Gå til innhold

Bokklubben, gavekort på kr 1000


Latee

Anbefalte innlegg

Det står jo spesifikt i teksten Bli medlem i Bokklubben Nye Bøker i dag og få gavekort på kr 1.000,-! Bli medlem i Bokklubben Kunnskap og Kultur i dag og få tilsendt gavekort på kr 1.000,-!

Det står ikke bli medlem i en av våre klubber å få 1000 kr i gavekort. Villedende markedsføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det var den siden der jeg også hadde lett på, Susan. Så dette er litt rart... Det virker som de har måttet begrense hele greia, men ikke fått ordnet det helt liksom... Det blir jo mye rot for dem nå. Og igjen: Jeg er glad jeg ikke jobber på kundeservice hos Bokklubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

For oss som har fått, og brukt, mer enn ett gavekort; de kan vel ikke sende regning på det som overstiger 1000,-? Begynner nesten å bli litt bekymret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har fått, og brukt, mer enn ett gavekort; de kan vel ikke sende regning på det som overstiger 1000,-? Begynner nesten å bli litt bekymret nå.

Nei, det ville i hvert fall være kontraktsbrudd. Du har jo ikke brutt noen av de reglene som var gyldige da du meldte deg inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov, sålenge det ikke står noe sted at hvis man missbruker tilbudet så trekkes det tilbake. Det står forresten ikke noe sted at det er missbruk å melde seg inn i så mange klubber for å få gavekort, Det står at melder du deg inn i den og den klubben får du 1000 kr å handle for.

merkelig markedsføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan selvsagt ikke trekke tilbake de gavekortene vi har fått - eller sende oss faktura på det vi har bestilt for dem. Det går bare ikke an.
Synes det er dårlig gjort ja, å trekke tilbake gavekortene. Noen får 10 gavekort, noen 3, noen ingen.

Men tenk om de sender faktura da?

Kollega ble vervet via telefonsalg om at "det var baaare å melde seg inn og avbestille pakker i 1 år"
Jepp. Kjenner en ansatt i bokklubben som sa det samme.

Jo, her står det. "Tilbudet gjelder kun ved innmelding i èn klubb".

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?dokId=534536

Ja, kom i ettermiddag eller noe sånt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Nei, det ville i hvert fall være kontraktsbrudd. Du har jo ikke brutt noen av de reglene som var gyldige da du meldte deg inn!

Ja, jeg mener også at det i så fall vil være kontraktsbrudd.

Håper virkelig ikke de har tenkt å lage noe krøll. Har sendt mail til kundeservice og spurt litt mer rundt dette. Ønsker ingen ubehagelige overraskelser når jeg henter pakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
er det jeg som er blind? kan ikke finne det:p

Du er litt blind ja ;) Det står med liten skrift: "* på grunn av Bokavtalen kan du ikke bruke gavekortet på bøker utgitt på norsk fra 2007 hvor vi allerede gir maksimal rabatt, og du kan maks bruke det på tre norske bøker. Utover dette har du ingen begrensninger.

Det eneste du forplikter deg til er å være medlem i ett år. Tilbudet gjelder kun ved innmelding i én klubb."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har fått, og brukt, mer enn ett gavekort; de kan vel ikke sende regning på det som overstiger 1000,-? Begynner nesten å bli litt bekymret nå.

Dette må de ta på seg selv, for de bør jo ha såpass kontroll at de da bare sender ut et gavekort. De kan ikke sende ut for eksempel 5 gavekort, så handler du for alt, for så å sende deg en regning på 4000 kr. Det ville jo vært helt fjernt, for i det du oppgir koden på gavekortet og du går i null da har du jo egentlig betalt for tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt blind ja ;) Det står med liten skrift: "* på grunn av Bokavtalen kan du ikke bruke gavekortet på bøker utgitt på norsk fra 2007 hvor vi allerede gir maksimal rabatt, og du kan maks bruke det på tre norske bøker. Utover dette har du ingen begrensninger.

Det eneste du forplikter deg til er å være medlem i ett år. Tilbudet gjelder kun ved innmelding i én klubb."

Hvor står det at tilbudet gjelder bare ved innmelding i en klubb? For nå har jeg lest over det mange ganger, men klarer ikke å finne det. Behøver kanskje briller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor står det at tilbudet gjelder bare ved innmelding i en klubb? For nå har jeg lest over det mange ganger, men klarer ikke å finne det. Behøver kanskje briller :fnise:

Hos meg også står det bare: * på grunn av Bokavtalen kan du ikke bruke gavekortet på bøker utgitt på norsk fra 2007 hvor vi allerede gir maksimal rabatt, og du kan maks bruke det på tre norske bøker. Utover dette har du ingen begrensninger.

Det eneste du forplikter deg til er å være medlem i ett år.

Men på den ene bokklubben får jeg opp at det kun gjelder i en klubb. (den med anne b ragde på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Hmm, lurer på om jeg får beholde gavekortene min jeg... Ja, ja, har nå handlet opp et og det har jeg jo rett på. Blir fornøyd hvis jeg får tre jeg, får jeg beholde alle åtte blir jeg meget fornøyd, men tror jeg roer ned handlinga litt.

Og ja, jeg meldte meg inn i flere klubber enn planlagt, men en del av de kan jeg faktisk tenke meg å være medlem i. Jeg vet også at jeg kommer til å handle der så har ikke så dårlig samvittighet, men jeg tok nok litt av... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo kommet i dag, etter klokken 13. Så det burde jo ikke gjelde alle som meldte seg inn før det...?

(Håper litt her ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tre gavekort i dag, meldte meg inn i seks klubber...

Jeg har heller aldri sagt at jeg ikke kommer til å kjøpe noe der, faktisk er det ganske så sannsynlig at jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kommet i dag, etter klokken 13. Så det burde jo ikke gjelde alle som meldte seg inn før det...?

(Håper litt her ;) )

Det virker som om dette har gått litt over styr for dem, de lager nye regler og endrer de gamle etterhvert som det passer dem.

Men, jeg er totalt enig i at de som har meldt seg inn før de la inn denne nye begrensningen med bare 1 klubb burde få alle gavekortene, det er bare rett og rimelig siden de ikke opplyste om noe annet på det tidspunktet- og når de i tillegg har gitt en haug med gavekort til noen.

Endret av Drua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra markedsføringsloven:

§ 2. Villedende forretningsmetoder.

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.

...

§ 3. Utilstrekkelig veiledning m.v.

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser, når framstillingen ikke gir forsvarlig eller tilstrekkelig veiledning eller trekker inn uvedkommende forhold, og derfor må anses urimelig.

...

Jeg vil si at det Bokklubben har gjort - la folk melde seg inn i mange klubber, og få forhåpninger om gavekort, for så å trekke tilbake medlemsskapene - klart er brudd på disse paragrafene. I hvert fall slik jeg kan se det.

Anbefaler alle som vil ha alle gavekortene sine til å sende et uformelt tips til forbrukerombudet (http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=1608). Da slipper kanskje alle å ta det opp direkte med bokklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...