Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Siden du er champagnedronningen på KG, måtte jeg innom og vise fram champagnen vi har kjøpt inn til nyttårsaften:

http://www.dn.no/vinguiden/sok/?id=15163-18464

Økologisk ketchup - biodynamisk dyrket champagne. :fnise:

Skal etter planen nytes til stekt kongekrabbe.

Den er kjempegod, den champagnen! Hvor får du tak i rå kongekrabbe, forresten? Jeg spurte i butikken vår i dag, men de får kun ferdig kokt inn... :klø:

Hummer, kongekrabbe østers og annet deilig som lever under vann, egner seg forresten aldeles ypperlig til å avnytes med masse ketchup på!! :ironi:

Edit: Lagt til en liten ironi-smiley

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: pøbelsara :)

Høres veldig spesiellt og fint ut i pøbelheimen.

Når du snakker om "gamle ting". Før jeg kom inn i bilde var mannen min å gjorde noe arbeid for noen venner av seg.

De hadde en eldgammel, slitt og stygg salong som de skulle kaste.

Den står i kjellerstua nå, for det han gjorde var å melde seg på kurs for å lære å trekke om møbler.

Ble kjempefint :)

:vinke:

Så gøy! Det er noe spesielt med møbler man har restaurert selv. Jeg har aldri prøvd å trekke om noe, men jeg har en puff på lur som er kjøpt på loppemarked. Veldig fin, solid liten sak, men jeg liker ikke det orange og brunstripete trekket den har nå. Tenkte jeg skulle prøve meg på den først....kanskje jeg kan spørre Ulva-mannen om tips hvis jeg står fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Innom for å hente meg noen linker, for det var her de var, var det ikke. Har ikke sansen for rendyrkede stiler, men det er mye ved shabby chic jeg liker.

Vi har forresten en ca 100 år gammel sofa (sånn med nesten samme sittehøyde som spisestoler) kjøpt på finn.no som vi skal trekke/pusse opp med tid og stunder. Mannen påstår han har en viss forståelse for hvordan det skal gjøres. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Den er kjempegod, den champagnen! Hvor får du tak i rå kongekrabbe, forresten? Jeg spurte i butikken vår i dag, men de får kun ferdig kokt inn... :klø:

Å, nå gleder jeg meg til å smake! :hoppe:

Rå kongekrabbe har jeg bestilt hos min eminente fiskehandler, som fikser det meste med noen dager frist. Han er gull verd! :)

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
Å, nå gleder jeg meg til å smake! :hoppe:

Rå kongekrabbe har jeg bestilt hos min eminente fiskehandler, som fikser det meste med noen dager frist. Han er gull verd! :)

Din lokale dealer, mener du? :fnise: Vi har også en veldig bra lokal dealer (egentlig flere) av ting som har levd i vann; her rett før jul ble butikksjefen i en av butikkene faktisk slått ned av en kunde. Muligens var lutefisken for mye lutet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike
Din lokale dealer, mener du? :fnise: Vi har også en veldig bra lokal dealer (egentlig flere) av ting som har levd i vann; her rett før jul ble butikksjefen i en av butikkene faktisk slått ned av en kunde. Muligens var lutefisken for mye lutet?

:ler:

Jeg returnerte en gang en filet jeg mente ikke var fersk nok, og etter det har jeg satt meg såpass i respekt at jeg ikke trenger å ty til stump vold. Jeg tror mer på fredelige midler, dvs nådeløse, sviende kommentarer og et intenst, strengt blikk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
:ler:

Jeg returnerte en gang en filet jeg mente ikke var fersk nok, og etter det har jeg satt meg såpass i respekt at jeg ikke trenger å ty til stump vold. Jeg tror mer på fredelige midler, dvs nådeløse, sviende kommentarer og et intenst, strengt blikk. :fnise:

Vår lokale dealer selger i tillegg veldig god sennepssaus og aïoli, sistnevnte faktisk så god at jeg ikke har giddet å prøve selv. Og det for 20 eller 25 kroner boksen.

Nå fikk jeg veldig lyst på fisk, enda jeg er syk. Men av prinsipp spiser jeg ikke frossenfisk, så jeg holdt meg langt unna fiskedisker og butikker 3. juledag (før jeg ble syk). Jeg ser det som en slags misjon i livet å la mine nærmeste få øynene opp for hvor godt fisk kan være, og vurderer faktisk fisk som hovedrett til bryllupsmeny (men der kommer jeg til å bli nedstemt av feig kjæreste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si et høyt og tydelig JA til :fisk: som hovedrett i bryllup!!! HVIS jeg hadde hatt selskap i mitt bryllup, ville jeg valgt fisk. (Vi fikk mye undervannsmat i den bryllupsmiddagen, da.....både kråkebolle, østers, haneskjell, piggvar og sjøtunge....)

