Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 uker i dag (der er du allerede Linky, du ligger ett hestehode foran meg) Men det vil vel si 3. trimester og siste innspurt frem mot fødselen. :jepp:

Har dere fulgt ut andre papirer enn svangerskapspapirer. Har ikke orket å sett emeg inn i dette. Noen snakker om noe på NAV, men de på jobben min sa at det skulle jeg ikke gjøre og sa slappet jeg av, men nå er jeg blitt litt usikker.

Et hestehode foran ja :fnise: Ja tenk at vi er i 3. trimester nå, føler virkelig at det nærmer seg. Ikke mange ukene igjen, gleder meg faktisk litt til fødselen nå jeg :) Men det kan jo fort snu igjen kjenner jeg meg rett, går litt opp og ned.

Ang. svangerskapspapirene så fikk jeg noe på jobben som jeg tror var fra NAV. Fikk bare beskjed om å sende det inn og ikke noe mer, så satser på at det er det :)

Gratulerer med 28 uker i dag forresten :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha et møte med jobben om permisjonspapirene mine neste uke... Aner ikke så mye enda, men satser på at de kan det... :sjenert:

Ble 20% sykemeldt ut februar. Var sannsynligvis ikke bekkenløsning :juhu: Men han mente det kunne være isjias nerven som kunne ligge litt i klem...

Skulle likevel ta det med ro og følge de rådene mot bekkenløsning...

Skal bli deilig med litt kortere dager en stund merker jeg...

Godt det ikke ser ut som det er bekkenløsning da :)

Har hatt mistanke om jeg kanskje har en begynnendes en, skal heldigvis til lege på torsdag så får høre med henne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke ser ut som det er bekkenløsning da :)

Har hatt mistanke om jeg kanskje har en begynnendes en, skal heldigvis til lege på torsdag så får høre med henne da.

Ja, var det jeg trodde det var. Er jo det en tenker når en gravid dame har vondt i det området...

Derfor jeg tok kontakt med legen også... Greit å ta sånt så tidlig som mulig...

får håpe du slipper unna de verste plagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg trodde det var. Er jo det en tenker når en gravid dame har vondt i det området...

Derfor jeg tok kontakt med legen også... Greit å ta sånt så tidlig som mulig...

får håpe du slipper unna de verste plagene...

Har fått mer og mer vondt i bekkenet jeg også, har jo hatt vondt i ryggen stort sett hele svangerskapet. Nå ligger jeg og vrir meg hver natt og prøver å finne en stilling som ikke gjør vondt, men senga jeg ligger i kjennes ut som murstein :S

Men jeg er heldigvis oppegående, så da tenker jeg at jeg er egentlig ganske heldig :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå begynner vi alle å få ganske så store, runde, fine mager. Jeg kjøpte en t-skjorte på mandag som jeg synes magen blir veldig fin i. Bare synd at det er så kalt på jobben at jeg må ha genser over. Har også begynt å merke at magen er i veien noen ganger, og at gulvet innimellom er veldig langt ned. Jeg har til og med bedt mannen hjelpe meg med skoene et par ganger. Og enda skal vi alle vokse mye mer!

Har veldig lite plager, men er utrolig trøtt og sliten! Føler at jeg har null energi når jeg kommer hjem fra jobb og kunne sikkert sovet 12 timer hver natt. Jeg jobber nok mer enn jeg burde, men det er vanskelig å kutte ned når jeg ser at det er mye som må gjøres.

Mannen min skal også reise bort neste måned. Først blir han borte i en uke på guttetur (som jeg sa ja til for lenge siden), og så, etter bare fire dager hjemme blir han borte i 10 dager til på konferanse :( Jeg regner med at det blir mange besøk til veninnen min som nettop har fått barn, og hjem til mamma for å bli pleiet og kost med og laget middag til. Må jo begynne å titte litt på babyutstyr snart. Regner med at mamma er morsommere å ha med enn mannen, ihvertfall når jeg bare skal titte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor stor magen min kommer til å bli jeg?????

