Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig for en eller annen grunn gått ned 2kg den siste uken nå. Men tror det har nok noe med vannen i kroppen å gjøre eller lignende, byttet jo p-piller ikke så lenge siden nå.

Men positivt å se på vekten :-D

Men sommer er jo litt fint, synes jeg, jeg mister litt matlyst da også (bare bittelitt, sammenlignet med min hesteappetit ellers), blir så mye bedre med bare lette salater og sånt, selv om det blir litt is av og til ;)

Har også kommet over min søtsuget, vet ikke hva det var, men er tilbake til normalen igjen nå. Kanskje likevel noe å gjøre med at jeg byttet p-piller og hele kroppens hormonell balanse var litt feil så ble veldig sulten eller noe. Vet ikke, men søtsuget er borte, nå drømmer jeg om sild og kaviar igjen :-D

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b
Det har skjedd noe med meg, jeg har plutselig begynt å gå ned i vekt! Usikker på hvor mye, men kanskje rundt 4-5 kg eller noe, og magen min er blitt flat igjen. Skal selvfølgelig bli litt flatere, når jeg har gått ned 8+ kg til!

Jeg har egentlig mistet litt av matlysten.. Jeg spiser altså, sulter meg ikke, men jeg har begynt å gi f.. i god mat, så nå spiser jeg innimellom fordi jeg må. Tipper det ikke varer så lenge, men godt ei lita stund iallefall :)

Og så har jeg tatt sommerferie da, med toppkarakter på avgjørende eksamen. Så jess, jeg er glad!

Så fantastisk å høre Mali! Veldig veldig bra jobbet, nå får du lønn for strevet, både kropp og sjel :) Dette fortjener et stort klapp på skulderen, en megakos og en liten dans!!

:5::klem::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for de feirende, glade ord, lucyvennen! Jeg vil applaudere litt jeg også, for det ser ut som både du og andre er på god vei mot målet. Fantastisk! Felles for oss alle er at vi ser litt bedre ut i bikini enn vi ville gjort om vi ikke møttes på denne tråden (ja jeg velger å gi tråden skylda jeg, så kan det kanskje ha vært litt egeninnsats inn i bildet også..?)!

Supert jenter, og mer supert skal det bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Ok jenter, nå trenger jeg et spark bak! Har ikke trent siden fredag (og da fikk jeg astma, fikk i meg noe nøtter eller liknende), jeg har spist masse mat denne helgen, var i coctailparty på lørdagen (ble 4-5 enheter der), og har i tillegg spist iskrem og godteri :( Og jeg har mistet litt motivasjonen! Jeg som var så på god gli. Vekten har ikke gått opp i løpet av helgen, men jeg føler at jeg er på en dårlig veg her. Jeg pleier å bli veldig motivert av det dere har å si, og denne tråden gjorde at jeg kom igang i utgangspunktet! Jeg tror faktisk ikke at jeg hadde klart det uten KG, og det er jo litt fint å tenke på!

Men altså, MÅ fortsette! Jeg har dumpet så sykt! Hva får dere igang igjen? Jeg VIL jo komme i enda bedre bikiniform, VIL at sixpacken skal synes enda mer, VIL føle meg toppers i sommer! Likevel, jeg klarer ikke helt konse. Kanskje det har noe med at jeg begynner å bli litt rastløs, gjør det samme hele tiden, spiser det samme hele tiden. Har dere noen gode tips til mat? Sunn snacks, god og sunn middag osv? Hva spiser dere når dere trenger noe godt med som ikke gjør at dagens diett går helt til blokksberg?

xoxo lucy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt helt avhengig av lettbrus for å kose meg i det siste, kanskje ikke verdens beste trend.

Mitt middagstips er å handle inn masse sunt, og masse krydder og greier man kan lage (en mager) saus av. Så kikker jeg bare på alt jeg eier i skapet og komponerer en eller annen rett av det ut i fra eget hode. Har fått mange nye favorittmiddager ut av det! Og noen flopper, såklart.. hehe. Men spennende er det iallefall :) Steker ofte kylling og forskjellige grønnsaker sammen, og krydrer det/lager saus etter hvilken type mat jeg har lyst på (mexikansk, indisk, bbq osv) og har salat og kesam ved siden av. Har dilla på bønner, chili og kesam for tiden, hvis jeg har de ingrediensene inne så blir omtrent alt godt ifølge min gane.

