Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Jeg vet at ho kanskje ikke vil lytte etter det, men hadde vært litt greit. Og jeg blir veldig gla visst vi får info, for jeg kan ingen ting, så alt er egentlig bra :fnise:

Jeg føler jo at jeg ikke har fått vite noe som helst enda. Og jeg tror ikke jeg vil ha noe ekstra ul, jeg vil bare vite at noe er der og lever!

Sambo husker jo ikke noe spess fra da sønnen hans ble født heller så jeg får jo ikke noe info ut av han heller :fnise:

Da kommer dere sikkert til å få en veldig fin stund med jordmor, tenker jeg :klemmer: Håper hun vil finne hjertelyden for dere også.

Ser ikke så mye likevel. Så selv om det er morsomt å se den lille krabaten er det like stort å høre hjertet.

Det er jo det som er det viktigste :hjerte:

Ja, og derfor ble jeg så skuffet da hun ikke ville prøve engang. Hadde vi ikke vært på UL dagen før (der vi så at hjertet slo), så hadde jeg jo vært kjemperedd for at det ikke var liv der :sjenert: Da hadde jeg nok tryglet om at hun måtte prøve å finne hjertelyden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er sånn at det blir gutt dersom hjertet slår under 140 slag i minuttet. Her står det en del myter om svangerskapet, men de tror vi ikke på vel? :riste::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Da er jeg tilbake fra JM. Hun lette lengre etter hjertelyden denne gangen men fant den heldigvis til slutt. Så betrygende å få høre at alt er bra der inne :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og derfor ble jeg så skuffet da hun ikke ville prøve engang. Hadde vi ikke vært på UL dagen før (der vi så at hjertet slo), så hadde jeg jo vært kjemperedd for at det ikke var liv der :sjenert: Da hadde jeg nok tryglet om at hun måtte prøve å finne hjertelyden :ler:

Ja, synes det er rart de ikke prøver.

Vår lege sa klart i fra at det kunne bli vanskelig, og hørte vi ikke noe behøvde ikke det å bety noe. Da var det greit.

Nå hørte vi heller ikke noe annet hjerte enn mitt :fnise: Men bare det at han fant en puls betydde mye for meg.

Det var det å se og høre hjertet som var viktigst på ultralyden syntes jeg. Klart det var moro og veldig rart å se den lille krabaten. Men tror ikke jeg vil ha noe behov for en sånn ekstra ultralyd neste gang, hvis ikke det er en spesiell grunn til det da...

Jeg tror det er sånn at det blir gutt dersom hjertet slår under 140 slag i minuttet. Her står det en del myter om svangerskapet, men de tror vi ikke på vel? :riste::fnise:

Nei, men fryktelig moro å lese da ;):fnise:

Men stoler nok mer på ultralyden i januar enn på pulsen vi målte...

Dessuten med en puls på 138 så var vi fryktelig nærme grensa da... Skal ikke mye ekstra bevegelse for å bli ei jente da :fnise:

Da er jeg tilbake fra JM. Hun lette lengre etter hjertelyden denne gangen men fant den heldigvis til slutt. Så betrygende å få høre at alt er bra der inne :rødme:

Så moro :rødme:

12 uker passert og liv der inne. Da går det jo antagelig bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare 7 uker på vei da vi fikk høre hjertelyden. Så det kan godt hende de finner den. Lykke til :klemmer:

Så bra! Hører jeg også er en av de man kan høre det tidlig på...

Takk :klem:

Da er jeg tilbake fra JM. Hun lette lengre etter hjertelyden denne gangen men fant den heldigvis til slutt. Så betrygende å få høre at alt er bra der inne :rødme:

Ååå... så bra!! :hjerte:

Hører man puls så er det like sikkert at det er liv der som om man hører hjertelyd, sant? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

jente 79: Ja, alt går vel forhåpentligvis bra nå som jeg har hørt hjertet etter uke 12. Håper i allefall det :rødme:

Så bra! Hører jeg også er en av de man kan høre det tidlig på...

Takk :klem:

Ååå... så bra!! :hjerte:

Hører man puls så er det like sikkert at det er liv der som om man hører hjertelyd, sant? :klø:

Pulsen kommer jo fra hjerteslagene vist jeg ikke tar helt feil, så det skal vel være like sikkert.

Endret av Moonshadow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører man puls så er det like sikkert at det er liv der som om man hører hjertelyd, sant? :klø:

Pulsen er hjerteslagene. Når jeg sier at vi ikke hørte hjertet, men apparatet fanget opp en puls så mener jeg at vi ikke hørte noen ting. Men apparatet viste en puls i displayet, dermed fant tydeligvis apparatet hjerteslagene. Vi hørte det bare ikke...

