Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukka
Også din, da:))

Og det er jeg iallefall glad for, for du har hjulpet meg masse. :)

Nå skal jeg ut og bære mere stein, for da forsvinner fettet fra overarmene mine.

Altså: jeg går ikke rundt og bærer på en stein i mange timer, men vi driver og lager en mur ute og skal fylle opp inntil. (Følte bare for å presisere det så jeg ikke ble tatt for å være galere enn jeg er. :ler: )

Men først må jeg fylle opp kaffekoppen og ta med meg den ut og se litt på han som støper. :ler: Og så omsider kan jeg bære litt stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest-M-
Ja, det gjør det utrolig mye lettere for meg. Er jo frukt og bær som er det jeg liker å spise da, og hvis jeg kan spise opp mot 200 bringebær og melon hver dag så blir alt så mye lettere.

Og de barene skal jeg kjøpe. De har dem på Rimi her nede. Smaker de sjokolade i det hele tatt?

Jeg syns de smaker sjokolade, men trengte litt tid til å venne meg til dem. Ikke alle liker dem, men jeg syns de er gode:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Hallo, jeg sier jo at jeg har lyst til å prøve en ketogen diett, og har planer om det, MEN at jeg vil vente med det til jeg er ferdig med eksamensperioden. Mulig at det ikke er nødvendig, og at man fint kan klare seg med lite karbohydrater da, men hvorfor utfordre skjebnen ;)

Kunne sikkert gått på fedon and whatnot også, men nå tror jeg at jeg skal leve som normalt noen uker til, og så komme sterkere tilbake i ketolyse-hjørnet seinere. Det er jo tross ikke så lenge igjen

:)

Velkommen skal du være.:)) Alltid moro å skravle med andre i samme situasjon. Lykke til med eksamen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Velkommen skal du være.:)) Alltid moro å skravle med andre i samme situasjon. Lykke til med eksamen:))

Tusen takk for det :)

Skal ikke se bort fra at jeg stikker innom her igjen når jeg føler meg klar!

Lykke til videre med ketosen så lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest-M-
Tusen takk for det :)

Skal ikke se bort fra at jeg stikker innom her igjen når jeg føler meg klar!

Lykke til videre med ketosen så lenge! :)

Takk for det. Håper på at bunaden passer igjen til 17. mai... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, folkens!

Natt til onsdag satt jeg oppe til klokka halv fire og leste tråden med henvisninger, og jeg har nå kjøpt inn bok, mat, ketostix og er på min 2. dag på ketolysekuren. :jepp:

Da jeg kjøpte boka, sa dama på butikken at hun anbefalte den på det varmeste, hun hadde gått ned 14 kilo og solgt utallige bøker til bekjente som ble inspirert av at det gikk så fint med hennes kur. Jeg TRENGTE å høre det da jeg kjøpte boka, og måtte innom bokhandelen en gang til på samme bytur for å kjøpe bok til venninna mi. Nå er hun også med! :hoppe:

Må si dere har vært flinke, og en stor inspirasjon for meg.

Skal ned 10-15 kilo, 10 er første mål.

Handlet mat for en formue i går, har fylt fryseren med riktig mat og ingredienser til krisegodis om jeg skulle føle meg fristet til utskeielser. Er heldigvis veldig motivert, men det skulle vel bare mangler på dag 2. :fnise:

Skal følge med dere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Så moro at vi blir flere her. Masse lykke til, Mia Maria:) Flott at du er godt forberedt, og setter deg inn i dietten. Da har du alle forutsetninger for å lykkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at vi blir flere her. Masse lykke til, Mia Maria:) Flott at du er godt forberedt, og setter deg inn i dietten. Da har du alle forutsetninger for å lykkes:)

Tusen takk, Gjest M! :)

Du og de andre her er jo super-flinke!

Jeg prøvde meg på en stick nå nettopp, den ble mørkerosa! Yuhuuuu!

Jeg er allerede i ketose, det gikk glatt.

Har til vanlig et lavt sukkerinntak, og spiser lite brødmat, begrenser poteter og ris til middag, er sikkert derfor dette gikk så fort. Spiser vanligvis mye frukt, spesielt på jobb, men har ikke vært på jobb siste to uker, og dermed ikke spist like mye frukt. Når jeg skeiet ut er det som regel med potetgull og sånt, men er heldigvis ikke den verste sukker-junkien. Farvel, farvel, favorittsnacks!

Det er VELDIG uvant å spise så mye fett, olje og smør, men det er GODT! Har slitt i årevis for å holde meg unna :)

Det var to ting jeg var bekymret for med kuren, men det fikk jeg svar på fra dama som solgte meg boka:Hun hadde drukket masse (koffein-)kaffe uten at det hadde innvirkning. Jeg tok homeopat-medisin for noen år tilbake og måtte kutte ut koffein helt. Det resulterte i en uke med hodepine, så jeg så litt mørkt på å slutte med det. Nå har jeg funnet ut at jeg ikke trenger å kutte ut helt. :)

Er så glad det er lov å kose seg på denne kuren!!!!

