Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

jeg er innpå lucy sin dagbok og laster ned treningssanger til den store gullmedalje! gleder meg til å trene i morgen med masse gøy musikk på øret :D :trene::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dette er rette plassen for meg :) Jeg sliter med kosthold og med motivasjon til trening.

I dag var faktisk første gangen jeg gjorde noe form for fysisk aktivitet på 10 år, sett bortifra det som en sjelden gang skjer på soverommet. 45 minutter lang sykkeltur ble det og det føltes godt selvom kroppen min var som en svamp og beina som gele når de gikk inn døra her hjemme etterpå.

Det var tøft for meg som bare er vant med å sitte på sofaen og proppe i meg alt jeg måtte komme over.

Mine data:

Jente 25 år

Høyde: 158 cm

Vekt: 62,3 kg

Cm mage: 103

Cm rumpe: 105

Cm hofte: 99

Cm lår: 60

Målet er å gå ned 5 kg innen nyttår og neste målet er 5 kg til innen sommerferien. Dette SKAL jeg klare. Så totalt 10 kg, aller helst 12.

I morgen har jeg meldt meg opp på en time i sal på sats, håper jeg ikke kollapser! Jeg har også planer om å sykle dit (er ikke noe glad i å gå/jogge). Jeg har ikke spist noe usunt så langt i da, men jeg er alene hjemme og vet jeg har noe is i fryseren som frister noe vanvittig, så vi får se hva jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Håper dette er rette plassen for meg :) Jeg sliter med kosthold og med motivasjon til trening.

Velkommen :) :)

Ser ut som du allerede har tenkt mye over hva du vil gjøre og hvordan du skal nå målet. Fortsett med det! Den beste måten å klare å nå et mål er å virkelig vite hvordan du skal komme dit, og i tillegg må du være motivert. Det virker som du er mye i samme klasse som mange andre her, som har litt mer enn de selv er komfortable med, men som ikke lider av noen voldsom overvekt. Når vi alle har samme målet er det lettere å motivere hverandre! :)

Etter jul skal jeg begynne på et nytt treningssenter, og da skal jeg ha et par timer med personlig oppfølging for å sette opp et program som kan ta med dit jeg vil, mye mht muskler og bygging av overkropp, også vil jeg få opp forbrenningen igjen, før sommeren hadde jeg en helt sykt høy forbrenning, det var fantastisk!

Ha en fin dag alle sammen!

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Ble ikke mye update på det sist du prøvde, lucy..

Livet mitt er herlig igjen, så nå har jeg ingen unnskyldning lenger! Har kommet igang med et kontrollert kosthold denne uka, og med mye naturlig aktivitet skal jeg prøve å holde det gående. Kanskje komme meg på trening igjen også, hvis jeg ser at jeg har overskudd til det. Resultater er alt for tidlig å si noe om enda!

Enn dere andre?

Koselig å høre at ting går så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille gitt.. dere har vel ikke gitt opp?

Jeg har vært på trening i dag, vært flink.. helt frem til i fem tida var jeg flink, da hadde jeg et svakt øyeblikk å spiste en skillingsbolle. Men men.

Ny dag i morgen, lørdag.. med lov til å drikke en cola og litt lørdagsgodt, men jeg skal jobbe så det blir nok ikke de store utskeielsene akkurat. Så er det trening igjen på søndag.

Jeg har fått tilbud om en urtedrikk som virker slankende, den gjør så underhudsfettet løsner. Hadde dere tatt det om dere hadde fått det? Jeg får dette på søndag og det skal visst være veldig effektivt og vedkommende som har ordnet dette for meg sa jeg måtte være forsiktig så ikke jeg ble for tynn. Da begynte jeg å tenke på bivirkninger.. ugg. Er dette skummelt eller er det bare min fantasi? Syntes jo det er litt spennende også, og vet ikke helt om jeg klarer å la være når jeg har blitt "lovet" så gode resultater av det.

Jeg har også tatt kontakt med en Shape4life klinikk som driver med massasje som figurforming. Bindevevsmassasje og lymfedrenasje. Jeg sliter med menstrasjonssmerter, hodepine, fordøyelsesproblemer, cellulitter og fettansamlinger så dette virker jo lovende da.. fikser alle mine problemer liksom. Hehe. Kanskje for godt til å være sant. Jeg skal i hvertfall gi det et forsøk.