Ellers har jeg blitt så utrolig trøtt om dagen. Trodde det verste skulle gi seg nå. Men har vel en kombinasjon med dagslyset å gjøre... Har sovnet på sofaen hver dag denne uka, og har store problemer med å stå opp om morran. Vil bare sove mer... :Gjesp: :Gjesp:

Men heldigvis ikke det verste å slite med, blir bare veldig korte dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos legen for å høre hjerteslagene. Hverken jeg eller mannen trodde egentlig ikke at vi skulle få høre de, for det skal litt til når jeg ikke er mer enn 11 uker på vei. Men hun fant de faktisk, etter litt leting! Det var helt utrolig å høre på... Da er det virkelig liv i magen min!! :rødme: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
I dag var jeg hos legen for å høre hjerteslagene. Hverken jeg eller mannen trodde egentlig ikke at vi skulle få høre de, for det skal litt til når jeg ikke er mer enn 11 uker på vei. Men hun fant de faktisk, etter litt leting! Det var helt utrolig å høre på... Da er det virkelig liv i magen min!! :rødme: :hjerte:

Er det ikke bare verdens nydeligste lyd? :rødme:

Så glad på dine vegne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos legen for å høre hjerteslagene. Hverken jeg eller mannen trodde egentlig ikke at vi skulle få høre de, for det skal litt til når jeg ikke er mer enn 11 uker på vei. Men hun fant de faktisk, etter litt leting! Det var helt utrolig å høre på... Da er det virkelig liv i magen min!! :rødme: :hjerte:

Så bra at hun fant hjerte lyden :rødme:

Det lover kjempegodt nå før jul :)

Me var på ordinær UL i går og fekk vita at jentebabyen vår er heilt perfekt og har det svært så godt i mammas mage. :hjerte:

:rødme: Så koselig med ei lita jente :rødme:

Og at alt står bra til. Da kan du jo bare nyte jula :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare verdens nydeligste lyd? :rødme:

Så glad på dine vegne :klemmer:

Jo, verdens aller nydeligste!! :hjerte: :rødme:

takk :klem:

Så bra at hun fant hjerte lyden :rødme:

Det lover kjempegodt nå før jul :)

Ja! Hadde nesten ikke trodd det :rødme: Nå kan jeg slappe av i jula fordi jeg vet det er liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Me var på ordinær UL i går og fekk vita at jentebabyen vår er heilt perfekt og har det svært så godt i mammas mage. :hjerte:

Så bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Hadde nesten ikke trodd det :rødme: Nå kan jeg slappe av i jula fordi jeg vet det er liv :)

Nei, føles veldig uvirkelig å høre det første gangen :rødme:

Deilig å få liv bekreftet når en er 12 uker, spesielt nå som det er jul. Da kan du bare senke skuldrene og stole på at dette sikkert skal gå kjempebra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, føles veldig uvirkelig å høre det første gangen :rødme:

Deilig å få liv bekreftet når en er 12 uker, spesielt nå som det er jul. Da kan du bare senke skuldrene og stole på at dette sikkert skal gå kjempebra :klemmer:

Veldig herlig, bare svever på en sky jeg :hjerte:

Vil høre den fantastiske lyden igjen!! :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener.

Jeg håper virkelig at vi får høre hjertelyden igjen når vi skal til jordmor på mandag :hjerte:

Hørte jo lyden når vi var på ultralyd, men hun skrudde den av så fort at jeg rakk ikke helt å dvele over den. Tenkte ikke over det da, syntes bare det var så fantastisk å se den lille krabaten. Men i ettertid kunne jeg tenkt meg å hørt hjertet litt lenger...

Men bare fire uker til ordinær ultralyd i dag :juhu: Det gleder jeg meg til :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja! Hadde nesten ikke trodd det :rødme: Nå kan jeg slappe av i jula fordi jeg vet det er liv :)

Kjenner til den. Fikk høre lyd i går. Og det gjorde at jeg kunne senke skuldrene veldig. Så nå er det jul jenter og vi har det fint :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

:hoppe: Jeg kjennte liv :hoppe:

Måtte ringe mamma og prøve og forklare hvordan føltes ut. Hun var ganske så sikker på at det var babyen jeg kjenner, hun kjente igjen beskrivelsen. Utrolig rart men så hærlig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så utrolig morro. Jeg vil og kjenne :fnise:

Men jeg fikk høre i går da når jeg var innom jordmor for akupunktur. Og det var mange kraftige spark sa ho, bråka masse. Var skikkelig kult, skulle ønske jeg kunne ta opp lyden, det er jo så tøft å høre på! KAnskje det går å ta opp med tlf, spørre neste gang jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den. Fikk høre lyd i går. Og det gjorde at jeg kunne senke skuldrene veldig. Så nå er det jul jenter og vi har det fint :love:

Så herlig! :-D

:hoppe: Jeg kjennte liv :hoppe:

Måtte ringe mamma og prøve og forklare hvordan føltes ut. Hun var ganske så sikker på at det var babyen jeg kjenner, hun kjente igjen beskrivelsen. Utrolig rart men så hærlig :rødme:

Så artig!! :-D

Hvordan kjennes det ut?

====================================

Jeg har sett den lille på ultralyd!! :-D

Ble så bekymret fordi jeg greide å gå på enden av et rekkverk, slik at jeg fikk en jernstang i magen... Ja, jeg var veldig klønete den dagen :sjenert:

Heldigvis ble jeg tatt seriøst på legevakta, og fikk ultralyd. Det var helt utrolig å se den lille! Så ut som en perfekt liten baby, som var veldig aktiv! H*n lå og sprellet og kavet og var veldig aktiv :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...