Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Jeg trener ikke, men går tur ca en time om dagen. Rask gange.

Har 2 hunder som trenger mosjonen, og som er alene hjemme hele dagen mens jeg er på jobb. Synes derfor det er litt "rottent " av meg hvis jeg skulle dra fra de på trening på kvelden i tillegg.

Kan du løpe med hundene da? :) Ellers er jo turer hver dag veldig bra! Du kan jo i tillegg trene litt styrke hjemme, push-ups, sit-ups, knebøy, utfall, planken osv. Sånn for å passe på at du holder muskelmassen vedlike selv om du er i kaloriunderskudd.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Hvordan går det med treningen jenter?

Jeg har akkurat hatt en omgang styrketrening her hjemme, push-ups, utfall, knebøy. I tillegg litt bevegelse, bra for blodomløpet.

Ellers er jeg inne i en 8-ukers periode med kaloriunderskudd, dette skal forhåpentligvis også holde gjennom jula, det blir spennende å se!

Tilbake til eksamen nå, det var godt å få rørt litt på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt stille her for tiden!

Jeg var på stedet hvil vektmessig på mandag (veiedag). Trente ikke så mye, og det ble en del godteri. Så egentlig glad det ikke gikk oppover!

Denne uken har jeg vært superflink. Har trent 2 timer i dag, og på mandag ble det en times sykling. Og jeg holder meg til det anbefalte kalorinivået.

Jeg skal unne meg litt godteri på lørdag, men håper at ukas flinkheter vil gi resultater likevel.

Hvor mye skal du ned Lucy? Og hvor mange kcal skal du spise daglig disse 8 ukene?

Jeg spiser 1350 kcal daglig. Skal prøve alt jeg kan for å gjøre det i jula også, men det vet jeg blir vanskelig. Helt annen mat enn jeg er vant til, og nesten umulig å holde telling! Men skal gjøre mitt beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo kjempeflinke! :)

Selv trener jeg ikke for å gå ned i vekt, men har nok gått ned litt likevel, noe som i grunn ikke gjør meg så mye. :)

Jeg startet med trening i april, da veide jeg vel 73 kg (er 173 cm), og er nå 68-69 kg. Har fått mange fine kommentarer på at jeg har blitt veldig flott. Så så mye kan fire-fem kg gjøre. :)

Ellers merker jeg at jeg er i bedre form og at jeg har mer overskudd i hverdagen samt. mer fornøyd med meg selv.

Er bare 18 år da, så har aldri hatt som mål å slanke meg, bare å komme i form. Har vært så og si fornøyd med kroppen min hele tiden, men tror jeg er mer fornøyd nå. Men siden vektreduksjonen har skjedd såpass gradvis, klarer jeg ikke å se noen forskjell i speilet, selv om tydeligvis mange andre gjør det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet ekstra jobbing, dårlig form og syke barn har jeg ikke vært så flink med kostholdet. Men vi (både mannen og jeg) har kuttet ut pepsi max på kveldstid, og da får vi heller ikke suget etter potetgull og liknende. Vi lager heller en god kopp te.

Prøver ellers å få til tre treningsøkter i uka.. jeg vet at variasjon er viktig, men akkurat nå merker jeg at sykling på fancy sykkel med TV :gjeiper: hjelper meg over dørstokkmila til treningssenteret. Terskelen for å gå på timer blir nok lavere etter hvert som kondisen øker.

Og i dag viste vekta 75,1! Ned 2 kilo (håper jeg), men erfaring tilsier jo også at vekta svinger fra time til time nesten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Hvor mye skal du ned Lucy? Og hvor mange kcal skal du spise daglig disse 8 ukene?

Jeg spiser 1350 kcal daglig. Skal prøve alt jeg kan for å gjøre det i jula også, men det vet jeg blir vanskelig. Helt annen mat enn jeg er vant til, og nesten umulig å holde telling! Men skal gjøre mitt beste :)

Jeg skal foreløpig ned 4 kg på disse 8 ukene, så da blir det ca som deg 1300-1400 kcal om dagen, med litt variasjon. Dupper jeg opp mot 2000kcal legger jeg på meg igjen, fordi jeg har veldig lav forbrenning når jeg ikke får trent regelmessig, så jeg må passe litt på. Gleder meg til å fullføre siste eksamen 5.des, da kan jeg bruke kveldene til det jeg vil! TRENING :trene:

Er bare 18 år da, så har aldri hatt som mål å slanke meg, bare å komme i form. Har vært så og si fornøyd med kroppen min hele tiden, men tror jeg er mer fornøyd nå.