Jeg skal jo uansett vidunderdrikk og massasje fortsette med å legge om livsstilen min.. spise sunt og trene regelmessig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg har fått tilbud om en urtedrikk som virker slankende, den gjør så underhudsfettet løsner. Hadde dere tatt det om dere hadde fått det? Jeg får dette på søndag og det skal visst være veldig effektivt og vedkommende som har ordnet dette for meg sa jeg måtte være forsiktig så ikke jeg ble for tynn. Da begynte jeg å tenke på bivirkninger.. ugg. Er dette skummelt eller er det bare min fantasi? Syntes jo det er litt spennende også, og vet ikke helt om jeg klarer å la være når jeg har blitt "lovet" så gode resultater av det.

Jeg har også tatt kontakt med en Shape4life klinikk som driver med massasje som figurforming. Bindevevsmassasje og lymfedrenasje. Jeg sliter med menstrasjonssmerter, hodepine, fordøyelsesproblemer, cellulitter og fettansamlinger så dette virker jo lovende da.. fikser alle mine problemer liksom. Hehe. Kanskje for godt til å være sant. Jeg skal i hvertfall gi det et forsøk.

Jeg skal jo uansett vidunderdrikk og massasje fortsette med å legge om livsstilen min.. spise sunt og trene regelmessig. :)

Jeg syns dette høres ut som jukseprodukt, eller et produkt som ikke er spesielt sunt. Har du ikke lyst til å gå ned i vekt på en måte som er bra for kroppen? Går du alt for raskt ned i vekt vil ikke kroppen klare å stabilisere seg på den nye vekten, og du vil rase opp igjen med en gang du slutter med vidundermedisinen. Kanskje jeg misforstår litt, men slik du skriver det virker det som det er et produkt som du ikke får kjøpt selv, fordi noen andre skaffer det til deg.. Pass på at det ikke er ulovlig i Norge, finn ut hva det heter, google det og sjekk det ordentlig ut før du putter noe som helst i deg.

Shape4life kan sikkert være bra, men jeg hadde også mange problemer med fordøyelsen, menssmerter osv, og det gikk mye over da jeg forandret livsstil og trente effektivt og regelmessig. Kroppen blir mer motstandsdyktig på denne måten. I tillegg, hvis fordøyelsen ikke er god ville jeg heller fått hjelp av en kostholdsekspert til å sette opp en diett, kanskje det er noe av maten du spiser som kroppen reagerer på?

Flott at du trener, fortsett med det! Husk, denne tråden er en motivasjonstråd til å legge om livsstilen, så fra meg får du derfor litt pepper for den urtedrikken :) Jeg ville aldri ha prøvd den, jeg syns den høres kjempeskummel ut.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var med her for noen mnd siden, så tenkte å ta opp igjen tråden.. Jeg bruker ikke vekt, men måleband. Målet er å forminske midjen :), resten er jeg fornøgd med :) Har allerede trent i noe mnd, men med noen opphold. Har ikke fått trent på snart tre uker pga bronkitt.

Har gått ned 10 cm rundt midjen til nå, målet er 18 til. Har tenkt å ta tida til hjelp, slik jeg ikke fyker opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
var med her for noen mnd siden, så tenkte å ta opp igjen tråden.. Jeg bruker ikke vekt, men måleband. Målet er å forminske midjen :), resten er jeg fornøgd med :) Har allerede trent i noe mnd, men med noen opphold. Har ikke fått trent på snart tre uker pga bronkitt.

Har gått ned 10 cm rundt midjen til nå, målet er 18 til. Har tenkt å ta tida til hjelp, slik jeg ikke fyker opp igjen...

Du har vært kjempeflink da Janne!! :) Jeg håper du er stolt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, joda er jo stolt, men trodde ting kom til å gå raskere..? har holdt på siden februar, men har vel tilsammen har opphold på 3-3,5 mnd... Og jeg er ikke slavisk heller. Unner meg en liten sjokolade og popcorn en gang i uka (sef, med noen sprekker her og ;) ). Er jo en livsstilsendring dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en til? :)

Litt om meg:

Høyde: 160

Vekt: 77 :(

Endelig mål: 60 kg. Jeg må finne noen delmål før dette.. hva er realistisk før jul?

