Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b

Byttet avatar jeg!

Forresten: Mali, Skanky og alle dere andre. Nå må vi få litt mer oppdateringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med synlig vektnedgang, lucy! Fikk høre det i går jeg og, at det syns på ansiktet. Det er jeg glad for, liker ikke være pløsete i kjakene.

Oppdatering, ja... jeg har liksom ikke vært noe flink til å oppdatere jeg, siden det ikke har gått noe særlig nedover på vekta.. Har spist litt godt i det siste, og regner med det blir litt ekstra siden jeg er hjemme for 17.mai.

MEN jeg har målt rundt magen igjen! (etter en mnd) Jeg er litt usikker på hvordan det ble målt sist, siden jeg fikk hjelp. Men jeg vet det ble målt midt over navlen, og når jeg prøver på det nå går det an å legge målbåndet både oppover og nedover på en måte, men når jeg legger det helt vannrett har jeg gått inn 10cm(!!).

Jeg får på meg bunaden min lett som bare det, så da er iallefall 17.mai reddet, så jeg får være enda flinkere etter helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
MEN jeg har målt rundt magen igjen! (etter en mnd) Jeg er litt usikker på hvordan det ble målt sist, siden jeg fikk hjelp. Men jeg vet det ble målt midt over navlen, og når jeg prøver på det nå går det an å legge målbåndet både oppover og nedover på en måte, men når jeg legger det helt vannrett har jeg gått inn 10cm(!!).

Jeg får på meg bunaden min lett som bare det, så da er iallefall 17.mai reddet, så jeg får være enda flinkere etter helga :)

:danse:

DØDSBRA!!! Jeg syns du har vært utrolig flink! Keep up the good work ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Så bra LekeHusmor ;) Da er du jo ordentlig igang!

Jeg har vært slask i dag, krone-is, bløtkake og kjærlighet på pinne!! Pluss all den andre maten. Neinei.. MEN, det er 17. mai, så kunne vel vært mye verre! Skal hvertfall ikke drikke i kveld som alle andre.

Også sitter jeg her og skriver.. haha, fritids!!! Kjæresten tror vel jeg er gal, noe jeg helt sikkert egentlig er. Nå har vi forresten bestillt ferie til i sommer, 1 uke nordpå og 1 uke sørpå :) LOVELY! Så da har jeg frem til slutten av juli til å virkelig bli fornøyd with tha booty!

Kos dere i helgen alle sammen!

xoxo Lucy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake fra en ukes ferie i sydenland nå :)

Det ble ikke noe strengt kosholdsregime akkurat, bestemte meg for å kose meg ihjel og at det ville være verdt hvert gram jeg la på meg. Følte jeg hadde gått opp flere kilo, men når jeg veide meg i morges så var vekta nøyaktig den samme som før jeg dro! Forstår ikke helt hvordan det er mulig med all maten og dessertene jeg har trykket i meg, men det ble jo en del trasking og sånt så kanskje det har gått opp i opp. Det var uansett en veldig positiv og fullstendig ufortjent overraskelse.

Får besøk av en potensiell kjæreste til uka, så da skal jeg diske opp med alle de sunne og gode rettene jeg har lært å lage i det siste. Blir ikke tid til trening, men vi kommer nok til å få forbrent noen kalorier sammen på annet vis tenker jeg..

10cm rundt midjen er kjempebra Mali!! Selv har jeg gått ned 7cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Så bra Skanky! Det at du ikke har gått opp kan sikkert forklares med at du har fått en ganske god forbrenning allerede! :) Så er det vel bare å komme innpå rett sti igjen nå. Skikkelig misunnelig på ferien din, det hørtes deilig ut!

Jogget i dag tidlig, utendørs og i ca 8 grader. Da slo astmaen inn gitt, så jeg tror jeg må holde meg til løping på tredemølle en stund. Det er dumt, fordi det er koselig å løpe ute, men det er ikke noe poeng å utfordre astmaen mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker tredemølla jeg, er altfor forfengelig til å løpe rundt utendørs!

Leste bloggen din lucy, men fikk ikke lov til å legge inn kommentar så jeg tar det her heller: Du bør absolutt ta det som et kompliment at vektnedgangen din er merkbar for andre! Det er vel en del av poenget? Jeg har også fått kommentarer på at jeg har blitt tynnere, og jeg var absolutt ikke overvektig før. Folk legger bare merke til forandringene, det betyr ikke at de synes du var for stor tidligere. Uansett om man var fin før og flink til å kle seg flatterende, så vil det vise om man går ned noen kilo. Og det er jo bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg foretrekker tredemølla jeg, er altfor forfengelig til å løpe rundt utendørs!

