Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Har fått det når jeg skal snu meg i senga, fytti så vondt det gjør. Blir jo nesten litt bekymra. Hva er det man ikke bekymrer seg for :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men er jo lett å tenke sånn når det gjør så vondt....

Første gangen jeg fikk det var mannen min omtrent klar til å kjøre meg på legevakta med en gang... så må nok ikke være gravid for å bekymre seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått så dilla på sjokomelk jeg, mmm :)

Har ellers et utrolig stort søvnbehov for tiden, føler av og til at jeg sover vekk dagene. Får lade opp til babyen kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått så dilla på sjokomelk jeg, mmm :)

Har ellers et utrolig stort søvnbehov for tiden, føler av og til at jeg sover vekk dagene. Får lade opp til babyen kommer:)

hmm det var akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Her går det mengder med sjokomelk mellom søvnperiodene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det var akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Her går det mengder med sjokomelk mellom søvnperiodene!!

Ser det for meg. Sove, stå opp å drikke sjokomelk, sove videre, stå opp å drikke litt igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten på en side i går at i uke 31 burde man begynne å pakke fødebagen slik at alt er klart, var ikke det litt vel tidlig? :klø: Kommer nok til å vente enda et par uker med det tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har mannen reist på ferie, og jeg sitter her og føler meg fryktelig ensom.

Han reiser mye med jobben, og jeg er jo egenltig vandt til det. Våkner nesten aldri når han drar. Men inatt våknet jeg to timer før han skulle dra, og er fortsatt våken. Har veldig vondt i ryggen og synes synd på meg selv :(

Men denne uken går vel fort denne også. Idag har pappa bursdag, så da drar jeg hjem en tur. Neste helg kommer broren min og samboeren på besøk, og i ukedagene skjer det alltid så mye med jobb og slikt. Får prøve å tenke positivt. Trengte bare å syte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke fødebagen så tidlig... :klø: Er så forberedt på å gå over jeg, så synes det høres veldig tidlig ut... Men klart, det kan jo skje forterer enn man tror...

Kara W: Skjønner godt at du synes det er trist at mannen din dro... Blir ikke helt det samme å være alene.

Her fikk mannen innkalling til HV øvelse i april. Glad det er i april for å si det sånn, da regner jeg med at alt går fint...

Ellers er han ikke langt unna, så kan hende han kan dra hjem på kveldstid. Det får vi bare se.

Er hans første øvelse, så er litt usikre på hvordan det fungerer. Er jo uansett bare ukedagene, så da går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten på en side i går at i uke 31 burde man begynne å pakke fødebagen slik at alt er klart, var ikke det litt vel tidlig? :klø: Kommer nok til å vente enda et par uker med det tror jeg

Hørtes veeeldig tidlig ut, ja! Når er det de sier at babyen kan komme når som helst, fra uke 38 eller er det tidligere? Greit nok at babyen kan komme så tidlig som i uke 31, men jeg ville ikke satset på det... Tror nok jeg venter med å pakke fødebagen så tidlig, ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes da veldig tidelig ut å pakke baggen, ja. Rent bortsett fra at jeg ikke har satt meg inn i hva som skal oppi denne baggen, så er jeg ganske sikker på at jeg ikke eier halvparten av det engang. Siden vi er mitt oppi flytting, så er det lille jeg har av babyutstyr pakket ned i en eske, og resten skal ikke kjøpes inn før etter at vi flytter.

For de som bor et stykke unna sykehuset er det sikkert greit å være klare i god tid, men jeg regner med at det ikke blir et problem å sende mannen min etter hva enn vi måtte trenge. Etter at vi flytter så bor vi 10 minutter unna sykehuset, 5 minutter unna foreldrene mine og 5 minutter unna Barnas Hus. Er det noe som mangler kommer det seg nok fort til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også har kort vei til sykehuset. Så regner med at det ordner seg om vi skulle glemme noe...

Regner med vi kommer langt med litt reine klær til meg og lillegutt ;)

Så får jeg heller sette meg med inn i hva vi trenger om ca to måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å var en nydelig baby på jobben i dag. Gleder meg nesten ikke til å ha min egen baby da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en veninne idag som jeg ikke har sett på kjempe lenge, og det viser seg at hun er gravid også. Termin tre dager før meg. De har kjøpt hus ikke langt fra her vi bor også, så nå føltes det ekstra dumt at vi skal flytte straks, selv om jeg gleder meg til å flytte "hjem" igjen også. Blir jo ikke akkurat langt fra vennenne mine heller, da.

