Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt snop el snacks i helga som jeg pleier. Det er jeg fornøyd med. I dag har samboeren og jeg syklet tur. Imorgen blir det 10 000 skritt slik de som vet hva de snakker om anbefaler.

Kanskje jeg og skal det:) Skal ta på meg skritttellern i morra.. litt gøy er det jo:)

Kjempebra med sunn helg, smak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: til dere nye!

koselig at vi begynner å bli så mange her. hehe

malibulita, litt godis er lov å unne seg. ta deg 10 min ekstra på tredemøllen isteden så går det opp i opp :)

denne helgen har jeg bare fokusert på å komme meg fra sykdommen som har hengt over meg den siste uken. slitsomt. har gått et par turer og det er vel igrunn det. men i uken som kommer! har jeg satt meg som mål at jeg skal gå på minimum 3 timer på Sats. Og heller ingen søtsaker. Har også første eksamen denne uken så det er viktig for syken min å føle at jeg har kontroll på ting nå. Har ikke sett noen store reaksjoner på vekt eller mål på kroppen, men har jo igrunn ikke gått igang med trening enda heller.

Målet mitt er jo fortsatt å gå ned 5 kg og 10 cm i midjen, pluss et par cm på overarmer og lår innen 28 juli. (Ferietid!)

Det er jeg fast bestemt på å klare! Håper bare ikke puppene går først.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Velkommen alle nye, superhyggelig å ha dere med!

Jeg målte meg i går: Ned 1 cm på overarm, 2 cm mage og 3 cm hofter! Kjempefornøyd! Ellers har jeg startet med et treningsprogram jeg fant i svenske Fitness, med mange tunge styrkeøvelser + kondispass (som det så fint heter hos søta bror). Rompa føles som stål i dag, så jeg tror det er ganske bra saker! Mye øvelser som går på store muskelgrupper, så godt som alle med vekter.

I morgen er jeg kanskje så flink at jeg står opp tidlig og trener, henter deretter en oppgave jeg må gjøre, og etter det er det på designkurs.

:) Lykke til med uken som kommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle nye, superhyggelig å ha dere med!

Jeg målte meg i går: Ned 1 cm på overarm, 2 cm mage og 3 cm hofter! Kjempefornøyd!

SÅ BRA!! :danse:

du er jaggu flink! inspirerende er det :)

gå å legg deg med GOD GOD GOD samvittighet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. nå er jeg litt stolt av meg:)

I går kveld kom jeg hjelm rundt halv elleve på kvelden, etter å ha lest hele dagen. Og jeg presset meg opp på tredemølla og tok 20 min.

Var veldig tungt i forhold til de gangene før. Men jeg tror det var for jeg ikke hadde spist noe særlig på en stund. Har aldri vært så tungt før... huh

En annen ting.. Det er jo så herlig å stå opp og ha laaang tid å ordne seg på. Nå har jeg lagd grøt, en kopp te. Kjempegod start på morran:) Håper det varer siden jeg har en laaang lesedag foran meg :(

Ha en flott dag jenter. Husk trapper, ikke heis. Det er kun tirsdag idag, så spis sunt og ofte!!. Gode frukt gjør like godt som en sjokolade.Og for dere som har godt vær hjemme, enjoy it:) Gå dere en tur, jogg og ta noen situps eller annet før dere legger dere:)

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå syns jeg det har blitt stille fra mange her-er det det fine været som holder dere borte fra enten KG eller fra treningen, så dere ikke har lyst å skrive her?

selv har jeg ikke trent en dritt denne uken, utenom å gå to turer. I dag har jeg kun gått i 30 min også, fordi jeg har hatt eksamen og nå skal jeg på jobb. Har store planer om en fin økt på sats på fredag :)

håper det står bra til med alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
nå syns jeg det har blitt stille fra mange her-er det det fine været som holder dere borte fra enten KG eller fra treningen, så dere ikke har lyst å skrive her?

