Gå til innhold

Bokklubben, gavekort på kr 1000


Latee

Anbefalte innlegg

Jeg tolker det som

1. Ingen bøker utgitt på norsk fra 2007 og

2. Kun tre bøker utgitt på norsk før 2007 per gavekort.

Jeg har bestilt (og mottatt) mer enn tre bøker på norsk og av norske forfattere gitt ut før 2007. Dette var på samme gavekort.

Det er uansett bare å prøve, man får beskjed om evt. feil når man trykker inn gavekortkoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at det ikke gikk er at den ble oversatt til norsk i 2007. Og det går ikke å kjøpe bøker med gavekort som er utgitt på norsk i 2007.

Du kan fint bestille flere bøker som er skrevet av utenlands forfatter men oversatt til norsk så lenge det ikke er fra 2007 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har benyttet seg av tilbudet de har nå, gjør det vel for å kunne bestille seg saker og ting gratis? Tviler på om noen gjør det for å være snill mot bokklubben. Nå har ikke jeg noen dårlig samvittighet for å ha meldt meg inn i noen av klubbene de har. Allerede nå har jeg bestilt en bok til ordinær pris fra hver av bokklubbene jeg har meldt meg inn i. Jeg kjøper en del bøker i løpet av et år, og disse kommer jeg nå til å kjøpe gjennom bokklubben i steden for i bokhandelen.

Ja, jeg forstår det er for å få det gratis, men jeg synes faltisk du oppfører deg forkastelig. Du VET at det nå er regler om at man kun skal få gavekort for innmelding i en klubb - likevel melder du deg inn i enda flere etter at den regelen ble innført for å håpe å snuske til deg mer.

Regner med du er varsom med pekefingeren ovenfor andre hvis de gjør noe galt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de har gitt uttrykkelig beskjed er vel å ta i litt...

De har rotet og ordnet og operert med masse forskjellige regler de enten ikke har opplyst om, eller opplyst om slik at det ikke er alle som ser det.

Madeline vet utmerket godt hvilken regel som gjelder. Hun skriver til og med at hun bare forsøkte for å se om det gikk (an å lure dem).

Synd når folk har så dårlig råd at de må snuske til seg ting på en sånn måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bokklubbens egen feil at det er hektisk der nå. De spekulerer jo i å lokke kunder ved å gi et gavekort og så håpe at kundene glemmer å avbestille bøkene. Bokklubben burde virkelig ha forutsett at folk ville utnytte et slikt tilbud. Har bokklubben så store problemer at de ikke klarer å håndtere alle innmeldingene, får de heller sette en stopp for enten alle nyinnmeldinger til de får oversikten igjen. De kan også ta bort lokketilbudet med gavvekort til de igjen har fått hodet over vannet.

Så fordi Bokklubben kanskje har feilvurdert dette, så er det fritt frem for hver enkelt å utnytte det?

Fin moral dere har. Eller moral er kanskje bare noe som gjelder for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madeline vet utmerket godt hvilken regel som gjelder. Hun skriver til og med at hun bare forsøkte for å se om det gikk (an å lure dem).

Synd når folk har så dårlig råd at de må snuske til seg ting på en sånn måte.

:overrasket: Det var da voldsomt.

Så lenge man opptrer ærlig, dvs oppgir korrekte personopplysninger og ikke på noen måte forsøker å lure Bokklubben til å tro at man ikke er medlem fra før, så vil jeg ikke kalle dette for snusk, dette må Bokklubben selv holde orden på.

Jeg har meldt meg inn i to bokklubber, disse to har jeg også vært medlem i før. Har allerede handlet bøker der utover gavekortet, og kommer nå til å handle hos dem heller enn i bokhandel. Tipper dette var akkurat det Bokklubben ønsket å oppnå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår det er for å få det gratis, men jeg synes faltisk du oppfører deg forkastelig. Du VET at det nå er regler om at man kun skal få gavekort for innmelding i en klubb - likevel melder du deg inn i enda flere etter at den regelen ble innført for å håpe å snuske til deg mer.

Regner med du er varsom med pekefingeren ovenfor andre hvis de gjør noe galt. ;)

Jobber du i bokklubben eller? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Det var da voldsomt.

Så lenge man opptrer ærlig, dvs oppgir korrekte personopplysninger og ikke på noen måte forsøker å lure Bokklubben til å tro at man ikke er medlem fra før, så vil jeg ikke kalle dette for snusk, dette må Bokklubben selv holde orden på.

Jeg har meldt meg inn i to bokklubber, disse to har jeg også vært medlem i før. Har allerede handlet bøker der utover gavekortet, og kommer nå til å handle hos dem heller enn i bokhandel. Tipper dette var akkurat det Bokklubben ønsket å oppnå.