Mamma ble gedigen i alle sine svangerskap... Håper bare ikke jeg må presse ut en femkilos nyttårskalkun..... :fnise:

Jeg har også problemer med å bøye meg ned etter ting, glemmer liksom av at det er en mage i veien som blokkerer for "bøyevinkelen" :fnise:

Ellers har jeg så utrooooolig store problemer med å få sove om natta... I natt sov jeg fra klokka 3 til 5, og etter det lå jeg våken og vrei meg med rygg/bekkensmerter og sprang på do hvert 10. minutt :frustrert:

Det er jo så irriterende, jeg har prøvd mange forskjellige råd for å få sove, men det hjelper så lite.... Eneste som hjelper er at samboer sover sammen med meg, men nå er jo ikke det så enkelt... Så jeg får vel ligge søvnløs til april da.... :tristbla:

Endret av Lissmor81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er magen god og rund :Nikke:

Kjenner liv hver dag, og sterkere enn før.

Mannen min skal på guttetur neste helg igjen. Da kommer svigerinna mi nedover. Håper hun tar med litt utstyr vi kan få... Ellers får vi ta en tur i påsken tror jeg... Er 3 timers kjøring til dem, så begrenser seg litt hvor ofte vi kan ta turen :sjenert:

Fått ny stol på jobben etter anbefaling fra legen. Får nytt bord neste uke. Tror det skal hjelpe mye på beinet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor stor magen min kommer til å bli jeg?????

Mamma ble gedigen i alle sine svangerskap... Håper bare ikke jeg må presse ut en femkilos nyttårskalkun..... :fnise:

Jeg har også problemer med å bøye meg ned etter ting, glemmer liksom av at det er en mage i veien som blokkerer for "bøyevinkelen" :fnise:

Ellers har jeg så utrooooolig store problemer med å få sove om natta... I natt sov jeg fra klokka 3 til 5, og etter det lå jeg våken og vrei meg med rygg/bekkensmerter og sprang på do hvert 10. minutt :frustrert:

Det er jo så irriterende, jeg har prøvd mange forskjellige råd for å få sove, men det hjelper så lite.... Eneste som hjelper er at samboer sover sammen med meg, men nå er jo ikke det så enkelt... Så jeg får vel ligge søvnløs til april da.... :tristbla:

*sniker litt*

Kjipt at du ikke får sove om natta :klem:

Men i morgen må du jammen holde deg våken uansett, for da kommer jeg på besøk :Nikke:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sniker litt*

Kjipt at du ikke får sove om natta :klem:

Men i morgen må du jammen holde deg våken uansett, for da kommer jeg på besøk :Nikke:;)

Monjings :):):):)

Passer finfint at du kommer i morgen, for da skal jeg til legen (kl. 10.20), så da SKAL jeg holde meg våken helt til kveldsnytt (?!?) etter det :jepp:

Trivelig med besøk :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monjings :):):):)

Passer finfint at du kommer i morgen, for da skal jeg til legen (kl. 10.20), så da SKAL jeg holde meg våken helt til kveldsnytt (?!?) etter det :jepp:

Trivelig med besøk :):)

Da får jeg holde deg våken etter det :ler:

Skal ordne meg time til akupunktur i 11 tiden tenker jeg sånn at du klarer å bli ferdig hos legen før jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også litt på hvor stor magen min skal bli, syns den er diiger nå :fnise:

Er ivertfall så herlig med alle disse sparkene. Har hatt en del mert glidende bevegelser i det siste og hun dytter seg liksom opp iet hjøre av og til, morsomt.

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også litt på hvor stor magen min skal bli, syns den er diiger nå :fnise:

Er ivertfall så herlig med alle disse sparkene. Har hatt en del mert glidende bevegelser i det siste og hun dytter seg liksom opp iet hjøre av og til, morsomt.

Jeg er så dårlig på å forklare hvordan sparkene føles ut jeg! Før jeg kjente noe, så fikk jeg så mange beskrivelser at det skulle føles som sommerfuglslag eller fiskehaleslag (hvis det er noe som heter det da??? :gjeiper:), men det kjentes ikke ut som det i det hele tatt. Det kjennes liksom ut som... Spark!! Tenk det!!! :ler:

Tidligere i kveld satt jeg med et stetoskop på magen for å lytte etter spark og hjertelyd, og ventet speeeent, og plutselig dro Oliver til med DET sparket så stetoskopet løftet seg :ler:

Tipper han koste seg godt da :fnise:

Skal til legen i morgen på svangerskapskontroll, blir artig å få høre hjertelyden på sånn dopplersak igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spark er vanskelig å forklare, spesielt i begynnelsen synes jeg... Synes ingen av de forklaringene jeg har hørt tidligere passet til det jeg kjente...

Første gangen jeg mener at jeg kjente noe syntes jeg det kjentes ut som små stikk eller noe. Flere ganger mot samme sted.