Hun er blitt sykemeldt 50% fordi hun hadde kraftige kynnere. Da jeg var hos jordmor i forrige uke virket hun litt bekymret over at jeg hadde en del kynnere og ba meg ta det generelt rolig. Jeg trodde kynnere var sunt, jeg? Livmoren som liksom trener seg opp til fødselen og blir sterkere? Men nå sitter jeg her med kynnere og er bekymret istedenfor :sukk: Noen som vet om det er farlig med kynnere? Eller noen andre som har blitt sykemeldt på grunn av det?

Jeg føler meg ellers frisk og rask, og har ikke lyst til å bli sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å var en nydelig baby på jobben i dag. Gleder meg nesten ikke til å ha min egen baby da :rødme:

Jeg vet hvordan du har det, det er stadig innom nydelige babyer på jobben min. Her en dag var det et par nydelige tvillinger :rødme: Babysyk, ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet hvordan du har det, det er stadig innom nydelige babyer på jobben min. Her en dag var det et par nydelige tvillinger :rødme: Babysyk, ja! ;)

Var så rart å tenke på at jeg snart har en liten en selv også...

Han var så nydelig. Smilte og grep etter fingeren min :rødme:

Ble helt solgt ;)

Kara W: Aner ikke hvor mye kynnere du må ha. Har ikke kjent noe særlig til kynnere. Vært et par ganger jeg har lurt på om jeg har hatt det. Men søren ikke sikker...

Er jo ikke sikkert du trenger å bli like mye sykemeldt da... Jeg er sykemeldt 20% nå pga isjias problemer. Synes det er veldig deilig :-D

'koselig med venninne som har termin omtrent samtidig. Greit å ha noen bekjente som har permisjon samtidig :-D

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

I forrige svangerskap hadde jeg mye kynnere, men kjenner faktisk ikke noe nå og de sier jo at i andre svangerskap kjenner man mere. Merkelig. hihi

Ellers så begynner jeg å bli sliten, men kan ikke sykemelde meg fordi jeg går skolen og er i praksis. Vil liksom ikke utsette den mere, men nå sliter jeg skikkelig. Skikkelig sliten, men slapper jo aldri av, så kanskje ikke så rart.... Men gleder meg virkelig til jeg er ferdig med praksisen om maks fire uker :)

Trodde heller ikke kynnere var farlig, men, kanskje om man har det såppas mye at man blir sliten eller at fødselen kanskje kan starte tidligere. Vet ikke jeg:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag er det jordmortime igjen, spent på magemålet. Når er det en går hyppigere til kontroller mon tro, sånn hver 14. dag, noen som vet?

Nærmer seg virkelig nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag er det jordmortime igjen, spent på magemålet. Når er det en går hyppigere til kontroller mon tro, sånn hver 14. dag, noen som vet?

Nærmer seg virkelig nå :hoppe:

Det er ikke før etter uke 36 (ifølge den standard-planen jeg har fått utdelt). Jeg trodde det var etter uke 32, og hadde begynt å glede meg til hyppigere kontroller, men nå som jeg så etter var det vist ikke det alikevell. Vi får bare være tålmodige litt til.

Krabaten i magen har vært rolig i noen dager nå, men igår var han endelig ganske aktiv igjen. Lå på sofaen etter middag og han turnet og sparket som bare det :rødme:

Igår besøkte jeg en veninne med en 6-uker gammel baby. Så søt! Også fikk jeg lært meg litt mer om hvordan håndtere en baby. Føler fortsatt at jeg ikke kan noen ting, men føler at jeg begynner å lære litt, etter å ha holdt en, fått være med på stell og pratet og lest masse. Vi fant også ut at det gikk med barnevogn, sete og stellebagger inn i den lille bilen vår, men bare fordi hunden var hjemme, og passasjereren min var liten. Må nok bli ny bil på oss, ja.

Har også begynt å lese litt om selve fødselen. Fant ut at grunnen til at jeg ikke grudde meg til den var at jeg ikke ante noen ting om den :( Har bare sett fødsler på TV (Hollywood, ikke dokumentar) og da bare presser man litt, og så kommer det en ren, fornøyd og lubben liten bayb, pakket inn i et rosa eller blått teppe. Virkeligheten er nok litt annerledes, ja. Begynner å grue meg for blod og gørr og det å være usexy forran mannen min. Er redd for å tenke "Æsj, kan dere ikke vaske ham først" når de skal gi meg sønnen min for første gang. Og tanken på at jeg skal holde ham, mens navlestrengen fortsatt sitter fast og er festet inni meg syntes jeg virket skikkelig snålt.

Tror jeg skal nevne disse tankene for jordmor på neste kontroll, også har jeg jo meldt meg opp på kurs, og får sikkert pratet litt om det da. Er jo ikke akkurat som om jeg er den første som sliter med slike tanker, og de fleste velger jo å føde flere ganger, så så fælt kan det ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...