selv har jeg ikke trent en dritt denne uken, utenom å gå to turer. I dag har jeg kun gått i 30 min også, fordi jeg har hatt eksamen og nå skal jeg på jobb. Har store planer om en fin økt på sats på fredag :)

håper det står bra til med alle! :D

Hehe. Jeg har fulgt med, men var ikke helt i skrivemodus. Nå skal jeg ut og jogge, så får vi se om astmaen og pollenallergien er enig i det ;)

Ellers går det nedover, et par dager nå så tror jeg at jeg er på 60 kg!! :)

Bra du maser på oss LekeHusmor, så vi får opp dampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå syns jeg det har blitt stille fra mange her-er det det fine været som holder dere borte fra enten KG eller fra treningen, så dere ikke har lyst å skrive her?

selv har jeg ikke trent en dritt denne uken, utenom å gå to turer. I dag har jeg kun gått i 30 min også, fordi jeg har hatt eksamen og nå skal jeg på jobb. Har store planer om en fin økt på sats på fredag :)

håper det står bra til med alle! :D

Tur er jo bedre enn ingenting da:) Og du har hatt eksamen. Men nå er den ferdig så da kan du kanskje gå en lang tur i morra, også en hardtreningsøkt på fredag kanskje. Da har du god samvittighet til helga:)

Alt bra her iallefall. Leser mye for tiden, så et blir bare noen korte runder på tredemølla. Men jeg spiser sunt og jevnt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med jeg også, uten å skrive så mye.. :)

Ganske så oppgitt jeg, for det går ikke nedover, enda jeg spiser veldig fornuftig(utenom at jeg har kosa meg litt på lørdagene). Denne uka har treninga vært hard og vanskelig å komme gjennom også, så det er ikke så gøy lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Følger med jeg også, uten å skrive så mye.. :)

Ganske så oppgitt jeg, for det går ikke nedover, enda jeg spiser veldig fornuftig(utenom at jeg har kosa meg litt på lørdagene). Denne uka har treninga vært hard og vanskelig å komme gjennom også, så det er ikke så gøy lenger!

Uff da. Men det er litt typisk, og ikke uvanlig, at det når du nærmer deg målet går saktere. Men du må ikke miste motivasjonen!! Hva med å forandre treningsrutine og evt prøve noen nye matretter? Hvordan går det med det treningsopplegget du laget deg? Fungerer det for deg, eller kanskje du burde finne noe annet som motiverer mer? Har du noen å trene med? Jeg merker at nå som jeg trener med ei venninne er det mye lettere å dra ut, i tillegg til at vi har laget en straff hvis vi backer ut på 3 avtalte treninger ;) I tillegg er både hun og jeg noen kg over det vi vil være, så det blir nesten en liten konkurranse (som jeg foreløpig leder.. vel, hun er mye sterkere enn meg da, så leder vel egentlig ikke. Så, sånn sett har jeg masse motivasjon til å bygge muskler).

Så jeg tror du må finne ut hva som motiverer deg Mali. Tenk på hva som gjorde at du bestemte deg for dette i utgangspunktet. Gjelder ikke det fortsatt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å skrive, for jeg har ikke akkurat hatt så mye positivt å melde :gjeiper: Feiret innlevert eksamen med to dagers fyllekule og to påfølgende dager med fråtsing. Eksamen, fyll, bakrus, sykdom og Grand Theft Auto 4 har også gått veldig ut over treninga.

Men den gode nyheten er at jeg gikk på vekta i morges for å innse nederlaget, men hadde fremdeles gått ned 300 gram! Tror jeg har innarbeidet såpass gode matvaner at det faktisk ikke er døden å skeie ut. Den nevnte fråtsinga var jo tross alt i sunne ting, for det er det jeg liker nå. Har blitt en racer på kjøkkenet i det siste! Før kastet jeg bare en grandiosa i ovnen for å fylle magen, men nå har jeg blitt skikkelig interessert i matlaging og koser meg mye mer med maten :)

Greit å vite at det ikke er så vanskelig å holde vekten stabil. Men savner trening, så fort jeg blir frisk igjen (er litt småsyk) så skal jeg tilbake på tredemølla og jogge vekk de siste 2-3 kiloene.