De siste 2-3 årene har jeg plutselig begynt å legge på meg, før var jeg alltid tynn uten å jobbe for det. Svangerskap nr to hjelp ikke akkurat på vekta det heller.. Jeg tror ikke jeg har veldig stort kalori-inntak egentlig, men altfor mye av det kommer sent på dagen. Frokost og lunch blir litt så som så ofte.. og det blir for mange rolige kvelder med pc og en god kopp te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en til? :)

Her får du være med! Hvis du skal jobbe aktivt for vektreduksjon kan kanskje 4 kg være realistisk før jul? Spørs jo hvor lett det er å holde seg unna adventskosen da, hehe..

For min del er jeg så halvveis som det kan bli, skjer ingenting med meg.. Annet enn at jeg prøver å holde meg aktiv, og spiser litt for mye! Hva skjer med motivasjonen??

Lykke til, både til deg, meg og alle andre som følger med på tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Henger meg på her jeg og :)

Virker som en flink gjeng!

Jeg er 22 år, men kondisjon og styrke som et barn!

Jeg skal ned 5 kg. Har meldt meg inn i vektklubben, da jeg har oversikt over kaloriinntaket. Prøver å trene minst 3 dager i uken, men helst mer!

Jeg trener hjemme, der jeg har ergometersykkel og et par manualer. Så går jeg turer i ny og ne.

Kan man trene opp styrken hjemme? Jeg vil ha stram rumpe og lår, ikke bolledeig!!

Armene kan jeg trene opp med manualene, og har store planer om å vise frem flotte armer i julekjolen!

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin
Er det plass til en til? :)

Litt om meg:

Høyde: 160

Vekt: 77 :(

Endelig mål: 60 kg. Jeg må finne noen delmål før dette.. hva er realistisk før jul?

De siste 2-3 årene har jeg plutselig begynt å legge på meg, før var jeg alltid tynn uten å jobbe for det. Svangerskap nr to hjelp ikke akkurat på vekta det heller.. Jeg tror ikke jeg har veldig stort kalori-inntak egentlig, men altfor mye av det kommer sent på dagen. Frokost og lunch blir litt så som så ofte.. og det blir for mange rolige kvelder med pc og en god kopp te.

Hei du!

Med Grete Roede(som jeg kjempeanbefaler!!!!) gikk jeg ned rundt 1kg i uka.Der spiser du godt,er aldri sulten. Husker at jeg tenkte:kan jo ikke bli slank av å sdpise sååå mye! Hehe :fnise:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Med Grete Roede(som jeg kjempeanbefaler!!!!) gikk jeg ned rundt 1kg i uka.Der spiser du godt,er aldri sulten. Husker at jeg tenkte:kan jo ikke bli slank av å sdpise sååå mye! Hehe :fnise:

Lykke til!

Tusen takk for tipset! :)

Finnes det Grete Roede-menyer på nett? Det at man slipper å sulte seg hjelper veldig synes jeg, da e sjansen for å sprekke med en diger sjokoladeplate mindre. Det er vel også lov å kose seg av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei desverre, den har jeg ikke.. så skal vi heller prøve sammen ved å gå "den harde veien"?

Jeg har lagt på meg så mye, og må virkelig ta meg sammen nå. Hadde vært fint om noen vil være med og dele gleder, sorger, tips og oppmuntrende ord! :skravle:

Jeg kan jo si noen ord om meg selv:

Jeg er 172 cm, og veier 80 kg. Målet mitt er 67kg, men skal feire på 75 og 70. Alderen er 23, jeg kommer fra Trondheim og studerer der nå.

De som til nå er med og følger denne tråden på vei mot et "lettere liv", er

Malibulita

Skya

lucy d-.-b

B.A.

Cienna

Skanky

DAJMI

Bli med, jenter!

