Gå til innhold

Bokklubben, gavekort på kr 1000


Latee

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg inn i to bokklubber tidligere i dag. Under betingelser stod det ingenting annet enn " * på grunn av Bokavtalen kan du ikke bruke gavekortet på bøker utgitt på norsk fra 2007 hvor vi allerede gir maksimal rabatt, og du kan maks bruke det på tre norske bøker. Utover dette har du ingen begrensninger.

Det eneste du forplikter deg til er å være medlem i ett år."

Det stod ingenting om at dette kun gjaldt for ett medlemsskap. Er dette noe nytt som har kommet?

Jeg har fra før tidligere medlemsskap i bokklubben, og ønsker ikke å melde meg inn i flere dersom jeg ikke får noe for det.. (ja, jeg er en sånn en...)

Vil dette si at jeg i så tilfelle blir medlem i et år, uten noen form for velkomstpakke eller noe? Kan jeg evt. da sende en mail og avbestille medlemsskap? Ser at det i mailen jeg fikk fra dem (bekreftelse på bestilling) at det ikke står noe om noe gavekort.. (men da jeg bestilte, kom det opp noe a'la "du vil motta et gavekort pr. mail om noen dager..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hva står det på bestillingen der

Jeg fikk tre gavekort i dag og handlet for alle. Når jeg trykket for å sende bestilling, stod det at saldo var 0 å betale.

Når jeg nå klikker inn på bokklubben -> din side -> bestilling, så står det sum etter hver ting jeg har bestilt.

Gjør det det samme hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Jeg fikk tre gavekort i dag og handlet for alle. Når jeg trykket for å sende bestilling, stod det at saldo var 0 å betale.

Når jeg nå klikker inn på bokklubben -> din side -> bestilling, så står det sum etter hver ting jeg har bestilt.

Gjør det det samme hos dere?

Japp, og det har det gjort hele tiden (jeg bestilte første gang med gavekort i forrige uke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, og det har det gjort hele tiden (jeg bestilte første gang med gavekort i forrige uke).

Ok, da kan jeg slappe av om det da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har meldt seg inn i flere klubber i kveld, og likevel fått mail for hver klubb med beskjed om at man får gavekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har meldt seg inn i flere klubber i kveld, og likevel fått mail for hver klubb med beskjed om at man får gavekort?

Jeg har meldt meg inn i en klubb i kveld, men det sto ingenting om noen gavekort i bekreftelsesmailen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg meldte inn både meg og samboer torsdag kveld.. jeg fikk 10 gavekort, han fikk 3 :klø: tydeligvis har de ikke helt oversikt!

men jeg har ikke brukt noen av dem ennå. og nå tør jeg heller ikke gjøre det, venter til dette har roet seg litt! men dårlig gjort hvis de trekker tilbake gavekortene jeg allerede har fått da. det kan de vel ikke ha rett til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg fikk ytterligere 5 gavekort i dag. Er veldig fornøyd med det selvfølgelig, men tror jeg avventer handlingen litt til jeg får bekreftet 100 % at bokklubben ikke kan trekke disse tilbake og kreve betaling for varene. Jeg tviler på at de har lov til å kreve betaling for varer som er lovlig betalt med gavekort, men avventer likevel litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Mannen min får ikke logget inn på noen av medlemsnummerne sine. Det står fremdeles bare:

Du kan dessverre ikke oppdatere denne informasjonen før vi har registrert deg i våre systemer.

Vennligst kom tilbake senere.

Ser også at 2 av klubbene jeg har fått gavekort fra i dag mangler innmeldingsdato og står ikke under medlemskap (må trykke på linken "innmeldingstidspunkt" for å finne fram til de to siste). Så nå virker det som det er mye rot.

Endret av Madeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn i tre bokklubber for et par dager siden, og i dag har jeg fått gavekort på mail for dem.

Ser forresten for meg kaotiske tilstander hos bokklubben for tiden. :dåne: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan de ikke kreve betaling for varer som er betalt med gavekort de selv har utstedt! At de i utgangspunktet ikke satte noen begrensning og at forbrukerne benyttet seg av tilbudet i godt tro, kan jo naturligvis ikke lastes sistnevnte. Det blir selvfølgelig noe annet dersom man bevisst har gått inn og manipulert systemet og/eller brukt falske personopplysninger etc., men da er det plutselig snakk om svindel og det går jeg ut fra at det er et fåtall som har bedrevet.

Jeg kan i hvert fall love at hvis noen skulle komme på den mindre gode ideen om å sende meg faktura på varer jeg allerede har betalt med gavekort, så vil det kravet bli bestridt så det suser! For det første har jeg betalt og de har godkjent min betaling ved å akseptere min ordre. For det andre opplyste de aldri om at det var en begrensning på tre klubber annet enn ved henvendelse til kundeservice og begrensningen på en klubb ble først lansert i går ettermiddag. For det tredje har de kanskje pådratt seg et aldri så lite problem i forhold til markedsføringsloven. I det hele tatt en sak som jeg mer enn gjerne tar i forliksrådet, men jeg anser det altså som en fullstendig hypotetisk problemstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg inn i 10 klubber i går (før kl13) Fikk 3 gavekort i dag...

Ikke fått noe tilbakemelding på om jeg får de siste eller ikke.

Til orientering ;)

edit= 10 klubber (ikke 20)hehe

Endret av Alive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampyra

Jeg har altså fått 3 av 7 gavekort (pluss 3 av pappas 11). Min søster meldte seg inn flere timer etter meg og fikk alle 11 gavekortene morgenen etter.

På mandag meldte jeg meg inn i en av de bokklubbene jeg ikke ble registrert på og i går hadde jeg fått enda et gavekort....

De surrer skikkelig der inne nå. :kjefte:

Jeg synes det er helt greit at de setter begrensninger, men da må de ikke forskjellsbehandle! De må sette en begrensning som skal gjelde for ALLE som melder seg inn etter et visst tidspunkt, og det skal ikke avhenge av hvem som registrerer deg.

Jeg hadde faktisk tenkt å handle der, men etter det rotet de har skapt nå frister det mye mer og gå på bokhandelen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått 2 gavekort! Nesten litt skeptisk til å bruke dem, men som Leo sier så kan man vel ikke trekke de tilbake når man har fått og brukt dem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra markedsføringsloven:

Jeg vil si at det Bokklubben har gjort - la folk melde seg inn i mange klubber, og få forhåpninger om gavekort, for så å trekke tilbake medlemsskapene - klart er brudd på disse paragrafene. I hvert fall slik jeg kan se det.

Anbefaler alle som vil ha alle gavekortene sine til å sende et uformelt tips til forbrukerombudet (http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=1608). Da slipper kanskje alle å ta det opp direkte med bokklubben.

noen som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest beekeeper

Jeg er litt sleip :sjarmor:

Jeg melde meg inn i 11 klubber på søndag, og fikk 3 gavekort i går. Så meldte jeg meg inn i en klubb til i går, bare for å sjekke, og i dag fikk jeg et gavekort! :fnise:

Men jeg tør ikke bruke det enda. Jeg gjorde det egentlig for å se om det gikk an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline ii.

Dere som får gavekort nå, står dere med innmeldingsdato når dere logger inn? Jeg tør ikke å bruke gavekortene før jeg ser at alle klubbene ligger slik de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

hvorfor tør dere ikke bruke gavekortene? Har dere fått dem kan dere såklart bruke dem, og skulle bokklubben mot all formodning sende med en faktura så har jo dere 14 dagers angrerett på varene. Skjønner ikke hva dere er så redde for.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...