Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!

mysan

Anbefalte innlegg

Æsj for et vær! Hvorfor kan det ikke bare være pent hver dag, istedet for å skifte hele tiden?

Sovet altfor lenge, det gjør jeg hver dag nå, og klarer ikke snu det. Jeg setter klokka på ring, men makter ikke annet enn å slå den av.

Kaffen min fikk melk i dag, fordi jeg i ørska rotet med min og Liten sine kopper, så jeg puttet sukker i den ene og melk i den andre. Det er Liten som skal ha begge deler. Det blir ikke det samme med morgenkaffe med melk :(

Kompis ligger i stolen ved siden av meg, og jeg gidder ikke jage ham ned. SÅ mye energi har jeg.

I morgen skal Liten og jeg jobbe, Kompis skal være hos broren min og Yme drar på hyttetur med noen venner i helgen. Jeg har ikke lyst til å jobbe i morgen, men jeg vet at det blir koselig, det gjør alltid det. Og det er alltid greit med ekstra penger rett i lommen.

Til uken skal jeg til legen igjen. Jeg må fortelle henne at jeg er mer eller mindre kronisk trøtt, og at jeg kun har energi i perioder. Det er ikke normalt å sove til 12 hver dag, og allikevel være trøtt i normal tid på kvelden.

Dessuten kjeder jeg meg og har ikke ork til å prøve og gjøre noe med det engang. Kunne jeg bestemt nå, så ville jeg bare ligget i senga dag ut og dag inn, og sovet - sovet - sovet. SÅ kjedelig er alt mulig.

Æsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke riktig å ha det sånn at man er trøtt hele tiden. Så det er lurt å ta det opp med legen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å stå opp en time tidligere i dag. Jeg satt ikke på alarmen da jeg la meg i går, jeg ba bare "universet" vekke meg kl 10.00 - og det gjorde det. ;) På sekundet faktisk.

Jeg stod ikke opp, men ble liggende og småslumre frem til 11.30 - og det er en time tidligere enn jeg har vært oppe på riktig lenge.

I morgen skal jeg prøve enda en time tidligere, så jeg får tilbake morgenstunden min - FØR Kompis våkner. Det er maset hans som gjør at jeg ikke helt makter å stå opp før jeg må. Han maser jo verre enn en kasse kaniner, som nevnt tidligere, og det er så stressende start på dagen, selv om han er verdens søteste og godeste lille vovse, som stadig bare blir godere og godere. Han har en helt fantastisk nydelig personlighet, den lille fyren.

Han var på besøk hos broren min og de fire barna i helgen, fra fredag til søndag, og har storkost seg. Masse tur og masse lek.

Liten og jeg var på jobb og Yme har vært på fjellet.

Nå er det tid for kaffekopp nr 2, og så må jeg hive meg rundt med rengjøringsutstyr her... nå ser det virkelig ille ut her. Utenfor er det masse leire, og der har kompis vært med de digre labbene sine, og nå er leira her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått selvangivelsen!! :danse:

Det ser ut til at jeg skal ha igjen

:danser: 8.200 :danser:

pluss renter!!!

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pengene kommer nok godt med, Bettie - det er rart med det, man får aldri for mye.

Grattis til deg også Hu!

Herregud så lang tid det tar å scanne maskinen for spyware, malware og andre bugs... nå har den holdt på i timesvis.

Jeg gir opp å vente, og lar den bare stå og gå i natt.

God natt, Ladies and Gents!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg flyttet hit i januar gjorde jeg opp lånet jeg hadde i Nordea.

I dag oppdaget jeg at de har trukket med nesten tre tusen kroner 2.april i år... Lurer på hva det er for noe, men skjønner jo hvorfor jeg fikk mindre på¨konto enn jeg trodde da sykepengene kom nå sist.