Det kan hende vi slår ut håret og arrangerer fest i det fri ved sommerhuset vårt neste sommer - for å feire det hemmelige novemberbryllupet - og for å innfri pøbelprinsessens ønske om en ekte piratfest - DA skal vi ha fisk, da.....og blåskjell.....og krabber.... :spise: ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piratfest høres jo herlig ut -og krever absolutt fiskeservering. Men det spørs vel om du må droppe champagnen til fordel for (minst) en halv flaske rom... :fnise:

Gledelig jul, forresten :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en snartur for å legge inn bilde av den megamaksimalistiske lysestaken.....

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Oi.

Det bildet minner meg på at vi ikke har fått brukt prismelysestaken vår i jula i år. Den ligner litt på den der, 5-armet, men hele er i glass (eller plast, eller hva det nå er laget av). Vi fikk den i bryllupsgave, og den gjør seg godt på et pent dekket bord. Ellers i året står den pent stablet øverst oppe på hjørneskapet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Og det betydde ikke at jeg ikke likte den altså. :fnise: Er visst litt klønete til å formulere meg i dag. Jeg er veldig glad for vår, for jeg vet at jeg aldri ville kommet på å bruke såpass mye penger på noe så spesielt og vanskelig oppbevarbart selv. Og den GJØR virkelig bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....hvorfor føler jeg plutselig trang til å forsvare meg?... :fnise:

Jeg tror at Pøbelheimen er et sted som "må sees". Det er endel shabby-chic elementer her, men vi har hverken hvitmalte vegger eller -møbler. Ei heller mye blonder/falmede feminine tekstiler. Fargene går litt i off white, bruntoner og litt grått. Vi har et gedigent spisebord i oljet eik (250 x 100 cm) med enkle, høyryggede sortmalte stoler til. Og nå altså med en gedigen prismestake på. Jeg har et sortmalt piano, og en gammel sjenk i mørkbeiset tre. Vi har store italienske speil på veggene - og kun litt utvalgt kunst. Sofaen er en gedigen italiensk sak, med stripet velourtrekk - masse løse puter, og plass til hele familien. Istedet for å oppbevare div. drikkevarer i et skap, så står alt i en gammel fruktkasse som jeg fant i kjelleren til en venninne som eier en stor, gammel gård. Stearinlys har jeg i en gammel fransk kurv, og i en liten grønnmalt dukkevugge som er kjøpt på auksjon i Sverige..... Ergo altså maksimalistisk funksjonalisme. (Fordi jeg hardnakket hevder at alt her i huset HAR en slags funksjon - derav funksjonalisme - og maksimalismen - vel, det forstår vel alle etter å ha sett bildet av lysestaken min.... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på om jeg begynner å få en følelse av at jeg begynner å nærme meg en slags grense - hvor hjemmet vårt plutselig ser mer ut som et Parisisk budoir (eller hvordan det skrives....) fra ca, 1880 enn et moderne, møblert hjem....for ikike å tippe over, må jeg rydde vekk noe ekstra stash etter jul, tenker jeg.... :fnise:

Jeg ønsker med forøvrig også et Arne Jacobsen ægg!!!! De er så vakre og så deilige å sitte/ligge henslengt i!! En i sjokkrosa ull hadde vært helt perfekt....

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Staken var kjempefin, pølsebara!

Selv liker jeg egentlig mange forskjellige stiler, bare de er gjennomførte. Nå er det nokså moderne og funksjonalistisk her hos oss, og det er veldig bevisst. Da vi bygget nytt hus var vi helt klare på at det måtte bli funkis, og jeg synes det er viktig at interiøret gjenspeiler husets arkitektur.

For meg er funksjonalisme/minimalisme det eneste fornuftige for meg, som har tre unger og to bikkjer, opptil flere baller i lufta på en gang og altfor lett blir stressa. Jeg trenger ro og orden rundt meg. Akkurat nå, i hvert fall... ;)

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: pøbelsara

Synes lysestaken din var fin jeg. Hadde nok aldri valgt en sånn selv, men man har jo alltid forskjellig smak.

Mitt mål er en gang å få en gjennomført stil. Føler jeg har noe på gang, men tar tid og koster penger. Dermed er jeg ikke helt der jeg vil enda... Men gjennomfører nå hardt at heller kjøpe sjelden og være fornøyd, enn å kjøpe noe en er halvfornøyd med som vil byttes seinere...

Stikk i mot hva jeg lærte hjemme, der penger stort sett var til for å spares :fnise:

Stua vår er ikke helt ferdig enda. Men hadde planer om å legge inn bilder i bloggen min når jeg blir ferdig. Er i ferd med å bli veldig bra, og fikk masse skryt av vennene som var på besøk i dag. Da spesielt for den lampa jeg kjøpte som mannen banna høylytt over :fnise:

Ha en fin kveld, Pøbelsara :klem:

(Overser elegant alt snakket om champagne... Har egentlig alri vært veldig glad i champagne, ender heller opp med Martini Asti eller noe i den duren... Ikke halshogg meg helt da... :sjenert: Men nå får jeg heller se om jeg får kjøpt en flaske cider til morgendagen :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...