Noen av favorittrettene mine tar litt av i kaloriantall (f eks kylling satay, den peanøttsmørsausen er jo en kaloribombe), men da gjelder det å utøve porsjonskontroll. Spis til du er behagelig mett og kast resten i frys/kjøleskap/søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte forresten å sparke deg bak, lucy! *KICK*

Du er ikke på en dårlig vei, du er fremdeles på god vei men har bare skeiet ut en helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sukk: jeg er latsabb #1. jeg får ikke ut fingeren til å trene. nå gidder jeg ikek gå tur lenger en gang. føler liksom at jeg spiser mindre og sunnere, og jeg går jo dagen lang på jobb. men merker ingen forskjell!! :(

kanskje teit av meg, jeg vet jeg burde kommet i gang med trening. hadde jo liksom som mål å ha gått ned endel til 1 august.. meeen det kan jeg se langt etter nå, det er vel begrenset hvor mye det er mulig å ta av på 6 uker uten å legge om livsstilen fullstendig... eller?... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du klarer det helt sikkert LekeHusmor! Kommer du til å være i Oslo noe av ferien? Jeg har nemlig flere treningstips, Oslo er fin treningsby ;)

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare sur, jeg. Har tatt meg litt fri nå en liten stund, hatt ferie der jeg har vært sammen med diverse venner, trent litt mindre og spist litt mer. DET reagerer kroppen min på med en eneste gang, men de lange flinke periodene mine hjelper ikke i heletatt. Så nå starter jeg fra null IGJEN!

Arg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg er bare sur, jeg. Har tatt meg litt fri nå en liten stund, hatt ferie der jeg har vært sammen med diverse venner, trent litt mindre og spist litt mer. DET reagerer kroppen min på med en eneste gang, men de lange flinke periodene mine hjelper ikke i heletatt. Så nå starter jeg fra null IGJEN!

Arg..

Jeg snakket litt med en venninne om akkurat dette. At det føles som om det skal ingenting til før man suser opp igjen i vekt. Hun fortalte at kroppen bruker relativt lang tid på å tilpasse seg en vekt, og når man har, som flere av oss, vært litt for tunge over noen år er kroppen innstillt på at dette er normalt for den, og vil gjøre alt den kan for å komme tilbake til den vekten. Det er derfor vi ikke kan slippe tøylene når vi har kommet noen vei. Passer vi ikke på å gi kroppen tid til å venne seg til den nye vekten før vi går tilbake til større matinntak vil vi mest sannsynlig føle at vi går mye fortere opp i vekt enn ned. Det er dødlig irriterende, men fakta.

(NEDERLAND SCOOOOORER!!! 1-0 til dem)

Mali, jeg vet det er kjipt, jeg vet du er sur, jeg har kjent på litt av det samme selv! Ikke gi opp, jeg vet du kan klare det, du har gjort så mye riktig allerede! Prøv å finne tilbake til treningsgleden :) Hva med å pushe seg selv litt, gi deg litt utfordringer? Tenk at du fortjener det! For det gjør du..

:rope: Ut og trene vennen!!

( :klemmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva. Imorgen skal det skje! Jeg skal ta på meg min fine adidas-løpebukse, joggeskoene mine og en tskjorte pluss en grå hettejakke og plugge iPoden i ørene. så skal jeg legge ut på tur! Litt av problemet er at jeg ikke helt vet hvor jeg kan løpe i bergen men jeg finner vel ut av det. og med mindre det bøtteregner. da fritar jeg meg selv! men da skal jeg til gjengjeld prøve å ta 50 situps. Det er min nye ting. jeg skal ta minimum 50 situps hver dag. det må da hjelpe på en eller annen måte??

malibu-blæ så kjipt for deg!!! dustekropp som ikke reagerer altså. du som er så flink og alt. nyt sommeren sier nå jeg, og bare gjør ting med begrensing :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alle dabbet av eller?

Hva med en statusrapport?

Jeg er jo litt ute av gamet, men jeg heier fremdeles på dere!