For meg er det overordnede målet med trening og sunn mat at kroppen skal tåle å leve i MANGE år til. Det virker som du har gjort en kjempebra endring for deg selv :)

Og i dag viste vekta 75,1! Ned 2 kilo (håper jeg), men erfaring tilsier jo også at vekta svinger fra time til time nesten..

Pleier du å veie deg til samme tidspunkt på døgnet? Jeg har funnet ut at jeg veier meg om morgenen (etter tissing), da er det ikke så mye som kan ha påvirket vekten som om jeg veier meg på kvelden. Jeg veier ofte ca 1-1 1/2 kg mer om kvelden pga alt vannet jeg drikker og maten jeg spiser.

Hvis man veier seg med spesialvekt derimot, som sjekker fettprosent etc skal man veie seg på kvelden, slik at man har normale mengder vann i kroppen og ikke er dehydrert etter natten. Lurer på om jeg skal kjøpe en slik vekt...

:vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har ikke vært så flink som jeg burde. Jeg har ikke trent nok, og jeg har skeiet ut i matveien. Men jeg har kuttet ut pepsi max, og spiser mindre snop alt i alt. Vekta viser rundt 2 kg mindre nå. Og selv om jeg vet at det ikke synes så merker jeg at det hjelper litt på selvtiliten, jeg retter meg mer opp i ryggen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fødselsdag i forrige uke, og hadde 3 dager der jeg spiste ting jeg ikke hadde lov til (2 kaffeselskaper og 1 dag på kurs med god mat) Hadde derfor ikke turt å veie meg på 2 uker, men i går tenkte jeg at jeg bare måtte sjekke hvor ille det sto til, slik at jeg kunne ta meg sammen . (må nevne at jeg bortsett fra de to dagene har vært flink og spist lite)

Gikk på vekten, og fikk tidenes glad-sjokk. Ned 1 kg!! Og jeg som var redd jeg hadde gått opp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Kult jenter! Jeg er heller ikke 100% tro til programmet mitt, men jeg er ned 1 kg, og kjempefornøyd! Nå må jeg bare passe meg for den julebrusen som det er lov å drikke fra 1.des...

På fredag har jeg eksamen, da er jeg ferdig med utdannelsen min, og jeg kan senke skuldrene og begynne å trene regelmessig igjen, det gleder jeg meg veldig til!! :)

God søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei desverre, den har jeg ikke.. så skal vi heller prøve sammen ved å gå "den harde veien"?

Jeg har lagt på meg så mye, og må virkelig ta meg sammen nå. Hadde vært fint om noen vil være med og dele gleder, sorger, tips og oppmuntrende ord! :skravle:

Jeg kan jo si noen ord om meg selv:

Jeg er 172 cm, og veier 80 kg. Målet mitt er 67kg, men skal feire på 75 og 70. Alderen er 23, jeg kommer fra Trondheim og studerer der nå.

De som til nå er med og følger denne tråden på vei mot et "lettere liv", er

Malibulita

Skya

lucy d-.-b

B.A.

Cienna

Skanky

DAJMI

Bli med, jenter!

Vi e ganske like da! Bare at eg e 19 år. Men når eg va på mitt største veide eg 78 kg. Å eg e 172 høy. Har gått ned 15 kg. Veier nå 63 kg. Eneste eg gjorde va å gå tur kvær morning før frokost. Åt 2000 kcal max kvær dag. Å look at me now. Hehe. Dette gir GODE resultater. :) Pluss eg kutta ut salt og sånt. For å få ut vannet i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her med dere jeg :)

Er 20 år, 163 cm høy og sist jeg veide meg var jeg 67 kg.

Føler meg ikke helt komfortabel med vekten min nå, så håper ved å forandre på kostholdet og gå litt utrer at jeg klarer å stramme opp kroppen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesthild
JEg har et spørsmål til dere som allerede er slanke men fortsatt trenger å miste noen kilo. Hvordan klarer dere det? Hvordan går dere frem? fortell meg gjerne om deres metode! Det har seg nemlig slik at jeg har jobbet litt som modell før, og nå har jeg fått tilbud igjen, men må gå ned fra 61 kg til 50!! :| Noen tips? (er 1,74 høy)

