intervalltrening er som Mali sier den beste måten å få opp forbrenningen på og forbedre kondisjonen på. Søk litt rundt på nettet etter forskjellige intervallprogrammer, det er masse der ute :) For å få mest ut av en intervallperiode bør du har puls opp mot 90% av makspuls. Hvis du ikke vet akkurat hva den er så kan du ta en makspulstest, evt er det en fin måte å sjekke intensitet på ved at du hele tiden ligger rett under melkesyregrensen, men aldri bikker over denne så du blir stiv i musklaturen. Husk, det er en forskjell på å bli sliten i lårene og det å faktisk stivne. Press deg selv litt, så skal du se du får resultater raskt!

:trene::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper det inneholder efedrin. Dette påvirker sentralnervesystemet, og omtales gjerne som amfetamin light. Bivirkninger kan være nervøsitet, angst, uro, høyt blodtrykk, svært liten apetitt (blant annet derfor du må passe på å ikke bli for tynn), skjelving, uregelmessigheter i hjerterytmen, svimmelhet og hodepine, kvalme, svetting og søvnløshet.

Efedrin er kun tillatt solgt som reseptbelagt legemiddel på apoteket.

Fra Antidoping Norge:

"Den vitenskapelige dokumentasjonen av den slankende effekten av efedrin er mangelfull. Studier viser at efedrin alene uten fysisk aktivitet gir liten slankende effekt sammenlignet med fysisk aktivitet og sunt kosthold. Årsaken til at noen går ned i vekt er i hovedsak reduksjon av tretthets- og smertefølelse. Dette fører til at man orker å trene mer og trenger mindre søvn. Den eventuelle vektreduksjonen skyldes altså i hovedsak økt aktivitetsnivå. Når brukere slutter med efedrin vil vektreduksjonen opphøre, og mange opplever å gå tilbake til opprinnelig vektnivå. Efedrinpreparater bør ikke brukes som slankemiddel på grunn av risikoen for alvorlige bivirkninger."

Beklager at jeg blander meg inn i denne tråden, men jeg synes det er synd at folk bruker helseskadelige, lettvinte metoder - spesielt i en så sunn og fin tråd som dette jo er.

Jeg beklager at jeg tok opp dette med denne drikken i denne tråden. Jeg har endret livsstil og så på dette produktet som noe i tillegg for å gi meg en liten kickstart. Produktet er godkjent (og til salgs) i Norge og inneholder ikke efedrin.

Inneholdet er: Guarana extrakt, Vit C, Niacin, Pantotensyre, Vit B6, Vit B2, Vit B1, Folsyre, Biotin, Vit B12, druesukker, sitronsyre, rødbeterpulver og algepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg beklager at jeg tok opp dette med denne drikken i denne tråden. Jeg har endret livsstil og så på dette produktet som noe i tillegg for å gi meg en liten kickstart. Produktet er godkjent (og til salgs) i Norge og inneholder ikke efedrin.

Inneholdet er: Guarana extrakt, Vit C, Niacin, Pantotensyre, Vit B6, Vit B2, Vit B1, Folsyre, Biotin, Vit B12, druesukker, sitronsyre, rødbeterpulver og algepulver.

Det virker som om urteteen består av vitaminer (forskjellige typer av B) som du også får i deg ved å ha et godt variert kosthold. Noen av vitaminene, som pantotensyre, kan være lakserende ved for stort inntak, så pass på at teen ikke kun gir deg diaré, for ja, da vil du nok gå ned i vekt, men ikke på den rette måten ;)

Ellers kan ikke jeg se at det er skadelige stoffer i den, men kanskje noen andre vet mer enn meg? Jeg kan ikke heller helt se at den skulle ha noen spesiell effekt på forbenningen, selv om B-vitamin forsåvidt er gunstig for stoffskiftet.

Anybody else? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg har heller ikke troa på sånne te'er, piller og andre ting. Bare tull! ;)

Nå har jeg trent 50 minutter på sykkelen min, og forbrente i overkant av 400 kcal.

Glemte at jeg skulle trene inertvall, så skal huske det i morgen!!

Hva med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare 30 minutter kondisjon på meg.. hadde egentlig tenkt 60 min, men dattern min var ikke fult så grei å ha med på senteret i dag. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Har ikke trent siden lørdag, men da var det styrke skuldre og overkropp, skikkelig bra økt, og nå begynner skuldermusklee å bli mer definert, kanskje de blir sterke etter hvert også? :gjeiper:

I dag skal jeg til fysioterapi, også håper jeg at jeg rekker å trene i morgen kveld, før eksamen braker løs torsdag og i 2 uker fremover. Sukk.. Jeg må få tid til å trene, men jeg vet ikke om jeg faktisk gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp kommet hjem etter en time Flyt og Pilates.. men jeg har desverre spist en sjokolade i dag. Fy meg. (hadde eksamen jo..)