Åh, så spennende, jeg blir gjerne med om ikke toget er kjørt ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Maggie-
Jeg har fått tilbud om en urtedrikk som virker slankende, den gjør så underhudsfettet løsner. Hadde dere tatt det om dere hadde fått det? Jeg får dette på søndag og det skal visst være veldig effektivt og vedkommende som har ordnet dette for meg sa jeg måtte være forsiktig så ikke jeg ble for tynn. Da begynte jeg å tenke på bivirkninger.. ugg. Er dette skummelt eller er det bare min fantasi? Syntes jo det er litt spennende også, og vet ikke helt om jeg klarer å la være når jeg har blitt "lovet" så gode resultater av det.

Jeg tipper det inneholder efedrin. Dette påvirker sentralnervesystemet, og omtales gjerne som amfetamin light. Bivirkninger kan være nervøsitet, angst, uro, høyt blodtrykk, svært liten apetitt (blant annet derfor du må passe på å ikke bli for tynn), skjelving, uregelmessigheter i hjerterytmen, svimmelhet og hodepine, kvalme, svetting og søvnløshet.

Efedrin er kun tillatt solgt som reseptbelagt legemiddel på apoteket.

Fra Antidoping Norge:

"Den vitenskapelige dokumentasjonen av den slankende effekten av efedrin er mangelfull. Studier viser at efedrin alene uten fysisk aktivitet gir liten slankende effekt sammenlignet med fysisk aktivitet og sunt kosthold. Årsaken til at noen går ned i vekt er i hovedsak reduksjon av tretthets- og smertefølelse. Dette fører til at man orker å trene mer og trenger mindre søvn. Den eventuelle vektreduksjonen skyldes altså i hovedsak økt aktivitetsnivå. Når brukere slutter med efedrin vil vektreduksjonen opphøre, og mange opplever å gå tilbake til opprinnelig vektnivå. Efedrinpreparater bør ikke brukes som slankemiddel på grunn av risikoen for alvorlige bivirkninger."

Beklager at jeg blander meg inn i denne tråden, men jeg synes det er synd at folk bruker helseskadelige, lettvinte metoder - spesielt i en så sunn og fin tråd som dette jo er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -Sarah-

Nå har jeg trent 60 minutter på ergometersykkelen min. Gjennomsnittspuls på 147, så da gikk det greit å holde tempo oppe.

Føles herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så flink du er, Sarah!

Bare et tips/spm til deg, kunne du ikke tenke deg å prøve intervalltrening istedet? Du sier at du har syklet 60 min med medium høy puls. Du kan prøve å halvere treningstiden, øke intensiteten OG effekten av treningen! Her er et forslag til intervallprogram, som skal være det mest effektive:

(Oppvarming, noen minutter.)

4min med så høy puls du klarer, skal så vidt klare å gjennomføre disse intensive minuttene.

3min medium intensivitet, kanskje den farten du bruker når du sykler i 60 min?

Denne vekslingen gjennomfører du fire ganger, så du får 4x4 økter=ca en halv time.

Det er godt å få pulsen ordentlig opp, og fire minutter er så lenge at du kjenner det, men klarer å gjennomføre.

Endret av Malibulita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Takk for tilbakemelding!

Har hørt at det er bra med variasjon, så skal definitivt prøve intervallprogrammet ditt!

4 minutter er veldig lenge ja! Det merkes når man trener, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding!

Har hørt at det er bra med variasjon, så skal definitivt prøve intervallprogrammet ditt!

4 minutter er veldig lenge ja! Det merkes når man trener, hehe :)

Så bra! Gleder meg til å høre hvordan det gikk. Ikke i dag, riktignok, syns det får være nok med en time på sykkelen en søndag ettermiddag.. hehe..

Det som er viktig er at du jobber ordentlig hardt i de fire minuttene, og derfor må ikke intensiteten være høyere i de 3 "rolige" minuttene enn at du har energi igjen. Dette får du bare teste deg fram til, og du finner fort ut hvor mye du kan presse deg selv. Du SKAL være utkjørt etter høyintensitetsintervallene, og ta deg inn igjen i de roligere, uten at det blir til en rusletur.

Og det som er så bra med denne treningen, du kan variere den som du vil! To intervaller på sykkel, løpe en og hoppe tau i en. Eller danse, svømme.. Det du vil, bare det får opp pulsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...