Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Hvordan kjennes det ut når babyen snur seg?

Noen ganger kjennes det ut som en "boble" i magen, men den "sprekker" aldri på en måte, den blir bare værende en stund. Kan det være at babyen snur seg? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble jeg litt irritert... (Egentlig ei lang historie, så jeg skal prøve å gjøre den kort...)

Broren til stefaren til sambo (!) samler på alt av bilder og gamle papirer om båtbyggere, og da jeg fortalte at oldefaren min var båtbygger helt til sin død, kom han på at han hadde tegninger og forskjellig som hadde hørt oldefaren min til. Og når jeg fortalte farmora mi om det, ble jo hun ganske ivrig, fordi hun gjerne kunne ha tenkt seg å se de papirene.

Så når han "samleren" hørte det tilbød han seg å kopiere opp det han hadde om oldefaren min sitt båtbyggeri, og det takket vi jo ja til, skjønner jo at det er artig for farmor å ha!

Så i dag ringte svigermor og fortalte at hun hadde fått det "heftet" som han samleren hadde ordnet til oss, som hun kalte det. Helt greit det, helt til hun fortalte at han skulle ha betaling for det, han hadde sendt med regning på 1000 - tusen - kroner!!!!

Er det bare meg, eller er det utrolig frekt??? Jeg turte ikke si noe til svigermor om hva jeg syntes om det, for det virket som hun syntes det var helt greit... Men farmora mi er i spania helt til i slutten av mars, så hun får jo heller ikke betalt de pengene før hun kommer hjem i så fall.... Og jeg VET at hun kommer til å protestere når hun får høre at han skal ha så mye....

Det kan jo godt hende at det er ei hel bok han har laget til oss, men burde ikke han ha sagt fra om det på forhånd???

Huff.... Jeg er jo en sånn som bekymrer meg for alt som går an å bekymre seg for, og dette er intet unntak.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske spesielt å forlange såpass mye uten å si fra på forhånd...

Skjønner godt du ble irritert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lissmor81.

Jo det hørtes virkelig frekt ut.... Han burde jo sagt ifra på forhånd at han ville ha betalt for det. Du får si det til din mann, også får han ta det opp med svigermora di. Det hadde jeg gjort...

Uff ikke noe morro det da, at han plutselig vil ha betaling for det.

Håper du får ordnet det. Og at de forstår... :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med sambo, og han skulle ringe mora si... Han ble ikke helt fornøyd...

Ikke bare bare for han å få gjort noe med det heller når han befinner seg på andre siden av atlanteren...

Sitter og hører på katta vår som snorker - HØYT!!!!!! Skjønner ikke at det går an at ei katt kan lage slik lyd :fnise: Glad jeg slipper å sove sammen med henne om natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min skal reise bort i påsken. Jeg tenkte først at det var helt greit, at jeg jo skulle jobbe alikevll, og så kanskje reise hjem til foreldrene min et par dager. men nå har jeg funnet ut at mamma skal bort hun også, og at kontoret stenger over påske. så nå blir jeg sittende igjen alene i hel uke :( Og dessuten får jeg mindre penger for mars, siden jeg får times-betalt. Nei, dette var ikke morsomt. Noen gode forslag til hva en ensom gravid jente skal ta seg til i påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig da... Du kan ikke bli med noen av dem da...?

Evt legge en masse planer med noen venninner?

Har du fast jobb? Trodde du hadde krav på lønn når kontoret ble stengt sånn, også for helligdagene hvis de faller på normale arbeidsdager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen deres for tiden da?

Tiden går litt sent synes jeg.. Litt lenge igjen enda. Vil møte den lille gutten nå, jeg!

Er utrolig nysgjerrig på hvordan han er i forhold til storebroren. Er han lik eller totalt forskjellig? Han sparker mindre enn storebroren iallefall. Så han blir kanskje litt roligere. Og det gjør ikke noe :)

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fin, eller helt okay da.