Nå derimot har sparkene endret karakter. De er sterkere og kjennes mer ut som "spark". Nå kjenner jeg jo også mer på utsiden.

ellers 25 uker i dag :juhu:

Skal til jordmor neste uke. Håper jeg får høre hjerteslagene da. Har bare hørt de på ultralyd enda... Sist gang jeg var hos legen brukte han et sånt jordmorstetoskop, så da var det jo bare han som hørte. De to andre gangene de prøvde å finne hjertelyd før jul var ikke lillegutt samarbeidsvillig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk høre hjertelyden i går igjen jeg :rødme: Er det som er gøy på disse kontrollene :fnise:

Ang. spark så kjentes de ut som leamus hos meg i begynnelsen.

Grattis med 25 uker jente79 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag og fikk høre hjertelyden, moro ja :):):):)

Neste gang samboer er hjemme og jeg skal på kontroll tror jeg han skal få være med, så han også kan få høre. Han er jo så nysgjerrig på alt som skjer, og har lyst til å ta del i så mye som mulig :fnise:

Ellers sto alt bra til, magen vokser, og oliver også da, selvfølgelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på kontroll i dag og fikk høre hjertelyden, moro ja :):):):)

Neste gang samboer er hjemme og jeg skal på kontroll tror jeg han skal få være med, så han også kan få høre. Han er jo så nysgjerrig på alt som skjer, og har lyst til å ta del i så mye som mulig :fnise:

Ellers sto alt bra til, magen vokser, og oliver også da, selvfølgelig :P

Så fint at alt sto bra til. Kjekt med en engasjert mann da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sparkene i begynnelsen kjentes ut som leamus eller som å ha luft i magen, men mange ganger på samme sted. Jeg klarte litt å kjenne igjen ideen om at det var en fiskehale som slo, men var ikke det jeg først og fremst tenkte.

En av de første gangene jeg kjente det kjørte jeg bil. Jeg hadde veldig lyst til å bare stoppe bilen slik at jeg kunne sitte helt stille og kjenne etter. :fnise:

Nå kjennes det ut som reelle spark, og noen ganger lurer jeg på om det er knøttet som snur seg. Det er liksom et slags sug i magen, litt som å være på berg og dalbane, men det kan like gjerne flytte seg fra en side til en annen som opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sparkene i begynnelsen kjentes ut som leamus eller som å ha luft i magen, men mange ganger på samme sted. Jeg klarte litt å kjenne igjen ideen om at det var en fiskehale som slo, men var ikke det jeg først og fremst tenkte.

En av de første gangene jeg kjente det kjørte jeg bil. Jeg hadde veldig lyst til å bare stoppe bilen slik at jeg kunne sitte helt stille og kjenne etter. :fnise:

Nå kjennes det ut som reelle spark, og noen ganger lurer jeg på om det er knøttet som snur seg. Det er liksom et slags sug i magen, litt som å være på berg og dalbane, men det kan like gjerne flytte seg fra en side til en annen som opp og ned.

Er nok den lille som snur seg ja. Jeg lurte også fælt på hva det var for noe og har hørt andre forklare det helt på samme måte og at det er den lille som snur seg. Morsomt :)

Hvor langt på vei er du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sparkene i begynnelsen kjentes ut som leamus eller som å ha luft i magen, men mange ganger på samme sted. Jeg klarte litt å kjenne igjen ideen om at det var en fiskehale som slo, men var ikke det jeg først og fremst tenkte.

En av de første gangene jeg kjente det kjørte jeg bil. Jeg hadde veldig lyst til å bare stoppe bilen slik at jeg kunne sitte helt stille og kjenne etter. :fnise:

Nå kjennes det ut som reelle spark, og noen ganger lurer jeg på om det er knøttet som snur seg. Det er liksom et slags sug i magen, litt som å være på berg og dalbane, men det kan like gjerne flytte seg fra en side til en annen som opp og ned.

Kjenner det "suget" i magen av og til jeg også, nesten så det kjennes ut som noe vrenger seg!

I går fikk forresten lillesøsteren min kjenne at oliver sparket på utsiden av magen. Hun er den første som har kjent det bortsett fra meg selv :):):)

Nå sitter jeg og ser på "I mors liv" på National Geographic.... Så utrolig spennende, men det ser ut som det er mest om flerlingegraviditet! Men interessant uansett :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...