Leste bloggen din lucy, men fikk ikke lov til å legge inn kommentar så jeg tar det her heller: Du bør absolutt ta det som et kompliment at vektnedgangen din er merkbar for andre! Det er vel en del av poenget? Jeg har også fått kommentarer på at jeg har blitt tynnere, og jeg var absolutt ikke overvektig før. Folk legger bare merke til forandringene, det betyr ikke at de synes du var for stor tidligere. Uansett om man var fin før og flink til å kle seg flatterende, så vil det vise om man går ned noen kilo. Og det er jo bare bra :)

Takk Skanky, det var koselig å høre. Det er ikke alltid lett å riste av seg sånne følelser. :)

I dag trente jeg i nesten 2 timer, først spinning puls og så styrke. Det var DIGG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Oioi. Nå hadde tråden falt langt ned! Hva skjer'a jenter?

Jeg har stått fast på 60 kg nå de siste ukene, men det er vel naturlig at det flater litt ut når man nærmer seg målet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Folk leser vel til eksamen, antar jeg ;)

Ellers må jeg bare skryte av deg, for å ha vært flink å nå målene dine :)

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er drittlei av å trene og trene, når vekta ikke forandrer seg. Det eneste som skjer er at jeg går opp igjen, med en gang jeg spiser LITT usunnt. Dvs jeg kan gå ned en kg hvis jeg er flink i noen uker, så er det en kg opp igjen etter å ha skeiet ut en dag. Og da holder den kiloen seg der. Jeg har derfor ikke gått ned noe som helst på seks uker. Fatter ikke hvordan jeg skal klare å nå målet på denne måten, altså.

Endret av Malibulita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Fjolla88_*

Hei alle sammne :)

Jeg er en jente på 19, snart 20, som vil gå ned ca 9-11 kilo. Jeg begynte å gå ned for tre år siden da jeg gjorde en livsstil endring. Jeg er 169 høy og veide i utgangspunktet 80 kg. Jeg kom meg ned til 64 kg, men ville ned fire til, så jeg endte på 60 kg. Men livet snudde på hodet når jeg ble student. Etter en hard start med mye alkohol pga fadderuker (bli kjent dager) gikk jeg opp til 67 kilo. Prøvde å ta av disse, men jobb,skole, savn etter familie og venner gjorde at dette aldri skjedde og etter jul gikk jeg opp mer. Nå er vekt nålen på 69 kilo.

Så innen desember i år ønsker jeg å gå ned 9 kilo. Delmål i august er 65 kilo.

Jeg trenger litt motivasjon og håper dere her inne følger denne linken i laaaaaaaaang tid, sånn at den ikke bare blir borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Fjolla_*
Jeg er drittlei av å trene og trene, når vekta ikke forandrer seg. Det eneste som skjer er at jeg går opp igjen, med en gang jeg spiser LITT usunnt. Dvs jeg kan gå ned en kg hvis jeg er flink i noen uker, så er det en kg opp igjen etter å ha skeiet ut en dag. Og da holder den kiloen seg der. Jeg har derfor ikke gått ned noe som helst på seks uker. Fatter ikke hvordan jeg skal klare å nå målet på denne måten, altså.

Trening og vekttap går ikke hånd i hånd. Muskler veier mer enn fett, så du vil automatisk ikke gå mye ned i vekt hvis du driver med styrketrening. Du må drive med overveiende mosjonstrening, men ikke glem styrken! Grunnen til dette er for det første at dette øker forbrenningen din. For det andre gir styrke en strammere kropp og en bedre holdning, noe som gjør at du ser slankere ut.

Maten du spiser er også avgjørende. Det er kjempe viktig at du ikke slanker deg, du må gjøre en all over livsstil endring. Velge bort feks smør i hverdagen, eller bytte ut hmelk/lettmelk med skummet melk etc. Når søthungret tar taket må du også tenke på om det er "godis" eller bare noe søtt du vil ha. Bær er feks søte og smaker utrolig godt. Hvis sjokolade frister mer, så begrens det! Kjøp ikke en stor freia melkesjokolade, kjøp heller den litt mindre, eller to små eventyr sjokolader.

Gjør også all usunn mat mindre tilgjengelig. Ikke ha sjokolade og slikt liggende i tilfelle du får gjester. Frukt skåret i båter er like godt om ikke bedre enn sjokolade! Jeg setter iallfall pris på annen type kos når jeg besøker folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg fjolla, her er du velkommen til å være med! Jeg skal iallefall prøve å følge tråden i lang tid framover, så det trenger du ikke være redd for.. :)

Så må jeg bare si at jeg forstår at du ikke orker å lese hele tråden, for den er veldig lang, men jeg blir litt oppgitt når jeg leser det du skriver.. For jeg gjør faktisk alt det du sier! Jeg trener kondisjon i hovedsak, med litt styrke i tillegg, tre ganger i uken. Jeg er ikke på slankekur, men jeg har endret kostholdet mitt på den måten at jeg spiser sunn mat og begrenser inntaket. Jeg kan en god del om kosthold, og jeg velger grove kornprodukter, rene proteiner, magre melkeprodukter, masse grønnsaker og noe frukt hver dag.

Skjønner at du bare ville hjelpe, men jeg blir litt lei meg nesten når jeg får høre alt jeg bør gjøre, så har jeg ikke gjort annet (eller skrevet annet) gjennom hele tråden!

