Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk :)

Hørtes jo ut som en flott kveld, og kjekt med babygave da :)

Veldig koselig av dem synes jeg. Rart å tenke på at det ikke er så lenge til vi faktisk trenger den genseren :rødme:

Hvordan er formen deres for tiden da jenter? er så øm/vond i bekkenet jeg og lite energi.

Uff, hørtes kjent ut det der... Merker jeg ikke er helt god i bekkenet/isijas/beina om dagen... Har ikke vært helt bra i helga... Vanligvis har det vært bra om natta, men nå har jeg merket at hofta er vond når jeg våkner om morgenen... :sjenert:

Er ikke direkte vondt, men ubehagelig...

Jobber heldigvis bare 80% for tida. Det hjelper veldig!!! Men merker at energien ikke er på topp... Holder med en kveld eller to i uka hvor jeg gjør noe, da blir jeg veldig sliten etterpå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter :)

Jeg også har skikkelig plager i bekkenet forran og isijas på venstre rumpeballe. Stråler fra rumpa og ned til terne. Og det gjør så vondt at jeg verken kan sitte heller stå... Hadde faktisk ikke sånne smerter i 1 svangerskap. Da var det bare bitte litt, også gikk det over etter par uker...

Også kaster jeg opp 1 gang i uka ca enda. Det sluttet jeg med da jeg var 18,5 uke med sist. Så faktisk, jeg trodde kanskje jeg skulle bli bedre om jeg ventet gutt(håpet, hihi) men er visst verre med kvalmen denne gangen.

Er i praksis på barnebolig, så det er ikke så tungt, men mye gåing, og det merker jeg... Og høye lyder..... 14 vakter igjen, så er jeg ferdig. Må ta sykehus praksisen til høsten, men, men sånn må det bare gå.

Jeg må også snart sende inn søknad om penger, får vel utbetalt i uke 26- noen steder er det vel uke 28. Greit at de får den litt på forhånd så de kan være ferdig til når jeg skal ha penger. Får jo desverre bare engangstødnad denne gangen og, men bedre enn ingen ting ;)

Ellers så er datteren min aktiv om dagen og peker på magen min når jeg spør hvor babyen til mammaen hennes er :) Morro, hun forstår nok ikke så mye enda, men godt å forberede henne synes jeg...

Ellers så ønsker jeg å kalle gutten Leon og min samboer vil kalla han Sondre, men som mange sier, Leon passer bedre til Amelia, enn det Sondre og Amelia gjør. Hva mener dere. SÅååååå vanskelig med guttenavn, synes jeg....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synd at formen er såpass Felicity.

Jeg har omtrent ikke vært kvalm i det hele tatt i svangerskapet. *bank i bordet* Veldig glad for det!!!

Greit å få ordnet papirene. Jeg holder på med det selv, men vil gjerne at mannen skal avklare permisjonen sin helt før jeg sender de inn.

Jeg er heldig da, får betalt av arbeidsgiver. Så regner ikke med det er meg det går utover hvis jeg er litt treg... Men satser på å få det ferdig til uka.

Når det gjelder navn er nok jeg feil å spørre. liker nemlig navnet Sondre veldig godt, og kunne tenkt meg å bruke det selv. Men har ikke helt fått med mannen på det enda...

Ikke enkelt å bli enig gitt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har dette vært en kjempe koselig helg!

Mannen min måtte innom kontoret på lørdag, så da dro ut til mamma og vi gikk og tittet i butikker i mange timer. Jeg fikk kjøpt masse nye klær på salg, så nå slipper jeg å føle at jeg går i de samme tre plaggene hele tiden :fnise: Vi tittet også på babyutstur. Det er masse fint der ute i butikken, men også utrolig mye rart som de skal prøve å prakke på nybakte foreldre. Fant blandt annet en stellebag som var på størelse med en ishockey-bag, og en reiseseng som var så tung at jeg ikke klarte å løfte den! Det var også en del utstyr som jeg lurte veldig på hva man skulle med. Også så dyrt som alt var. Håper virkelig vi klarer å være litt fornuftige når vi skal begynne å handle inn utstyr (vi venter med innkjøp til etter at vi flytter)

Etter shoppingrunden var jeg god og sliten, og satt på sofaen hjemme og skravlet til mannen min kom på besøk og mamma lagde god middag til alle sammen. Så dro vi hjem og la oss tidelig. Sover veldig godt om dagen og føler meg utvilt når jeg våkner, hvis jeg bare legger meg til en litt fornuftig tid.

Idag sto vi opp tidelig og gikk lang hundetur. Resten av dagen er gått med til å lese, spille dataspill og bare slappe av. Jeg har også skrevet en innleveringsoppgave som jeg har utsatt en stund. Nå skal jeg prøve å få gjort unna litt husarbeid før middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen her er ikke bra nei.Bekkenet er mye verre nå enn sist men det ante jeg at det ble før jeg ble gravid.Jeg er 100% sykmeldt og går til manuell terapeut 2 ganger i uka.Går stort sett med krykker og det er søren ikke lett når det er glatt og mye is ute.Nå har snøen smeltet her så det blir nok bedre.Magen vokser og mageboeren sparker utrolig mye.Sånn var N også.Ellers skal vi snart kjøpe storseng til N sånn at han kan venne seg til å sove i den før babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært nok ei rolig helg for min del dette, med mye søvn på dagtid og mindre på nattestid :sukk: Sånn blir det når jeg har blitt så avhengig av å ha noen som ligger og holder rundt meg om natta!!!