Jeg måtte også ned en del kilo (7) pga ett modelloppdrag i våres. Gikk da på en suppekur, jeg kunne spise hvor mye jeg ville av en meksikansk suppe, med masse forskjellige grønnsaker i, i tillegg til noe annet. Tok kuren i 3 uker og tapte 7 kg. Det som er kjekt med denne suppe-kuren er at du slipper å være sulten, ettersom volumet på suppen i magen alltid sørger for at man er relativt mett. Det kan selvfølgelig diskuteres hvor sunt dette er for kroppen, men modellbransjen er desverre en kynisk og overflatisk bransje. Man kan også diskutere hvorvidt spørsmålet ditt er relevant for dette forumet, ettersom de andre er ute etter trivselsvekt og du er ute etter en kroppsvekt som er unaturlig for kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg måtte også ned en del kilo (7) pga ett modelloppdrag i våres. Gikk da på en suppekur, jeg kunne spise hvor mye jeg ville av en meksikansk suppe, med masse forskjellige grønnsaker i, i tillegg til noe annet. Tok kuren i 3 uker og tapte 7 kg. Det som er kjekt med denne suppe-kuren er at du slipper å være sulten, ettersom volumet på suppen i magen alltid sørger for at man er relativt mett. Det kan selvfølgelig diskuteres hvor sunt dette er for kroppen, men modellbransjen er desverre en kynisk og overflatisk bransje. Man kan også diskutere hvorvidt spørsmålet ditt er relevant for dette forumet, ettersom de andre er ute etter trivselsvekt og du er ute etter en kroppsvekt som er unaturlig for kroppen din.

I tillegg er dette innlegget fra mars 08 :) Og du har helt rett, vil man ha motivasjon til denne typen slanking er ikke dette tråden ;)

***

Småkjekset, du er hjertlig velkommen!!

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Sarah_*

Jeg gikk ned 0,8 sist uke :)

Holder meg til 13-1400 kcal daglig. Går overraskende bra! Får dessverre ikke trent pga eksamensperiode, men så lenge jeg går ned, er jo det greit! 4,1 kg til målet ;)

Hvordan går det med 8-ukers kaloriunderskudd, Lucy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg gikk ned 0,8 sist uke :)

Holder meg til 13-1400 kcal daglig. Går overraskende bra! Får dessverre ikke trent pga eksamensperiode, men så lenge jeg går ned, er jo det greit! 4,1 kg til målet ;)

Hvordan går det med 8-ukers kaloriunderskudd, Lucy?

Så bra! Pass på at du ikke dupper under spareblussgrensen til kroppen din, men så lenge du kjenner at du har nok energi til dagen så burde det være ok. Når du begynner å trene må du nok opp litt, men det er bare bra, musklene trenger litt for å bli større så de igjen kan forbrenne mer :)

For min del, det går, men det er ikke lett akkurat nå, fordi jeg er så sliten at jeg trenger endel næring for å holde ut dagen. Blir godt å komme seg over eksamenskneika, da kan jeg trene i tillegg og da kommer nok enda bedre resultater til å synes. Det er disse siste kiloene som er så innmari vanskelige, og nå når jeg ikke får trent er forbrenningen min alt for lav, så skeier jeg en dag så merker jeg det på vekta. Jeg er en jojo..

:) Men, i morgen er det hele over! Det blir fantastisk, da kan jeg konse mer på meg selv! "Bare" 100% jobb fram mot jul nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg må henge meg på her jeg tror jeg! Hvis jeg får lov! Vil så gjerne ned en 3-4 kg, og helst ikke gå de opp i løpet av julen :fnise: Hva går denne suppekuren ut på? Det er kanskje vanskelig å holde vekten i lengden etterpå når man begynner å spise andre ting eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b
Å jeg må henge meg på her jeg tror jeg! Hvis jeg får lov! Vil så gjerne ned en 3-4 kg, og helst ikke gå de opp i løpet av julen :fnise: Hva går denne suppekuren ut på? Det er kanskje vanskelig å holde vekten i lengden etterpå når man begynner å spise andre ting eller? :)

Hei Dåsa.

Dette er en tråd for livsstilsendring, ikke for raske slankemetoder som ikke gir varige resultater. Du må gjerne henge deg på her hvis du ønsker å være med på å motivere og bli motivert av andre til å gjøre noe med dårlige vaner og komme inn i et godt mønster som gjør at livskvaliteten øker og formen blir bedre.

Å gå ned kilo er jo bare en ekstra bonus til dette, men for de fleste av oss er dette likevel hovedmotivasjonen for å endre livsstil. Jeg kan hvertfall med hånden på hjertet si at jeg er litt for tung fordi jeg ikke spiser som jeg bør. Å skrifte vaner er ikke alltid lett, og denne tråden er her slik at vi kan motivere hverandre på veien.

Du må veldig gjerne bli med, men husk at her er det lite snakk om suppekurer á 600kcal om dagen, og ingen kommer til å motivere deg til å sulte deg gjennom julen ;)

Desemberhilsen til alle tøffe jenter fra lucy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Himmel og hav, jeg har egentlig ikke tenkt på slanking engang i det siste, men alikevel har jeg gått ned 1 kg til!

1 kg igjen så har jeg gått ned 10 kg :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...