Skal forresten til Spania om et par dager, og da blir det restaurantmat hver dag i en uke. Noen tips til hvordan man unngår kaloribombene? Tviler på at jeg kan be om fullkornspasta, lett-dressinger eller Splenda på en restaurant med standard meny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende(og bestemte) ord, lucy! Saken er ikke at jeg har gitt opp, jeg er faktisk kjempeflink både på trening og mat, men har ikke sett noen virkning av det enda (har holdt på ordentlig i tre uker bare jeg da, før det kom jeg ikke ordentlig i gang for det skjedde så mye).

Jeg følger treningsprogrammet mitt, og jeg har ikke tenkt å gi opp. Var bare ekstra tungt å gjennomføre det de to siste gangene, men jeg tror kroppen følger en kurve som går litt ned etter noen uker før den går opp igjen. Har merket det på andre typer trening også, at man blir bedre og bedre, så blir man plutselig helt slapp! Må ikke gi opp da nei..:) Jeg VIL gå ned i vekt, så jeg får fortsette en stund til og hvis det ikke funker må jeg vurdere å prøve noe nytt!

Enn du da skanky, enn å ta seg en firedagers dårlig livsstil og endatil gå ned i vekt! Fortell meg hvordan du gjør det;) Tror ikke det er skadelig å skeie ut jeg heller egentlig, men det bør vel ikke bli fire dager i slengen HVER gang.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten til Spania om et par dager, og da blir det restaurantmat hver dag i en uke. Noen tips til hvordan man unngår kaloribombene? Tviler på at jeg kan be om fullkornspasta, lett-dressinger eller Splenda på en restaurant med standard meny!

Nei det har du nok rett i, men du velger jo litt hvor du skal gå, og kan prøve deg på å be om å få maten uten dressing og slike ting. Spania har jo mye sjømat, paella er vel ikke usunt?

Og så har jeg et tips, det er å ta med deg grove knekkebrød og kjøpe deg noe magert pålegg. Hvis du skal spise alle måltidene på resturant kan det bli litt mye fett osv, men en gang om dagen går nok fint om du velger litt klokt! Og selvfølgelig, drikk vann, men det har du nok tenkt på selv uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips Malibulita!

Knekkebrød er nok en god idé. De der spanjolene spiser jo bare kaker til frokost, kommer til å ese ut der nede! Blir nok mye sjømat og ja, det hadde jeg helt glemt! Elsker sjømat, mmm..

Skal ikke gjøre det til en vane å skeie så sinnsykt ut, dette var en once in a lifetime helg fullstendig utenom det vanlige på alle måter, men jeg skal ikke kjede dere med røverhistorier :gjeiper: Jeg ble også sjokkert over at jeg fremdeles hadde gått ned litt, kanskje de pillene jeg går på faktisk funker (falt for et pakketilbud da jeg skulle kjøpe proteinpulver og sitter her med CLA og Pyrulean). Evt så har det bare lønnet seg at jeg generelt er sunn! Jeg bare tyller i meg litt for mye alkohol en gang i blant..

Du må passe på så du ikke blir overtrent Mali, kan nesten høres ut som du er det uten at jeg har særlig peiling. Google it! Teller du kalorier forresten? Kanskje du bør kutte enda litt mer ned. Men i mellomtiden bør du være fornøyd med at du er sunn og snill med kroppen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si: lucy og skanky, så søte dere er når dere bruker mitt "nye kallenavn" Mali! hehe..

Jeg leste litt om overtrening nå, og tror ikke det er slik.. men takk for tipset! Jeg blir så forvirra jeg, for her om dagen klaga jeg på at ingenting virka, men nå ser det ut som jeg har gått ned noe likevel.. ingenting er bedre, men jeg forstår ikke hvorfor det er SÅ i rykk og napp, og håper bare jeg ikke går opp igjen! Skal veie meg på trening i dag, så skal jeg oppdatere dere senere i kveld.