Jeg har forresten målt midjen min i dag og jeg har på to uker mistet 14 cm. :) Veldig fornøyd med det selvom kiloene sitter fast.

Endret av Timeglasset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Trent i dag og :)

40 minutter på ergometersykkelen!

Og jeg holder meg innenfor kalorigrensa. Hurra!

Så flott Sarah! :) Begynt med intervalltrening også?

Hvis du ønsker å øke den generelle forbrenningen din (i tillegg til det du forbrenner når du sykler) er det en god idé å starte så smått med styrketrening. Gjør du noe fra før? Når du får sterkere muskler forbrenner du mer, også når du sitter stille og ikke gjør noe. Jeg vil mene at en kombinasjon av sykling (intervall høypuls) og styrke er ideelt for å få en god og sunn forbrenning, det hjalp meg masse i vår, forbrenningen gikk virkelig i været!

http://iform.nu har masse gode tips, det er en nettside flere burde benytte seg av :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Har nettopp kommet hjem etter en time Flyt og Pilates.. men jeg har desverre spist en sjokolade i dag. Fy meg. (hadde eksamen jo..)

Jeg har forresten målt midjen min i dag og jeg har på to uker mistet 14 cm. :) Veldig fornøyd med det selvom kiloene sitter fast.

Så gøy å se resultater! :tommelopp:

Nå virker det som det går fremover for deg, selv med sjokolade, men bare pass litt på, du kan lett tippe dietten eller flere dagers arbeid hvis du går i godisfellen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Takk for svar Lucy! :)

Har prøvd styrketrening tidligere, men ga opp.. Det er jo sååå vondt!

Men har lyst til å begynne med det igjen. Trener hjemme, så må prøve å finne noen øvelser (som funker!!). Har manualer :)

Bare å komme med tips om noen har!

Kjempebra, Timeglasset!! Knallresultater!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Takk for svar Lucy! :)

Har prøvd styrketrening tidligere, men ga opp.. Det er jo sååå vondt!

Men har lyst til å begynne med det igjen. Trener hjemme, så må prøve å finne noen øvelser (som funker!!). Har manualer :)

Hvis styrketrening gjør vondt kan det nok hende du har gjort øvelsene feil :)

Styrketrening skal ikke være vondt, men tungt skal det være, hvis ikke er litt av poenget borte. Ta en titt på http://iform.nu der finner du mange bra styrkeprogram. Jeg kan gjerne oppdatere med litt øvelser etter hvert her inne, men framover nå kommer jeg nok ikke til å ha så mye tid til å skrive her, med alt som skjer med eksamner etc. Skal prøve så godt jeg kan da :)

En øvelse som er veldig effektiv og som tar mange muskler samtidig er Push-ups. Ta dem gjerne på knærne hvis på armene er for tungt, og med push-ups tar du så mange du kan, ta en pause, ta så mange du kan en gang til, og repeter gjerne enda en gang hvis du orker.

Knebøy er kjempeeffektivt! Har du manualer kan du ha dem i hendene mens du gjør øvelsen. Pass på å ha beina godt fra hverandre, med føtter underknær, sett den ned som om du skal sette deg på en stol, og gå sakte opp igjen. Pass på ryggen så du ikke blir for svai, dette motvirker du ved å stramme magen og trekke navlen mot ryggraden. Ha vekten på helene, ikke på tærne.

Utfall med manualer i hendene er også veldig bra!

Det finnes mange morsommme mageøvelser du kan gjøre også. Surf litt rundt :)

Når det gjelder antall repetisjoner er 12 reps x 3 sett et greit utgangspunkt. Husk at alle øvelser bør taes rolig og kontrollert, stram i magen og ha en naturlig stilling på ryggen.

Dette ble et bittelite kræsjkurs, hehe! Men altså, øvelsene skal ikke være vonde, da tar du de feil eller så kanskje du har problemer med muskulaturen i noen form? Men tungt, det skal det være, ikke noe poeng å trene styrke hvis du ikke utfordrer kroppen. Man bryter ned musklene i løpet av en styrkeøkt, og det er i dagene etterpå at kroppen bygger opp igjen muskelmassen og musklene blir større enn de var før økten. Derfor skal du alltid gi musklene minst 24 timer restitusjon før du trener dem igjen. Hvis du vil trene styrke hver dag kan du for eks ta ben, rygg, bryst og biceps en dag, mens neste kan du ta mage, triceps og skuldre en annen.

Oi, dette ble langt, og jeg som skulle vært i seng ;)

Ha en god natt! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hvor mange push-ups tar dere? Jeg har bestemt meg for å trene meg skikkelig opp, nå tar jeg ca 5 stk på tærne. Har begynt å trene pushups med sånne stropper (trx?) hvor jeg har hendene i dem istedet for på gulvet, så får jeg trent stabilitet, balanse og flere muskler i ryggen og magen samtidig. Her klarer jeg ikke på tærne men på knærne, og da klarer jeg 2-3 stk :ler: Er så ekstremt tungt!!

