Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sliter også med navn. Vi er litt enige, men ikke helt.

Ellers er jeg halvveis i morgen. Formen er ok. Masse kynnere, halsbrann og svær mage.

Gråt litt på bussen i går. Hormonene spruter :)

Men ellers kunne ikke humøret vært mer på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er vanskelig, men tror kanskje mannen er på gli... :sjenert:

Litt vanskelig da, jeg vil jo ikke overkjøre han heller...

Har ikke så mye plager her... Litt sliten og lei om dagen... Får vondt i hofta/beinet/bekkenet eller hva det nå er når jeg sitter for mye. Et lite problem siden jeg har en sittejobb...

Magen vokser også. Ingen tvil om hva som er på gang her ;)

Man rart å tenke på. Om 4 måneder er jeg kanskje mamma :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en kjip dag :(:(

Fikk plutselig beskjed om at samboeren (han er sjømann) må reise ut på jobb om fredag, og da blir han borte i 2 mnd..... :(:(:(:(

Skjønner ikke at de kan gi beskjed så kort tid i forveien :gråte:

Jeg gruver meg like mye hver gang han skal reise ut, men denne gangen har jeg jo ikke en gang fått tid til å "forberede meg"....

Og enda verre er det at han, etter planen, skal være på sjøen når jeg har termin i juni... Men det har han sagt at han skal få ordna, så jeg håper virkelig rederiet er litt fleksible der...

Skikkelig drittdag, altså!!!! :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig da... Skjønner godt at det ikke er noe koselig å være alene i 2 måneder...

Får håpe han er hjemme når du har termin. DEt må de jo nesten ta hensyn til da :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, så kjedelig da... Skjønner godt at det ikke er noe koselig å være alene i 2 måneder...

Får håpe han er hjemme når du har termin. DEt må de jo nesten ta hensyn til da :regler:

Så forferdelig kjipt!

Ikke gøy å være alene når en er gravid.. Men du klarer det nok :)

:klem:

Nå har han reist, og det var så utrolig kjipt :gråte:

Det blir liksom verre for hver gang....

Nei, huff, håper ikke dere synes jeg sutrer, jeg vet jo at det egentlig ikke er synd på meg.... Håper bare tida framover til april går utrolig fort, også kan jeg jo trøste meg selv med at når den tid kommer er det ikke så veldig lenge igjen til fødsel, også er det jo snart vår da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Skjønner det godt jeg. Vet ikke om jeg hadde taklet det selv... :sjenert: Spesielt ikke som gravid... :sjenert:

Men er vel en vanesak det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har jobbet sent denne uka, så han har omtrent ikke sett meg siden søndag... Den ene av oss er mer eller mindre i koma når vi begge er hjemme på en gang... Men han mente magen var blitt merkbart større :-D

Han så også den lyse lyse streken jeg har fått fra navelen og nedover... er nesten usynlig, men litt artig at den har kommet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har jobbet sent denne uka, så han har omtrent ikke sett meg siden søndag... Den ene av oss er mer eller mindre i koma når vi begge er hjemme på en gang... Men han mente magen var blitt merkbart større :-D

Han så også den lyse lyse streken jeg har fått fra navelen og nedover... er nesten usynlig, men litt artig at den har kommet da...

Får håpe dere får kost dere sammen i helga da :)

Har ikke sett noe til den streken ennå jeg, men den vises kanskje ikke hos alle??

I hele dag har jeg hatt skikkelig magevondt, regner med det er livmora som driver og strekker seg?! :forvirret:

Håper det i alle fall....

Det skjer så mye rart med kroppen når en er gravid, ting jeg aldri har tenkt over før i alle fall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye vondt i magen for tiden. Kjennes nesten akkurat ut som menskramper. Legen mente at det mest sannsynligvis var kynnere, selv om magen min ikke ble sånn kjempe hard som noen beskriver den. Har hørt at kynnere er en positiv ting, da livmoren blir sterkere av det og det blir lettere å presse ut babyen.

For det meste ellers føler jeg meg veldig fin og frisk, men dette har vært en utrolig slitsom uke. Har blitt en del overtid i begge jobbene mine, i tilegg har vi solgt leiligheten og kjøpt hus, som jo er påkjenning det og, selv om det ikke er en fysisk en.

Så denne helgen skal brukes til å slappe av! Vi skal gå en bitte liten skitur (ihvertfall hvis jeg finner noe tøy som fortsatt passer!), dra en liten tur innom foreldrene mine for å hente noen ting, og ellers bare kose oss med god mat og noen nye DVDer som vi ikke har rukket å se på før.

Magen begynner å bli kjempestor, synes jeg. Jeg får stadig kommentarer fra andre som synes de kan se den vokse fra uke til uke, og det er jo koselig. Men med tanke på at jeg fortsatt har over tre måneder igjen til termin er jeg litt bekymret for hvor stor den kommer til å bli. Mamman min ble utrolig stor i begge sine svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye vondt i magen for tiden. Kjennes nesten akkurat ut som menskramper. Legen mente at det mest sannsynligvis var kynnere, selv om magen min ikke ble sånn kjempe hard som noen beskriver den. Har hørt at kynnere er en positiv ting, da livmoren blir sterkere av det og det blir lettere å presse ut babyen.

For det meste ellers føler jeg meg veldig fin og frisk, men dette har vært en utrolig slitsom uke. Har blitt en del overtid i begge jobbene mine, i tilegg har vi solgt leiligheten og kjøpt hus, som jo er påkjenning det og, selv om det ikke er en fysisk en.