Ost og vin på slankekur- dette er virkelig noe for meg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Tusen takk, Gjest M! :)

Du og de andre her er jo super-flinke!

Jeg prøvde meg på en stick nå nettopp, den ble mørkerosa! Yuhuuuu!

Jeg er allerede i ketose, det gikk glatt.

Har til vanlig et lavt sukkerinntak, og spiser lite brødmat, begrenser poteter og ris til middag, er sikkert derfor dette gikk så fort. Spiser vanligvis mye frukt, spesielt på jobb, men har ikke vært på jobb siste to uker, og dermed ikke spist like mye frukt. Når jeg skeiet ut er det som regel med potetgull og sånt, men er heldigvis ikke den verste sukker-junkien. Farvel, farvel, favorittsnacks!

Det er VELDIG uvant å spise så mye fett, olje og smør, men det er GODT! Har slitt i årevis for å holde meg unna :)

Det var to ting jeg var bekymret for med kuren, men det fikk jeg svar på fra dama som solgte meg boka:Hun hadde drukket masse (koffein-)kaffe uten at det hadde innvirkning. Jeg tok homeopat-medisin for noen år tilbake og måtte kutte ut koffein helt. Det resulterte i en uke med hodepine, så jeg så litt mørkt på å slutte med det. Nå har jeg funnet ut at jeg ikke trenger å kutte ut helt. :)

Er så glad det er lov å kose seg på denne kuren!!!!

Ost og vin på slankekur- dette er virkelig noe for meg! :klemmer:

Se der, ja....ketose allerede. Veldig bra:)) Og du har den rette innstillingen, det er veldig viktig.

For meg har det vært viktig å fokusere på det jeg KAN spise, i stedet for å synes synd på meg selv for alt det jeg ikke kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Hei, folkens!

Natt til onsdag satt jeg oppe til klokka halv fire og leste tråden med henvisninger, og jeg har nå kjøpt inn bok, mat, ketostix og er på min 2. dag på ketolysekuren. :jepp:

Da jeg kjøpte boka, sa dama på butikken at hun anbefalte den på det varmeste, hun hadde gått ned 14 kilo og solgt utallige bøker til bekjente som ble inspirert av at det gikk så fint med hennes kur. Jeg TRENGTE å høre det da jeg kjøpte boka, og måtte innom bokhandelen en gang til på samme bytur for å kjøpe bok til venninna mi. Nå er hun også med! :hoppe:

Må si dere har vært flinke, og en stor inspirasjon for meg.

Skal ned 10-15 kilo, 10 er første mål.

Handlet mat for en formue i går, har fylt fryseren med riktig mat og ingredienser til krisegodis om jeg skulle føle meg fristet til utskeielser. Er heldigvis veldig motivert, men det skulle vel bare mangler på dag 2. :fnise:

Skal følge med dere her!

Hei og velkommen. :)

Jeg gjorde akkurat det samme som deg. Ved en tilfeldighet snublet jeg over en tråd her inne hvor det nærmest i en bisetning ble nevnt ketose for å gå ned fort. Så googla jeg og leste i timesvis til langt på natt, og neste dag var det rett i butikken og kjøpe ny mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka

I dag har jeg bært og trilla en del tonn med stein og grus. Og nå er det bare bittelitt fettgrop igjen på overarmene - de forsvinner sikkert i løpet av uka.

Også... *fanfare*... jeg er i ketose. Ikke verst vel? Bare et døgn etter kjempesprekken.

Nå er jeg supermotivert igjen, og regner med å drive med dette til jeg er fornøyd med vektnedgangen og kommer inn i de klærne jeg vil inn i.

(Heldigvis ga jeg bort alle størrelse 36-klærne til Fretex i høst. :ler: )

Jeg gleder meg så til å begynne å spise bringebær og melon. Også skal jeg kjøpe de atkins-barene, for det er enklere å drive med diett hvis man kan kose seg litt.

Jeg drikker forresten koffeinfri kaffe nå Mia-Maria. Jeg hadde også vondt i hodet de første dagene uten koffein, men nå går det helt greit, og jeg merker ikke forskjell på smaken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, jeg har trent 10 ganger siden jeg begynte, og nå skjer det ting!! Jeg får på meg en bukse som jeg ikke passet helt selv ETTER kuren :lur: Og nå sitter den som støpt!!!!!!!! JIPPI! Muskler har jeg fått også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Aaah, jeg har trent 10 ganger siden jeg begynte, og nå skjer det ting!! Jeg får på meg en bukse som jeg ikke passet helt selv ETTER kuren :lur: Og nå sitter den som støpt!!!!!!!! JIPPI! Muskler har jeg fått også :)

Så bra!! En herlig følelse:)) Flink er du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest-M-
I dag har jeg bært og trilla en del tonn med stein og grus. Og nå er det bare bittelitt fettgrop igjen på overarmene - de forsvinner sikkert i løpet av uka.