Jeg har sendt brev til bankdamen min, så jeg håper hun ser på det i morgen, finner ut at det er en feiltakelse og får pengene tilbake på kontoen min. Det kan jo ikke være riktig det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Manpower ringte meg i dag, jeg skal inn og snakke med dem i morgen tidlig. Kun for registreringen i første omgang, men de trenger jo stadig kontorrotter :)

Har også søkt på en jobb i Sarp i dag, via Adecco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og banken hadde gjort en feil, så pengene er tilbake hos meg i løpet av et par dager. Man har jo ikke så god råd at man gir bort tre tusen kroner i hytt og gevær heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 3000 kr er en bra sum så den skal man ikke gi vekk bare fordi noen har gjort en feil. Tvitiv hos Manpower i morgen. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med den utflyttede? Håper at min flytter ut så fort det er mulig - ikke fordi jeg ikke liker å ha ham rundt meg, for det gjør jeg virkelig og han gir meg masse energi, men de skal jo ut og prøve seg også, disse ungene. Min vil avtjene verneplikten, håper han holder på det ønsket - er nok ikke så lett å kome hjem igjen til mamma (eller pappa) etter nesten et år i militæret. Hun hadde sikkert trengt noe sånt jenta di, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sitter foreløpig og venter på at adresseendringen hennes registreres så hun kan få starthjelp til flyttinga, Pet. I mellomtiden koser jeg meg med å ha henne her så lenge jeg kan ;)

Det er jo henne jeg drikker kaffe med og ser på tv med og skravler med. Yme sitter stort sett på dataen på rommet sitt, men je ghar gitt ham beskjed om at når hun flytter ut, må han flytte ned til stua med dataen sin :ler:

Hei, Cata, du har alldeles rett.

Man kan alltid ha bruk for pengene selv.

Nå er det leggetid, jeg må jo tidlig opp i morgen og gudene skal vite at det blir ikke lett for meg. Døgnet mitt er så skjevt som det kan bli om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos Manpower og hun sender cv'n min med en gang til en kunde. Så da er det spennende å se om det kommer noe ut av det.

Et lite firma tror jeg, hvor de trenger noen som kan koordinere kjøreoppdrag. Menn i kjeledress, det kan jeg forholde meg til. Jeg liker å jobbe sammen med mannfolk.

Har vært på Kiwi og handlet frukt og grønt for en halv tusenlapp. Vi spiser mye sånt her i huset, og der sparer man jo litt på det også, og den lokale Kiwien er flink med grøntavdelingen sin.

Nå er det "morgenkaffe", med en ikke veldig sunn sjokolademuffin attåt, men noe må man jo unne seg, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, det ble morgenkaffe med sjokolademuffin i dag også. Yme ville jo ikke ha den jeg kjøpte til ham så¨da spiste jeg den selv. Han er flink og standhaftig den gutten - der går det ikke mye sukker og drit inn gjennom munnen gitt.

Liten er hos venner der vi bodde før, og vi har besøk som låner sengen hennes.

Nuffen (Kompis) og jeg har allerede vært ute i regnet en tur. Jeg har kjøpt 8m snellesnøre til ham, så nå får han løpe litt uten at jeg går av i ryggen når vi er ute, og både han og jeg trives mye bedre. Jeg ser at han er blitt litt skeptisk til andre hunder, så det må vi få slutt på. Akkurat staffer burde ikke være skeptiske til andre hunder, det kan lage tull. Det er et par tisper som har satt ham på plass, det er nok derfor. Han hilser så mye mer gjerne på hundeeierne enn hundene deres nå. Holder seg litt unna hundene, liksom.

Det stinker fisk her. Jeg koker sei til "Selveste". Han rører ikke tøfforet lenger, og har lagt på seg igjan en.

Jeg prøvde å koke etter oppskrifter på¨kattemat, men det skulle han ha seg frabedt faktisk. Den eneste som likte den maten, var Kompis.

Så nå får pus sei, laks, torsk, tunfisk, kjøttdeig, kylling, og jeg skal se om jeg kan finne lever også. De to siste butikkene jeg har handlet i har faktisk ikke hatt!?

Jeg skal prøve å snike inn litt små grønnsaksbiter og ris innimellom, men er redd han bare skiller det ut. Har prøvd å gi ham kattemelk også, for vitaminer og mineraler, men det vil han heller ikke ha. Der er det vann eller ikkeno'.

Men som sagt; han har lagt på seg igjen, og er ikke så sliten og slapp lenger, så han får da i seg noe i hvert fall gjennom kjøtt- og fisk-dietten sin.

I dag må jeg ut å finne bursdagsgave til nevø som har blitt 9 etter hvert, og hente Liten og få henne hjem igjen, kjøre Yme til SKi for å møte kamerat. Deretter må jeg IKKE glemme å kjøpe dopapir. Med valp går det mye papir, selv om det går mindre og mindre. Noen av dorullene dreper han bare, de avgår ved døden i tusen millioner biter hvis vi ikke følger med. :ler:

Kjapp surferunde, deretter Dagbladet fra i går, og så... høre om Yme skal stå opp snart kanskje?