I tillegg har jeg begynt å få så utrolig vondt i hoftene når jeg sitter og ligger, lurer på om det kan ha noe med bekkenet å gjøre?? Har vondt i bekkenet innimellom også, men ikke hele tida. Noen som kan svare meg på det?

Lissmorven i magen har holdt det gående til alle døgnets tider her, tror han har det bra inni der, gitt :fnise:

Fikk telefon fra sambo, som fremdeles er i USA.. Han hadde fått melding fra søstra si i går, og hun hadde en gledelig nyhet. Lillegutt her får nemlig et søskenbarn i september :):):) Det var jo kjempegøy å høre, moro at de blir så jevngamle!!

Hvordan er det med sånn sladrevenngreier her forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg også har opplevd at jeg har mer vondt i hofter når jeg våkner om morgenen. Hatt det i helga, murret hele dagen... :sjenert:

Vet ikke helt om det er bekkenet. Når jeg var hos legen sist var det ikke sånn, så da mente han det var isijas. Men kan jo ha endret seg siden den tid...

Ble ingen lange morgner i helga på den måten :sukk:

Her er også lillegutt aktiv. Men veldig opp og ned hvor mye og hvilken vei han sparker. Svigerinna mi ville gjerne kjenne spark i helga, men han var ikke samarbeidsvillig :fnise:

Koselig med jevngamle søskenbarn da, Lissmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd å høre om bekkenet deres.. Høres ikke godt ut :(

Hjelper manuell terapi?

Men gøy å høre at det står bra til ellers!

Var nettopp på svangerskapskontroll. Alt står bra til med den lille gutten. Sterk og god hjerterytme! Men ser ut som han kan bli veldig stor. Godt over gjennomsnittet.

Men kynnerene blir ikke bedre så det blir ganske så hyppige besøk hos legen fremover.

Men ingenting å klage over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgon!

Er ikkje særleg masse liv i denne sladretråden vår her på mai-juni, føler eg. :ler:

Eg sit no her og vurderar å gå og legga meg eit par timar til, vanskeleg å sova om natta no for tida. Eller, når eg først er sovna, søv eg til morgonen, men det er det å sovna som er problemet.. Fleire som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte netter sliter jeg sånn med halsbrann at jeg blir gal - i natt lagde jeg faktisk ett dikt om det, men det er glemt i dag. Jeg tar gaviscon, men det hjelper bare 15-20 minutter så våkner jeg igjen. Blir nesten enda mer sliten av å sove og våkne hele natten. Og det når jeg har spist en skive med leverpostei til kvelds (!)

+ at jeg våknet i dag og bein og fingrer har vokst over natten, skikkelig sexy!!

men ellers synes jeg at gravid kropp er nydelig! :rødme:

Den første beibisen i mars-april-klubben er født!! GRATULERER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter ikke med å sovne om kveldene. Har faktisk aldri sovet så godt som jeg gjør nå når jeg er gravid :fnise: Blir flere doturer i løpet av natta og, men jeg sovner heldigvis med en gang jeg legger hodet på puta igjen. Ellers sliter jeg litt med leggkramer og får vondt i hofta om jeg ligger for lenge på en side. Halsbrann har jeg ikke merket noe til enda. Men har i det siste hatt en del "menssmerter" i ryggen, noen andre som har det slik, og hva det være mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter heller ikke med å sovne... Sover heller litt vel mye i perioder...

Men merker jeg våkner tidligere enn ellers i helga... Nå merker jeg også at isijasen krangler hvis jeg ligger for lenge på en side...

Sliter litt med det... Liker best å ligge på magen, men må dra opp et bein for å få det til. Men beina er ikke helt enig i det...

Så våkner stort sett på ryggen...

Føler ikke at jeg må på do noe oftere enn ellers. Heldigvis.

Halsbrann har jeg nesten ikke hatt. Murrer litt noen ganger. F.eks. i går, men hjelp heldigvis med et glass melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med å sove om natta. Halsbrann og masse kynnere..

Fikk hastetime hos legen i dag da jeg ringte inn om kynnerene. De varer til tre om natta, og jeg må ofte puste meg igjennom dem.

Er litt redd kjenner jeg. Synes dette er litt skummelt..

Men det ordner seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, får håpe det er helt ufarlig...

Har enda ikke hatt kynnere jeg... Ikke som jeg har fått med meg i hvert fall... Men kommer vel tidsnok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 28 uker idag. Var til jordmor og alt står bra til. Knøttet vokser akkurat på streken på skjemaene, og alle prøvene viste bare positive ting.

Jeg sover utrolig bra for tiden, når jeg først kommer meg i sengs. Har fått for vane å sitte oppe ganske sent om kvelden, men når jeg legger meg sovner jeg med en gang og sover tungt hele natten igjennom. Kjempe deilig!

Jeg har hatt litt kynnere. De er ikke spesielt vonde, og går fort over, men jordmor mente jeg burde ta det litt med ro og slappe av når de kommer. Jeg går som regel ganske raskt, og da kommer de gjerne etter bare noen få meter.

Den lille sparker og er glad. Jeg har funnet ut at han er veldig glad i banan. Hver gang jeg spiser en banan blir han straks kjempeaktiv. Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noen ganger nå som jeg har fått skikkelig vondt i overgangen mellom mage og underliv når jeg reiser meg...

er vel bare skikkelig vonde ligamentsmerter... Men fy søren så vondt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...