Etter hvert som jeg ser hvordan jeg utvikler meg skal jeg sette meg et mål, men foreløpig skal jeg bare jobbe med å øke litt fra dag til dag, og se hvordan kroppen ter seg.

Artigt! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært flink til å trene denne uka, men har gått et par turer i det minste. Men jeg har ikke drukket noe brus - etter 3-4 år med nesten daglig inntak av pepsi max. :) Jeg har heller ikke spist noe snop. Og faktisk føler jeg at suget er litt borte!

Jeg har forresten spist grove knekkebrød i stedet for brød, og synes det gir en mer stabil metthetsfølelse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg har ikke vært flink til å trene denne uka, men har gått et par turer i det minste. Men jeg har ikke drukket noe brus - etter 3-4 år med nesten daglig inntak av pepsi max. :) Jeg har heller ikke spist noe snop. Og faktisk føler jeg at suget er litt borte!

Jeg har forresten spist grove knekkebrød i stedet for brød, og synes det gir en mer stabil metthetsfølelse? :)

Jeg har også gått over til nesten bare knekkebrød, og er kjempefornøyd med det. Må bare passe på at jeg får i meg nok av andre næringsstoffer i tillegg, så spiser mer yogurt, tar tran, har egg på, tomater, paprika osv.

Så flott at du har kuttet brus og godter, det kan jo også hende at endel av følelsen om stabil metthet kommer pga at du nå slipper de stor svingningene i blodsukker som den typen mat gir.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg skikkelig mislykket. :tristbla:

I går var vi på kurs hele dagen (med jobben), og det ble for lenge mellom måltidene, og helt feil mat. Baguetter og kaffe..

På kvelden ble det en sjokolade også, det er tydelig at feil mat på dagen skape søtsug.

Akkurat nå føler jeg at jeg aldri vil greie å gå ned.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får jeg være med her tro?

Jeg er 23 år gammel, 168 cm høy, og etter å ha kost meg alt for mye en god stund viste vekta 81 kg for noen uker siden. Skrekk og gru..

i 2005 veide jeg 85 kg, og klarte i løpet av ett år å gå ned 17 kg.

Matchvekta mi ligger på rundt 65-67kg. Der kan jeg være fornøyd og jeg ser bra ut.

Jeg går delvis på noka-kuren (dvs bytter ut mange måltider med måltidserstattere). I tillegg "skeier jeg ut" med lavkalorimåltider for å få litt variasjon i helgene. Jeg har kuttet ut sukker/godteri og snacks.

Veide meg i dag, og veier nå 75,4 kg, og er godt på vei allerede. Sultfølelsen og søtsuget jeg kjente første uken er forsvunnet helt, og alt føles kjempebra. Klær jeg ikke har fått på meg på en stund passer meg igjen, og jeg føler meg endelig vel i noe annet enn joggebukse og hettegenser :sjenert:

Er mange som mislikere nokadietten, men for meg er det det eneste jeg klarer å holde på over tid.

I helgene lager jeg meg omelett av 2 egg, med en skive skinke og en tomat i til frokost. Til middag i helgene spiser jeg en foliestekt kyllingfilet med krydder og wokede grønnsaker.

Mange vil påstå at det er nokadietten som førte til at jeg først gikk ned i vekt, og så gikk opp igjen nesten like mye som jeg veide før dietten. Dette kan jeg si med sikkerhet ikke stemmer. Jeg kan ikke skylde på noe. Det er min skyld at jeg har gått opp i vekt. Jeg har spist alt for store middager og skeiet for ofte ut med for mye godteri og snacks. Jeg klarte å holde vekten i 2 år før jeg sakte men sikkert gikk tilbake til mine gamle vaner. Dette skal ikke få skje igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Nå føler jeg meg skikkelig mislykket. :tristbla:

I går var vi på kurs hele dagen (med jobben), og det ble for lenge mellom måltidene, og helt feil mat. Baguetter og kaffe..

På kvelden ble det en sjokolade også, det er tydelig at feil mat på dagen skape søtsug.

Akkurat nå føler jeg at jeg aldri vil greie å gå ned.. :sukk:

Man har alle dårlige dager, bare ikke gi opp. Det dummeste du gjør nå er å tro at du ikke klarer det pga en liten glipp, bare fortsett der du slapp! Ikke skei ut fordi du tror du uansett ikke klarer det, men jobb videre mot målet ditt! Det skal gå så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Får jeg være med her tro?

Så klart!

De fleste i denne tråden legger om livsstilen ved å endre matvaner og legge til trening, men vi har vel alle våre egne små metoder for hvordan vi prøver å gå ned. Hvis noka hjelper deg bruker du det :) Trener du i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke, men går tur ca en time om dagen. Rask gange.

Har 2 hunder som trenger mosjonen, og som er alene hjemme hele dagen mens jeg er på jobb. Synes derfor det er litt "rottent " av meg hvis jeg skulle dra fra de på trening på kvelden i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...