Også... *fanfare*... jeg er i ketose. Ikke verst vel? Bare et døgn etter kjempesprekken.

Nå er jeg supermotivert igjen, og regner med å drive med dette til jeg er fornøyd med vektnedgangen og kommer inn i de klærne jeg vil inn i.

(Heldigvis ga jeg bort alle størrelse 36-klærne til Fretex i høst. :ler: )

Jeg gleder meg så til å begynne å spise bringebær og melon. Også skal jeg kjøpe de atkins-barene, for det er enklere å drive med diett hvis man kan kose seg litt.

Jeg drikker forresten koffeinfri kaffe nå Mia-Maria. Jeg hadde også vondt i hodet de første dagene uten koffein, men nå går det helt greit, og jeg merker ikke forskjell på smaken heller.

Har du merket at koffein har hatt innvirkning på ketosen din? Det har ikke påvirket min. Nå drikker ikke jeg kaffe, men noe te og litt pepsi max.

Så herlig at du kom i ketose igjen så fort:)) Jeg merker at å se den lilla fargen på stixen, holder motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Har du merket at koffein har hatt innvirkning på ketosen din? Det har ikke påvirket min. Nå drikker ikke jeg kaffe, men noe te og litt pepsi max.

Så herlig at du kom i ketose igjen så fort:)) Jeg merker at å se den lilla fargen på stixen, holder motivasjonen oppe.

Nei, merka jo ikke noe - for jeg begynte med koffeinfri kaffe samtidig som jeg begynte med den ketogene dietten. Jeg leste inne på lavkarbo.no at man burde drikke koffeinfri kaffe, og da gjorde jeg det. satte ikke noe spørsmålstegn ved det jeg, jeg ville jo gjørte alt riktig for å gå fortest mulig ned i vekt. Men er jo ikke sikkert at man går ned fortest ved å gjøre som jeg gjør likevel.

Ja, glad jeg kom i ketose så fort igjen, jeg må stå på nå. Har endelig merket at jeg har begynt å slanke puppene mine også. Bh-størrelsen var på 85E for noen uker siden - nå er den 80DD (nesten 80D). Det synes på profilen, og godt er det.

:klø: Ser forresten nå det idiotiske ved å drikke koffeinfri kaffe og cola Zero. :ler:

Driver og lager gratinert grønnsaksform igjen. Det er så greit å ha i kjøleskapet og varme i micron når jeg skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Nei, merka jo ikke noe - for jeg begynte med koffeinfri kaffe samtidig som jeg begynte med den ketogene dietten. Jeg leste inne på lavkarbo.no at man burde drikke koffeinfri kaffe, og da gjorde jeg det. satte ikke noe spørsmålstegn ved det jeg, jeg ville jo gjørte alt riktig for å gå fortest mulig ned i vekt. Men er jo ikke sikkert at man går ned fortest ved å gjøre som jeg gjør likevel.

Ja, glad jeg kom i ketose så fort igjen, jeg må stå på nå. Har endelig merket at jeg har begynt å slanke puppene mine også. Bh-størrelsen var på 85E for noen uker siden - nå er den 80DD (nesten 80D). Det synes på profilen, og godt er det.

:klø: Ser forresten nå det idiotiske ved å drikke koffeinfri kaffe og cola Zero. :ler:

Driver og lager gratinert grønnsaksform igjen. Det er så greit å ha i kjøleskapet og varme i micron når jeg skal spise.

Ok, jeg har aldri tenkt over det med koffein, ettersom jeg ikke drikker kaffe. I ketolyseboka står det at man kan drikke kaffe, te og light-brus alt man vil. Heldigvis for meg, som elsker pepsi max. Det hjelper litt på søtsuget også, å kunne drikke det.

Hehe, blir litt inkonsekvent å drikke koffeinfri kaffe og cola zero, ja....

At Bh-størrelsen går ned, er jo fint for deg som ønsker det. Og du har gått ned i omkrets også, ser jeg. Fra 85 til 80. Så bra:))

Den grønnsaksformen er veldig god og lettvinn syns jeg. Jeg har nå fått dilla på kjøttdeig med sopp, løk og paprika. Har i oregano og litt hvitløkssalt mens jeg steker. Gratinerer med ost og har salsa og rømme ved siden av. Kanskje litt salat også. Nam-nam...

I dag tror jeg det blir kyllingsalat. Har spist kokte egg med spekepølse og majones til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg. Jeg skal gjøre dette. Når jeg får lønn skal jeg stikke å kjøpe meg fryseboks, så skal jeg pakke den full av kjøtt, grønnsaker og alt mulig sunt & godt! Gleder meg! :)

Kanskje jeg må ha meg micro også, det kunne jo gjort ting litt lettere. Kan dere se at jeg er flink med penger, eller? Bruker de opp i hodet før jeg i det hele tatt har de på konto. :sjenert:

*Edit* Jeg husker ikke om jeg har spurt dette før, har iallefall ikke fått med meg svaret.. Men hvordan er dette med ketose og trening? Har man energi til en god og effektiv treningsøkt?

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...