Så denne helgen skal brukes til å slappe av! Vi skal gå en bitte liten skitur (ihvertfall hvis jeg finner noe tøy som fortsatt passer!), dra en liten tur innom foreldrene mine for å hente noen ting, og ellers bare kose oss med god mat og noen nye DVDer som vi ikke har rukket å se på før.

Magen begynner å bli kjempestor, synes jeg. Jeg får stadig kommentarer fra andre som synes de kan se den vokse fra uke til uke, og det er jo koselig. Men med tanke på at jeg fortsatt har over tre måneder igjen til termin er jeg litt bekymret for hvor stor den kommer til å bli. Mamman min ble utrolig stor i begge sine svangerskap.

Hmmmm... Kanskje det er kynnere jeg også har da??? Jeg har jo aldri "gjort" dette før, så jeg blir til tider litt småforvirra av alle symptomer og tegn som kroppen gir :fnise:

I dag har oliver sparka noe utrolig, blir så jeg skvetter av og til når han tar i :ler: Men det er bare godt å kjenne at det er liv der...

Skal på svangerskapskontroll til fastlegen på fredag, gleder meg til å høre på fosterlyden og sånn igjen :) Jeg har vel en tendens til å bekymre meg i overkant mye innimellom, så da er det greit med en bekreftelse innimellom på at ting er greit.

Syns forresten ikke det er så mye aktivitet her inne på mai-juniforumet?? Er vi så få medlemmer, eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer liksom dette mai-juni forumet litt jeg. Virker som det er lite aktivitet akkuratt her ja. Får bli litt flinkere til "henge" her også :fnise:

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så flink til å legge igjen spor her lengre. I 1 svangerskapet var jeg virkelig med, nå leser jeg for det meste....:)

Jeg har nå kommet til 21+2 og er så irritert over det med at jeg har blitt flyttet(terminen altså) frem og tilbake nå tre ganger.... Etter min mensen termin så er jeg 23 uker.... Men ul, viser 12 dager tilbake, altså jeg må gå lengre...

Etter ul beregningen var jeg tre uker da jeg fant ut at jeg var gravid og etter unnfangelses dato ca på internett(etter den nyeste terminen) viser 28 sep, og jeg gikk festeblødning 30, eller 4. Husker ikke helt... MEN det er alikevell altfor tidlig... Men, men hjelper ikke hva jeg sier, de følger visst bare babyens str.... Trøste meg med det at jeg får tatt eksamen alikevell sikkert(før siste ul, skulle jeg har keisersnitt 2 juni) og min eksamen begynner 2 juni og varer i fire dager.....

Regner med at det blir keisersnitt da den 9. får vite mere i mars...

Klem til dere...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å ha så mye surr da...

Men selvfølgelig greit om du rekker eksamen...

Ellers er vi ikke så flinke i denne klubben nei... Sett det er mye mer liv i andre klubber...

Får prøve å være flinkere, er jo ikke så lenge igjen nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å ha så mye surr da...

Men selvfølgelig greit om du rekker eksamen...

Ellers er vi ikke så flinke i denne klubben nei... Sett det er mye mer liv i andre klubber...

Får prøve å være flinkere, er jo ikke så lenge igjen nå :-D

Japp, vi må da ha litt å snakke om her også?? :sjenert:

Har alle hatt ei fin helg forresten?

Jeg har prøvd å være så sosial som mulig etter at samboeren reiste på sjøen, føler meg bestandig så "ensom" når han drar ut :( Så derfor er det greit å være mest mulig med venner og familie :jepp:

Ellers har jeg plutselig sluttet å sove om natta, så nå har jeg et storprosjekt foran meg med å snu døgnet rett vei igjen :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt ei veldig fin helg, avslappendes. Orker liksom ikke så mye for tiden så det blir som regel rolig. Sliter litt med ryggen også, viktig nå å ha rett rygg :jepp:

Huff, forstår godt at du ikke syns det er noe kjekt å ha samboeren din vekke såpass lenge Lissmor81. Mannen min jobbet i nordsjøen for noen år siden og kunne være vekke alt fra et par dager til 3 uker. Syns det var lenge nok jeg. Trivdes ikke i den situasjonen vi var i da. Visste aldri når han måtte reise eller når han kom hjem. Man føler seg litt ensom da ja. Godt du prøver å være så sosial som mulig da, viktig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også en fin helg. Var hos et vennepar og feiret bursdag og et års bryllupsdag på lørdag. Fredag var vi hjemme og slappet av...

Sov over hos vennene våre og tok med den ene hunden dems hjem. Koselig med litt hundeselskap...

Selv om jeg merker at en sterk hannhund, isete veier og noe jeg mistenker er en murrende bekkenløsning ikke er det helt beste :sjenert:

Skal til legen i dag da, så får vi se hva han har å si... Hadde kanskje håpet å jobbe litt kortere dager en periode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 uker i dag (der er du allerede Linky, du ligger ett hestehode foran meg) Men det vil vel si 3. trimester og siste innspurt frem mot fødselen. :jepp:

Har dere fulgt ut andre papirer enn svangerskapspapirer. Har ikke orket å sett emeg inn i dette. Noen snakker om noe på NAV, men de på jobben min sa at det skulle jeg ikke gjøre og sa slappet jeg av, men nå er jeg blitt litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha et møte med jobben om permisjonspapirene mine neste uke... Aner ikke så mye enda, men satser på at de kan det... :sjenert:

Ble 20% sykemeldt ut februar. Var sannsynligvis ikke bekkenløsning :juhu: Men han mente det kunne være isjias nerven som kunne ligge litt i klem...

Skulle likevel ta det med ro og følge de rådene mot bekkenløsning...

Skal bli deilig med litt kortere dager en stund merker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...