Enn dere andre, er dere klar til å ta helg? Hva skal dere gjøre for å unngå de store utskeielsene? Jeg skal kjøpe meg en 1.5 liter med pepsi max, så tror jeg at jeg skal unne meg pizza til middag i morgen. Hvis det er "alt" denne helga så må jeg jo bare si meg fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal iallefall ikke drikke denne helgen, det er sikkert!

Skal lage meg et lekkert måltid med kyllingfilet og grønnsaker før jeg stikker på jobb, og i morgen blir det ferietur! Blir spennende å se om vekta holder når det blir null trening eller kaloritelling i ei uke. Men skal ta vare på kroppen min på andre måter, tenkte å gå på spa og massasje og sånt. Og få en fin brunfarge, selvsagt!

Hasta la vista folkens, vi snakkes! Keep up the good work og ha en strålende helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Nå har jeg endelig fått levert inn min bacheloroppgave, og tror den ble veldig bra:) Har flere uker fri før jeg skal ha munntlig eksamen, og da er det ingen unnskyldning for ikke å trene og spise sunt. Har nemlig blitt litt lite trim de siste ukene nå, og spist litt snop også for å "holde ut" i eksamenspresset :( Men da jeg veide meg i går, ser jeg i allefall at jeg ikke har lagt på meg. Har tidligere gått ned fra 76,7 kg til 74,6 kg - og har holdt meg på 74,6 og ikke gått opp igjen. Men ingen vektnedgang på to uker da, så det er vel på tide å få pila til å gå nedover igjen ;) Så nå skal jeg være masse ute i finveret og bli brun og sprek :) Skal gifte meg i august, og har fremdeles tre måneder på meg til å nå målet på 69-70 kg. Håper jeg klarer det ;)

Målet til neste fredag er 73,5 kg.....

I dag skal jeg på ridetur med ei veninne. Er trim det også :) Og så skal jeg prøve å få sol på kroppen. Er alltid litt "tiltak" å ta på seg lettere klær nå i begynnelsen av sesongen, for fargen er lik fiskebolle....Men det ordner seg som regel fort etter noen dager med mye sol. I år har jeg som mål å bli ekstra brun også da, siden jeg ikke vil gå i ett med den kvite brudekjolen jeg skal ha på meg i august ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har god tid på deg, og ikke mye igjen, Solfridbruda! Tror du når målet lett som bare det.. :) Og gratulerer med innlevert bachelor, nå er det bare til å krysse fingrene noen uker!

Jeg har bestemt meg for å ikke trene i helga, i tilfelle det er slik som skanky sier, at kroppen min ikke har klart å restituere seg godt nok i det siste. Håper at løpinga blir mindre hard til uka!

Veide meg iallefall i går, og jeg har klart et par kg ned. Jeg blir veldig sint om jeg går opp igjen istedet for å fortsette ned, for dette går alt for treigt! Men men, jeg holder ut, enn så lenge.. :)

Endret av Malibulita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Flinkisene!

Jeg har dårlig tid for tiden, en oppgave som MÅ leveres innen onsdag, og i tillegg krever de masse på jobben og jeg skal jo gjerne ha tid til trening, samboer etc i tillegg. Blæ!

Menmen! Kos dere videre i helgen! :) Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo kjempebra å ha gått ned noen kg da Malibuta :) Hvor mange kilo har du igjen?

Vet dere- jeg synes for tiden det er bedre å gå lange turer enn å jogge og trene intensivt. Mitt abbonement på spenst har gått ut, og jeg oppretter ikke et nytt siden jeg da skal flytte fra denne byen så snart jeg er ferdig med skolen i juni. Har planer om å begynne å jogge, men akkurat nå føler det mest lokkende å gå turer. Er kanskje dumt, siden jeg forbrenner mer ved jogging...

Noen tips til hvordan jeg kan motivere meg til å jogge fremfor å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...