Ha en fin lørdag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det mandag igjen. Nå sitter jeg i kø på¨telefonen til legen for å få ny sykemelding. Forhåpentligvis kan jeg avslutte den ganske snart fordi jeg begynner å jobbe :jepp: Det hadde vært noe, men i mellomtiden må jeg i hvertfall få den og sende den inn. Regningene gidder jo ikke vente..

Været er fint i dag, og Liten og jeg satt ute litt i sted, det var skikkelig deilig. Jeg våknet med hodepine i dag, og føler meg generelt sliten egentlig, så jeg håper det gir seg om ikke så lenge. Har drukket et krus med kaffe, men pulverkaffe blir aldri det samme som the real thing. Sånn er det bare. De som drikker pulverkaffe og mener at det er helt greit, vet ikke hva god kaffe er.

Ellers har jeg ingen store planer i dag. Må komme meg ut på en liten tur med Kjompisen så han får løpe litt, ellers er det ikke stort å ta seg til.

Nå har jeg sittet i ventekø på telefonen i et kvarter tror jeg... hva om jeg satt på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompis og jeg har vært en hel time i skogen i dag!! Han måtte overtales litt et par ganger, men så fort han kommer over den kneika der han pleier å nekte, så går det greit. Jeg ble mer sliten en ham og måtte bestemme at vi skulle snu og gå hjem igjen. Han hadde sikkert gått ennå hvis han fikk velge.

Har lastet ned en prøveversjon av Office 2007 i dag, og laget cv, men så ser jeg etterpå at for at andre skal kunne åpne dokumentet så må de laste ned en converter, så nå har jeg sendt både cv-fila og converteren til Manpower, så da må hun vel også sende begge deler videre. Håper det går greit.

Nå er det mamma søker kjæreste, deretter blir det Ungkaren, og den skal jeg se på. Pleier vanligvis ikke gidde akkurat det programmet, men denne gangen er det jo litt annerledes i og med at det er to aldersgrupper på kvinnene. (Jeg synes forresten at de ser noget eldre ut enn de er, de voksne kvinnene i programmet, når jeg sammenligner med damer jeg selv kjenner på den alderen og høyere...)

Hei og hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten over på side 2! :redd:

Jeg har... dvs. LITEN og jeg har ryddet og vasket hus i dag, så nå er det koselig her igjen.

ellers har det ikke skjedd stort.

Kjæresten til Liten har kommet på besøk, og Pax er hos oss.

Jeg har bakt loff i dag, og nå er jeg sulten!

:vinke: Ha en fin tirsdag kveld - det er frustrerte fruer på tv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til Liten tidligere i dag, da vi satt her såre fornøyd med vår egen innsats, at jeg blir i så godt humør når jeg har tatt huset. Og hun var alldeles enig.

Og dette sier jeg, som egentlig hater husarbeide...

Det kan være noe med at jeg har gått sykemeldt lenge kanskje, at jeg har et lettstelt hus og bedre plass, og at Liten er her så jeg slipper å gjøre alt selv. (Yme er ikke så god når det gjelder husarbeid, men jeg bruker ham flittig til andre ting).

Nå sitter Yme og Pax og spiller/leser på Ymes rom, Liten og hjertenskjær sitter i stua hennes og ser på tv. Seinfeld hører jeg - samme som jeg ser på her nede.

Staffebabyen sover, og det gjør også pusene, så nå er det bare fred og ro over hele fjøla.

Manpower ringte i morges. Den jobben jeg nevnte ble ikke min, men hun hadde en ny på hånden hvor hun skulle anbefale meg, så i morgen er jeg spent på om jeg hører noe. Bilforretning denne gang, og førti minutters kjøring hjemmefra. Kan godt jobbe i bilforretning jeg, kan jo kanskje være noen kroner å spare på ting og tang som har med bil å gjøre? Og førti minutters kjøring må jeg bare regne med sånn som jeg har bosatt meg.

Nå skal jeg lene meg tilbake og fortsette å se på tv litt før jeg legger meg. Klokka er jo hundre, men døgnet mitt er håpløst forskjøvet. Sånn er det.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...