Hun opptrer ikke ærlig, for hun vet veldig godt at det nå gjelder kun et gavekort pr pers, uansett hvor mange klubber hun melder seg inn i. Likevel ville hun teste ut om hun og mannen klarte å lure til seg flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du i bokklubben eller? :ler:

Tenkte det samme :ler:

Hvorfor må man jobbe i Bokklubben fordi man synes lite om folk som grisker til setg noe de ikke har krav på pga. problemer fra giveren?

Må være vondt å ha så dårlig råd at dere må finansiere julegaver ved hjelp av snusk.

Håper dere lærer ungene deres en annen oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en tilfeldig, uskyldig person som ble "lurt" skulle jeg hatt sympati, men for en bokklubb som til syvende og sist tjener masse penger på dette? Niks. Dette er markedsføring. Bokklubben kaster ikke ut gavekort og tusenlapper i hytt og pine uten å ha en vurdering bak, et firma av slik størrelse som Bokklubben er har nok en profesjonell vurdering bak et slikt markedsføringstiltak som gavekortene faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag mottok jeg en treningstopp og ullndertøy fra bokklubben. Men i undertøyet lå en faktura på 345 kr?? Jeg har ikke bestilt for over 1000 kr på noen av gavekortene. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madeline vet utmerket godt hvilken regel som gjelder. Hun skriver til og med at hun bare forsøkte for å se om det gikk (an å lure dem).

Synd når folk har så dårlig råd at de må snuske til seg ting på en sånn måte.

Må jo faktisk si at det er verre å ikke gi ut de gavekortene til de som meldte seg inn før den nye regel kom, men bare registrere medlemmet uten at de får noe som helst. De satte grensen på tre gavekort, og det uten at det sto i reglene deres. Det er i alle fall snuskete, og helt ulovlig.

Ellers regner jeg med at bokklubben klarer å fikse opp i tingene, men har man dårlig økonomi så har jeg full forståelse for at man bruker denne metoden for å få gratis julegaver. Men man må ha hatt dårlig økonomi, for å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en tilfeldig, uskyldig person som ble "lurt" skulle jeg hatt sympati, men for en bokklubb som til syvende og sist tjener masse penger på dette? Niks. Dette er markedsføring. Bokklubben kaster ikke ut gavekort og tusenlapper i hytt og pine uten å ha en vurdering bak, et firma av slik størrelse som Bokklubben er har nok en profesjonell vurdering bak et slikt markedsføringstiltak som gavekortene faktisk er.

Den samme tanken har de som driver med brekk mot forretninger også. Det er greit fordi butikkene er forsikret - de hadde selvfølgelig aldri gjort noe sånt mot privatpersoner. Moral kiss my ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må ha hatt dårlig økonomi, for å forstå det.

Ja, selvfølgelig. Har man dårlig råd kan man tillate seg det meste. Men nåde andre som forsøker å gjøre noe tilsvarende i en annen setting. Da er det pekefinger og prediken om rett og galt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den samme tanken har de som driver med brekk mot forretninger også. Det er greit fordi butikkene er forsikret - de hadde selvfølgelig aldri gjort noe sånt mot privatpersoner. Moral kiss my ass.

Hjelpe meg :overrasket: . Jeg ikke om jeg skal le eller grine av en slik uttalelse. Det er da en viss forskjell på å melde seg inn i en bokklubb som har lagt ut et lokketilbud og det å gjøre et brekk mot en forretning. Det er ikke ulovlig å melde seg inn i en bokklubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag mottok jeg en treningstopp og ullndertøy fra bokklubben. Men i undertøyet lå en faktura på 345 kr?? Jeg har ikke bestilt for over 1000 kr på noen av gavekortene. Noen som har opplevd det samme?

Sambo har fått med faktura i noen av pakkene sine, han også. Og han er 110 % sikker på at han har brukt gavekort og ikke kjørt gjennom bestillingen på vanlig måte sånn som jeg greide å gjøre med et par ting.

Han har sendt dem mail, men ikke fått svar ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg :overrasket: . Jeg ikke om jeg skal le eller grine av en slik uttalelse. Det er da en viss forskjell på å melde seg inn i en bokklubb som har lagt ut et lokketilbud og det å gjøre et brekk mot en forretning. Det er ikke ulovlig å melde seg inn i en bokklubb.

Det er snakk om dårlige unnskyldninger for egen handling. Jeg har ikke skrevet at det er ulovlig å melde seg inn i en bokklubb (hold fantasien din i sjakk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...