Jeg er endel svimmel for tida, men ikke slik jeg var en periode, når jeg ikke kunne jobbe eller gjøre noe :spy: Mer slik at jeg merker det om jeg snur meg i senga, stresser avgårde til jobb og lignende. Dessuten hadde jeg en rar opplevelse i dag. Jeg så plutselig masse glinsende ting foran øynene, nesten sånn glitter man bruker på kort. Jeg vet enda ikke om det var en synsforstyrrelse, eller om det var glitter i lufta. Ble iallfall helt paff når jeg plutselig så masse glitter i lufta... sære greier. Har hatt synsforstyrrelser før, men da var det i forbindelse med migrene, og det var svarte og hvite prikker i synsfeltet. Jaja, må ta det litt med ro iallfall.

Kroppstemperaturen er litt så som så for tida. I dag var jeg alt for varm gjennom hele dagen på jobb... Plagsomt, men sikkert ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min skal reise bort i påsken. Jeg tenkte først at det var helt greit, at jeg jo skulle jobbe alikevll, og så kanskje reise hjem til foreldrene min et par dager. men nå har jeg funnet ut at mamma skal bort hun også, og at kontoret stenger over påske. så nå blir jeg sittende igjen alene i hel uke :( Og dessuten får jeg mindre penger for mars, siden jeg får times-betalt. Nei, dette var ikke morsomt. Noen gode forslag til hva en ensom gravid jente skal ta seg til i påsken?

Kjipt da :sukk:

Kanskje noen av vennene dine eller andre i familien heller ikke har lagt de store planene for påska, så du kan slå deg sammen med dem??

Eller ta for deg et prosjekt, et eller annet du har lyst til å gjøre?? Her blir det oppussing av stua når sambo er borte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er egentlig fin, plages jo med ryggen og nå etterhvert bekkenet, så det er jo bare å håpe at det ikke blir verre!

Hadde jeg bare fått sove om natta, så.... Tror jeg kan sutre meg ihjel over hvor mye jeg savner sambo, og hvor lenge 2 mnd alene føles ut som.... Prøver å være så positiv som bare det altså, men det er bare ikke enkelt... Lurer på hvordan det skal gå når babyen kommer til.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen her er stort sett fin. Jeg har slitt med ekstremt lite energi, men det virker som om det sakte kommer tilbake nå. Kvalmen og svimmelheten er helt borte. Innimellom får jeg ganske vondt i ryggen (oppe ved skulderbladene), men da hjelper det stort sett å skifte stol en stund, og så har jeg fått låne en vibrerende masasjepute som hjelper masse.

Magen bare vokser og vokser. De to siste månede synes jeg den har blitt synlig større fra uke til uke. Idag merket jeg at navlen var på vei utover, såvidt (den har vært flat ganske lenge). Jeg er veldig fornøyd med formen og størrelsen på den nå, så nå kan den slutte synes jeg :fnise: Blir bekymret når jeg tenker på at den skal faktisk vokse i 3 måneder til!

Siden jeg nettop har skiftet jobb og får timebetalt så får jeg kun betalt for tiden jeg faktisk er på jobb. Rekker ikke å opparbeide meg retten til betalte hellidager før påsken :( Men jeg har sikkert bare godt av å slappe av litt. Kanskje jeg skal besøke broren min en tur? Jeg har ikke sett ham og samboeren siden jeg fortalte dem at jeg var gravid.

Pleier samboeren din å være borte så lenge av gangen Lissmor? Da er han vel kanskje hjemme tilsvarende lenge også? Fokuser på at du får ha ham hjemme hele dagen i lange perioder, mens vi andre må sende mennene våre på jobb hver dag og sitte alene i 8-10 timer. Har du et familiemedlem eller en god venn som bor i nærheten som kan hjelpe deg når han er borte? Ikke så mye med belieskift og slikt, men å få deg ut av huset. Kanskje handlet mat sammen en gang i uken, slik at det ikke blir en bekymring. Særlig hvis du ikke har bil selv er det flott å få hjelp til storinnkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen stort sett bra.