Min status: Dårlig med trening akkurat nå (for mye reising, besøk, festing, sykdom, sommerjobb og andre unnskyldninger..), men har fremdeles et sunt kosthold selv om sommerferien har bydd på en del utskeielser. Vekta ligger på rundt 65 kg, det var målet jeg nådde før mai og jeg har holdt meg rundt det tallet siden (har en tendens til å hoppe opp og ned et par kg hele tiden, men det har jeg alltid gjort. Er vel mye pga vann og tarminnhold etc). Føler kroppen har funnet og tilpasset seg sin trivselsvekt, og det er jeg fornøyd med :)

Gøy å møte folk jeg ikke har sett på et halvt år igjen, de ser med en gang at jeg har tatt av! Har fått masse komplimenter (i tillegg til et par fornærmende advarsler om spiseforstyrrelser, det er så mange fordommer knyttet til slanking! :kjefte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hei Skanky.

Jeg er såvisst ikke ute av gamet, men denne tråden vår har ikke de mest aktive medlemmene lenger. Jeg føler at jeg har lykkes så langt, ligger fortsatt på 60 kg og noen ganger litt mindre, og føler at jeg begynner å venne kroppen til å veie mindre. Skal snart sette inn et nådestøt for å gå ned siste 3 kg, men skal jobbe denne uken og tror jeg skal bruke energien på det, og så sette igang til helgen og utover i ferien.

I dag kjøpte T og jeg fotballutstyr, sko og ball og keeperhandsker, og så dro vi ut og sparket ball i godt over 1 time. Det var veldig gøy, og jeg tror jeg skal kjøpe meg leggbeskyttere også, så blir jeg litt tøffere ;)

Hvordan går det med resten av jentene? LekeHusmor, gikk joggeturen bra?

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest lucy d-.-b

JEEEEEENTER!!! :juhu:

Hva skjer med oss? Jeg er litt ute på tur med treningen min, og siden ingen poster i vår fantastiske tråd lenger mistenker jeg dere for å slurve litt :gjeiper:

Jeg vet at LekeHusmor er dødsflink nå, meldt seg inn på SATS og allting, men ellers, hvordan går det med dere?

Jeg er helt håpløs.. Trener bare 1-2 dager i uken, og jeg har drukket for mye alkohol og ikke holdt dietten min. Jeg hadde klart å komme ned på 58 kg, men nå er jeg på 60 igjen! AKK!! .......

Jeg drar på ferie nå i 1 uke, men skal se om jeg får sjekket innom her innimellom :) Kom med en liten oppdatering da jenter, da blir jeg glad! Kunne trengt noen oppmuntrende ord og et skikkelig sprak i ræva også ;)

xoxo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest rabrabara

Håper det ikke er for sent å bli med her. Jeg er 174 cm og 72 kg. Har lett benbygning, så jeg vil gjerne ta at ett par kilo i løpet av sommeren.

Jeg har alltid spist det jeg vil og ikke trent på ca fire år. MEN nå har jeg både nye joggesko (hadde ikke det, jeg...) løpebukse og iPod, så i kveld gyver det løs! Jeg har også skaffet meg Pilates DVD, som jeg vil kombinere med løpingen. Gjennom jobben har jeg medlemsskap i treningsstudio, men der føler jeg meg ikke helt hjemme. Jeg drev med dans en gang i tiden og den slags er det ikke mye av på der, dessuten er jeg i så elendig form at jeg ikke tør...

I kveld vil jeg jogge og ta 20-minutters pilatesprogram. Og nå som jeg har fortalt det her, må jeg jo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt92

Det beste dere egentlig kan gjøre for å bli...tynne, som dere tydeligvis vil bli, er å kutte ca. 500kcal om dagen.

Finn ut nøyaktig hva dere spiser hver dag, trekk fra 500kcal, og følg denne planen. Det tilsvarer ca 0.5kg rent fett i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Er det for sent å bli med her? :)

For 2 måneder siden begynte jeg med slankingen, og har gådd ned 4 kg. Men nå har det bare blitt.. borte!? Jeg har ikke gådd ned noen de siste ukene (det skal sies at jeg har blitt litt latere). Men skal ivertfall klare 4 kg til!

Men nå har jeg fått litt mer motivasjon, og håper dere også kan motivere meg litt :trene:

:klemmer:

Endret av GinaTricot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mali har ferie, og er plutselig blitt forelska.. :rødme:

trening og slanking må hun nok fortsette med til høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...