Ellers gleder jeg meg over å få deg med i "gjengen", for det virker som du har mye kunnskap og kan være en god støtte.. Så får vi prøve å være det samme for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skrev i begynnelsen av den tråden her, men har ikke vært særlig flink med å oppdatere.

Jeg synes det er viktig å ikke være alt for opptatt av vekten. Jeg har nesten ikke gått ned i det hele tatt siden vinteren, men har mye bedre plass i klærne, har skuldere og biceps, har fått muskler i steder der det var bare myk før, og har fått på buksene som var helt håpløse før. Jeg kan fortsett ikke SITTE i dem, men hehehhh.. Snart! . :)

Jeg har fått MYE mer muskler og jeg ser jo at jeg har mindre fett, så selv om vekten forandrer seg nesten ikke (har kanskje gått ned 2-3 kilo siden vinter), er det ingenting å bekymre seg over. Målet er ikke å slanke og stresse, men å komme i form og bli der.

Ja da, tenkte jeg skulle være i skikkelig bikiniform for sommer, men jeg skal heller bruke litt mer tid og ikke stresse med det hele - jeg vet jeg er på vei. Vil ikke at kostholdsendring skulle være en negativ ting der jeg må begrense meg av alt og alt blir bare forferdelig. Da jeg skal på kino, vil jeg ha popcorn - men kanskje ta den minste i stedet for den digre. Hvis det blir for mye begrensing, da blir det ikke varig for min del - det vet jeg fra før!

Det er enkelt å se forandringene - husker tidligere at å komme opp til Ulriken i Bergen var jo ren helvete. Gikk nå opp på 17.mai og det gikk bare som det. Var ikke stiv dagen etter heller i det hele tatt.

Er du sikker Malibulita, at du ikke har forandringene?

Vekten er bare en av målene, synes jeg, og det blir ikke noe sunt eller motiverende å henge seg opp i tall. Det er jo helheten som teller! :)

I tillegg - hvis du er overbevist at du gjør alt riktig, og likevel ikke går ned - kanskje det er en medisinisk årsak? Jeg vet ikke så mye om akkurat den delen, men det må jo være en mulighet hvis du gjør alt annet riktig. Ja da, kosthold er ikke eksakt vitenskap, men det skulle jo gå i noen lunde riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mrs_bond, du har helt rett.. det er ikke BARE kiloene som teller.. jeg har nok blitt mindre rundt magen, og kanskje ellers også. Jeg ser finere ut i klær som var trange i vinter, her er det nok en kombinasjon av at jeg har gått inn og klærne har gått ut siden jeg har begynt å bruke dem. Jeg skulle likevel ønske at det vistes litt på vekta og, for jeg vet jo at de ti kiloene jeg har lagt på meg må av igjen før jeg får en figur jeg er fornøyd med!

Jeg TROR ikke det er en medisinsk grunn til at jeg ikke går ned, for jeg klarte det "lett" som bare det for noen år siden, ved hjelp av kostholdsendring. Den gangen trente jeg ikke noe særlig, så jeg er teit nok til å tenke at jeg skal kutte ut å trene for å se om det hjelper.. Men tror likevel kroppen min har godt av å trene, så jeg vil nok fortsette! Ellers har jeg faktisk ønsket innimellom at det er noe feil med meg, og at legene skal finne det ut og gi meg det jeg mangler.. sånn at jeg begynner å gå ned i vekt! Men tviler som sagt på at det er sånn..

Ellers, så flott at du har merket forskjell på deg selv! Deilig å kjenne at man klarer det man ikke klarte før osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du gikk ned enkelt før og det eneste forskjellen er trening, kanskje det er faktisk det at du får mer muskler? Som det har vært pekt før - muskler veier mer enn fett.

Da kommer det bare et tidspunkt der vekten må følge også.

Jeg er faktisk overbevist at det å tenke positivt er en viktig faktor å gå ned. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg vet at jeg har fått mer muskler siden den gangen da.. ikke bare pga treningen nå den siste tiden, jeg er mer aktiv ellers også og kanskje har det noe med alderen å gjøre? Jeg har rett og slett steinharde legger nå, og nesten like harde overarmer(med litt ekstra på, men ikke noe særlig mye fett). På den tiden jeg veide ti kg mindre kunne jeg stramme alt jeg hadde, og man måtte legge godviljen til for å merke forskjell. Så siden jeg veide ti kg mindre da og ønsket å gå ned fem til, er kanskje minus ti nok nå hvis du skjønner.

Og jeg er faktisk litt mer positiv enn det som kommer fram her, jeg har sytt litt vel mye i det siste.. beklager for det alle sammen, men det er liksom her jeg kan være ærlig om det jeg føler. Har ikke noen venner jeg vil legge ut for hvor tykk jeg føler meg!

Endret av Malibulita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Skjønner at du bare ville hjelpe, men jeg blir litt lei meg nesten når jeg får høre alt jeg bør gjøre, så har jeg ikke gjort annet (eller skrevet annet) gjennom hele tråden!

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...