Merker jeg blir fortere sliten enn ellers, men ingenting å klage over egentlig. Er 20% sykemeldt for tida, det hjelper veldig :Nikke:

Har fått problemer med isijas, så har litt problemer med ensformige arbeidsstillinger. Men har fått nytt bord og stol på jobb. DEt hjelper veldig merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe gøy å være alene i graviditeten. Føler seg fort litt mer alene da enn til vanlig..

Formen min er også bra, utenom noen ganske heftige kynnere. Prøver å ta det litt med ro, men det er ikke så lett. Har vært sykemeldt leeeenge pga.ryggen, men nå er det sannsynligvis jobb igjen neste uke. Så jeg håper kynnerne roer seg så jeg slipper å være mer hjemme. Er ganske drittlei det nå!

Plutselig så er det permisjonstid så det er viktig for meg å jobbe så mye som mulig frem til det. Skal jo være hjemme lenge etterpå også. Men det gleder jeg meg ihjel til :)

Koste meg så sinnsykt sist, og regner med det blir enda lettere denne gang. Vet jo litt mer hva det går i nå.

er det noen av dere andre som er andregangsfødende her? Og hvor ganle er deres andre barn?

Min gutt er snart fem. Er glad vi ventet så lenge. Nå vet han hva det dreier seg om, gleder seg til å hjelpe til osv..

Til mer jeg skriver her nå til mer gleder jeg meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 22 uker, cilipili

Er første vår. Er veldig spent. Blir noe helt nytt for både meg og mannen. Rart å tenke på at det bare er noen måneder igjen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk :)

Utrooolig spennende med førstemann!

Alt forandres og til så mye bedre. Er jo klisje, men sånn er det ;)

Håper dere alle få en fin kveld! Selv skal jeg på kino med en venninne og se "Mannen som elsker Yngve".

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempespennende. Rart å tenke på at hele livet vil bli snudd på hodet om noen måneder... Men utrolig morsomt å tenke på også :rødme:

Kos dere på kino.

Jeg skal ut en tur selv med noen venner :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 22 uker cilipili :hoppe:

Er første ungen her i gården, gleder oss noe helt vanvittig samtidig som det er litt skummelt også.

Formen er grei den. Sliter litt med ryggvondt og blir fortere sliten nå som magen er så stor. Har også vært øm i underlivet en stund nå, vondt å snu seg om natta. Men legen sa det var normalt, er jo et stort press der nede :fnise: Andre som har det slik?

Ellers har jeg ikke merka noe til kynnere enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier samboeren din å være borte så lenge av gangen Lissmor? Da er han vel kanskje hjemme tilsvarende lenge også? Fokuser på at du får ha ham hjemme hele dagen i lange perioder, mens vi andre må sende mennene våre på jobb hver dag og sitte alene i 8-10 timer. Har du et familiemedlem eller en god venn som bor i nærheten som kan hjelpe deg når han er borte? Ikke så mye med belieskift og slikt, men å få deg ut av huset. Kanskje handlet mat sammen en gang i uken, slik at det ikke blir en bekymring. Særlig hvis du ikke har bil selv er det flott å få hjelp til storinnkjøp.

Joda, han er hjemme like lenge også, altså 2 mnd! Jeg prøver så absolutt å gjøre det beste utav situasjonen, men jeg må nok ærlig innrømme at jeg heller ville hatt han her hver dag ;) Men jeg tror ikke det hadde vært like tungt hvis jeg ikke hadde vært gravid... Er vel litt hormoner som gjør meg ekstra nedfor og sutrete til tider... Har jo venner og sånt i nærheten, men de har jo også sine egne familier, så da blir det jo ikke til at vi renner ned dørstokkene til hverandre hele tida!

Men det går seg nok til, bare en får sutret fra seg litt en gang iblant ;)

I dag har jeg ikke kjent liv i magen, så utpå kvelden ble jeg jo bekymra, selv om jeg vet han kan ha snudd seg innover... Har blitt vant til å kjenne mye spark hver dag.. Så jeg satte stetoskopet som jeg har lånt mot magen for å høre etter hjertelyden (har prøvd det før, uten å høre noe annet enn spark), og der slo hjertet!! Da ble jeg glad!!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...